عمران خان قصد فریب امام‌علی رحمان را دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۴۰۰/۶/۳۰ کد خبر: 168445 منبع: پرینت

عمران خان قصد فریب امام‌علی رحمان رییس‌جمهور تاجیکستان را دارد. رییس آی اس آی حکومت پاکستان آمد، ملابرادر و حلقه‌ی درانی را کنار زد و کابینه‌ی حقانی را ساخت. اما عمران خان می‌گوید با تالیبان صحبت می‌کند که دولت فراگیر تشکیل بدهد. این درحالی است‌که حلقه‌ی حقانی پیش‌نویس منشور قومی(قانون اساسی) خود را ارایه داد و در پی تعمیم و تسلط اصول اساسی حکومت‌داری خود است.

عمران خان پیش از این به سران قومی تاجیک، هزاره و اوزبیک گفته بود شما را در قدرت با تالبیان شریک می‌کنم. چندبار سران قومی را پاکستان دعوت کرد. آخرین‌بار سران قومی را پیش از سقوط کابل سازمان‌دهی‌شده به پاکستان فراخواند و گفت به شما در قدرت سهم می‌دهم. حکومت پاکستان مرکز ولایت پنج‌شیر را که سقوط داد، سران قومی را رخصت کرد، گفت هر کجا می‌خواهید، بروید. بیش‌تر از این مصلحت نیست در پاکستان بمانید.

عمران خان می‌خواهد از آخرین گزینه‌ی فریب در ملاقات با امام‌علی رحمان استفاده کند. می‌داند که امام‌علی رحمان ارتباط خوبی با جبهه‌ی مقاومت ملی دارد. جبهه‌ی مقاومت ملی به عنوان یک جریان ملی و بین‌المللی توانسته با اقدام سیاسی دادخواهانه‌ی خود مشروعیت حکومت تالبیان را زیر سوال ببرد و حکومت‌های جهان حکومت تالیبان را به رسمیت نشناسند.

عمران خان می‌خواهد با استفاده از میانجی‌گری امام‌علی رحمان، جبهه‌ی مقاومت ملی را از اقدام سیاسی دادخواهانه‌اش دچار عقب‌نشینی و... کند، تا زمینه‌ی مشروعیت سیاسی و به رسمیت شناختن کابینه‌ی فعلی تالیبان توسط حکومت‌های جهان فراهم شود. واقعیت این است حکومت پاکستان در پی تشکیل دولت فراگیر در افغانستان نیست. تالیبان نیز هیچ نیتی برای تشکیل دولت فراگیر ندارند.

یعقوب یسنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عمران خان
امام‌علی رحمان
نظرات بینندگان:

>>>   برای یاران قدیمی ملا صاحب بسیار سخت است که پاکستان در امور داخلی دخالت کند ، ازادگی را بیشتر از بردگی دوست داریم
حبیب الله یوسف زی

>>>   هر خباستی که از دست پاکستان آید انجام می دهد. پاکستان زمین سوخته می خواهد. کسانی را بکار ندارد تا اذعان مردم را روشن کنند. پاکستان طالب آگاه را هم بکار ندارد. پاکستان زمینه را مساعد می کند که تا هرچه بیشتر چیز فهم های افغانستانی از کشور خود بیرون شوند.
سهیل

>>>   امام علی رحمان خودش باید هوشیار باشد و فریب پاکستان و ترکیه را نخورد ترکها مگر در آنکارا شعار نمیدادند روس فارس ارمنی دشمن ملت ترکند ؟
آیا ترکها پایگاه در اختیار تاجیکها میگذارند ؟ اما تاجیکها پایگاه در اختیار ترکیه گذلشتند
پاکستان که تاجیکها را بمباران کرد هرگز به توافقات بین تاجیکستان و پاکستان وفادار نمیماند

>>>   طالب بابردگی بزرگ شده است و از آزادی چیزی نمیداند به این دلیل حاضر نیست برای انسانها آزادیهای طبیعی شان را بدهد

>>>   ملا صاحب در عذاب برزخ است و پاکستان در پی نفع برداری از پروژه طالب.
اما
و اما اینکه
صاعقه مقاومت خرمن آمال پاکستان را به آتش خواهد کشید.

>>>   موضوع از فریب گذشته است و بسیار جدی و حیاتی است در غیر آن تمام آسیای میانه و خاورمیانه و آسیا با نقشه پلید امریکا گرفتار جنگ طولانی میشود و امریکا انتقام خود را از چین و روسیه میگیرد باید بلا قبل از فعال شدن و ویروس پیش از پخش کشته شود و نابود گردد.
خانه از پایبست ویران است
خواجه در قید نقش ایوان است
افراطیون طالب مطابق به نغشه امریکا برای تخریب آسیای میانه، روسیه و چین و ایران در افغانستان بقدرت رسیده اند و هدف طولانی امریکا مصروف کردن چین و روسیه در این بازی بسیار کثیف، خونین و چرکین و ننگین است پاکستان ازتمام طرفهای برای کنترول دروغ افراطیون دالر و ین و روبل میگیرد پاکستانیها این تجارت را برای چندین دهه در افغانستان انجام داده اند و دالرهای نفتی را بجیب زده اند
اخطار اخطار اخطار؟؟!!!
بازی بسیار پیچیده و خطرناک است در پشت آن سی آی ای امریگا، موساد اسرائیل، انتلجنت انلیس و آی اس آِی پاکستان میباشند

>>>   (نفاق در رفتار وگفتار امامعلی رحمان اوف در قضیه افغانستان وعدم حمایت ازجبهه مقاومت)
..به یمن اخباری دروغین که بر رسانه ها وافکار تسلط دارد از یک دیکتاتور وغلام کشورهای بیگانه یک فرد آزاده میسازند
وما شادمان از اخباری که از دوشنبه میرسد درحمایت از جبهه مقاومت.در صورتی که این پیشوای تاجیکستان بدون اجازه روسیه آب هم نمی خورد.
یکی از دلایل مخالفان دولت این کشور گرایش و اتکاء فزاینده امامعلی رحمان به خاندان‌سالاری است. اعضای خاندانِ رو به گسترشِ امامعلی رحمان به‌تدریج تجارت‌های اساسی، نظام مالی، داد و ستد خارجی و مدیریت کشور را قبضه کردند. حضور مخالفان مانع از ادامه این فرآیند می‌شد.
در همین حال، بسیاری از بستگان رحمان موقعیت‌های رسمی و مهم و یا کسب و کارهای پر سود خود را در کشور حفظ کرده‌­اند و به نظر نمی­‌رسد با بحران اقتصادی مشکلی داشته باشند. «آزاده رحمان»، دختر رحمان، به عنوان معاون اول وزیر امور خارجه، سپس به عنوان رئیس دفتر ریاست جمهوری فعالیت داشته و به تازگی نماینده مجلس شده است. «جمال الدین نورعلی زاده» شوهر آزاده رحمان سمت معاون بانک ملی تاجیکستان، بانک مرکزی و معاون اول وزیر دارایی را داشته است. داماد دیگر رحمان در ماموریت­‌های خارج از کشور به سر می‌­برد. «شمس الله صاحب اف» به عنوان نماینده تجاری تاجیکستان در بریتانیا فعالیت دارد و داماد دیگر رحمان «اشرف گولوف»، سرکنسول تاجیکستان در روسیه است.
حکومت تاجیکستان در میان سازمان های انسان دوستانه یکی از فاسدترین کشورها شناخته شده است.
شکار مخالفان: مرگ یا تسلیم وشکنجه های قرون وسطایی
در حالی که امامعلی رحمان وضعیت سیاسی خانواده­‌اش را تحکیم می­‌کند، از سوی دیگر، مخالفان سیاسی خود را زندانی کرده یا به قتل می­‌رساند. برخی از چهره­‌های کلیدی مخالفان تاجیکستان از این کشور فرار کرده‌­اند تا از زندانی شدن و یا مرگ­‌های مرموز نجات یابند.
هرچند، مقامات تاجیکستان آنها را فراموش نمی­‌کنند و در یافتن محل اختفای آن­ها، گرفتن، بازگرداندن، و زندانی کردن آنها موفق بوده­‌اند. در سال 2005، «اسکندروف»، عضو مخالف دولت که در روسیه بود دستگیر شد و به شهر دوشنبه بازگردانده شد. دادگاه عالی تاجیکستان وی را به 23 سال زندان به اتهام واهی تروریسم، اختلاس از بودجه دولت و ذخیره‌­سازی غیر قانونی سلاح محکوم کرد وبسیاری از بی گناهان روشنفکر را اعدام ساختند
در تاجیکستان، انتقاد از وضع موجود به طور فزاینده خطرناک شده است. از سال 1992، بیش از 17 روزنامه‌نگار در تاجیکستان کشته شده‌اند و این کشور در لیست مرگبارترین نقاط جهان برای روزنامه نگاران قرار دارد. این کشور بیش از 2700 سازمان غیر دولتی ثبت شده دارد، اما تعداد کمی از آن­ها عملیاتی و درگیر در پروژه­‌ها هستند و به طور کلی تاثیر کمی در جامعه دارند.
ازسویی دیگر همین حکومت تاجیکستان به مردم خود برای استحکام قدرتش خیانت های شرم آورمیکند واز خود ظاهری میهن دوست میسازد
اما مخالفین هم بیکار ننشسته اند. محی‌الدین کبیری، رهبر پیمان ملی تاجیکستان به برد و باخت نزاع مرزی با قرقیزستان چین وروسیه پرداخت. همچنین او در این سخنرانی دو خیانت دیگر رژیم رحمان را افشا کرد که قبلا در هیچ کجایی ذکر نکرده بود
در سخنرانی‌اش محی‌الدین کبیری مسئله دیگری را هم مطرح کرد که قبلا صدا نداده بود. او گفت “در روزهای پاشخوری اتحاد شوروی ، تاجیکستان 143.1 هزار کیلومتر مربع مساحت داشت. اما حالا، 130.4 هزار باقی مانده است. وبیش از11000 هزار کیلومترمربع به روسیه هدیه از خاک کشور وبیش از 600 کیلومتر مربع به چین هدیه دادند!
وشما جناب رحمان‌اف این مرزها وخاک پاک تاجیکستان را بر چه اساس میهن دوستی تقدیم این کشورها کردید؟
اما همه این مطالب به کنار؛ منافق گری رحمان اوف در خصوص مردم افغانستان بیشرمانه است
ازسویی میگوید که ما افغانستان را تنها نمی گذاریم ازسویی دیگر باعمران خان وپاکستانی ها بر سر کشورمان ملامله میکند
از سویی گفته که ما مهاجرین افغان را با جان ودل میپذیریم واز آنطرف از آمریکا میخواهد که برای احداث یک دیوار مرزی بین تاجیکستان و افغانستان کمک کند.
مردم بی خبر ما هم برایش حورا میکشند وکار به جایی میرسد که یکی از خواننده های معروف ما در ستایش از این دیکتاتور ترانه ای ذلت بار میخواند
تاجیکستان اگر توان داشت بیش از هزاران کیلومتر از خاک خود را به روسیه وچین باج نمیداد.
این برنامه های شاهنامه خوانی و نگه داشت زبان وفرهنگ فارسی هم برای گمراه ساخنن ما ودزدیدن میراث باارزش افغانستان و مصادره بزرگان آن است
همین الان بزرگانی همچون ابوعلی سینای بلخی وبزرگان دیگر کشورمان را از ان خود ساخته اند
وما همچنان منتظر اقدام لشکر تاجیکستان علیه طالبان استیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است