این نوشته ام مربوط به رهبران طالبان است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۷    ۱۴۰۰/۶/۲۵ کد خبر: 168385 منبع: پرینت

۱-شما بعد از تصرف کابل ۹۰ فیصد خانم ها را از کار در ادارات دولتی منع کردید.
طی جنگ های تحمیلی ۲۰ ساله گذشته که شما و همه ملت افغانستان شاهد آن بودند هزار ها خانم شوهر، برادر و بالاخره نان آور خانه خود را از دست داده است، بعد خود کمر همت و شهامت بسته نان آور خانه و اطفال خود شدند، وقتی شما این خانم ها را از کار و وظیفه و گرفتن معاش منع میکنید برای اطفال یتیم خود چه بدهند لقمه ی نانی برای اولاد خود از کجا کنند ؟ شما چی جوابی دارید آیا این خانم ها دزدی کنند یا دست به اعمال غیر مشروع بزنند بالاخره چی کنند؟

۲- حجاب را که شما روز های گذشته به نمایش گذاشتید بگویید در کدام کشور اسلامی مروج است؟ شخصاً من ۵۳ یا ۵۴ کشور اسلامی را که میشناسم مانند حجاب را که شما انتخاب کرده اید همچو لباس هرگز ندیده ام، نمیدانم این ابتکار از کدام عالی جناب است، در حالیکه در دین اسلام واضحاً گفته شده است که روی و دست یک زن از کجا تا کجا باز باشد جایز است.

۳- آیا در دین اسلام گفته شده است که زن از درس، تعلیم و تربیه منع شود؟ نخیر بلکه گفته شده است که درس و تعلیم برای هر مرد و زن مسلمان فرض است.
پس نمیدانیم همچو دستورات را که خارج از چوکات اسلامی است کی صادر میکند؟

۴- شما میگویید که دختر ها و پسرا ها در دانشگاه ها و مکاتب از همدیگر جدا باشند و معلم هم باید از پشت پرده تدریس کند آیا این امکان دارد؟ به عقیده شما معلم چطور بتواند که محصل یا شاگرد را زیر کنترول داشته باشد و بداند که کی حاضر است و کی غیر حاضر... با وجود که نه معلم وجود دارد و نه هم صنف درسی، به هر صورت اگر این دستور کدام دانشمند است به باور من خیلی نادان است و اگر دستور پاکستانی ها است خداوند پاکستان را تباه و برباد کند.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبران طالبان
دین اسلام
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان آمد تا جلوی رشد و پیشرفت افغانستان را بگیرد

>>>   من به همه برادرا ن طالب دریک روزمعین شهادت ارزومیکنم.
برویدهمان حورهای بهشتی ومشک های ویسکی وودکاازشماخومنتهاازسرمادست بردارید.
ارش

>>>   با طالبان گپ نزنید انها یک خدا یک دین یک قران و یک باور دارند و ان هم پاکستان است پاکستان هم جز زبانی که با بریتانیا و شوروی و امریکا سخن گفته شد زبان دیگری نمیداند
من روی صحبتم با خواهران و برادران پشتونم است
چرا شما بازیچه پاکستان میشوید اگر امریکا استعمار بود تجاوز پاکستان نامش چیست چکسی را فریب میدهید بخدا فقط خود را میفریبید اگر تفکر پاکستانی درست باشد پس از فردا هر کشور مسلمان قدرتمندی حمله ور شد به همسایه ضعیف خود سنگ روی سنگ بند میشود؟
از حکومت اسلامی میگویید اول سوال این است چه کسی شمارا نماینده اسلام خوانده ایا بین شما یا پاکستان پیامبر تازه ای متولد شده و شما اصحابش شدید ؟اسلام قاعده و چهار چوب دارد و هرمسلمانی که سواد دینی داشته باشد میتواند مجری ان باشد چرا فقط طالب چرا فقط پشتون ؟
بعد اسلام منظور شما اصلا کدام اسلام است اسلام عربستانی اسلام پاکستانی اسلام مصری اسلام اماراتی
هر کدام قراعتی جدا از یکدیگر دارد
گویا شما اسلام ناب پشتونی زاده اید که منبطق با هیچ اصلی در اسلام نیست
اما یک موضوع را بدانید خون مسلمان ریختنش حرام است و هرکه خون این ملت مظلوم را ریخت به اشد مجازات رسید کاش شما پشتون ها افغانستانی میماندید نه چرکستانی کاش یک برگ سفید درتاریخ میگذاشتید

>>>   نظامیان و سیاسیون پاکستان برای افغانستان این نسخه ها را میپیچند تا افغانستان را دوصدسال به عقب اندازند و برای پاکستان قوانین پیشرفته را ترویج میکنند خدا انتقام مردم مظلوم افغانستان را از رهبران ملعون و ابلیس پاکستان بگیرد

>>>   تمام تندروی ها و منحل وزارت بانوان و عدم کار بانوان در چرخه اقتصاد کشور از سوی حقانی ها صورت گرفته است ، مردم افغانستان هرگز زیره بار قانون 1400 سال پیش نخواهند رفت ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   رهبران طالبان در پاکستان زندګی نمودند و و خوب دیدند که شاگردان و محصلین در مکاتب و دانشگاه های ایشان چطور درس می خوانند . پاکستان کشور اسلامی است و دختران و پسران در مکاتب هیچ محدودیتی ندارند . هرکس میداند و طرز رفتار و لباسش .

>>>   طالبان می خواهند از پشت دیواره های قرون وسطایی و عهد عتیق زنان را درس بدهند !

>>>   پلان نهایی پاکستان بی غم شدن از شر ۳۰ ملیون پشتون آنطرف خط دیورند است.
حال پاکستان در صوبه سرحد و بلوچستان سندی ها و پنجابی ها را جابجا میکند و پشتون ها را میفرستد به افغانستان تا در تمام ولایات شمال و مناطق حاصلخیز جابجا شوند و غیر مستقیم وظیفه ملیشه را به عهده بگیرند تا خطوط انرژی و راه مواصلاتی پاکستان به آسیای میانه از گزند مصوون بماند.
باقی قصه ها روز گمی سیاسی است.

>>>   خدانسل این پشتورادرنطفه خشک کنه که بخداملت ومردمو دربدرکرده ازاول که به وجودآمده ایناهمینطوربوده شایدپشتونا ناراحت بشن ازمتن اماواقعیت همینه بریدتاریخ بخوانیدقدرت همیشه دراختیارشمابوده یک روزبنام طالب یک روزبنام کرزای ملعونه واشرف غنی بی وجود یعنی افغانستان تباودربدرکردید خداشمارابعذاب خودش گرفتارکنه آخه این زنهای بی سرپرست چی خاکی بسرکند

>>>   گروهک ناشایست...طالبان را ملت بزرگ و فهیم افغانستان به دلیل تفاوت مذهبی و یا قومی نیست که نمیخواهند بلکه قطعا به دلیل تفکرات متحجر و سنگ شده و عقب مانده انها است که شایسته ملت بزرگ و با ادب و فرهیخته افغانستان نیست و نمیتواند با ظرفیت عظیم نهفته درون این ملت حقیقی افغانستان سازگار باشد.طالبان فکر میکنند بدلیل قوم و مذهب است که ملت انها را نمیخواهند و بهمین دلیل لجاجت میکنند در حالی که من بعنوان یک هزاره شیعه نه از قوم و نه از مذهب بلکه بدلیل تفکرات عقب مانده و متحجر و ناسازگار این گروهک با ظرفیت عظیم نهفته در این ملت مخالفت دارم.افعانستان تاریخ علمی و فرهنگی و ادبی بسیار عظیمی داشته و تفکر طالبانی نمیتواند احیاگر دوباره ان در افغانستان باشد چون تاریخ عظیم و گرانبهای ان را نساخته و هیچ ارثی هم نبرده است.ملت حقیقی افغانستان وارث اصلی تاریخ گرانبهای افغانستان است.

>>>   کسی گفته میتواند که کمال این حجاب چه است؟
آیا عزت و آبروی زنانی که از اروپا به ساحات داعش امدند در اروپا برباد شد یا زیر حجاب و در قیودات مفسدین عرب پرست ؟؟؟
آتش‌خاوری

>>>   هر چه بر سرمان می اید از خودمان است گفتن و لاف زدن و دیگران را مقصر دانستن بس است خسته شده ایم از بس شنیدیم 50 سال است از مهاجرت خسته ایم و اخبار افغانستان میخوانیم و هیچ تعییر خاصی نیست اگر افغانستان در دست کافر بود بهتر بود ما کشور نخواستیم طالب هم نمیخواهیم ما ارامش میخواهیم شکم سیر میخواهیم و امید به زندگی والسلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است