چه وقت هوشیار میشویم و حقایق را میفهمیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۹    ۱۴۰۰/۶/۲۵ کد خبر: 168386 منبع: پرینت

نمیدانم ما افغان ها چه وقت هوشیار میشویم و حقایق را میفهمیم!
بزرگترین افتخار ما داشتن تاریخ پنج هزار ساله بود، همیشه میگفتیم که گر ندانی غیرت افغانی ام- چون به میدان آمدی میدانی ام. از خورد تا بزرگ ما پاکستان را دال خور میگفتیم.

حالا شما قضاوت کنید همین پاکستانی را که ما دال خور میگفتیم با عقده ها و کینه ورزی های که بخاطر خط دیورند و مسایل دیگر داشته و دارد چندین بار حکومت های ما را بوسیله خودمان سقوط داد و از هم پاشید. حکومت خلقی و پرچمی را توسط مجاهدین سقوط داد، حکومت مجاهدین را توسط طالبان سقوط داد، حکومت اول طالبان را توسط امریکایی ها سقوط داد و در اخیر هم جمهوریت دروغی اشرف غنی- امریکایی را توسط طالبان سقوط داد.

در زمان مجاهدین در پشاور در گاورنر حوز توسط نواز شریف به ما حکومت ساخت، در این روزها در کابل توسط رئیس آی اس آی به ما کابینه ساخت. همین پاکستان بیشرمانه ملا عبدالسلام ضعیف که سفیر طالبان در پاکستان بود را دست بسته به امریکایی ها تسلیم کرد، پنج و شش تن از سران طالبان که حالا عضو کابینه اند را به امریکایی ها تسلیم کرد و به گونتانامو برد. همین ملا برادر را بدستور امریکایی ها هشت سال در پشت میله های زندان نگه کرد.
هنوز هم ما عبرت نگرفتیم و حی تکرار میکنیم که گر ندانی غیرت افغانی ام- چون به میدان آمدی میدانی ام. نه بخود میاییم، نه اتحاد میکنیم و نه اتفاق.

خاطر جمع باشید تا همین پاکستان و همین غرور بیجای ما باشد ده ها حکومت به ما خواهد ساخت و تا بلآخره افغانستان صوبه پنجم پاکستان خواهد شد. ما باید بدانیم که ما غرور بیجا داشتیم، ما نه سیاستمدار عاقل داشتیم و نه فهمی از حکومتداری داشتیم. ما مردم مستحق همچون سرنوشتی بودیم. چون ما تا هنوز دوست و دشمن خود را نشناختیم و اگر اینگونه روان باشیم در آینده هم نخواهیم شناخت.
پاکستان همانگونه که بخاطر منافع اش با طالبان رفتار ناشایست کرد باز هم اگر بحث منافع اش در میان باشد به طالبان رحم و وفاداری نخواهد کرد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغان ها
امریکایی ها
نظرات بینندگان:

>>>   اقای سعیدی !
ساده ترین سوال قرن را طرح کردید.
جواب.وقت گل نی.
اگرهوشیاربودی وچیزی مطابق عقل ومنطق گفتی،گویا کافرهستی.
وبهراندازه که احمق بودی گویامسلمان خوب هستی.این است برداشت جامعه ما.
عاقل

>>>   يك چند چيز يادت رفت كه بنويسى "خراسان ، ما افغان نيستيم ، پشتون ها اكثريت نيستند" وغيره وغيره!! سزاى قروت اب گلم هست!!

>>>   سعیدی صاحب.
شعرراکه بارهازمزمه کردید،صدسال پیش اصلاح شده واینطور.
چون ندانی احماقت افغانیم-چون اندکی مکث کردی میدانیم.
بهروز

>>>   من به همه برادرا ن طالب دریک روزمعین شهادت ارزومیکنم.
برویدهمان حورهای بهشتی ومشک های ویسکی وودکاازشماخومنتهاازسرمادست بردارید.
ارش

>>>   برای مسئولین محترم طالبان پیام داریم وان این است که باید در ادارات دولتی معاشات کارمندان دولت و معلمان و متقاعدین کنترل شود زیرا یک کارمند ۵هزار معاش می گرد ودیگر یک لک خصوصا در ریاست های عایداتی از قبیل عطرها شرکت آریانا افغان تیلی کام وغیره وهم چنان باید از همه کارمندان امتحان اخذ شود زیرا سابق به اساس شناخت گماشته می شد و لطفا همین پیام را کسانیکه همرای طالبان همکاری دارند به گوش شان برسانید نا داخل ثواب شوید و عدالت در کشور ما تامین شود

>>>   وطنتان دست پاکستان و آبادیش ناموستان دست طالبان و حقانی لازم نیست بیدار شوید بخوابید بهتر است ،فردا جانتان هم میشود سپر بلای طالبان و....
رضا

>>>   پشتون ها اکثریت نیستند و این را باید قبول کنند و اگر قبول ندارند بیایند و به ملل متحد اجازه بدهند که یک سر شماری کند تا سیاه و سفید معلوم شود.
اکثریت در جهان امروز ۵۰+۱را میگویند و پشتون ها در بهترین حالت اش از ۳۵ فیصد بیشتر نیستند .
در اصول اکثریت و اقلیت تعین کننده نیست بلکه تعین کننده اهلیت و درایت و قابلیت کاری است.
در یک رمه گوسفندان در مقابل چوپان اکثریت مطلق هستند اما چوپان اداره را به دست دارد نه گوسفند یا گوسفندان.
زبان و قوم و نژاد و امثالهم در دنیای مدرن جایش را به شهروند داده و درایت و کفایت کاری شهروندی تعین کننده است نه چیز دیگر.
شهر دار لندن فرزند یک مهاجر پاکستانی است که پدرش بس درایور بود.
وزیر داخله انگلیس یک خانم هندی تبار است.
شهردار روتردام هالند یک مراکشی اصل است و امثالهم.

>>>   اسم تاریخ پنجهزار ساله میاید سردرد میگیرم

>>>   وقتیکه پاکستان متلاشی شود و دوباره در هند ذوب شود

>>>   ما قربانی های بربریت عرب برای همیشه در خندق باقی خواهیم ماند!!
آتش خاوری

>>>   مردم افغانستان هرگز هوشیار نخواهند شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است