سومین محموله کمک‌های امارات به کابل رسید
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۹    ۱۴۰۰/۶/۲۰ کد خبر: 168312 منبع: پرینت

رییس تجاران افغانستان در امارات می‌گوید که سومین محموله کمکی امارات به افغانستان که مواد خوراکی است به کابل رسیده است.
این کمک‌ها که شامل مواد خوراکی اند به طالبان تسلیم داده شد تا برای اشخاص نیازمند سپرده شود.
یوسف احمدی، یکی از سخنگویان طالبان، گفت: «آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا مردم نیازمند از کمک‌ها مستفید شوند.»

رییس تجاران افغانستان در امارات می‌گوید که به زودترین فرصت در هماهنگی با طالبان ادویه جات هم به افغانستان خواهد رسید.
حاجی عبیدالله، رییس تجاران افغانستان در امارات، گفت: «آن‌ها با هماهنگی کردند و به زودی این کمک‌ها به خانواده‌های نیازمند می‌رسند.»
از سویی هم مسوول میدان هوایی کابل می‌گوید که مواد خوراکی، البسه و ادویه جات به افغانستان کمک شده است و به زودی پروازهای ملکی نیز آغاز خواهد شد.

عبدالهادی همدان، مسوول میدان هوایی کابل، گفت: «تاهنوز هواپیماهای که مواد کمکی می‌آوردند به میدان هوایی نشست کردند.»
از قندهار نیز خبر می‌رسد که ۱۲ تُن مواد خوراکی و ادویه جات نیز روز جمعه از پاکستان به قندهار رسیده است. مقامات پاکستانی گفته اند که کمک‌های اقتصادی این کشور با افغانستان ادامه خواهد داشت.

نعیم خان، یک مقام کنسول پاکستان در قندهار، گفت: «کمک‌های بیشتری خواهد آمد و ما امیدواریم تجارت میان دو کشور نیز افزایش یابد.»
پیش از این بحرین نیز حدود ۳۰ تُن مواد طبی و غذایی به افغانستان کمک کرده بود که این محموله در میدان هوایی کابل به وزارت صحت عامه سپرده شده بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محموله کمک‌ها
امارات کابل
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان دو راه در پیش روی دارد:
یا سرپای خود ایستاد شود و یا با جامعه جهانی تعامل کند.
پاکستان خودش یک کشور فقیر است و به کمک جهانی نیازمند است.
این کمک های کشور های عربی مثل یک قطره آب در دشت سوزان،کفایت امرار معیشت و زندگی مردم را نمی کند.
طالبان نیز با اقتباس از تاریخچه جهاد خودشان و جهاد های تاریخ اسلام و مشکلات های شان درین راه و قحطی و گرسنگی و شهادت و زخمی شدن ها،از اعتقادات راسخ شان در راه دین وشریعت شان،در مقابل جامعه جهانی نمیخواهند کوتاه بیایند وبه راه خود ادامه میدهند.
یگانه راه استخراج معادن افغانستان است،نه مستقیماً توسط کشور چین،بلکه کشور های مسلمان عربی کمپتی های استخراج معادن را بسازند و از کمپنی های چینی کمک بخواهند و معادن افغانستان را استخراج کنند وبه خارج صادر کنند و آهسته آهسته خود طالبان زمینه را برای پیشرفت زراعت و صنعت و خدمات در افغانستان مهیا کنند.
کشور های عربی نباید از مجبوریت افغانستان سؤ استفاده کنند و دولت پاکستان نیز نباید از افغانستان منحیث یک سرزمین خداداد که بعد از بیرون رفتن قوای خارجی و شکست دولت قبلی افغانستان،فکر میکنند که حالا ما صاحب افغانستان هستیم،سؤ استفاده کنند.
این کشور را بگذارند که بعد از چهل سال جنگ و قتل و کشتار و دربدری ،مردم یک زندگی آرام و بدون مداخله کشور های خارجی را با رفاه و سعادت سپری کنند.

>>>   به اولی اصلا پاکستان چهل سال سرمایه گذاری کرد که حالا بزاره معادن رو چین عرب ها دربیارن و براحتی اجازه بده افغانستان زندگی شو بکنه خدا وکیلی شماها خوابید یا خودتون رو بخواب زدید شبکه حقانی و القاعده حالا تصمیم میگیرند چه بکنند در افغنستان شما برادران پشتون بزودی میفهمید نه برای اسلام جنگیدید نه برای وطن بلکه فقط فریب خوردید امیدوارم اونروز به جای لجاجت با بقیه خواهران و برادرانتان یکجا شوید و علیه مزدوران قیام کنید نه مثل اشرف غنی بگید خب اینها پشتوگپ میزنند پس ادم کشتن خیانت کردند ملت را بیچاره کردند چه غم خب پشتون گپ میزنند

>>>   نظر دهنده اول غنی و کرزی تحصیلکرده پشتون عرضه کار کردن برای افغانستان و نداشتن از طالبانیها شپشوی درس خوانده در مدارس وهابی پاکستان که اکثرا مدرک دانشگاهی ندارند توقع داری افغانستان را آباد کنند ؟
عربها خودشان احکام دینی سفت و سخت و اجرا نمیکنن اما اسلام صادراتیشون که از قضا با جنگ و توحش وارد کشورهای غیرعربی شد در کشورهای غیر عربی از جمله افغانستان سخت تر اجرا میشود
همین امارات محل اقامت تمام حاکمان فاسد دنیاست از نخست وزیر فراری تایلند تا خود اشرف غنی خائن که با کیفهای پر پول به امارات فرار کرد
کمکهای امارات در برابر میلیونها دلاری که اشرف غنی با خودش برد چیزی نیست
کشورهای عربی همگی متحد آمریکا هستند جز چند کشور لیبی و سوریه و یمن بخاطر همین هم امریکا با کمک همین کشورهای عربی حتی کشورهای همزبانشان سوریه و لیبی و یمن و درگیر جنگ کرد
یمنی ها عرب اصیلند نه عرب زبان همین امارات همراه با عربستان و قطر (تا قبل از اختلافات قطر و عربستان ) و مصر و ... (۱۰ کشور عربی) از سال ۹۴ بیشتر از ۶ سال هست که یمن و محاصره کردند باعث شدند یمن از فقیرترین کشور عربی به فقیرترین کشور دنیا تبدیل بشه
مردم یمن که همزبان اماراتیها هستند گرسنه اند و از سوءتغذیه رنج میبرند و امارات و کشورهای عربی کمکشان نمیکنند آنوقت به افغانستان که غنی خائن از آن به امارات فرار کرده کمک میکنند ؟!
در مورد نقش کشورهای عربی بخصوص عربستان در شکل گیری طالبان و القاعده خودشان با افتخار سریال رمضانی میسازند
کمک امارات به افغانستان در برابر پولی که خوانندگان و رقاصه های افغان (غزل سادات و مژده جمالزاده و ...) در امارات خرج میکنند و ثروت دزدیده شده افغانستان توسط غنی مثل قطره ای در برابر دریاست
کشورهای عربی خودشان متحد پاکستان در شکل گیری طالبان و القاعده هستند پاکستان و کشورهای عربی دوروی یک سکه اند و طالبان هم اتفاقا با کمک پاکستان و کشورهای عربی و در صدرشان عربستان و قطر افغانستان و به این روز انداخت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است