طالبان به قطب قدرت در جهان اسلام تبدیل می‌شود؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۴۰۰/۶/۲۹ کد خبر: 168430 منبع: پرینت

آیا طالبان به یک قطب قدرت در جهان اسلام تبدیل می‌شود؟
شکست آمریکا و ناتو در افغانستان طالبان را به یک هیولای قدرت در منطقه و جهان اسلام مطرح کرده است و به ده ها گروه های افراطی مانند القاعده، داعش، حزب التحریر، طالبان پاکستان، تندروان مذهبی آسیای میانه و غیره این امید را احیا کرده است که می‌توانند با حکومت های که متحد آمریکا و ناتو هستند درگیر جنگ و جهاد شوند و امید به پیروزی داشته باشند به خصوص اینکه در کشور های عربی اکثریت مردم با طالبان از طریق القاعده کمکهای مالی کردند و اکنون پیروزی طالبان را به چشم سر خود می بینند و افراد داعش همین اکنون در کنار طالبان مصروف شادمانی هستند.

حکام، شاهان و امیران کشور های عربی که وابسته به پشتیبانی آمریکا و ناتو هستند سخت از این به بعد در معرض خطر و آسیب پذیری قرار می گیرند و مشکل است که دگر بتوانند به آمریکا و ناتو اعتماد داشته باشند.
از پیروزی طالبان تندروان مذهبی در پاکستان شیرینی پخش کردند، ملا امام اهل سنت زاهدان پیروزی طالبان را تبریک گفت، در نوار غزه، یمن و شاخه آفریقا جشن گرفتند و به حاکمان وابسته به آمریکا طعنه زدند.

امارت طالبان اگر بتواند با ادعای پیروزی که بالای آمریکا و ناتو می کنند رهبری جهان اسلام سنی را به عهده بگیرد دگر کاخ حکام، شاهان و امیران جدا از مردم را مانند حکام ارگ نشین فاسد کابل که بی پایه، بی ریشه و جدا از مردم بودند به فروپاشی مواجیه می کنند.
برنده شکست آمریکا و ناتو در افغانستان نه تنها گروه های افراطگرایی سنی مذهب در جهان اسلام است بلکه ایران شیعی مذهب نیز از شکست آمریکا و ناتو در افغانستان احساس آرامش می کند چون رقبای منطقوی خود را در بیم و ترس می بینند و گروه های شیعی وابسته به ایران نیز در تمام کشور ها شکست آمریکا و ناتو را جشن گرفت اند.

شکست آمریکا و ناتو در مقابل طالبان و پی آمد این شکست برای آمریکا و ناتو و به خصوص برای سران کشورهای اسلامی که متحد آمریکا و ناتو هستند بسیار گران تمام می شود و چه بسا که تاریخ و جغرافیا را متحول می سازد و دیگر کمتر کشور های منطقه و جهان بالای آمریکا حساب باز می کنند.
اکنون سرنوشت امارت طالبان به مردم افغانستان تعلق دارد که می پذیرند در یک سیستم تک قومی مذهبی زندگی کنند و یا اینکه دیر و یا زود بازهم امارت را به تاریخ می سپارند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
جهان اسلام
نظرات بینندگان:

>>>   من شخصن طفدارلغو وزارت زنان وایجاد وزارت یااداره بنام عبدالمعروف بی نیکر نیستم.
عاقل

>>>   گفتم وگفت.
گفتم:سلام چطورهستی رفتی بخیروطن ودوباره امدی؟
گفت:نی واله نشد،ویزه ندارم.
گفتم:افغانستان رفتن وامدن که برای ماوشما ویزه کارنیست.
گفت:ان دوره هارااب برد.حالا چهارویزه کارکادری.(پیراهن تمبان،ریش،لنگی سیاه وپشتو صحبت کردن)پیراهن تمبان دارم،ازریش ولنگی سیاه متنفرم وبااین سن وسال دردیارمهاجرت چطور پشتوبیاموزم؟ازین لحاظ نشدونمیشود.
گفتم:خداکمکت کند.
گفت:خداانقدربزرگ است که به همچومسایل کوچک هیچ علاقه مندی ودلچسپی ندار،وقتی درفکرپایان جنگ ۴۳ ساله افغانستان بااین همه قتل وقتال وکشتاروحشت نیست پس من چطورامدوارباشم که خداوندسفرسیاحتی من رابه افغانستان ترتیب وتنظیم کند.
گفتم:ازتو معکول.
عاقل

>>>   هیچ گروهک تروریستی حق ندارد در خاک افغانستان فعالیت تروریستی بکند ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   اگر ژنرالهای ارتش افغانستان و مردم افغانستان از احمد مسعود حمایت کنند میتوانند طالبان و برکنار کنند

>>>   هنوز مولفه های قدرت را نمیدانی
طالبان بدون کمک مالی همان آمریکا کمتر از یکسال از هم فرو میپاشد و اگر آمریکا منابع مالی افغانستان را ازاد نکند چکار میخواهد بکند؟
قدرت علمی و تکنولوژی دارد؟صنعت نظامی دارد؟شغل نمی تواند ایجاد کند به کمکهای جهانی به شدت نیازمند هست.طالبان پالس رابطه با آمریکا هر روز دارد در رسانه ها مطرح میکند.پس چطور در مقابل آمریکاست.طالبان در جغرافیای کوهستانی افغانستان شاید قدرت داشته باشد پایش رو به مرزهای ایران برساند دود میشود به هوا میرود.ایران علاقه ای به طالبان ندارد فقط نمیخواهد طالبان بازیچه دست عربستان شود

>>>   اینکه آمریکا و ناتو و حتی روسیه و چین و ایران حاکمیت طالبان رو تلویحی پذیرفتند بخاطر این است که در نبود طالبان در افعانستان به عنوان یک دست برتر گروه های افغان همدیگر را میخورند
فقط یک لحظه تصور کن طالبان الان نباشد آشوب و غارت و هرج و مرج مردم توسط یکدیکر را در ذهنت مرور کن.قبل از رسیدن طالبان به کابل غارت رو دیدی؟یعنی خلا قدرت آمریکا با طالبان پرشد
اگر طالبان نباشد همین تاجیک و هزاره و ازبک که سرود همبستگی میخوانند مانند خروج شوروی به جان هم میفتند.بخاطر همین کسی به پنجشیر کمک نظامی نمیکند تا جنگ داخلی و فراگیر صورت نگیرد.تمام مطلب همین است

>>>   مولوی عبدالحمید حفظ الله هیچ وقت به وطن خود خیانت نمیکند

>>>   عجب قدرتی که پنجشیر را بدون کمک نتوانست بگیرد گرچه هنوز هم کامل نگرفته

>>>   ما مسلمانان واقعا ساده هستیم !!! وقتی با اتحاد میتوانیم دنیا را به زانو در بیاوریم چرا دشمنی !؟ شیعه و سنی ندارد همه زیر پرچم خدا و اسلام هستیم بگذرد یک مشت انسان تندرو که به نام اسلام و قرآن به مردم ستم و ظالم میکنند که اصلا بویی از اسلام اصیل حضرت محمد ( ص ) نبرده اند مرز جهان اسلام از شرق جمهوری اویغورستان که اکنون در چین قرار دارد تا غرب صحرای مراکش تا شمال جمهوری داغستان روسیه و جنوب جمهوری آفریقای مرکزی در قاره آفریقا جمعیت این کشور 2 میلیارد نفر دین اسلام و بس شیعه و سنی ندارد تفرقه و دشمنی جهان پست غرب باعث شد ما مسلمانان به جان هم دشمن باشیم ولی بدانید دیر یا زود مسلمانان یکه تاز این جهان خواند بود

>>>   طالبان اگر می خواهند به سرنوشت بیست سال پیش خود برنگردند باید دست از رفتار خشونت آمیز وضد انسانی ،آنچنانکه بیست سال پیش داشتند بردارند.احترام به حقوق زنان و کودکان،مبارزه جدی با کشت کوکنار وتولید مواد افیونی،مبارزه کامل با گروههای تروریستی بشمول داعش والقاعده ودوری گزیدن از تفکرات وهابی عربستان سعودی وتفکرات پاکستان ترکیه و رژیم اشغالگر قدس واشتراک دادن تمام قومیتها در سرنوشت کشور .درغیر اینصورت طالبان هم چون اشرف غنی وببرک کارملها ونور محمد تره کی به تاریخ خواهد پیوست.طالبان باید بدانند رفتار ضد بشری وازادی واستقلال کشور و ارائه یک چهره زشت از اسلام نه تنها مردم جهان را نسبت بخود بدبین میکنند بلکه هیچ کمکی از سوی آنها صورت نخواهد گرفت بلکه نابودی خود راتسریع خواهند کرد.طالبان باید بدانند تفنگ سالاری در برابر اراده مردم هیچ است وبه چهارتا تفنگ ومشتی مرمی خود غره نشوند.آنان باید سرنوشت پولیس واردوی ملی کشور رامایه عبرت خود بدانند که چگونه این اردو وپولیس که بیست سال امریکا وناتو آنان را تربیه کرد وتجهیز کرد وعربستان وامارات آنها را تمویل کرد الان کجا هستند.
داکتر عبدالرب اچکزیMD

>>>   چرا امارت اسلامی ما اینقدر بردوستی با دشمنان خـــــدا واسلام تاکید دارد؟؟
وقتی درمورد اجرای سُنت که ریــــــــــش باشد اینقدر تاکیدوبخاطر اجرای آن یک وزارت تشکیل میکند وفشار برمردم دارد چرا بر کلام خـــدا وند عمل نمیکند؟ آیا روزی ما بدست کفار است یا خــــــداوند ؟
چینـــــی های بُت پــــرست شـــــوروی های بی دین وبی کتـــــاب. وامریکائی های یهود و.نصارا از دوستی با ما انکار میورزند اما امارت اسلامی ما چرا اینقدر تضرع و کوشش بردوستی با کفار دارد ؟
آیا رهبری امارت اسلامی که الحمدالله همه علمای دینی هستند یکبار در زندگی خود این آیات شریفه را نخواند ه وندیده ونشنیده اند ؟
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ کَفَرُوا بِمَا جَاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ یُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِیَّاکُمْ ۙ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُمْ إِنْ کُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِی سَبِیلِی وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِی ۚ تُسِرُّونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَیْتُمْ وَمَا أَعْلَنْتُمْ ۚ وَمَنْ یَفْعَلْهُ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِیلِ»؛
ای کسانی که به خدا ایمان آورده‌اید:
* هرگز نباید کافران را که دشمن من و شمایند یاران خود بگیرید
* شما نسبت به آنان اظهار محبت می‌کنید در صورتی که آنان به آنچه بر شما بر حق آمده است، سخت کافر شدند
* رسول خدا و شما مؤمنان را به جرم ایمان به خدا از وطن خود آواره می‌کنند
* پس اگر شما برای جهاد در راه من و جلب خشنودیم هجرت کرده‌اید (پیوند دوستی با آنان برقرار نکنید)
* شما مخفیانه با آن‌ها رابطه دوستی برقرار می‌کنید در حالی که من به آنچه پنهان یا آشکار می‌کنید از همه داناترم
* و هر که از شما چنین کند از راه راست گمراه شده است
++++
اگر خوانده ودانسته اند چرا برعکس کلام خدا عمل میکنند ؟ آیا اسلام واقعی امارت ما همین است ؟
چرا در دوستی با کفار اینقدر اسرار دارید ؟؟ آنها ناز میکنند واز شما دوری میکنند .
ازانان انکار است ازشما اسرار !
حالا که ما الحمدو لله نظام الهی امارت اسلامی و امیرالمومنین داریم باید بجای اینکه همه کوشش ما در دوستی با دشمنان خدا باشد مسلمانان کشورهای اسلامی اولا همسایه ها از جمله مسلمانان در ایران وپاکستان تاجکستان را تشویق به اطاعت بیعت وپیروی از امیرالمومنین خود سازیم و بعد ازان مسلمانان عربستان مصر عراق سوریه مالیزیا ودیگران چون درجهان اضافه از پنجاه کشوراسلامی است .
اگر اینگونه امارت اسلامی ما خلاف هدایات ایات شریفه کلام خدا فقط وفقط درفکر دوستی با دشمنان خدا باشد کدام مسلمان از مسلمانان جهان باامارت اسلامی وامیرالمومنین ما بیعت خواهد کرد؟
زنده باد امارت اسلامی ما
مرگ برکفار همه جهان !
غ

>>>   من برای طالبان توسعه دارم و آن است که نگذارند که زنان جامعه معدنی ودیگر زنان بی حیا که حجاب شرعی را هم مراعات نمی کنند می آیند در تلویزون های طلوع وغیره بحث می کنند باید مانع شوند ما خوش شدیم که طالب آمد و قوانین اسلامی را مراعات می کند خبر نی که هم دیگ و همو چمچه است و یا اینکه همو خرک و همو درک است لطفا کسانیکه همرای طالبان روابط دارید این پیام را برای شان برسانید من همین لحظه تلویزون طلوع را تماشا می کنم و می بینم که یک زن از جامعه معدنی گپ می زند که نه حجاب دارد و نه آبرو من این زن را می شناسم بسیار بی حجاب بود در ۲۰ سال گذشته

>>>   ما از طالبان کرام خواهش داریم که هر چه زودتر امر بالمعروف و نی منکر خود را شروع کند در غیر ان کشور به سوی فحشا روان است

>>>   طالبان سواد اداره کشور را ندارد رهبری جهان اسلام را با کدام دانش بر عهده گیرد
شاید رهبری گروپهای تروریستی را بر عهده بگیرد

>>>   با سلام خدمت آقاي عدالت
دنياي غرب به قدري قدرتمند شده است كه امورات دنيا را خود به تنهايي از پس حنگ جهاني اول اداره ميكند. كارهايي كه در بين كشورهاي جهان سوم انجام ميدهند براي الحاق و پيرو كردن اين كشورها در برنامه هاي جهاني ولي با مديريت خودشان است. عراق را اشغال كردند. با مخالفت مردم عراق از آنجا خارج شدند. داعش را به جان مردم عراق انداختند. خود عراقي ها از غربيها دعوت كردند كه بازگردند. اين عمليات يعني مديريت منطقه. خودشات اتحاد ايالات آمريكا تشكيل ميدهند و دلار ملي تعريف ميكنند و يا اتحاديه كشورهاي اروپا را شكل ميدهند و پول واحد يورو تعيين ميكنند ولي در منطقه ما از ناداني مسلمان و غير مسلمان استفاده ميكنند و به دنبال تجزيه سازي كشورها براي كاهش قدرتشان اقدام ميكنند.براي نمونه آخرين مورد در دست اقدام ساخت كشور كردستان است. با روي كار آوردن تند رو ها يا نژاد پرستها و يا مذهبيها وهر گروهي كه بتوانند خوب آبروي ملت خود را ببرند و ملت خود را بي منطق و عقب مانده معرفي كنند تبليغات منفي راه مي اندازند و مردم و نخبگان ما را مايوس كرده و راهي غرب ميكنند كه اينجا جهنم است و غرب بهشت موعود. امريكا و غرب به هيچ وجه شكست نخورد و خنده دار است كه كسي فكر كند طالب با پاي برهنه تيري شليك كرد و غربيها ترسيدندو فرار كردند. ساده نباشيم كه اين توطعه ديگري است كه متاسفانه در پي آن دوباره بد نام كردن مسلمان در دستور كار قرار گرفته. منع تحصيل براي دختران افغانستان. كجاي اين فتوا از دين اسلام برميآيد؟ تا ديروز به ما ميگفتند كه تعليم و تعلم عبادت است پس امروز چه خبر شده؟ و يا فتواهاي جديد امثال اينها همه ريشه در نفاق و جنگ افروزي دارند. در عصر حاضر نسل جديد بسيار تغيير كرده و هيچ يك از مردمان ملتهاي اسلامي شادي براي عقبگردي در حاكميت افغانستان نداشتند به غير از معدود افرار سنتي واپسگرا كه هيچ جايگاه مردمي در بين هم ميهنانشان نداشته و ندارند. مردم كشورهاي همسايهاز مردم در هرات، كابل، مزار، كندهار، باميان، پنجشير و مردمان جاي جاي اين سرزمين مظلوم حمايت خواهند كرد و عنواني كه براي اين مقاله تيتر زده شده بسيار بسيار با واقعيت فاصله دارد (آیا طالبان به یک قطب قدرت در جهان اسلام تبدیل می‌شود؟!!!!!!). آخر با كدامين حمايت؟ با كدامين سابقه خوب؟ با كدامين امكانات؟ با كدامين سرمايه مالي؟ با كدامين تجربه؟ با كدامي سواد؟ با كدامين اخلاق؟
متاسفانه اين گروه دوباره ظهور و سقوط كم فاصله اي را در بدنامي به نام امت اسلامي افغانستان ثبت خواهند كرد و همچون 20 سال پيش به لانه هاي خود باز خواهند گشت و منتظر دستور بعدي اربابان غربي خود براي ضربه مجدد خواهند نشست چرا كه پول مزدوريشان را همچون امروز و ديروز در فرداها هم غرب برايشان تامين خواهد كرد.

>>>   اگر طالب میگوید ما امریکا را شکست دادیم یا دروغ میگویند ویا نمیدانند برای شان گفته شده همینطور بگوید اگر طالب واقعا امریکا را شکست داده پس روس وچین وحتی ایران چرا منتظر نشسته اند داخل اقدام نمیشوند وشیرازه ای امپراطوری انگلس وامریکارا لطمه نمی زنند جواب این پرسش انست که این کشور ها با وجود این که زور وقدرت دارند اما قدرت واقعی امریکا وانگلیس را میدانند واین را هم میدانند که خارجی با طالب ها بازی موش وگربه دارند انها را چند روزی مجال میدهند تا خوب بدنام شوند واسلام را بد نام سازند ودیگر یاران ورفیق هاشان هم از هرگرد وگوشه ای دنیا جمع شوند وباز به حساب انها برسند وگرنه قدرتهای بزرگ وسازمانهای استخباراتی جهان نیامده اند تا دولت اسلامی وامارت اسلامی تشکیل بدهند واسلام را حاکم روی زمین بگردانند اقبال لاهوری چه خوش فرموده
ملا زسیاست جهان بیخبر است
از مکر وفریب این وان بیخبر است
هرچند زدشمنان دین بیزار است
خود اله ای دست دیگران بیخبر است امروزیکی از دوست ها تشویش داشت که طالب ها بورد پوهنتون روشن را که به اسم استاد ربانی بودپاین اورده اند من برایش گفتم
نیش عقرب نه از پی کین است
مقتضای طبیعتش اینست
واز سوی دیگر نام گذاری یک انتستیوت به اسم یک رهبر بزرگ جهادی برایش توهین بود ومناسب استاد بزرگوار ما نبود از اول که کرزی هم استاد را خود کشت وهم ان انستیوت را به نامش مسمی کرد یکنوع تحقیر وتوهین به حضرت استاد نمود اگر نام افغانستان را باسم استاد ربانی بگذارید هنوز کوچک است ولی اثار علمی بیشمار وتقدیم شاگردها ورهرو های ملیونی برای استاد ربانی کافیست روحت شاد ویادت گرامی وجنت الفردوس جایت باد استاد بزرگوار هنگامی که گفتی<عبدالله عبد الله جاسوس بسیار خطرناک است>انزمان باور ما نمیشد ومیدانستیم که او از شاگرد های احمد شاه مسعود است چطور امکان دارد که او از اسلام عزیز رو گشتانده باشدولی گذشت زمان ثابت ساخت که عبد الله با اوردن کرزی ومعامله با خارجی ها به تدریج ریشه ای اسلام وجهاد ومقاومت را سست ساخت واز هیچ نوع ایثار وفداکاری به اربا ب ها دریغ نفرمود
حاجی ولایت خان صافی مقیم پاریس

>>>   در مقابل امریکا فعلاً سه قدرت وجود دارد:اروپا،روسیه و چین.
جامعه اروپا بطرف پیری میرود و اکثریت حالا دولت های محافظه کار مسیحی را انتخاب میکنند.
چون مرکز مسیحیت در اروپا یعنی واتیکان قرار دارد،امریکا نمیخواهد شاهد توسعه مسیحیت در جهان و در نتیجه قدرت زیادتر اروپا در جهان گردد.
بنأ از افغانستان و عراق و سوریه گرفته تا شرق اروپا و غرب اروپا و جنوب شرق اروپا و شرق میانه و خلیج فارس،همه جاهایی که قوای امریکایی وجود داشتند و یا دارند،در پهلوی شان قوای ناتو،یعنی اروپا نیز وجود دارد.
اروپا درین مناطق در پی توسعه مسیحیت است،اما امریکا در پی توسعه گروپ های اسلامی،تا از یک جانب بهانه بی برای حضور خود در منطقه باشد و از طرف دیگر جلو پیشرفت مسیحیت یعنی قدرت بیشتر اروپا را بگیرد.
حالا که امریکا قوای خود را از افغانستان بیرون کرده است.زمینه بنیاد گرایی دوباره در افغانستان و در نتیجه انتقال آن به آسیای میانه و چین فراهم میشود.
بنأ امریکا با یک تیر پنج فاخته میزند:
گرفتن جلو ازدیاد نفوس اروپا در امریکا.
انتقال بنیاد گرایی در آسیای میانه و روسیه.
انتقال بنیاد گرایی در چین.
تر ساندن هند از گرفتن قدرت طالبان در افغانستان و در نتیجه مجبور ساختن هند برای پیمان نظامی و تمرینات مشترک نظامی با امریکا و فروش سلاح و مهمات له این کشور.
ترساندن کشور های عربی خلیج فارس از پیامد امارت اسلامی در افغانستان و توسعه آن به خلیج فارس و خطر ازبین رفتن دولت های منطقه و ترساندن این کشور ها و در نتیجه تکیه زیاد تر این کشور ها به امریکا و فروش سلاح های بیشتر امریکا به این کشور ها.
بنأ امارت اسلامی طالبان در افغانستان،در راس پلان های استراتیژبک امریکا در اروپا و روسیه و آسیای جنوبی و خلیج فارس و آسیای میانه و چین قرار دارد.

>>>   حسن عدالت !!! لطفا این تبصره را از روی لطف مطالعه کنید!
این نوشته ای شما مثل نوشته های سابق سراپا غلط است. در زمان اشرف غنی همیشه طرح های عجیب و بی سرو پا میدادید و حالا هم.
شما تا هنوز درک عمیق از امپریالیزم ندارید، شما درک عمیق از تاریخ سیاه دوره استعمار در آغاز رشد دوران سرمایداری ندارید، به همین خاطر وقت تان را با چنین نوشته ها ضایع میکنید.
اخوان المسلمین از بطن امپریالیزم در دیوبند هند بوجود آمد و در مصر علیه جمال ناصر به نفع اسراییل به کار گرفته شد و در افغانستان بنام گویا مبارزه علیه کفار و کمونیسم و دفاع از اسلام گسترده ترین فعالیتهای نظامی خود را آغاز کرد و نتایج مثمر از آن بدست آورد و در آینده هم همین طالب و عبدالله و کرزی و غیره یکجا با نسل جدید از اخوانی ها با نامهای مختلف برای مقاصد مختلف بکار گرفته خواهد شد.
ناتو بیش‌ترین سرمایه‌گذاری را بر این روند کرده است و بهترین ... را بنام جهادی و غیره برای پاسبانی منافع منطقوی اش تربیه کرده است. امید حالا حالی شده باشی.خلافت اسلامی و امارت اسلامی و غیره همه برای فروش اسلحه و بلند رفتن اسهام کمپنی های بزرگ تولید سلاح و مواد انفجاریه و وسایل پیشرفته جنگی به نفع طبقه بزرگ سرمایدار آن امریکایی و ارو پایی
در مارکیت اسهام میباشد.
آقای عدالت تا زمانیکه شما ماتریالیسم تاریخی را مطالعه و درست هضم نکنید همیشه حدس‌های غلط خواهید زد....
زرگر

>>>   من از مجاهدین مسلمان وعاشق اسلام هستم و در اروپا زندگانی میکنم و در آینده ما جهاد را آغاز خواهیم کرد تا کفار را به سزای اعمالشان برسانیم
مجاهد افغان از جرمنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است