بیست دروغ تاریخی طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۵    ۱۴۰۰/۶/۲۷ کد خبر: 168414 منبع: پرینت

این روزها دروغگویی طالبان به حدی زیاد شده که بعضی ها طالبان را دروغگو ترین تحریک اسلامی در تاریخ خوانده اند.
در پایین 20 مورد را به عنوان نمونه لیست کرده ایم:

1. طالبان میگفتند که جنگشان با خارجی ها است ولی بیشتر از خارجیان، سربازان، افراد ملکی و هموطنان خودشان را در بیست سال گذشته شهید کردند، در آخر با خارجیان تعامل کردند و امنیت خارجیان را نیز خودشان گرفتند و بجایش هزاران سرباز ارتش را تیرباران کردند، جنگ تالبان با خارجی ها نه بلکه با افغان ها بود.

2. طالبان می‌گویند که افغانستان را با جنگ تصرف کرده اند، این ادعا کاملا نادرست بوده چون تصرف افغانستان بدست طالبان یک پروسه تسلیم دهی و واگذاری بود، هیچ گونه شکست نظامی وجود نداشت. این تسلیم دهی به اساس رضایت امریکا و ارگ ریاست جمهوری صورت گرفته بود.

3. طالبان حکومت گذشته و مردمش را مزدور میگفتند چون با کشورهای خارجی روابط داشتند در حالیکه خودشان در اولین روز ورود به کابل خواهان روابط با تمام دنیا به خصوص امریکا شدند.

4.طالبان به مردم عفو عمومی اعلان کردند در حالیکه عامل جنایت، قتل، خونریزی و ویرانی خودشان بودند، در حقیقت باید معافیت عمومی میطلبیدند نه عفو عمومی.

5. فرض بر اینکه طالبان عفو کرده اند این ادعا ترفند بیش نبود، تالبان با این روش نظامیان ارتش را در کشور نگهداشتند تا بتوانند هر روز بطور مخفيانه و سیستماتیک ترورشان کنند، صدها نمونه و شواهد وجود دارد که تالبان با دستیابی به لیست افراد امنیت ملی و کماندو، خانه به خانه دنبال شان گشته و ترورشان کرده اند.

6. طالبان ادعا کرده اند که در کشور امنیت آورده اند، ازانجا که عامل تمام نا امنی ها خود تالبان بوده اند این ادعا باطل میشود، تالبان امنیت نیاورده اند فقط از ناامنی دست کشیده اند.

7. طالبان ادعا کردند که نظام کامل و مناسب برای اداره افغانستان را دارند، تاکنون یک ماه از حاکمیت شان میگذرد ولی خبری از نظام و اداره شان نیست.

8. طالبان دشمن اشغال افغانستان بوده اند، مداخله بی باکانه پاکستان در روزهای اخیر نشان داد که تالبان افغانستان را از یک مرحله اشغال به مرحله دیگر اشغال منتقل کرده اند. در حقیقت افغانستان در اشغال پاکستان درآمده است.

9. طالبان به مردم و جامعه جهانی وعده کابینه همه شمول را داده بودند، اما کابینه اعلان شده نه تنها که همه شمول نبود حتی پشتون شمول هم نبود.

10. طالبان همیشه از آدرس مردم افغانستان صحبت کرده و خودرا نماینده ایشان میدانستند ولی در کابینه این گروه هیچ زن، جوان و متخصص وجود نداشت. دیگر اقوام چون ازبیک، هزاره، تاجیک و باقی گروه های پشتون جایگاه نداشتند.

11. طالبان با خارجیان پنج سال مذاکره کردند ولی با هموطنان پنجشیری خود از یک هفته بیشتر نه، این ادعای وطندوستی و مردمی بودنشان را باطل میکند.

12. طالبان ادعا کردند که پنجشیر را تصرف کرده اند، افراد این گروه با شادیانه بی رویه جان 17 نفر بی گناه را گرفت. طالبان با بی پروایی کامل ازین موضوع گذشتند، حتی از مردم معذرت‌خواهی هم نکردند. این مخالف تمام ارزش های اسلامی و انسانی است.

13. طالبان دوباره ادعا کردند که پنجشیر را بطور کامل تسخیر کرده اند اما این ادعا بعدا باطل شد، گروه مقاومت هنوز در پنجشیر حضور دارند و بخش های از پنجشیر را نیز در دست دارند.

14. طالبان با نشر ویدیویی ادعا کردند که ۶.۵ ملیون دالر و خشت طلا را در خانه امرالله صالح کشف کرده اند، این ویدیو را تالبان دستکاری کرده بودند، پس ازانکه ثابت شد ویدیو دستکاری شده است، حرف خود را پس گرفتند. اگر مردم به صحت ویدیو شک نمیکردند تالبان هیچ گاه ادعای شانرا باطل نمیکردند. دروغ و تهمت به هر فردی مخالف تمام ارزش های انسانی و اسلامی است.

15. طالبان با نشر ویدیویی مدعی شدند که از خانه صلاح الدین ربانی مقدار زیادی مشروبات الکلی کشف کرده اند، اما بعدا افشا شد که ویدیو از خانه ربانی نه بلکه از سفارت چک است.

16. طالبان ادعا کرده اند که تولید و تجارت مواد مخدر ممنوع است، اما ویدیوهای نشر شده از جنوب افغانستان نشان میدهد که مقامات تالبان هیچ گونه مانعی برای تریاک وضع نکرده اند و این تجارت آزادانه جریان دارد. گذارش های دیگر میرساند که بخش بزرگی از افراد طالبان معتاد به مواد مخدر از جمله چرس، سگار و نصوار اند.

17. طالبان وعده داده بودند که از اموال بیت المال محافظت خواهند کرد اما همین حالا بخش بزرگی ازین تجهیزات به پاکستان و ایران در حال قاچاق شدن است. بخش دیگری ازین تجهیزات نیز در صدد نابودی اند.

18. طالبان بمبارد مواضع مقاومت در پنجشیر را رد کردند، اما بعدا گذارش ها نشر شد که 27 چرخبال پاکستانی در جنگ پنجشير تداخل داشته و مواضع زیادی از مقاومت را زیر آتش گرفته اند. این موضوع واکنش تند ایران، تاجکستان، جامعه جهانی و امریکا را در پی داشت.

19. طالبان ادعا کردند که به ارزش و آزادی های مردم احترام میگذارند، اما تظاهرات مردمی در هرات و کابل را به شدت سرکوب کردند و در آخرین مورد تظاهرات را ممنوع اعلان کردند.

20. طالبان سالها در جنگ شان از جنگجویان اویغور کمک گرفتند اما به محض قدرت گرفتن شان اعلان کردند که مسلمانان اویغور مسئله داخلی چین است و ما مداخله در آن نمیکنیم. این ادعا که تمام مسلمانان باهم برادر اند را که سالها ازان استفاده کرده بودند را باطل کردند.

دروغ گفتن در اسلام یکی از گناهان کبیره است که در نزد خدا بسیار نهی و منفور شده است.
دروغ گفتن یعنی گفتن اخباری که برخلاف واقعیت و نادرست است.
در قرآن درباره دروغ و رذالت آن آیات بسیاری وجود دارد که با استناد بر آن ها می توان به خشم پروردگار درباره دروغ پی برد.
خداوند در قرآن، دروغ را سرچشمه تمام بدی ها و گناهان خوانده است و فرد دروغگو جزو منفورترین بنده ها در نزد خداوند است.
سوره توبه آیه ۷۷:
فَأَعْقَبَهُمْ نِفاقاً فِی قُلُوبِهِمْ إِلی‏ یَوْمِ یَلْقَوْنَهُ بِما أَخْلَفُوا اللَّهَ ما وَعَدُوهُ وَ بِما کانُوا یَکْذِبُونَ:
«اعمال آنها نفاقی در دلهایشان تا روز قیامت ایجاد کرد، به خاطر اینکه عهد خدا را شکستند و به خاطر اینکه دروغ می ‏گفتند».
سوره صف:
یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ
«ای کسانی که ایمان آورده اید چرا سخنی می‌گویید که عمل نمی‌کنید؟ نزد خدا بسیار موجب خشم است که سخنی بگویید که عمل نمی‌کنید».
حدیث شریف
پیامیر فرموده اند: «آیا شما را از بزرگترین گناهان خبر ندهم؟ بزرگترین گناه شرک به خدا و بدرفتاری نسبت به پدر و مادر و دروغ گفتن است».

امید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دروغ طالبان
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   امارت اسلامی نباید اینقدر در دوستی با کفار تاکید نماید چون همانطوریکه میدانیم امریکا چین روسیه انپریز همه اینها کافر هستند نباید با آنان دوستی کنید

>>>   در بیست سال گذشته هم وطنان زیادی در جنگ شهید شدند تنهاه طالبان عامل کشته شدن مردم نبودند بلکه رژیم قبلی و ایلات متحده هم باعث کشتار بسیاری از هم وطنان ما بودند ، ننگرهار ، هلمند قندهار پکتیا ، لوگر و دیگر ولایت ها از سوی امریکا بمباران می شدند و باعث کشته شدن بسیاری از افراد بی گناه می شدند . اگر طالبان عفو اعلام نمی کردند بازم می گفتید که چرا عفو اعلام نکردند ، حالا که عفو اعلام کردند شما بهانه جویی می کنید ، منظور از عفو کسانی هستند که در رژیم قبلی و مرتکب جنایت شده بودند. در اینده نزدیک انتخابات برگزار خواهد شد و جای هیچ نگرانی نیست ،
حبیب الله یوسف زی ،

>>>   برای اویغورهای چین دلسوزی نکنید در قالب تروریست با طالبان و داعش همکاری میکنند

>>>   ✅گفتیم همه افغانیم
❌گفتند نخیر ما نادانیم
✅گفتیم جمهوریت
❌گفتند فدرالیزم
✅گفتیم افغانستان
❌گفتند خراسان
✅گفتیم دری و پشتو
❌گفتند فقط فارسی
✅گفتیم سیاه سرخ و سبز
❌گفتند سیاه سفید و سبز
✅گفتیم سرود ملیست
❌گفتند سرود قومیست
✅گفتیم حمایت از نظام
❌گفتند تخریب نظام
✅گفتیم اتحاد
❌گفتند نفاق
✅گفتیم میدان هوای ،پوهنتون، شفاخانه ، سرک و قریه
❌گفتند نخیر فرودگاه، دانشگاه ، بیمارستان،خیابان و روستا
✅گفتیم آمریکا و ناتو دشمن است
❌گفتند نه اینها متحدین و دوست ماست
✅گفتیم قطع مداخلات
❌گفتند اینها هستند دیپلمات
✅گفتیم ختم جنگ و خون ریزی
❌گفتند ادامه جنگ و خون ریزی
✅گفتیم نه به خاینین
❌گفتند ادامه تجلیل از مراسمین
✅گفتیم نه به قبر سازی و قصرسازی
❌گفتند نه خیر اینها است فرهنگ سازی
✅گفتیم نه به سمت ، قوم وزبان
❌گفتند نخیر ازین طریق میرسیم به نان
✅گفتیم نه به تعصب و نفاق
❌گفتند نخیر ادامه تظاهرات
✅گفتیم نه به رسانه های غربی
❌گفتند نه این حق است و آزادی
✅گفتیم نه بمباران مناطق جنوبی
❌گفتند نه آنجاست امارت اسلامی
✅گفتیم در کمپ ها توهین به سنت و قرآن میکنند
❌گفتند آنجا در کنترل خودشان است بگذارید که چنان بکنند.
✅گفتیم نه به سران قومی و سمتی
❌گفتند اینهاست رهبران مقاومت و جهادی
✅گفتیم نه به لاف و پوف های جنجالی
❌گفتند نخیر ایناهاست بادهای شیرین شمالی
✅گفتیم بریم بسوی پیشرفت و بازسازی
❌گفتند نخیر فقط دهه ۷۰ و جنگ های داخلی
✅گفتیم تذکره الکترونیکی
❌گفتند نخیر همان کاغذی
✅گفتیم حکومت یک سره
❌گفتند نه حکومت دوسره
✅گفتیم ختم اشغال ناتو و آمریکا
❌گفتند نخیر هنوز مانده خرید قصرها و پاساژها
✅گفتیم حقوق بشر بی معناست
❌گفتند نخیر این بخیر دزداست
✅گفتیم چرا خوردن بیت المال و غصب زمین هاست
❌گفتند بلی این ملک شخصی سران قوم و زورمنداست

>>>   زطالب جز دروغ کاری نیاید
دروغ اندر دروغ ایمان زداید

>>>   30 میلیون باشنده افغانستان که هر کدام در خانه اسلحه دارد طالبان فقط هفتاد هزار است با یک حرکت و انقلاب طالب را به دیدار ملا عمر بفرستید

>>>   طالبان به سر امیرالکافرین ملا حب الله یا چپ الله ساکت سوگند خورده اند که حتی یک کلمه راست نگویند این را از چتلستان یاد گرفته اند

>>>   امید! همه دروغ ګفتی! پنجشیر این مرکز خراسان بود و طالبان کشور خراسان را در پنجشیر فتح کردند نه جز افغانستان. پنجشیریها ۴۲ سال غیر مستقیم به زور پرچمیها ،ستمیان،شوروی،و امریکا و غرب حکومت کرد!

>>>   به جواب نظر دهنده اول،
طالب ها که مسلمان نستند، چون پیروان دین مقدس اسلام مردم بی گناه را در مسجد،مکتب، پوهنتون ،کورس، شفاخانه و هر جای با انتحار و انفجار نمیکشد،
طالب ها نوکر بیگانه ها و غلامان پاکستان وهابی استند، لطفا اگر نظر دهند اول کمی هم وجدان دارید طالب ها را مسلمان خطاب نکند، روزی میرسد که طالب ها با همه بادران شان سرنگون شوند انشاءالله،

>>>   اين نيز ميگذرد.
(امید! همه دروغ ګفتی! پنجشیر این مرکز خراسان بود و طالبان کشور خراسان را در پنجشیر فتح کردند نه جز افغانستان. پنجشیریها ۴۲ سال غیر مستقیم به زور پرچمیها ،ستمیان،شوروی،و امریکا و غرب حکومت کرد!)
پاكستان خيلي زود تاوان اين كار آكتور سينمايش يعني عمران خان را در جسارت به پنجشير ميپردازد و آن روز هر پاكستاني به روح عمران خان لعنت ميفرستد كه چرا با مردمي كه با ما كاري نداشتند درافتادي. اين خط و اين نشان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است