آمریکا از حمله پهبادی در کابل معذرت خواست
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۶    ۱۴۰۰/۶/۲۷ کد خبر: 168408 منبع: پرینت

آمریکا پذیرفت که در حمله هواپیمای بدون سرنشین این کشور در ۷ سنبله به یک موتر در شهر کابل، پیش از خروج نظامی از افغانستان، اشتباه کرده است.
یک مقام رسمی آمریکا این خبر را به شبکه سی‌بی‌اس داده است و گفته در اثر این حمله ۱۰ شهروند بی‌گناه کشته شدند.

براساس تحقیقات ارتش آمریکا در این حمله یک امدادگر و ۹ نفر از اعضای خانواده‌اش که در میان آنها ۷ کودک وجود داشت، کشته‌ شده‌اند.
کم‌سن‌ترین فرد کشته شده ۲ ساله بوده است.
بی بی سی گزارش داد، براساس این گزارش، نهادهای اطلاعاتی آمریکا، موتر این مرد را برای ۸ ساعت دنبال کرده بودند و تصور می‌کردند که او با شاخه خراسان داعش در ارتباط است.
حمله صورت گرفته به کابل یکی از آخرین فعالیت‌های نظامی آمریکا در افغانستان پیش از خروج نظامی این کشور پس از ۲۰ سال بود.

بحران افغانستان؛ آمریکا می‌گوید یک حمله‌کننده انتحاری در کابل را هدف قرار داده است.
نیویورک تایمز: در حمله پهپادی به کابل، بمب داعشی در کار نبوده است.
تحقیقات فرماندهی مرکزی آمریکا نشان داد که خودروی امدادگر در محوطه‌ای در ارتباط با داعش خراسان دیده شده بود و حرکات و رفتار او با سایر اطلاعات مربوط به برنامه‌های این گروه تروریستی برای حمله به فرودگاه کابل هماهنگ بود.

در مرحله‌ای هواپیمای بدون سرنشینی که کار نظارت را انجام می‌داد، شاهد گذاشتن چیزهایی که به نظر می‌رسید مواد منفجره است در صندوق عقب خودرو می‌شود، که اکنون مشخص شده آنها گالن‌های بسته‌بندی آب بودند.
جنرال کنت مک کنزی این حمله را یک اشتباه غم انگیز توصیف کرده و گفته بسیار "بعید است" که این خانواده با داعش خراسان مرتبط بوده یا تهدیدی برای نیروهای آمریکایی بوده باشند.
مک‌کنزی گفت: "این یک اشتباه بود و من از صمیم قلب عذرخواهی می‌کنم".

این حمله در زمانی رخ داد که که زماری احمدی با خودرو در حال ورود به خانه‌اش در فاصله ۳ کیلومتری فرودگاه کابل بود.
در روزهای پس از انتشار خبر حمله، گزارش شده بود که یک انفجار ثانوی هم پس از حمله پهپادی رخ داده که در آن زمان آن را سندی مبنی بر اینکه موارد منفجره داخل ماشین منفجر شده‌اند اعلام کردند، اما در تحقیقات جدید ارتش آمریکا آمده که انفجار دوم بدلیل وجود کپسول‌های گاز در کوچه نزدیک ماشین بوده است.

پنتاگون می‌گوید روز ۲۹ اوت، یک روز پیش از خروج کامل نیروهای آمریکا از افغانستان، یک‌بمب‌گذار انتحاری را در خودرویی که قصد انجام حمله در فرودگاه کابل داشته هدف قرار داده‌است. یک مقام نظامی آمریکایی در ان زمان به شبکه سی‌بی‌اس گفت: "ما اطمینان داریم که به چیزی که هدف ما بود، رسیدیم."

پنتاگون گفته بود این حمله پهپادی در "از بین بردن تهدید قریب الوقوع" فرودگاه کابل موفق بوده و سروان بیل اوربان از فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) گفته بود که "مطمئن" است وسیله نقلیه‌ای که حامل حداقل یکی از اعضای گروه اداعش شاخه خراسان بوده به همراه "مقدار قابل توجهی مواد منفجره"، منهدم شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله پهبادی
پهباد
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا همچنان بخاطر کیک پوستین را در داد،یعنی بخاطر گرفتاری بن لادن،صد ها هزار افغان را کشته و زخمی و بی خانمان ساخت.آخر هم بن لادن را در پاکستان پیدا کردند و جزای آن را مردم افغانستان دید.
بنأ امریکا بخاطر کشته و زخمی شدن صد ها هزار افغان معذرت خواست.

>>>   ایا با عذر خواهی جان کسانی را که گرفتند باز خواهد گشت ، بگذارید برایتان داستانی تعریف کنم از زبان یکی از دوستان کوتا تعریف می کنم ، دوستی داشتم که بعد سال ها اتفاقی هم دیگر را دیدیم حال و حوالش را جویا شدم و برای من تلخ ترین اتفاق زنده گی خود را تعریف کرد ، در کابل حضور داشتم و اوضاع مالی مناسبی نداشتم تحت فشار بودم و باید برای فامیل و خانواده ام مخارج تهیه میکردم به توصیه یکی از دوستان در پایگاه نظامی مشغول به کار شدم و نظافت پایگاه بر عهده من بود، هر شب افرادی در پایگاه حضور پیداه می کردند که به همرای خود زن و دختر میاوردند و انان را تسلیم امریکایی میکردند در بدل ان روغن برنج و گندم پول دریافت میکردند ، بعد یک شب که مردی که زنان را تحویل میدادن به امریکایی ها پرسیدم چرا این کار را می کنید گفت از فقر و نداری و این خانوم ها هم از بستگان ما هستند چیزی نگفتم از ان فرد فاصله گرفتم. چند روزی از حضور من در پایگاه گذشته بود و من هر شب باید نظافت میکردم ، یک شب که موتور زباله که پر از اشغال بود ان را باید به بیرون هدایت میکردم موقع تخلیه زباله چندین کیسه زباله سیاه که پاره شده بودند نظر مره جلب کرد چراغ قوه گرفتم به طرف کیسه ها که مو بر تن من سیخ شد وای چه میدیدم جسد عریان زنان افغان که در کیسه زباله پیچ پیچ شده بودند،بعد تخلیه زباله سریع موتور به طرف پایگاه هدایت کردم و تمام شب بیدار بودم و موضع را صبح با مسول پایگاه با کمک یک مترجمان بازگو کردم مسول پایگاه گفت اگر جانت را دوست داری از این جنایت به کسی بازگو نکن مگر نه کشته میشوی . به ناچار به کارم ادامه دادم تا یک ماه و در این یک ماه شاهده قتل و تجاوز به 15 زن افغان بودم ،پایان ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   فکر کنم که در اثر معذرت خواهی امریکا تعدادی از شهدای این فامیل دوباره زنده شدند.

>>>   این معذرت امپریالزم جهانخوار چی دردی آن فامیل مظلوم را دوا می کند ،اگر دوا میکند پسر بن لادن هم صرف از امریکا یک معذرت بخواهد .
بدون ثبوت ترورست ها ده تن اعضای یک فامیل را می کُشد بعد اعلان میکند که داغشی هارا نابود کرده بدون سند وبدون شناسائی هویت آنها !
آن اطفال معصوم داغش بودند ؟؟
شاگردان دست پرورده امریکا درریاست امنیت ناملی زمان غنی که به کمپنی خصوصی امنیتی پنشیر وردک مشهور بود هم همینطور از شکم خود بدون ثبوت وسند برافرادی که مشکل شخصی داشتند مهر داغش وطالب می زدند
وقتی باد ارشان اینگونه بی تمیز وبدون خریطه فیر میکند از مردوران بی شخصیت وبی همت آنان هیچ جای گله ئی نیست، چون اینها دین وایمان ووجدان شانرا به پول و چوکی فروخته اند
غ

>>>   اینان فطرتا آدم کش هستند اینه بخوان:
ساموئل لیتل، زندانی آمریکایی که به علت قتل زنان در زندان است به تازگی اعتراف کرده که او در حقیقت نه فقط سه زنی را که به علت قتل آنها سه بار حبس ابد گرفته، کشته بلکه در مجموع حدود ۹۰ نفر را به قتل رسانده است.

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی معتقد است احتمالا ساموئل لیتل در زمره مخوف‌ترین قاتلان زنجیره‌ای تاریخ جرم جنایت در آمریکا قرار خواهد گرفت.
پس از آن که ساموئل لیتل در اعترافات جدید خود به این تعداد از قتل‌ها در حد فاصل سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۵ اشاره کرد، کارآگاهان پلیس فدرال آمریکا مشغول ربط دادن اعترافات او به قتل‌هایی که پرونده آنها ناتمام مانده بود پرداختند و آن طور که گزارش شده تاکنون توانسته اند ۳۴ پرونده را که قاتل آنها هرگز پیدا نشده بود را به ساموئل لیتل ربط دهند.
ساموئل لیتل از سال ۲۰۱۴ و پس از آن که به علت قتل سه زن به حبس ابد محکوم شد در زندان به سر می‌برد

>>>   طلب خو هنوز معذرت نخواسته از این معلوم است انسانیت آمریکایها از طالبان کرده کمی خوبتر است

>>>   فقط معذرت؟؟؟
در قضیه لاکربی ملیارد دالر خساره گرفت و اینجا فقط معذرت؟؟؟

>>>   آمریکا باید بابت به قدرت رسیدن طالبان معذرت بخواد ۲۰ سال زمان کمی برای نابودی طالبان نبود نه تنها طالبان و از بین نبرد داعش و هم به افغانستان با کمک ترکیه و قطر اضافه کرد

>>>   دستگاهها وطیاره های بی سرنشینی که در اختیار آمریکاست بسیار مدرن است و اشتباه در زدن هدف کمترین است
کدام عقل سلیمی باور می کند که این یک حرکت خطا بوده است.به نظرم این فرد که به نزدیکان گفته بود قرار است توسط آمریکایی ها به آمریکا برده شود نفری بوده که از اسرار مخفی آمریکایی ها خبرداشته واز سرترس این به شهادت رسیده است. فقط خدا میداند که این آدم سابق خودشان چه اسرار مگویی از جنایات آمریکایی ها با خود داشته است که آمریکا برای شهادتش این چنین هزینه بلندی را به گردن میگیرد.

>>>   آمریکا خیلی خیلی ضعیف شده
چین تا ده سال دیگر آمریکا رو میخورد

>>>   آیا افغانها در اروپا که برای حادثه هریرود و یزد تظاهرات کردند آیا الان برای محکومیت آمریکا برای کشتن کودکان تظاهرات نمی کنند
آیا چون کسی برای تظاهرات بر علیه آمریکا پولی نمی دهد تظاهرات نمی کنند یا اصلا واسشون مهم نبوده جان افغانها و چون کسی که اتفاقا فکر میکنم مریم رجوی و نوچه هایش به این مهاجرین افغان پول دادند تظاهرات کنند

>>>   نه بر علیه امریکا تظاهرات نمیکنیم در حمله پهبادی باعث کشته شدن چند نفر شد با تمام ژست قدرتمندی امد معذرت خواست
در مرز ایران نوجوان هارا دست بسته به اب انداختید ماشین پر از ادم را به رگبار بستید وبه گوش مادری که برای دیدن جوانش به اردوگاه امده بود سیلی زدید
هیچ کس هرگز عذرخواهی نکرد
جنایات جنگی امریکا در افغانستان توسط خوده مردم امریکا درحال پیگیری است نمیدانم نتیجه خواهد داشت یا نه اما یک چیز را میفهمم گاهی همان کافر وجدانش از امثال تو بیشتر است شما در این چهل سال بی نهایت ظلم کردید بخدا قسم اگه بشمرم تا صبح هست چه پول پیش های خونه اجاره ای رو که خوردید و ما از ترس مدرک نداشتن حتی نتونستیم شکایت کنیم چون حتما خودمون رد مرز میشدیم چه پول کارگری هایی دیه ها به خاطر حتی قتل عمد خوردید و ما نتونستیم دم بزنیم تورا به هرچه قبول دارید کمی سر در گریبان کنید اگر شما ملت نون به نرخ روز خور نبودید از دولت خود یکبار میپرسیدید این همه ظلم چرا
تا حالا کارت کار یک افغانستانی رو دیدی ؟اگر این رفتار با مردم شما در هرجای دنیا بشود داد وا حقوق بشرا شما گوش عالم را کر خواهد کرد شما با ما خوب نبودید اما ملت افغانستان هیچ وقت به شما خنجر نزد هرگز از جانب ما اسیبی به شما نرسید اون قتل ها و نجاوز های راست دروغ هم که تلویزیون نشون میداد بخاطر همین رفتار خوده شما بود پشتون ها اندازه فارس ها و شیعه ها نجیب نیستند این را خواهید فهمید امثال فاشیست هایی مثل تو تمام اون ظلم هارا در حق مردم ما کردید
ما از امریکا اروپا متتفریم اما دلیل نمیشود دروغ هایی که خودتان راجب خودتان میگویید باور کنیم ما ایزان و ایرانی را دوست داریم برای وجود امثال اقای حسینی قمی از معدود انسان های شجاع که بر خلاف خودپرست هایی مثل تو با شجاعت گفت ما باعث شدیم شیعیان افغانستان بروند در شبکه های وابسته به امریکا بر علیه ما حرف بزنند
حالا که عده ای یا از روی انسانیت یا سیاست تصمیم به اصلاح رفتار با مردم افغانستان کردن انقدز در اتش تفرقه نَدَم
هر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است