حساب‌های بانکی مقام‌های حکومت قبلی بسته شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۰    ۱۴۰۰/۶/۱۹ کد خبر: 168303 منبع: پرینت

حساب‌های بانکی شماری از مقام‌های حکومت پیشین از سوی طالبان بسته شد.
انعام الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان، بی‌آنکه از کسی نام ببرد می‌گوید مقام‌های که فرارکرده اند، حساب‌های شان از سوی طالبان بسته شده اند.
این در حالی است برخی از مقام‌های حکومت پیشین به فساد مالی و اداری متهم بودند.
آقای سمنگانی گفت: «یک عده از مقام‌های بلند رتبه اداره پیشین که بسیاری شان از کشور فرار کرده اند، فعلا حساب‌های آنان مسدود شده اند.»

هم‌زمان با این، در نامه‌ی که از سوی بانک مرکزی افغانستان در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های رسانه‌ای دست به دست می‌شود، از بانک‌های خصوصی خواسته است که حساب‌های تمامی وزیران، معینان وزارت خانه‌ها، اعضای مجلس نمایندگان، والیان و معاونان آنان، رییسان امنیت ولایات، اعضای شورای ولایتی، شهرداران، مستوفی‌ها و در کل افراد متبارز سیاسی و نظامی بلند پایه دولت پیشین را نزد خود بسته نموده و فهرست آن‌ها را به د افغانستان بانک بفرستند.

با تلاش زیاد دیدگاه مسووولان بانک مرکزی افغانستان به دست نیامد.
درهمین حال، شهروندان کشور از فساد گسترده در حکومت پیشین انتقاد می‌کنند ومقام‌های حکومت پیشین را در جلوگیری از فساد مالی و اداری به ناکامی متهم می‌سازند.

به گزارش طلوع، محمد ضمیر، باشنده کابل، گفت: «حساب‌های آنان باید بسته شوند تا معلوم شود که این‌قدر پول را از کجا پیدا کرده اند.»
این در حالی است که حکومت پیشین گفته بود که در کار مبارزه با فساد اداری و مالی ناتوان است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حساب‌های بانکی
مقام‌های حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   طاابان با استناد به کدام قانون همچو فرمانی صادر کرده اند؟؟؟؟
طالب اول باید بیاید و روشن کند که از جمله قوانین موجود در افغانستان به سمول قانون اساسی کدام قوانین مرعی الاجرا است و کدام ملغی یا تعلیق.
طالب مانند کور در تاریکی هرچه دست اش آمد محکم میگیرد .

>>>   چقدر ساده وخوش باور هستیم انهای که صد ها ملیون افغانی را اختلاص نموده اند پولهای خودرا در حسابهای بانکی نمیگذارند بالخاصه هنگامی که دانستند حکومت غنی رو به سقوط بود انها همه بشمول غنی ورولا غنی پولهای خودرا به خارج انتقال داده اند ودر بیرون برای خود خانه وجایداد خریده اند من کسی را سراغ دارم باسم رحمانی سابق در گمرک ایران کار میکرد اکنون ده خانه در ترکیه وچندین خانه در ایران ودبی دارد همین قسم تمام ایشان در لبنان حسابهای رولا غنی واقارب نزدیک شان باید چک شود ودر امریکا حسابهای پسران غنی انگاه میدانید که چقدر به خارج انتقال یافته است ممکن کارمندان زور مند از بانک قرضدار هم باشند میگویند قاچاقبر ده سال از پولیس پیش تر است
گل نبی عیدی زاده

>>>   آنهااحمق نیستند که پول های خودرا در بانک های افغانستان بگذارند. طالبها باید همه خانه های شیرپور را ضبط کنند زیرا زمین آنها دزدی و تعمیراز پول رشوت خیانت و فساد اداری بدست آورده شده اند.

>>>   گل نبی عیدی زاده راست می گوید .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است