آمریکا پیش از حمله از حضور کودکان اطلاع داشت
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۱    ۱۴۰۰/۶/۲۹ کد خبر: 168424 منبع: پرینت

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که ارتش این کشور پیش از حمله پهپادی به کابل که منجر به کشته‌شدن ۱۰ غیرنظامی شد، از حضور غیرنظامیان و کودکان در محل حمله اطلاع داشت.
به گزارش تسنیم، 3 منبع که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند که پیش از شلیک موشک «هلفایر» برای توقف خودروی غیرنظامی که واشنگتن آن را «تهدیدی قریب‌الوقوع» برای نظامیان آمریکایی دانسته بود، سازمان سیا نسبت به حضور غیرنظامیان در محل هشدار داده بود.
این منابع به «سی‌ان‌ان» گفتند که لحظاتی پیش از حمله سازمان سیا هشدار داد که «احتمالاً غیرنظامیان از جمله کودکان در منطقه حضور دارند».

پس از این رویداد، تیم‌های رسانه‌ای به محل حادثه رفتند و بعد از بررسی محل حمله، مصاحبه با مردم محلی و مشورت با چندین کارشناس نظامی، ادعای مقامات نظامی آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن خودروی یک عنصر انتحاری را رد کردند.
با این حال مقامات نظامی آمریکا در هفته‌های جاری همواره این حمله را مشروع دانستند، تا اینکه در پی تشدید فشار رسانه‌ها و مدارک و شواهد بسیار در راستای رد این ادعا، سِنتکام هدف قراردادن غیرنظامیان را در این حمله پذیرفت و تنها به اظهار عذرخواهی بسنده کرد.

پس از آن نیز «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعتراف کرد که راننده خودروی هدف قرار گرفته‌شده، هیچ ارتباطی با داعش نداشته است و «زمری احمدی» کارمند سازمان امدادرسان آمریکایی گفت: «قربانی بی‌گناهی بود که به‌همراه دیگران به‌طور غم‌انگیزی کشته شد».

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کودکان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   کشتن انسان برای این بشـــــــــــر دوستان دروغین از بهترین سرگرمی هاست اگر فکر میکردند داغش است لحظه ئی باید منتظر میماندند که حرکت میکرد ودیده میشد کدام طرف میرود
زمانی که طلبای کرام علیه داغش جنایتکار وحشی عملیات می کردند طیاره های امریکائی بود که به نجات داغشی ها میرسید وزمانیکه حلقه محاصره توسط لشکر امارت بر داغشیان وحشی تنگ میشد همی حکومت مزدور امریکا بود که گویلا داغشی ها تسلیم شده لاند را از محاصره نجات میداد
غ

>>>   حد اقل صد ملیون دالر باید غرامت بدهد.
در قضیه لاکربی امریکا بیشتر از ملیارد دالر غرامت گرفت و قذافی را هم سرنگون کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است