درگیری میان سران طالبان در کاخ ریاست جمهوری
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۲    ۱۴۰۰/۶/۲۵ کد خبر: 168380 منبع: پرینت

شبکه خبری بی بی سی به نقل از مقامات بلندپایه طالبان از درگیری شدید بین سران این گروه درباره ترکیب دولت جدید خبر داد.
به گزارش آرتی، این مقامات به بی بی سی گفتند: اواخر هفته گذشته نیز درگیری لفظی بین ملاعبدالغنی برادر و یکی از اعضای شورای وزیران در کاخ ریاست جمهوری رخ داد.
در چند روز اخیر و در پی غیبت ناگهانی عبدالغنی برادر از انظار عمومی، گزارش هایی تایید نشده از اختلافات داخل سران طالبان مخابره شده بود.

یک منبع در طالبان به بی بی سی گفت: برادر و خلیل الرحمن حقانی وزیر امور پناهجویان و یک شخصیت مهم در شبکه حقانی با همدیگر درگیری لفظی پیدا کرده بودند و پیروان آنها نیز در محلی نزدیک به آنها با هم مشاجره می کردند.

براساس این گزارش، درگیری ها میان سران طالبان به این دلیل رخ داده است که برادر معاون جدید نخست وزیر از ترکیت موقت کابینه راضی نبوده است.
گفته شده این اختلاف برسر نقش بیشتر هرکدام از رهبران این جنبش درباره پیروزی در افغانستان است و اینکه نقش چه کسی در این خصوص ارجحیت دارد.

براساس آنچه گفته می شود، برادر معتقد است که تمرکز در این خصوص باید روی دیپلماسی افرادی نظیر او باشد در حالی که اعضای گروه حقانی که – توسط یک شخصیت طالبان اداره می شود- و حامیان آنها می گویند که این امر از طریق جنگ به دست آمده است.
طالبان دوشنبه شایعات مربوط به زخمی و کشته شدن برادر در جریان حادثه ناشی از بالاگرفتن اختلافات داخلی بین سران این جنبش را تکذیب کرده بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
درگیری طالبان
ریاست جمهوری
نظرات بینندگان:

>>>   نورالله وثوق
خیلی خنده دار نیست ؟؟؟
امریکا برای کشتن حقانی قبلاً پنج ملیون دلار جایزه تعیین کرد ه بود اما بعد از اینکه رییس سی آی ای در ارگ آمد وبا او ملاقات خصوصی انجام داد ‌باهم کمی بگو بخند کرد ند به دنبالش اف بی آی ده ملیون دلار جایزه را نذر کشتنش فرمود.
حالا اگر نمی خندید باید عرض کنم خیلی ساده تشریف دارید !!!

>>>   Wahid Payman
ملا عبدالغنی برادر به قندهار رفته تا به ملا هبت‌الله آخندزاده به‌خاطر تشکیل کابینه‌ای مطلقا یک‌دست شکایت کند. آقای برادر معتقد است که کابینه فعلی خلاف تعهد طالبان در دوحه است.

>>>   ملا برادر مخالف جنگ با پنجشیر بود و هیچ اعتقادی به این جنگ نداشت و مدام بر صلح تاکید داشت ، ملا برادر خواهان حکومت همه شمول است ولی انان مخالف هستند ، ملا برادر خواهان پایان دخالت های پاکستان در امور افغانستان است اما انان مخالف بودند ، ما هرگز تحمل نخواهیم کرد ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   غنی جان این که راحت است . فوری دو دستش کن !!/0

>>>   یوسف زی صاحب
خاطرتان هست در همین سایت خدمت شما عرض کردم پاکستان مفت چهل سال سرمایه گزاری نکرده که کشور را به طالب یا پشتون بدهد انزمان هنوز امریکا در افغانستان بود و غنی رییس جمهور
شما حرف مرا به سخره گرفتید پشتون و حتی طالب هم حسی به نام وطن دوستی دارد این در ذات بشریت است اما روشی که طالب برای خواسته هایش دنبال کرد غلط بود پاکستان هرگز شریک قابل اعتمادی نبوده و نیست و تازه شما اغاز جنگی هستید که خود خواستید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است