طالبان فقط شش ماه وقت دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۶    ۱۴۰۰/۶/۲۷ کد خبر: 168413 منبع: پرینت

طالبان فرصتِ شش ماهه با اختیارات مطلق حکومت در اختیار دارند تا خودشان را برای مردم و جهانیان ثابت کنند. سنگ طالبان بدگونه زیر دست آمریکا گیر مانده، آمریکایی که با سیاست‌های قلدرمآبانه‌ متحدِ قابل اعتمادی برای هم‌پیمانانش نبوده و نیست، آمریکا بسیاری را تهدید می‌کند و برخی را هم تطمیع؛ ولی در همه جا نشانه‌های بارزِ وعده‌ خلافی‌های‌اش دیده می‌شود.

طالبان جهت کسب مشروعیت سیاسی( چه در قالب حاکم و چه در قالب شریک قدرت در آینده) باید در این شش ماه، سه آزمونِ دشوار و جان‌کاه را با موفقیت پشت سر بگذرانند: ۱_ آزادسازی سرمایه‌ی کشور که بلوکه شده، جلب کمک‌های عاجلِ سازمان ملل ۲_ جلب رضایت آمریکا و قدرت‌های بزرگ در سازمان ملل ۳_ خارج شدن از لیست سیاهِ تروریزم.

طالبان تا کنون بیشتر از آمریکا به وعده‌های‌شام عمل کرده‌اند و این مساله خشم طالبان را برانگیخته است. طالب‌ها با چند چالش‌ جدی روبه‌رواند :
۱_ آمریکا در به‌رسمیت شناختن‌شان هیچ عجله‌ای ندارد.
۲_تمام احکام دل‌بخواه‌شان را به بعدا موکول کرده‌اند، در حال تعلیق بودن احکام شریعت تحت هر بهانه‌ای برای سربازان عقیدتی طالب قابل قبول نخواهد بود.
۳_سیاست‌مداران خارج‌رفته در حال انسجام سیاسی و نظامی هستند، هرچند پراکنده.
۴_ کشور بدون هیچ سرمایه‌ی پولی. چندصدهزار کارمندِ معاش‌خور که منتظر پول‌اند. بیکار شدن هزاران نفر بخاطر تعطیلی شرکت‌های صنعتی و تجارتی. کاهش درآمد دولت از عایدات داخلی بخاطر فقر مردم و...

این گروه اگر در شش ماه نتوانند گلیم خود را از آب بکشند، هم تهدیدهای داخلی و هم نارضایتی خارجی گلیم‌شان را جمع خواهند کرد.

رسول پارسی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
فرصت
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ عقیده افراطی در بین مجاهدین جایگاهی ندارد و به شدت با ان بر خورد خواهد شد ، به مرور زمان ازادی بیشتری به بانوان خواهیم داد در زمینه تحصیل اموزش کار ، و در اینده نزدیک انتخابات برگزار خواهد شد ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   تمام ملا های طالب شب و روز در بین کتاب های قدوری و منیه و هدایه و شرح وقایه و امثالهم میلولند تا بیابند که نظام اسلامی چیست و چارچوکات شریعت چه طول و عرضی دارد ، هنوز نیافته اند.

>>>   با تاسف مردم تاجیک، هزاره، ازبک و.... منتظر اند تا عمران و چرکستان برایشان حق گیری کند و آنهم در رژیم سیاه شامل شان سازد. من میگویم که امید چنین اتفاقی نیافتد زیرا دیگر عزت نفسی بما نمی ماند که مردن از آن به هزار مرتبه بهتر است!!!
"حق داده نمیشود بلکه باید گرفته شود" این ملیت ها بیشتر از ۷۰٪ کل ملت است و من به این حیرانم که چرا ۳۰٪ باید سرنوشت ساز باشد. تنها اتفاق و یک رستاخیز همگانی سرنوشت ساز است و هیچ جاسوس بیگانه را امان ندهید!!
آتش خاوری

>>>   همه ای این ارشادات در صورتی ممکن است که طالب وخارجی ها معاهداتی پنهانی نداشته باشند اگر فرض شود که طالب هم مسلمان نباشد ویا لا اقل سیاست های پشت پرده شان بر اسلامیت شان بچربد ویا خارجی ها برای تطبیق برنامه ها ودکتورینهای خویش استعمال نمایند ویکبار دیگر مسلمانهای بی عقل وافراطی را یکجا به اسم طالب جمع نمایند وهمه را قتل عام کنند کس نمیتواند برای دوام طالب وقت تعیین نماید وطالب ها هم مانند گذشته چندان به اسلامیت اصرر ندارند دروغ میگویند از خیلی ارزش های ظاهری شان عدول نموده اند ازین لحاظ تا بسیار مدت انها را اله ای تفریح وخوشگذرانی وبرنامه های شوخی تلویزیونی خود میسازند وپاکستان هم سالها دنیارافریبداده واز حیله ونیرنگ کار میگیرد همچنان که غرب را فریب داده اگر راست باشد نزدیک به پنج هزار نفر انها را به قتل رسانید میخواهد شرق وشانگهای را نیز چندین دهه فریب دهد وهمه را مشغول ومصروف نگهدارد خیلی تعجب اور نیست که پاکستان رابط تنگاتنگ دارد وچین وسرمایه اش را هم به کشورش غرق نموده همچنان روسیه وایران و... را نیز با تار خام بسه کرده وعربها نیز روی هر دلیلی با پاکستان سر می جنبانند یک همچو کشوری در دنیا مثال ونظیری ندارد ازینرو هیچ امیدی به پایان عمر طالب متوقع نیست
انا لله وانا الیه راجعون
حاجی ولایت خان صافی مقیم پاریس

>>>   گروهک ناشایست....طالبان گروهکی هستند که هنوز هویت پاکستانی یا افغانستانی انها هنوز به قطعیت روشن نشده لذا نه معقول است و نه بار حقوقی دارد که قدرت را منحصر کنند.
دوم اینکه افغانستان فقط پشتون نیست و بیش از ۶۵ درصد را اقوام غیر پشتون تشکیل میدهند .و اینان به سند تاریخ اصلی ترین و با سابقه ترین ساکنان این سرزمین هستند.
چهارم قوم پشتون در تاریخ حکومتداری ۲۰۰ ساله خود جز فلاکت و بدبختی برای این ملت چیزی نداده همه انها ادعای خدمت داشتند اما بدلیل قدرت پرستی نتیجه ای جز بد بختی برای ملت دستاوردی ندادند درگیری های اخیر بین سران غلجایی و درانی بر سر افتخار سابقه در دست داشتن قدرت با انهمه فلاکت و بدبختی ۲۰۰ ساله باز هم نشان از اغاز یک دوره جدید از بدبختی و فلاکت توسط این گروهک ناشایست میدهد.

>>>   به پشتون ستیزان!
ایا تاجیک بدون زمان شر و فساد و علامه سقو در ۱۰۰۰ سال ګزشته دولت داشت؟ اولین و اخرین دولت تاجیکان سامانیان بودند!
طالب تا ابد است! زور جهان در مقابل طالب معلوم است! طالب قهرمان قرن ۲۱ است!

>>>   میدون چرا طالبان رو بر کشور افغانستان دو باره تعمیل کردند ؟ بار نخست که از وجود آنها برای منفعت غرب و شرق ، و ما دیدیم چجوری از وجود آنها استفاده خوبی صورت گرفت آنها در امتحان ورودی موفق هم شدند نمبر قبولی گرفتند و بنا بر دلایلی که جریانات سیاسی پشت پرده و داد و ستد ابر قدرت ها در باره شرق یعنی ، چین ، روسیه ، ایران ، پاکستان که خود در منطقه نمبر ون است و نه از کسی اجازه می گیرد و نه اجازه میده که کسی در موردش تمرد کند ، چونکه کشور افغانستان پازل قدرتمندی در منطقه خاورمیانه و خیلی ها هم با ارزش است و هم برای ابر قدرت ها و هم برای چین که می خواهند از طریق سرمایه گذاری خط ترن آز افغانستان به اروپا و آفریقا برسند و یگانه راه نزدیک و نسبتاً کم در آمد به خواسته های شون برسن افغانستان است و این جا پاکستان هم به میخ می زند اما به نعل چونکه شریک تجاری چین است و چین هم اینو می‌دونن اما فعلا صدایشان در نمی‌آید و مس عینک هم به اکمال نرسیده به سبب بودن ناتو و امریکا ، و شوره به دل پاکستان، چین و ایران افتاده که چی میشه و از طرف دیگر طالبان که خدا رو بنده نیستن از سر شار از غرور کاذب که ما بودیم که آمریکایی شکست خوردند و مانن مجاهدین که می گفتن که ما بودیم که روس ها رو از افغانستان بیرون کردیم و ازین چرت و پرت ها الکی ، اگر معامله پشت پرده نمی بود، غیر ممکن بود غنی حکومت رو به طالبان واگذار کند ، در غیر آن صورت سرنوشت یه کشور بر باد نمی‌شد و دست های پشت پرده هم دست بکار شدند تا جلوگیری از قدرت گرفتن چین و اقتصادی ان گردد که این پازل برای همیشه به پیوند تبدیل نشه و بنا دست های مخرب شروع به برنامه ریزی کردند و باید این کشور همیشه نارام، جنگ ، ویرانی ، سر در گمی ، غارت و بر همه‌ی کشور مسلط باشد و جغرافیایی این سرزمین طوریکه تعیین شده باید هرج و مرج سیاسی در منطقه باشد ابر قدرت ها فکری به سر شون زد که بهتر از طالبان کی می تواند به چنین کاری رو انجام بده بار نخست هم موفق شدیم و این بار هم ، بهتر از این ها کی می‌تواند باشند هم اسلام در خطر نیست و هم از نام اسلام سوی استفاده میشه هم خرما و هم خر ، بیا خر رو خرما پر کن تا ثواب ببری .

>>>   به كشور ستيز و ملت واحد ستيزي كه اين را نوشت: (به پشتون ستیزان!
ایا تاجیک بدون زمان شر و فساد و علامه سقو در ۱۰۰۰ سال ګزشته دولت داشت؟ اولین و اخرین دولت تاجیکان سامانیان بودند!
طالب تا ابد است! زور جهان در مقابل طالب معلوم است! طالب قهرمان قرن ۲۱ است!)
گروهك پشتون هميشه جيره خوار انگليس بوده و امروز هم جيره خوار آمريكاست. كدام قوم بوده كه هميشه نفاق و آشوب در اين مملكت راه انداخته فقط به خاطر نژاد پرستي و خود برتر بيني. هيتلر و نازيها الان كجا هستند مسير هر نژاد پرستي همان خواهد شد. به زودي مردم شعار (لااله الا پشتون و اوغان رسول الله) شما را به زباله دان تاريخ خواهند فرستاد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است