پارلمان اروپا خواستار اعطای ویزا به زنان پناهجو
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۳    ۱۴۰۰/۶/۲۷ کد خبر: 168404 منبع: پرینت

پارلمان اروپا خواستار اعلام برنامه‌ای برای اعطای ویزای ویژه به زنانی شد که به دنبال فرار از حکومت طالبان در افغانستان هستند.
به گزارش یورونیوز، نمایندگان پارلمان اروپا با ۵۳۶ رای موافق به قطعنامه‌ای رای دادند که در آن بر لزوم کمک اتحادیه اروپا به کشورهای همسایه افغانستان به عنوان میزبان اصلی پناهجویان افغان تاکید شده است.
به گفته منبع، این قطعنامه با ۹۶ رای مخالف و ۵۰ رای ممتنع تصویب شد.

پارلمان اروپا همچنین خواستار نقش‌آفرینی اتحادیه اروپا برای ایجاد خطوط بشردوستانه در راستای توزیع کمک‌های انسان‌دوستانه، آب آشامیدنی، محصولات بهداشتی و دارو بین پناهجویان افغان شده است.

در قطعنامه پارلمان اروپا افزوده شده است که این تدابیر از جمله کمک به کشورهای همسایه افغانستان نمی‌تواند جانشین سیاست جامع اروپا برای پناهندگی و مهاجرت شود.
در مصوبه پارلمان اروپا آمده است که تمرکز سیاست اتحادیه اروپا در زمینه پناهندگی و مهاجرت باید بر روی اسکان افراد آسیب‌پذیر و کسانی باشد که بیش از دیگران در معرض خطر هستند.

پارلمان اروپا همچنان تاکید کرده است که اجرای برنامه اعطای ویزای ویژه به زنانی که به دنبال فرار از حکومت طالبان در افغانستان هستند باید بخشی از سیاست اتحادیه اروپا در زمینه پناهندگی و مهاجرت باشد.
نمایندگان پارلمان اروپا همچنین از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا خواستند تا فورا درخواست‌های پناهندگی افغان‌ها را حتی در مواردی که درخواست آنها پیش از این رد شده است، مورد بازبینی قرار دهند.
پارلمان اروپا تاکید کرده است که پناهجویان تحت هیچ شرایطی نباید به طور اجباری به افغانستان بازگردانده شوند.
این نهاد همچنین بار دیگر از کمیسیون اتحادیه اروپا خواست تا لایحه اعطای روادید بشردوستانه و تقسیم متناسب مسوولیت‌ها بین کشورهای عضو در زمینه پذیرش پناهجویان را ارایه کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ویزه
زنان پناهجو
پارلمان اروپا
نظرات بینندگان:

>>>   یک بی عدالتی اشکار . افرادیکه در افغانستان در خطر مرگ قراردارند انتقال نشده اند اما گلکار نحار وپینه دوز انتقال یافته اند

>>>   این یک بی عدالتی است.
وزارت امور مردان افغانستان این اقدام جنسیت پرستانه اتحادیه اروپا را سخت تقبیح میکند و از اتحادیه اروپا میخواهد که حق پناهندگی را مختص به چنسیت نسازند.این یک اپارتاید جنسیتی است.
مردان افغان باید روزانه پنج وقت نماز بخوانند و در تابستان داغ یک ماه روزه بگیرند و از شنیدن موسیقی و رقص و آواز محروم باشند،اما زنان افغان فرار کنند و ازین محرومیت ها خود را نجات دهند.
این بی عدالتی در حق مردان است.

>>>   در افغانستان همه در خطر مرگ قرار دارند.
جنگ بین غلزوی و درانی تازه آغاز شده و این آتش همه کشور را خواهد سوخت.

>>>   نظر دهنده اول
حالا مثلا تو کی هستی که نجار و پینه دوز را حقیر میشماری؟آنها انسان نیستند؟حداقل آنجا برود یک نجاری بلد است تا کارکند تو چه کاری میخواهی بکنی در آنجا بکنی؟حتما مترجم هستی یا خیر سرت از این فعالان مدنی که فقط توییت می زنید؟
میخوای بری آمریکا توییت بزنی اونجا هم ؟
نجار و پینه دوز رو در غرب روی هوا میبرند چهار کلاس درس خونده فکر کرده خیلی مهمه
هر کی دو کلاس درس میخونه فکر میکنه نخبه است یا جانش در خطر است

>>>   چهل سال است شما در افغانستان جنگ و کشتار و انتحار و انفجار به راه انداخته اید
این شما مردان بی غیرت هستید که جنگ میکنید و زنان را آواره میکنید.زنان در این جنگها چی کاره بوده اند؟
زنان را سنگسار میکنید مثل فرخنده
زنان را داخل برقع میکنید و به آنها کدام حق زندگی نمیدهید.حال که از لست شما فرار می کنیم تا آزاد زندگی کنیم میخواهید دنبال ما روان شوید
تو خودته بپوشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است