جنرال های پاکستانی در رهبری جنگ پنجشیر
رهبری جنگ پنجشیر به دست جنرال‌های پاکستانی بوده است. هیچ تصمیم بزرگ طالبان بدون مشورت و اجازه سرویس اطلاعاتی ارتش پاکستان اتخاذ نمی‌شود 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۵    ۱۴۰۰/۶/۲۷ کد خبر: 168412 منبع: پرینت

27 چرخبال، هواپیمای بی سرنشین و کماندوی پاکستانی در حمله پنجشیر حضور داشتند.
ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا دست داشتن ارتش پاکستان، در حمله به پنجشیر برای کمک به طالبان را تایید کرد.
به گزارش بخش سیاست آریا تودی؛ پاکستان بارها از سوی رهبران دولت‌های پیشین و چهره‌ های سیاسی افغانستان، متهم به حمایت مستقیم از طالبان و شعله‌ ورنگه داشتن جنگ در افغانستان شده است.

فاکس نیوز به نقل از یک منبع آگاه در سنتکام مدعی شد که ارتش پاکستان، با ۲۷ هلیکوپتر پر از نیروهای ویژه و پهپادهای پاکستانی، در حمله به پنجشیر به طالبان کمک کرده است.
نیروهای مقاومت ملی افغانستان مستقر در ولایت پنجشیر، نیز پیشتر گفتند که پهپادهای پاکستان و نیروهای کماندوی این کشور مستقیما وارد جنگ علیه مقاومت ملی در پنجشیر شده‌اند.
منابعی در جبهه مقاومت ملی به ایندیپندنت گفته بودند که از بعد از ظهر یکشنبه پنج سپتامبر، حملات هواپیماهای بدون سرنشین بر سنگرهای مقاومت ملی آغاز شده و یکشنبه شب این حملات به اوج خود رسید.
در این حملات و در جریان بمباران هواپیماهای بدون سرنشین، جنرال عبدالودود یکی از فرماندهان و فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت جان باختند.

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، در فراخوانی که برای قیام ملی صادر کرد، گفته است: «اتفاقاتی که در افغانستان رخ داده آیینه کوچکی از آینده افغانستان است. آینده‌ای که به کمک بیگانگان و اعمالشان و به خواست آنان قرار است در افغانستان پیاده شوند.
به باور آقای مسعود خواست بیگانگان این است که افغانستان یک کشور عقب مانده، وابسته و عاری از ارزش‌ های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد.
او گفت که بیگانگان و مزدوران شان می‌خواهند تا افغانستان در یک انزوای سیاسی توسط جامعه جهانی قرار بگیرد.

جبهه مقاومت ملی افغانستان همچنین پیشتر ضمن انتشار ویدیویی از اسرای طالبان گفت که بسیاری از آنان پاکستانی هستند. عبدالغنی برادر، از اعضای ارشد طالبان که حالا به سمت معاون اول نخست وزیری افغانستان در کابینه موقت پیشنهادی این گروه رسیده و یکی از چهار نفری است که در سال ۱۹۹۴ طالبان را تاسیس کردند، در مدارس پاکستان تعلیمات دینی خوانده و مدتی در گروه طالبان جنگیده است.
ملا برادر پس از سقوط امارت اسلامی طالبان، شورای کویته، مهمترین تشکل طالبان پس از سقوط این گروه را رهبری می‌کرد جنگ در پنجشیر زمانی شدت بیشتر گرفت که جنرال حمید فیض، رییس سازمان استخباراتی پاکستان به کابل سفر کرد. بسیاری از کارشناسان نظامی، سفر رییس آی‌اس‌آی و تشدید جنگ در پنجشیر را با هم مرتبط می‌دانند و برخی می‌گویند که رهبری جنگ پنجشیر به دست جنرال‌های پاکستانی بوده است.

براساس منابع اطلاعاتی افغانستان و ناتو، هیچ تصمیم بزرگ طالبان بدون مشورت و اجازه سرویس اطلاعاتی ارتش پاکستان اتخاذ نمی‌شود.
شماری از آگاهان سیاسی افغانستان، رفتن رییس استخبارات پاکستان را به کابل آن‌هم در نبود یک نظام رسمی سیاسی را خلاف عرف دیپلوماتیک و حاکمیت ملی افغانستان می‌دانند و تاکید دارند که پاکستان به این ترتیب روشن‌تر بیان کرد که افغانستان اکنون جزو پاکستان شده است

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرالهای پاکستانی
پنجشیر
نظرات بینندگان:

>>>   تجاوز نظامی اردوی پاکستان به خاک افغانستان صد فیصد درست است و افغانستان توسط اردوی پاکستان و آی اس آی اشغال نظامی شده است. دولت پاکستان سیاست را در افغانستان رهبری میکند و اردوی پاکستان رهبری نظامی و امنیتی را در افغانستان انچام میدهد به این دلایل روشن افغانستان به مستعمره پاکستان تبدیل شده است حمله نظامیان پاکستان به پنشجیر گوشه از این اشغال نظامی است

>>>   خواسته ملا صاحب بر حق بود نباید هیچ کشوری در امور داخلی ما دخالت کند ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   پاکستانی ها عملا" در خانه گل بیدین حضور دارند و از خدمات لذت بخش بهره میبرند.

>>>   استعمار پاکستان بوسیله پشتوها و ترکیه بوسیله ترک تباران را اضافه کنید ،افتخارات بی شمار افغانی
یاشار

>>>   من طرفدار طالب نبستم اما با گرفتن پنجشیر توسط طالبان خوش شدم بخاطریکه پنحشبری هاهیچکس را در افغانستان مرد فکر نمیکردن.

>>>   خـــــداهمو شـرو فسـاد ماوشمارا هم بشرماند که هرکس را مطابق میلش نبود طالب وترورست معرفی میکرد
غ

>>>   ملاهای طالبان هرکدام بچه بریش مرد دارند و زنان طالبان را پاکستانیها راضی میکنند این قرارداد بین طالبان و پاکستانیها در اسلام خراب امضا شده است و ساخت چتلستان است

>>>   محمود! ان شیریکه دعوی شکست خرس را داشت، چطور توسط روباهای پنجاب شکست خورد؟ اګر پنجشیر را پاکستان شکست داد پس ۳۳ ولایت را کی شکست داد!
طبق وعده عدل خداوند پنجشیر یکه با بیرق خراسان بر ضد ملت ایستاد شد به جزای ان ګرفتار کرد! پنجشیر را شر وفساد یکه داتشت به جزای اعمالش رسید!

>>>   طالب مزدور آی اس آی پاکستان و سی آی ای امریکا است و هیچ مشروعیتی در افغانستان ندارد و افغانستان به اشغال پاکستان است مبارزه برضد پاکستان وضیفه ایمانی و وجدانی و ملی هر شهروند افغانستان است. طالبان کودکان را ترور میکنند آفرین به مردم پنجشیر که علیه مزدوران پاکستانی مبارزه میکنند

>>>   ازاين معلوم ميشود ګه در اشتراک حمله با پنجشير بواسطه افسران پاکستاني ودادن هدايت خودي فاميل مسعود شاميل ورول اول ومهم دارد بخاطر که همين حالا تمام فاميل مسعو مهمان پاکستان است
کپهاي اشتکانه را بس کنيد قرن بيست يک است

>>>   بچیم یوسیف زی اکر جرآت داری بیرو پیش زی های خود
پشت تو را تا کجا جر مدهند برای امتحان برو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است