آقای غنی توجیه نکنید
فرار شما با آن‌همه پول و با حلقه خاصی و در حالی‌که حتی معاونان و مقامات مهم دولت شما از آن آگاهی نداشتند، از بابت اخلاقی عمل تان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۴    ۱۴۰۰/۶/۲۴ کد خبر: 168372 منبع: پرینت

اشرف غنی دفاعیه شما را خواندم. اصرار شما بر آن است که پولی را ندزدیده ام و آماده حساب و کتاب هستم.
شما در دفاعیهٔ تان مسأله کوچکی را مطرح کرده اید تا گناهان بزرگ تان را بپوشاند.

- شما اردو و نیروهای بزرگ چندصد هزاری تا دندان مسلح و آموزش‌دیده را با فرار تان مضمحل کردید. میلیاردها دالر سلاح و مهمات سنگین و ثقیل و پیشرفته آن را نابود و از بین بردید و بیگانگان و دشمنان وطن آن را تصاحب کردند. غرور افسران و سربازان را شکستاندید و نمی‌دانید که آن‌ها چقدر شکسته و افسرده و مایوس هستند و سخنان فریبنده شما را هرگز فراموش نمی‌کنند و نمی‌بخشند.

- شما باعث تخریب نظامی شدید که محصول بیست سال کار و فعالیت شبانه روزی هموطنان و نخبه‌های جامعه و از جمله خود شما بود. چرا مثل گژدم خود را نیش زدید. با یکدنگی و لجاجت تمام پیشنهادهای مصالحه را نپذیرفتید و سرانجام که کارد به گلوی تان رسید فرار کردید و گذاشتید که همه ستون‌های نظام درهم بریزد و طالبان مفت و مجانی به قدرت برسند و تاریخ را به عقب برگردانند.

- امروز در جامعه فقر، بیکاری و ناامیدی بیداد می‌کند. صدهاهزار کارمندان ملکی و نظامی بیکار هستند و محتاج یک‌لقمه نان. ششصدهزار مهاجر داخلی در این چندماه اخیر داریم. اقتصاد بازار و کاروباری وجود ندارد و همه آنان و خانواده‌های آنان شما را مسبب این وضع می‌دانند و به شما نفرین می‌فرستند.

- از برکت فرار شما بیشتر از میلیارد دالر پول در بانک‌های امریکا منجمد شد. بیشتر از چهارصد و پنجاه میلیون دالر کمک بانک جهانی معطل شد. بانک اسلامی هم کمک‌هایش را توقف داد و بار همه را ملت بیچاره ما بردوش می‌کشند و مقصر اصلی شما را می‌دانند.

- در طول بیست سال اخیر هزاران هزار جوان تحصیل کردند. دانشگاه رفتند. به ماستری و داکتری رسیدند و شامل خدمت شدند و ادارات دولتی و خصوصی را سروسامان بخشیدند. مگر با فرار شما و دهشت و غوغای ناشی از آن همه فراری شدند. اگر روزی نظام و دولتی سرکار بیاید، کی‌ها چرخ آن را خواهد گرداند و از کجا کنیم آن‌همه فرصت و امکانات؟!

- شما خلاف ادعاها و اصول مندرج در قانون اساسی به انحصارگرایی پرداختید. محفل سه‌چهار نفری ساختید. تمام کارمندان ملکی و نظامی متجرب و متعهد را تصفیه و اخراج کردید به عوض آن تحت شعار فریبنده جوان‌سازی افرادی را که نه دانش اداری و نه مسلکی داشتند و مطیع منقاد شما بودند و به قوم خاصی تعلق داشتند، به مقامات منصوب کردید و نتیجه‌اش را دیدیم که چه ‌ها کردند که نباید می‌کردند.

- شما مبارزه با فساد اداری و شایسته‌سالاری را افزاری ساختید برای تحت فشار قرار دادن و سرکوب مخالفان و رقبای سیاسی و تمام کسانی را که خوش نداشتید گرفتار انواع اتهامات سیاسی، انواع فساد و غیره‌ و غیره یا تصفیه کردید یا گرفتار دادستانی و محاکمی که گوش به فرمان تو بود. در حالی‌که جنایتکاران اصلی تحت حمایت شما خوش و خرم زیستند و سر فلک ری نمی‌زدند.

- شما که علیه غاصبان زمین شعار می‌دادید، صدها هکتار زمین را به شرکت الکوزی در کابل تقریبأ مفت بخشیدید. همین‌طور سایر کسانی‌که طرفدار شما بود و یا در کمپاین به نفع شما کار کرده بود.

- شما دو روز پیش از فرار تان به امان‌الله خان و داکتر نجیب‌الله با جیغ و فریاد خاص تان طعنه زدید که من مثل آن‌ها فراری نیستم اما شما چه کردید؟! فرار شما با آن‌همه پول و با حلقه خاصی و در حالی‌که حتی معاونان و مقامات مهم دولت شما از آن آگاهی نداشتند، از بابت اخلاقی عمل تان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟! آیا شما با آبروی آنان، افسران، کارمندان و ملت تان بازی نکردید؟ به عواقب تاریخی آن پی می‌برید؟ آخر شما خود را مورخ و آگاه مسایل تاریخی هم می‌دانستید.
و…

نمی‌خواستم به این مسایل بپردازم آخر من هم مدتی‌چند در زمان زعامت شما از جمله مقامات دولتی بودم و به کار و فعالیت و تیوری‌پراگنی‌های شما دل بسته بودم اما نمی‌دانستم که روزی فرار می‌کنید و کار به اینجاها می‌کشد و همهٔ آن‌ خیالات سرابی بیش نیستند.
تلاش مذبوحانه پیروان غنی در توجیه فرار آن بسیار خفت آور است.

حسین فخری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
فرار
نظرات بینندگان:

>>>   غنی در طی سالهای ریاست جمهوریش به شکل مداوم زبان فارسی و فارس زبانان افغانستان را عقب راند ، به شکل مداوم تاریخ را تحریف کرد ، در بین همسایگان افغانستان با پاکستان دوست بود و تا توانست با ایران دشمنی کرد ، زندانیان طالبان را آزاد کرد ، به پشتونهای افغانستان شناسنامه داد سر آخر هم با پول فراوان از افغانستان فرار کرد و پشت مردم افغانستان و خالی کرد در حقیقت زمینه حکومت طالبان را خود غنی با کمک آمریکا فراهم کرد
ترامپ در حضور عمران خان از نابودی افغانستان گفت البته ترامپ هم امروز ادعا میکند اگر رییس جمهور بود وضع افغانستان بهتر بود آمریکا و پاکستان دو روی یک سکه در افغانستان بودند

>>>   غنی با خفت فلج خواهد شد و مثل .....خواهد مرد.
بیشترین خیانت را غنی به قوم پشتون کرد گه شاید برای صد سال دیگر این قوم قربانی جنگ های افغانستان شود.
درانی ها و غلزوی ها حالا کمر به کشتار هم بسته اند و لوگری ها قصد اخراج کوچی های احمدزی را از لوگر دارند.

>>>   در کشوری که حدود سه صد سال یک قوم خاص به پشتیبانی انگلیس و امریکا حکومت کرده و دیگر اقوام را سرکوب و این قوم خاص هم نتواند در طول این مدت به تعداد انگشتان یک دست چند نفر انسان درست و حسابی تربیت نماید هرچندیکه تمام دانشگاه های داخل و خارج به خدمت این قوم خاص بوده و شعارش این باشد: اول ما فاشیست ها بعد کشور؛ سرنوشت کشور از این بهتر نمی شود. جناب فاشیست از روزیکه از لبنان آمد و به حیث استاد در دانشگاه کابل مصروف شد، در منزلش هرشب سه چهار غوری نان بود که اول نمره ها دوم نمره و تا پنجم نمره ها بچه دانشگاه به خانه اش می آمدند و بعد از تحصیلات خلاف پرنسیب هرکه هر کجا را می خواست این خاءن با یک سفارش او را شامل کار می کرد.
واقعا مغز متفکر -باید تاریخ مغز متنفر گفت - است؛ منتهی مغز متفکر شیطانی که چند قدم از شیطان هم جلو است. کشور را کودتا مأبانه تسلیم کرد.
در کشوری که مشاور امنیت کرزی بعد از سی سال تجربه و تحصیل بگوید که اگر طالب آمد من چیزی نمی دانم. و یا آقای فاشیست خوی نبیل امیر عبدالرحمن را تبرعه کند فردا چهار تا فاشیست دیگر پیدا خواهد شد که تا حرکت وطن فروشی این خبیث را هم توجیح کند. اصلا ایشان غیر ازاینکه وطن پرست نیستند، خود را خاطر جمع به تاریخ نویسان دولتی کرده اند که تا روی شان را به پوشاند؛ چون همه سر ته یک کرباس اند.
سهیل.

>>>   غنی ای بی پدر == خاگ را دادی دست قطر
اکرنه قطر چه بود== ارزیش نبود قیمت یک خر
عرب ها همان عرب است تمام اختیارات خود را دا ده
دستی صهونیست وامروز از دست قوم جهلی سیاه لکنی
شد ادم عرب شراب خوار است قوم آدم کش چرسی

>>>   .... به اين دروغگوي، فاشيست، فاسد ، دزد و مكار همراه با بي بي گلش، محب، فضلي و ديگر كأسه ليسانش. اين كلمرغ آبرو و عزت مردم افغانستان را برد.؛ حيثيت و غرور يك اردوي با شهامت را با معامله گري اش برد. در اينجا سخن از جنرالهاي خاين ، ستاره دار ، معامله گر و غير متعهد نيست، بلكه هدف از سربازان دلير است. خون هزاران سرباز جوانيكه در دفاع از نظام شهيد شدند، خداوند اين كلمرغ بي حيثيت را بشرماند. اگر اين انسان پست يك ذره هم حيثيت داشته باشد، بايد با همه مفسدين و اطرافيانش خود كشي كنند. .... كند اين بيناموس ها را.

>>>   یک کمی شرم کنین همو غنی وتیمش را از دولت سابق دور کنید میماند دزدان، قاتلین، رهزنان
مسعود، ربانی+ سیاف و شورای نصوار+ حکمتیار+مزاری+ دوستم لاطی قاتلین ۸۰۰۰۰ مردم بیگناه کابل و ویرانی کابل منکرش کاملاً بی وجدان و پست فطرت است
هه هه هیچ امطو حالی مرغابی بکشش، او مردم سقو پسند بسیار خوب شدین که طالب سرتان حاکم شد شما هرگز لایق رئیس جمهوري مانند غنی نیستین، اردوی تان نان خوردن و ماها معاششان مانده بود ناصالح دزد ۸ میلیون دالر، میز لاجوردی، خشت های طلایی ره وند زده حالی پشتیش گریان داره درباره همو رهبرای دیگرتان یک کمی فکر کنین لعنت به دزدان حرفوی اولاده سقو بی سواد!!!

>>>   ✅گفتیم همه افغانیم
❌گفتند نخیر ما نادانیم
✅گفتیم جمهوریت
❌گفتند فدرالیزم
✅گفتیم افغانستان
❌گفتند خراسان
✅گفتیم دری و پشتو
❌گفتند فقط فارسی
✅گفتیم سیاه سرخ و سبز
❌گفتند سیاه سفید و سبز
✅گفتیم سرود ملیست
❌گفتند سرود قومیست
✅گفتیم حمایت از نظام
❌گفتند تخریب نظام
✅گفتیم اتحاد
❌گفتند نفاق
✅گفتیم میدان هوای ،پوهنتون، شفاخانه ، سرک و قریه
❌گفتند نخیر فرودگاه، دانشگاه ، بیمارستان،خیابان و روستا
✅گفتیم آمریکا و ناتو دشمن است
❌گفتند نه اینها متحدین و دوست ماست
✅گفتیم قطع مداخلات
❌گفتند اینها هستند دیپلمات
✅گفتیم ختم جنگ و خون ریزی
❌گفتند ادامه جنگ و خون ریزی
✅گفتیم نه به خاینین
❌گفتند ادامه تجلیل از مراسمین
✅گفتیم نه به قبر سازی و قصرسازی
❌گفتند نه خیر اینها است فرهنگ سازی
✅گفتیم نه به سمت ، قوم وزبان
❌گفتند نخیر ازین طریق میرسیم به نان
✅گفتیم نه به تعصب و نفاق
❌گفتند نخیر ادامه تظاهرات
✅گفتیم نه به رسانه های غربی
❌گفتند نه این حق است و آزادی
✅گفتیم نه بمباران مناطق جنوبی
❌گفتند نه آنجاست امارت اسلامی
✅گفتیم در کمپ ها توهین به سنت و قرآن میکنند
❌گفتند آنجا در کنترل خودشان است بگذارید که چنان بکنند.
✅گفتیم نه به سران قومی و سمتی
❌گفتند اینهاست رهبران مقاومت و جهادی
✅گفتیم نه به لاف و پوف های جنجالی
❌گفتند نخیر ایناهاست بادهای شیرین شمالی
✅گفتیم بریم بسوی پیشرفت و بازسازی
❌گفتند نخیر فقط دهه ۷۰ و جنگ های داخلی
✅گفتیم تذکره الکترونیکی
❌گفتند نخیر همان کاغذی
✅گفتیم حکومت یک سره
❌گفتند نه حکومت دوسره
✅گفتیم ختم اشغال ناتو و آمریکا
❌گفتند نخیر هنوز مانده خرید قصرها و پاساژها
✅گفتیم حقوق بشر بی معناست
❌گفتند نخیر این بخیر دزداست
✅گفتیم چرا خوردن بیت المال و غصب زمین هاست
❌گفتند بلی این ملک شخصی سران قوم و زورمنداست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است