عملیات مشترک رسمی اسراییل و امارات در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۸    ۱۴۰۰/۶/۳۰ کد خبر: 168439 منبع: پرینت

پس از عادی‌سازی روابط اسراییل و امارات، دو طرف در نخستین عملیات رسمی مشترک، شماری از اتباع افغانستان را از این کشور خارج کردند.
به گزارش تسنیم، اسراییل و امارات پس از عادی‌سازی روابط در نخستین عملیات رسمی مشترک خود در افغانستان 41 تبعه افغانستان را با گذراندن از ایست‌های بازرسی طالبان به تاجیکستان منتقل نموده و پس از آن از طریق پرواز به امارات فرستادند.

«یوتام پولایزر» مدیر اجرایی «ایزااید» با تایید این عملیات گفت: مسئله این بود که باید آن‌ها را از محلی که مخفی شده بودند جمع می‌کردیم، باید این کار را بدون اینکه طالبان شک کنند انجام می‌دادیم.
به گزارش «تلگراف»، افرادی که در این عملیات محرمانه از افغانستان خارج شدند شامل یک خواننده مشهور افغانستان، 19 نفر از اعضای تیم دوچرخه سواری زنان افغانستان، 3 نفر از اعضای تیم روباتیک دختران افغانستان و بستگان آن‌ها و تعدادی از فعالان زن حقوق بشر بود.

براساس این گزارش، اتباع افغانستان از طریق اتوبوس به مرز با تاجیکستان رسیدند و در نتیجه رایزنی‌های «سیلوان آدامز» میلیاردر اسراییلی-کانادایی از مرز رد شدند و پس از آن از طریق پرواز چارتر شده توسط وی به امارات منتقل شدند.
«افرا الحاملی» معاون رییس ارتباطات راهبردی امارات نیز با انتشار تصویری از رسیدن افغان‌های خارج شدهبه امارات، انجام این عملیات مشترک توسط اسراییل و امارات را تایید کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل امارات
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   کاشکی همین عملیات را بیست سال پیش در مورد دستگیری بن لادن انجام میدادند تا بیست سال در افغانستان جنگ ادامه پیدا نمیکرد و صد ها هزار نفر کشته و زخمی و اًواره نمیشدند و تریلیون دالر امریکا خرچ نمیشد و نتیجه اش دوباره بوجود آمدن دولت طالبان نمیشد.
بخاطر یک کیک پوستین را در دادند.
حالا هم یک تعداد زیاد افغانها در مرز ایران نیز میخواهم که از طریق این مرز به ایران وبعداً به کشور های دیگر پناهنده شوند.
امارات و اسراییل میتوانند قوای خود را در اسلام قلعه در سرحد ایران جابجا کنند و زمینه خروج این افغانهای بیچاره را فراهم کنند.

>>>   نویسنده اول! متوجه باشید که بیست سال قبل طالب داشت از مجاهدین سمت شمال شکست می خورد که امریکا به سر وقت شان رسید؛ یعنی با شکست طالب حکومت به دست تاجیک ها می افتید که امریکا با پلان بیست ساله حکومت را برای فاشیست قبیله تضمین کرد. و ما دیدیم که طور حکومت را به طالب دادند.
سهیل

>>>   خطاب به نظر دهنده اول
زنان شجاع افغان با به خطر انداختن جانشان هر روز جلوی طالبان تظاهرات میکنند
بعد تو اومدی از اسراییل و امارات دو زاری میخواهی بیان تو مرز اسلام قلعه توی بزدل رو فراری بدهند؟
چه بر سر مردان افغانستان اومده به جز پنجشیر
من فکر کنم اینبار تاریخ افغانستان رو زنان شجاع افغان بنویسند و تغییر بدهند
ایشالا که پیروز بشوند و حاکمیت تمام زنانه در افغانستان تشکیل شود

>>>   آخی افغانهای بیچاره در مرز ایران
لبنانیها بعد از هجده سال مبارزه اسراییل رو از خاکشون بیرون کردند
بعد این درخواست ورود ارتش بیگانه در کشورش را دارد تا فرار کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است