عبدالله وکیل خود خوانده تاجیکان
در زیر چتر بیرق طالب، قوماندان ها و مقاومتگران را از جبهه گرم نبرد بکابل می خواهید تا با تطمیع سازی آنها را وادار به تسلیم شدن به طالبان مزدور و آی اس آی پاکستان نمایید 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۰    ۱۴۰۰/۶/۲۵ کد خبر: 168389 منبع: پرینت

عبدالله عبدالله قندهاری طی دو دهه اخیر خودرا وکیل خود خوانده و بلامنازعه قوم بزرگ تاجیک میداند، با وجود مخالفت ها و عدم رضایت سران دیگر تاجیک چون مرحومین استاد ربانی و مارشال محمد قسیم فهیم، عطا محمد نور ، قانونی، امیر محمد اسماعیل خان و... توانسته است تا امروز ازامتیاز این وکالت خود خوانده سود جویی کند.

عبدالله عبدالله که در دوران جهاد و مقاومت سمت دستیاری احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان را عهده دار بود. در دوران حکومت مجاهدین و مقاومت اول ایشان مسئول ارتباط خارجه را نیز به عهده داشتند و به این ارتباط سفر های خارجی بیشتری را انجام میدادند. سفر های خارجی فرصت های را به داکتر عبدالله میسر ساخت تا خودرا از نام احمدشاه مسعو و نمایندگی از جبهه مقاومت در بیرون کسب شهرت نماید که متاسفانه این کسب شهرت و شناختش با خارجی ها نه تنهابرای احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور سودی نبخشید بلکه راه گشای ورود تروریستان خارجی به داخل جبهات مقاومت شد که سر انجام توسط همان تروریستان جام شهادت سرکشید.

بعد از شهادت قهرمان ملی داکتر عبدالله آزادانه دست به معامله زد، در برگذاری جلسه بن نقش اساسی اما پشت پرده داشت، در تفاهم با امریکایی ها استاد ربانی رییس جمهور دولت نو بنیاد اسلامی را خلع قدرت و در عوض کرزی هم تبارش را روی صحنه آورد و از همان آغازین دولت مؤقت بریاست حامد کرزی تا امروز با آرمان های مردم ما و کسانیکه با ما بودند معامله کرد و با بیشرمی هر چه بیشتر هنوز هم ادمه می‌دهد. درین جا نمی خواهم به همه آن معامله گری هایش بپردازم زیرا مردم ما همه میدانند و آگاه بر آنند، فقط میخواهم به دو نکته بسیار مهم اشاره کنم.

۱- عبدالله که تا یکماه قبل در ریاست جمهوری اشرف غنی احمدزی ریاست شورای صلح را را عهده دار بود و ضمنا ۵۰ درصد در قدرت سهیم بود، اشرف غنی فاشیست توانست تمام افغانستان را با گروه طالبی معامله کند و خود بدون هیچ درد سری افغانستان را ترک بگوید.

سوال اینجااست که این آقازاده قندهاری وکیل خودخوانده قوم تاجیک با ۵۰ درصد سهمش برای اقوام تاجیک، هزاره و ازبیک که او را حمایت کردند چه کرد؟ جواب از نظر من همدستی و همیاری صددرصدی او با خلیلزاد امریکایی، غنی و آی اس آی پاکستان در تسلیم دهی نظام به طالبان بوده است و اگر نمی‌شود سرنوشت مردم ما و در مجموع افغانستان به اینجا نمیرسید.

سریال تسلیم دهی ولسوالی ها، شهرها و ولایات با همه تجهیزاتش از یکماه به اینطرف در نظام مشترک تان با غنی جریان داشت، چرا مانع نشدید و یا هم شما چرا عمل بالمثل انجام ندادید، اگر آنقدر بیغیرت بودید که از عهده این دو کار بدر نمی آمدید حد اقل طرفدارانت را طی یک گردهم آیی در جریان قرار میدادید!

۲- با اشغال افغانستان توسط طالبان به استثنای ولایت پنجشیر با بودن تان در کابل همراه با کرزی هم تبار دیگر تان آمدن طالبان و آی اس آی پاکستان را خوش آمدید گفتید و از آن استقبال نمودید و سپس به ادامه مخالفت های تان با احمد مسعو رهبر مقاومت ملی مردم افغانستان پسر یگانه احمدشاه مسعود قهرمان ملی که در سنگر دفاع از اسلام، عزت و ناموس مردم افغانستان در پنجشیر در پهلوی هزاران جانباز مسلمان سنگر گرفته بود تماشا گر اعزام ده ها هزار نیروی جهل طالبی، اردوی و استخبارات پنجشیر شدیدید، خواستید کار پنجشیر را یکسره کنید! اما خداوند به مکر شما پاسخ داد «والله خیرالماکرین».

شما با این معامله ننگین تان عزیز ترین عضو فامیل تان را فهیم دشتی بدست جلادان طالبی و اردوی متجاوز پاکستانی از دست دادید!!! شاید بگویید او از منتقدین نه از موافقین، جوابت برای بقیه چیست؟ ده ها و ممکن است صدها تن از مردم بیدفاع و ملکی پنجشیر بخاک و خون کشانیده شدند. هیچ جوابی مقنعی در برابر این همه معامله های جنایت کارانه بیست ساله تان ندارید.

امروز باز هم دیده میشود که معامله و جنایت ننگین دیگری در دستور کار تان علیه مردم پنجشیر و مقاومت ملی دارید، در زیر چتر بیرق طالب، قوماندان ها و مقاومتگران را از جبهه گرم نبرد بکابل می خواهید تا با تطمیع سازی آنها را وادار به تسلیم شدن به طالبان مزدور و آی اس آی پاکستان نمایید. مطمئن باشید که تاوان سنگین این همه معاملات پیدا و پنهان جنایتکارانه خودرا زود با دیر می پردازید.
پیروز وپر رهرو باد مقاومت ملی در سراسر افغانستان.
نابود باد معامله گران جنایت پیشه.

شهاب ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله عبدالله
وکیل تاجیکان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر مسئولین امارت اسلامی خانه های دزدان مشهور به گفته لودین چپه شاخ را تلاشی کند صد ها ملیون دالر پول حرام دزدی شده ونامشروع بدست خواهد آمد دزدانی مشهوری که ملیون ها لیتر تیل های وزارت داخله را فروختند چوکی هارا به فروش گذاشتند گمرک هارا چور وغارت کردند زمین های دولتی را لیلام کردند از امریکائی ها درمقابل مزدوری و غلامی پول گرفتند اینها مانند لایوب سالنگی امان الله گذر الماس نا زاهد فضل الدین عیار وده دزد دیگر مانند امثال اینها

>>>   امـــــرالله صالح بخاطر دالر های وامانده از او وافتیدن آن بدست طالبان زار زار گریست !
باید مردم افغانستان برای امرالله پیام همدردی صادرکنند چون همه پول دزدیده شده از دستش رفت !

>>>   اگر مسئولین امارت پول هائیکه قوماندانان شروفساد از بابت فروش زمین های دولتی مانند تپه نادرخان دشت چمتله ساحه کوتل خیرخانه وزانجا بطرف پروان هزاران جریب فروخته شد همینطور زمین هائیکه چند غارتگر دیگر بنام ملا تره خیل و استاد سیاف و حاجی نبی والله گل مجاهد وامثال این راهزنان مانند میراث پدری فروختند حالا که امارت ومردم افغانستان به پول ضرورت دارند را ازانها بگیرد صد ها ملیون دالر میشود

>>>   عبدالله گروگان طالب است و فقط قندهاری بودن اش دلیل کشته نشدن اش است.
این ایزک شاید چند سال دیگر را نیز با بی غیرتی سپری کند اما خجالت همیشگی نصیب اش باد که مرد نبود هر چند که نوکر مرد بود.

>>>   گفته شهاب درست است عبدالله ازاول یک نیروی دوپهلو بوده وفقط برای رسیدن به قدرت تلاش کرد .هیچ بفکر قوم تاجیک وهزاره واوزبک نبود قدرت طلب بوده وهست ونباید نماینده قوم تاجیک باشد چون لیاقت ندارد.

>>>   اگر یک چوکی برای مصطفی مستور بدهند وحدت ملی صد فیصد تکمیل میشود!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است