احمد مسعود به پارلمان اتحادیه اروپا دعوت شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۳    ۱۴۰۰/۶/۲۵ کد خبر: 168383 منبع: پرینت

پارلمان اتحادیه اروپا با صدور قطعنامه‌ 36 ماده‌ای خواستار دعوت احمد مسعود، رهبر «جبهه مقاومت ملی افغانستان» به اجلاس پارلمان و شورای اتحادیه اروپا شد.

پس از سقوط کابل پایتخت افغانستان، احمد مسعود و تعدادی از فرماندهان وابسته به او برای دفاع از ولایت پنجشیر درآنجا مستقر شدند و در برابرگروه طالبان به مقاومت پرداختند. هر چند در نخست، تلاش‌هایی برای حل مسالمت آمیز موضوع پنجشیر صورت گرفت اما دیدارهای طالبان با مسوولین جبهه مقاومت ملی افغانستان بی‌نتیجه ماند و در نهایت طالبان طی چند روز مقام ولایت و فرماندهی امنیه آن را تصرف کردند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی و معاون وزارت و اطلاعات و فرهنگ طالبان اعلام کرد که با تصرف پنجشیر جنگ درافغانستان پایان یافته است اما جبهه مقاومت ادعا می‌کند که مقاومت پایان نیافته بلکه تازه آغاز شده است.
پیش‌تر میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، با اشاره به درگیری‌ها در پنجشیر و گزارش‌ها از تلفات غیرنظامیان در این ولایت، وضعیت حقوق بشر در این منطقه را نگران‌کننده خواند.
باشله، دوشنبه، 13 سپتامبر (22 سنبله)، در چهل‌وهشتمین جلسه‌ شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر در پنجشیر افزود وضعیت در این ولایت در حال بدتر شدن است.

در گزارش دیگر آمده است که مقام‌های آلمان در یک ماه گذشته با گروه طالبان در تماس بوده اند واز احتمال باز کردن سفارت‌شان در کابل صحبت کرده اند، وزیر خارجه فرانسه گفته است که طالبان دروغ می‌گویند و فرانسه آنها را به رسمیت نخواهد شناخت.
در پیش‌نویس این قطعنامه آمده است که گروه طالبان قدرت را به اتصال به زور به دست آوردند و دولت موقت آنها نه همه‌شمول است، نه مشروعیت دارد و نه به مردم افغانستان پاسخگو است.

همچنین آمده است که سراج‌الدین حقانی رهبر شبکه حقانی، که در کابینه دولت طالبان به عنوان سرپرست وزارت داخله اعلام شده است، فردی است که کارکرد "تروریستی او مستندسازی" شده است.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احمد مسعود
پارلمان اروپا
نظرات بینندگان:

>>>   نورالله وليزاده
در مقاومت اول چهارسال زمان گرفت تا جامعه اروپا اماده شود صدای مقاومت را بشنود. در مقاومت دوم، این زمان از چهار سال به چهار هفته کاهش یافت. این نشان می‌دهد که تحولات جهانی سریع‌السیر شده‌اند. رشد سریع وسایل ارتباطی، از جمله شبکه‌های اجتماعی در این زمینه نقش برجسته دارد. رسانه اجازه نمی‌دهد، جهانیان فراموش کنند.
دعوت پارلمان اروپا از احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی، برای اشتراک در اجلاس این نهاد و سخنرانی در انجا در مورد مقاومت و اهداف ان، این پندار پاکستان و بقیه کشورهای طماع منطقه را غلط ثابت می‌کند که گویا دنیای غرب افغانستان را فراموش کرد و پاکستان برای سال‌ها میدان‌دار بالامنازغ زمینی به نام افغانستان خواهد بود!

>>>   منجمزاده! این دست وپا زدن فایده ندارد!
پارلمان اروپا نمیشرمد که با مادر بمبها امدند امریکا با ب ۵۲ امد اما خلاص تان کرده نتوانست و بالاخره پنجشیر تاریخی به پنج پشک تبدیل شد و دیګر هیچ زوری نیست که خراسانیان را از حاکمیت افغانها(همه اقوام) نجات دهد! روس نجات داده نتوانست و امریکا خو در دفاع شما شر وفساد ګویش رفت!

>>>   طالب ظرفیت حکومت داری را ندارد.
طالب در تعریف و ارایه نظام اسلامی ناکام است.
طالب باید واضح بسازد که بانک ، بیمه ، گمرک ، مالیه ، سرحدات ، پاسپورت ، ویزه ، و امثالهم بر گرفته از کدام نص قران یا حدیث پیامبر است؟؟؟؟؟؟؟

>>>   من به همه برادرا ن طالب دریک روزمعین شهادت ارزومیکنم.
برویدهمان حورهای بهشتی ومشک های ویسکی وودکاازشماخومنتهاازسرمادست بردارید.
ارش

>>>   امیدورام احمد مسعود مانند پدرش باشد و بازیچه نشود مثل غنی کرزی و طالب بلکه اختیار داشته باشد

>>>   گروهک ناشایست...طالبان را ملت بزرگ و فهیم افغانستان به دلیل تفاوت مذهبی و یا قومی نیست که نمیخواهند بلکه قطعا به دلیل تفکرات متحجر و سنگ شده و عقب مانده انها است که شایسته ملت بزرگ و با ادب و فرهیخته افغانستان نیست و نمیتواند با ظرفیت عظیم نهفته درون این ملت حقیقی افغانستان سازگار باشد. طالبان فکر میکنند بدلیل قوم و مذهب است که ملت انها را نمیخواهند و بهمین دلیل لجاجت میکنند در حالی که من بعنوان یک هزاره شیعه نه از قوم و نه از مذهب بلکه بدلیل تفکرات عقب مانده و متحجر و ناسازگار این گروهک با ظرفیت عظیم نهفته در این ملت مخالفت دارم.افعانستان تاریخ علمی و فرهنگی و ادبی بسیار عظیمی داشته و تفکر طالبانی نمیتواند احیاگر دوباره ان در افغانستان باشد چون تاریخ عظیم و گرانبهای ان را نساخته و هیچ ارثی هم نبرده است.ملت حقیقی افغانستان وارث اصلی تاریخ گرانبهای افغانستان است.

>>>   شهادت ??? طالب وشهادت غیر ممکن است. انهاخوابهای خوشی برای خود دیدهاند. !همین حبیب یوسف زی داعشی که اندازه بز نمیفهمد ازطالب طرفداری میکند .!خیال میکند طالب به او پست امارت یاوکالت خواهدداد.
بیچاره.

>>>   نظر به حرف های احمد شاه مسعود در دوران کودکی زیر نظر فرانسه و از دوران متوسطه توسط استخبارت فرانسه جذب شده …
احمد ضیا کفت که نام اصلی آش زما بیگ در آغاز جهاد در مقابل سردار داود خان در پشاور نام آش به احمد شاه مسعود دوست دوستان پاکستانی تغیر کرد در حقیقت توسط انگلیس ها بود.…
دعوت رسمی پارلمان اتحادیه اروپا از این بچکک جالب نیست بخاطر اینکه پدر آش هم با مهارت ۳ رول را بازی کرد هم به روس‌ها، انگلیس ها و هم‌ به فرانسه
این بجگک از بابه و پدر به غلامی تن داد اند و غلامی پیشی رسمی شان شده
همه خانواده های شان در اروپا و جهاد و مقامت در پنچشیر چقدر جالب است…

>>>   به نورالله ولیزاده
قطعنامه پارلمان اروپا در مورد افغانستان تصویب شد
نکته جالب حذف دعوت از احمد مسعود در قطعنامه بود ولی باز امیدوار باش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است