از آینده استقلال و تجزیه کشورها مطلع شوید
جنگ در افغانستان از جانب پاكستان به منظوري مصرفيت پشتون ها است، در صورت آرامش رخ پشتون ها بطرف پاكستان مي شود و ايجاد پشتونستان مانند يك كشور مستقل دور از احتمال نيست 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۸    ۱۴۰۰/۶/۳۰ کد خبر: 168449 منبع: پرینت

قضيه افغانستان مي رود نقشه بزرگي جنگ منطقه را پي ريزي كند.
هند، پاكستان، ايران و روسيه و چين نگران خود اند، اژدها دهن باز كرده است، محيل است و افسونگر، تجربه بازي استخباراتي در افغانستان راه را براي تقسيم سوم جهان باز كرد.

اينبار اتحاديه اروپا نقشه جنگ كشور ما را مي كشد، ما سال ها با وجودي كه در يك كشوريم ولي متاسفانه جدا از هم هستيم، پشتون، تاجيك و ازبيك و هزاره و…. مي توانيم به سادگي با هم بحنگيم و يكبار ديگر خجالت قرن را بر پيشاني خود خالكوبي نماييم؛ چه جالب است اگر ٣٤ میليون انسان با شهامت از كرده هاي چهل ساله خود خجالت كشد؛ اين يك ريكارد جهاني خواهد بود.
بياييد شما را خدا يكبار تنها يكبار ،همه يكجا به پيشگاه خدا خجالت بكشيم كه همه ما در تمامي جنايات چهل سال سهم بزرگ و كوچكي داريم.

وزراي دفاع اتحاديه اروپا مي گويند ديورند يك اشتباه تاريخي است (راسترين حرف) بايد سر زمين بلوچ ها و پشتون ها را به افغانستان داد. (آيا راست مي گويند، زير كاسه نيم كاسه نيست) آنان مي دانند از كجا آغاز كرد؛ مي دانند كه تغيیر در جغرافياي افغانستان تغيير منطقوي و جنگ هاي خونين منطقوي و به زانو درآمدن قدرت هاي منطقوي است، اين حرف ظاهرا خوب اهداف خونين منطقوي را وزراي دفاع اروپا مي كشند.

آغاز ساده است كشور با تاريخ پنج هزار ساله را تشويق كنيد، اسلحه بدهيد و پول لازم چند آدمك هاي كه سال ها گرفته اند و آنگاه حركت از همينجا آغاز مي شود.
پاكستان مي ترسد هدف اولي اوست، داشتن اتوم براي افغان ترس آور نيست شوروي و امريكا هردو چنين بازيچه ها را داشتند ولي آنرا با خود نگهداشتند.
هدف: كشور مستقل پشتونستان و بلوچستان است.
اين امر سبب جنگ ها و تجزيه كشور ها زياد منطقوي خواهد شد: تقسيم و شكل گيري سوم جهان بوقوع خواهد پيوست.

به اين شكل:
١-، ايجاد كشور پشتونستان از بدنه پاكستان و افغانستان،
٢- كشور مستقل كشمير از بدنه پاكستان و هندوستان،
٣-ايجاد كشور مستقل بلوچستان از بدنه پاكستان افغانستان و ايران،
٤- ايجاد كشور كردستان از بدنه كشور هاي تركيه ايران عراق و سوريه،
٥- درد در بدنه كشور چين و ايجاد كشور تبت،
٦- ايجاد كشور مستقل هانكانگ،از بدنه چين،
٧- تجزيه شمال شرق هند و ايجاد كشور آريانا…
٨- ايجاد كشور پنجاب از بدنه پاكستان و هند،
٩- ايجاد كشور آذربايجان واحد از بدنه كشور ايران از شمال،
١٠- تجزيه كشور يمن به دولت يمن و حوثي ها،
١١-تجزيه كشور اردن به دولت شاهي اردن و فلسطين،
١٢- اتحاد قبرس واحد و از ميان برداشتن قبرس تركي،
١٣- جدا سازي استانبول از تركيه و واگذاري آن به اروپا به نام روم صغير بعد از هزار سال با استفاده از تجربه اسراييل،
١٤- ايجاد كشور چچن از بدنه روسيه،
١٥- ايجاد كشور قفقازيه از بدنه روسيه،
١٦- ايجاد كشور تاتارستان از روسيه جدا مي شوند،
١٧- كورياي واحد و از ميان برداشتن كورياي شمالي،
١٨- تغيير نظام كيوبا،
١٩- تغيير نظام نيكاراگوا،
٢٠- تغير نظام وينزيويلا،
٢٠- ليبيا تحت قيموميت ايتاليا،
٢١- امكان زياد در ايجاد كشور مستقل پنجاب سرزمين رنجيت سنگهه است،
كشمير و پنجاب هر دو كشور را مصروف جنگ هاي داخلي خواهد كرد خواهد كرد،
٢٢- ايجاد كشور اسماعليه ها بعد از خلافت فاطمي مصر در خط سبز از بدنه افغانستان و تاجكستان (دره شبر، دره كيهان، پامير افغانستان، پامير تاجكستان) اين كشور بر اساس نظريات محتاطانه رهبري اسماعليان جهان شايد منطقه خود مختار در درون همين جغرافيا ايجاد شود، كار روي آن دها سال قبل آغاز شده است…..،،،
جنگ خارجي در كار نيست…..،…
و….

براي ايجاد نظم بعدي در اين سرزمين ها ارتش اروپايي در حركت مي شوند و اروپا اينبار یك پارچه تقسيم جهان را رقم مي زنند.
در اين جنگ ها و خيزش ها ارتش اروپا ناظر خواهد بود نه درگير، درگيري را خود مسلمانان و كشور هاي درگير انجام خواهد داد، هر كشور در درون خودش درگير خود مي شود، به جان يكديگر مي افتند و تجربه افغانستان تكرار مي شود.
ولي هند و پاكستان ،چين مجبور است دست به خونريزي وسيع داخلي زنند.
روسيه و تركيه و ايران و كوريا نيز چنين خواهند كرد،
شايد اين تقسيم سوم جهان دنباله جنگ سوم جهان را داشته باشد؛ ولي اين امر حتما صورت گرفتني است.

هدف:
تجزيه كشور هاي بزرگ به كشور هاي كوچك كه درد سر كمتر براي استعمار دارد، اين امر در حقيقت تطبيق تيوري كه اروپا و امريكا سال ها در انتظار اند "دولت كوچكتر مديريت بهتر تر" است.
اين تيوري در مورد شوروي و يوگوسلاويا تطبيق گرديد.
هند و چين و روسيه و پاكستان، انگلستان (انگلند، ايرلند، اسكاتلند، ويلز)، هسپانيه ايالت بارسلون درنظر است.
چين كوچك، هند كوچك و پاكستان غير اتومي كوچك، روسيه كوچك تركيه و ايران از هم پاشيده هدف اساسي اند.

اين امر شايد دامنگير طراحان نيز شود و نتيجه معكوس خواهد داد. آيا امريكا در درون اين آتش خواهد سوخت.
من باور دارم كه حد اقل پاكستان بزودي درگيرجنگ داخلي براي جلوگيري از تجزيه خواهد شد.
سيستم فدرال اين كشور در بطن خود نهاد تجزيه را پرورانيده است.

بالاتر از ٤٠ میليون پشتون دولت مستقل احتياج دارند.
جنگ در افغانستان از جانب پاكستان به منظوري مصرفيت پشتون ها در افغانستان است، در صورت آرامش رخ پشتون ها بطرف پاكستان مي شود و ايجاد پشتونستان مانند يك كشور مستقل دور از احتمال نيست.

عشق آباد
سید مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تجزیه کشورها
استقلال
نظرات بینندگان:

>>>   ما باشندگان هرات آماده پرسان عمومی برای الحاق به وطن مادریمان ایران تحت عنوان استان خراسان شرقی می باشیم. در ضمن نقشه اشتباه است ۹۰ فیصد حاشیه شمالی خلیج فارس، فارس هستند نه عرب.
کیمیا عظیمی از هرات باستان

>>>   بزرگوار بخشی از این نقشه که مربوط به ایران و غرب اسیا میشود نقشه جدیدی نیست. این نقشه شوم با نام خاورمیانه جدید شناخته میشد. پیاده شد، بسیار بر آن تلاش کردند و شکست خورد. هزینه به شکست رساندن این نقشه نابودی سوریه، مرگ یک میلیون عراقی بود و ویرانی اقتصاد ایران بود. بپذیریم یا نپذیریم، ایران نقش اصلی در شکست این طرح داشت و بسیار تجربه اموخت. حال که سخن از اسیای میانه است، ایران باز یکسر داستان است ولی اینبار با چین و روس نیز منافع مشترک دارد. اشکار است که ادامه این نقشه در اسیای میانه با هزینه بسیار کمتری به شکست میرسد. چون بازیگران منطقه ای دلایل محکمی برای حفظ امنیت منطقه دارند.

به سختی میتوان پذیرفت که این گفته اتحادیه اروپا برای این منظور گفته شده باشد. احتمال قوی تری هست که هدف آنان زنده نگه داشتن وضع اشوبناک در منطقه بوده باشد بویژه با نگاهی به رویدادهای یک ماه گذشته ک صدای جدایی بطور بلند به گوش رسید. آنها زمینه یک اختلاف را فراهم دیده اند و میخواهند این شکاف را عمیق کنند. این گفته آنان هیزمی است بر آتشی خاموش و امیدشان به بادی است که این روزها تندتر وزیده است. این گفته انان را نمیشود در راستای طرح قدیمی تغییر مرزهای منطقه دید چه این طرح شکست خورد و نفس های اخر خود را میکشد. گرچه کسانی مانند خردوغان در ترکیه با همین باد نفس اخر هم پف کرده و سرمست میشوند ولی در دنیای واقعی ب پایان رسید.

>>>   نویسنده سالهاست که آمریکا این طرح را در سر دارد به نام خاورمیانه بزرگ.کلید تجزیه کشورها جنگ سال 2006 به نام سی و سه روزه بین حزب الله و اسراییل بود.اگر در آن جنگ اسراییل پیروز میشد سخت میشد جلوی طرح را گرفت ولی حزب الله مقاومت کرد
اگر حزب الله لبنان ساقط و خلع سلاح شود نقشه تجزیه منطقه شکل میگیرد به همین خاطر ایران هوای حزب الله لبنان را دارد و برایش سوخت ارسال میکند
ایران در سوریه و عراق هم فتنه تجزیه منطقه را خفه کرد.هیلاری کلینتون گفت ما حاضریم القاعده در سوریه حکومت تشکیل بدهد ولی بشار اسد برود.این یعنی نابودی شیعیان جهان.برای همین ایران در سوریه است

>>>   جناب سید مسعود ! جامعه انسانی به تجزیه ها نیاز ندارد ، درین سرزمین ها هرګاه صلح و آرامش برقرار و دولت های انسانی و عدالت خواه تأسیس شوند با هم مشکلی نخواهند داشت و برادرانه و بدون ویزا باهم روابط خواهند داشت . تحلیل شما محتاج قرن ها ادامه جنگ و خونریزی نا تمام و نا می شد است ، هیچګاهی چین ، هند ، روسیه ، پاکستان و ایران به این تجزیه ها تن نمی دهند .

>>>   همان کشور پشتونستان را اول جور کنند که لر و بر خود با خود در تعامل شوند و هم لر و بر آرام شود و هم مردم افغانستان

>>>   دنیا تعقییر کرده.درسته غرب نقشه می‌کشد اما قرار نیست این نقشه ها عملی شود.باید توجه کنید اتفاق مهمی در همین روزها افتاد و آن الحاق رسمی ایران به پیمان شانگهای هست.الان این پیمان صاحب ۴ قدرت اتمی و یک کشور با فناوری اتم که هر وقت اراده کند تبدیل به بمب می‌شود و تقریبا ۴۰ فی‌صد اقتصاد جهان و یک سوم جمعیت دنیاست.با وجود چین و روسیه و ایران یک بلوک قدرت ساخته شده که در مقابل هوس های غرب می ایستد.قبلا این طرح که نویسنده محترم به درستی نشر دادن در سوریه و عراق با تلاش برای فروپاشی حکومت مرکزی و اعلام استقلال کوردستان عراق و راه انداختن داعش آغاز شد ولی دیدید با واکنش ایران و روسیه شکست خوردن و حالا عساکر آمریکایی بعد از شکست در پروگرام سوریه و عراق به زودی خاک عراق را هم مثل افغانستان ترک خواهند کرد.
اما در مورد افغانستان این کشور را انگلیز پلید ساخت تا سدی باشد در برابر تزارهای روس تا نتوانند به هند دست درازی کنند.مشکل افغانستان آنست که از سرزمین مادری و هویت تاریخی آن به زور جدایش کردن.بعد از توافق پاریس و جدایی هرات از ایران کدام روز را می‌شناسید که نفوس این ملک آسایش و آرامش داشته باشند.فقط قوماندان و ستمکاران در بالای نفوس حکومت کردن و حال این وضعی است که هر کس حتی شده به بال طیاره می چسبد بلکه از افغانستان فرار کند.
راه نجات این است که نویسندگان آگاه تاریخ را برای ملت دوباره نشر کنند و آگاهی دهند تا ملت بخواهند به سرزمین مادریشان برگردند.انجا که بلخ و قندهار و مزار و کابل را به مانند تهران و اصفهان و شیراز و...خوب می‌شناسند و به آن علاقه دارند.
اما نه به زور که با آگاهی بخشی اگر کسانی هم هستند که نمی خواهند و مثلا می خواهند به پاکستان بپیوندن خوب آنجا را انتخاب کنند.
افغانستان مشکل دارد نه بخاطر بد بودن نفوس مظلومش بلکه بخاطر جنایت انگلیز پلید و نوکران چتلستان و امریکا که یک کشور با قومیت‌های فراوان درست کردن که حتی به دریا راه نداره.کدام کشور ثروتمندی می‌شناسید که محصور در خشکی باشد و مردمش آسایش و انجازات اقتصادی داشته باشد!!

>>>   به اولی شما از جانب شخص خودت حرف بزن
من یک هراتی و یک افغانستانی هستم و به ایران و افغانستان که هردو مانند پدر مادزم هستند و در تاریخ هردو شریکم افتخار میکنم اما تقسیمات کشوری انجام شده ومن احساس بی هویتی ندارم کشورم مشکل دارد انشاءالله میسازمش عوضش نمیکنم

>>>   این خواب و مالیخولیای سی آی ای امریکاست که در زیر عنوان پاییز عربی به زباله دان تاریخ سپرده شد فروپاشی امریکا بمانند شوروی سابق بزودی عملی میشود و امریکا از درون خودش منفجر میشود

>>>   مشتاقانه منتظر ایجاد پشتونستان هستم تا تمام اقوام پشتون در یک دولت کاملا" پشتونی و در کنار هم بتوانند یک زندگی انسانی را به پیش ببرند و از شر ماجرا جویی های دنیا خلاص شوند.

>>>   من نمیدانم محترم سید مسعود از عشق اباد با کدام معلومات چنین گپهایی میزند؟ تصویری که در مقاله استفاده کرده نقشه خاورمیانه جدید است که امریکا بالای ان پلان حملات به عراق و افغانستان را اغاز کرد که به خاطر شکست در هر دو کشور و قدرتمندتر شدن چین و روسیه خلاف پیش بینها،امریکا در تطبیق این پلان بالای خاورمیانه شکست سختی متحمل شد .حالی محترم مسعود با نیمی از طرح امریکایی و نیمی دیگر معلومات بی ثبوت از خودش امده و این پلان را در جریان و مجریش را اروپا مینامد!!!!

>>>   اینترنت پر هست از این تصاویر که هر کی میتونه با اشکال مختلف مرزها،،، ولی چند نکته :
نویسنده این مقاله سوادی در خور نداشته وگرنه این همه ادعای بزرگ در قالب یک متن نیاز به ارائه مستندات داره، تغییر مرزها آنقدر سخت هست که در قرن حاضر با تمام همگرایی ها و واگرایی ها و جنگ ها و توافقات و تخاصمات ابرقدرت ها ما جز چند نمونه شرقی و غربی و شمالی و جنوبی کردن کشورها عملا چیزی نداشتیم مثالش همین افغانستان که با وجود این جنگ ها و دخالت های ابرقدرت ها و بقیه کشورها و این همه اختلاف داخلی روی قومیت ها و مذاهب و درگیریها و کشتارها اما هنوز یک پارچه است و یک پارچه هم می ماند چون راهی دیگر در این قرن وجود ندارد و هیچ کشوری نه خودش راضی به تغییری در حدود خود می‌شود و نه دیگران و سازمان ملل زیر همچون تغییری می رود،، آنوقت این همه تغییر که نویسنده این متن برای خود ردیف کرده چطور ممکن می شود خدا می داند چی در سر اون متوهمی که چنین تصوراتی دارد می گذرد در ضمن کشوری مثل ایران با این قدمت و ساختار و هویت و ملتی که دارد و قدرت و پراکنش نیروهای ملی چطور می‌شود چنین شود این هم از اون حرف هاست که فقط بی سوادان و متوهمین این افکار رو در سر می پردازند، یک مرزی چند کیلومتر جابجا می‌شود کلی جنگ و درگیری و مصیبت منطقوی و جهانی دارد آنوقت این تغییرات از چین تا اروپا چطور می‌شود به نظرم یک افغان فقط می تواند آرزوی این چنین چیزی داشته باشد که حال که ما کشورمان چنین است پس ای کاش همه دنیا چنین شود!!! ولی نمی شود

>>>   پيشبيني در باره افغانستان زياد مشكل است،تا زمانيكه پستونها دراينجا زندگي دارند هيچ قدرت داخلي و خارجي نميتواند به سرنوشت اين خاك بازي كند

>>>   شتر درخواب بیند پنبه دانه.این نقشه وبوجود آمدن کشورهای کوچکتر نقشه کیست؟؟؟پلان ان توسط چه کشور وقدرتی طرح ریزی شده؟؟آیا کسانی که دنبال تجزیه وکوچک کردن کشورها هستند خود باور دارند که خودشان تجزیه نمیشوند؟؟؟بطور مثال آمریکا میداند خودش درحال تجزیه است ودارد فرو میپاشد؟؟؟ایالت کلیفرنیا اماده استقلال است .ولایت کاتالونیا وساحه باسک اسپانیا مدتهاست خواهان جدایی از اسپانیا هستند،اسرائیل پروسه فروپاشی ومحو شدنش مدتیست شروع شده.همین امریکا که بیست سال کشور ما را اشغال کرده بود امروز نه تنها از افغانستان بلکه از عراق وسوریا باخفت وخواری بیرون رانده شده وچیزی به خروجش از آسیای جنوب غربی نمانده.قدرتهای استعماری مرگشان فرا رسیده ،امروز مردمان کشورها برای سرنوشت وطنشان تصمیم میگیرند نه حکومتهای استعمار گر.این نقشه ای که گفته میشود مربوط به تجزیه کشورهاست یک نمایش مسخره ای است که رژیم صهیونیستی وامریکا برای اسرائیل بزرگ کشیده اند نقشه ای که بن لادن آنرا لو داد که بخش عمده ای از خاک کشورهای عربی که امروز مزدور وغلام آمریکا واسراییل هستند به خاک رژیم صهیونیستی اضافه میشوند تا رویای از نیل تافرات انها محقق شود.از ایران بگویم :صدام ملعون هشت سال به جنگ ایران رفت نه تنها نتوانست غلطی بکند بلکه درپایان جنگ ایران در عمق خاک عراق بود آنهم درشرایطی که ایران درتحریمهای سخت امریکا بود وتمام کشورهای عربی بجز سوریا به صدام کمک میکردند .امریکا شوروی وتمام اروپا وتمام متحدان امریکاودالرهای میلیاردی اعراب به صدام آخرش به قعر جهنم رفت.آنهایی که خواب تجزیه کشورها را میبینند خودشان روبه نابودی اند.ما نباید افغانستان خودمان را ببینیم که با یک مزدور خائن مانند اشرف غنی احمدزی پلان امریکا را در کشور اجرا کرد .مردم ما با طالبان کنار امدند وفکر میکنند طالبان که شعار ضد امریکا میدهد وجرم وجنایت واختطاف وانتحاری را جلویش میگیرد ساکتند .مطمئن باشید اگر طالبان از اهداف ملی و وطنپرستانه مردم کشور منحرف بشوند وسودای دیگر داشته باشند.همین مردم جلوی تجزیه شدن وطالبان را خواهند گرفت.این را تاریخ اثبات کرده است.
داکتر عبد الرب اچکزیMD

>>>   پاسخ:>>> به اولی شما از جانب شخص خودت حرف بزن
نظر اولی حق داره وقتی قوم پشتون تمامیت خواه و به بقیه ظلم میکند و هیچ ارزشی برای تاجیک، ترکمن، ازبک و هزاره قائل نیست چاره ای بجز تجزیه نیست.

>>>   افراطیون طالب مطابق به نغشه امریکا برای تخریب آسیای میانه، روسیه و چین و ایران در افغانستان بقدرت رسیده اند و هدف طولانی امریکا مصروف کردن چین و روسیه در این بازی بسیار کثیف، خونین و چرکین و ننگین است پاکستان ازتمام طرفهای برای کنترول دروغ افراطیون دالر و ین و روبل میگیرد پاکستانیها این تجارت را برای چندین دهه در افغانستان انجام داده اند و دالرهای نفتی را بجیب زده اند
اخطار اخطار اخطار؟؟؟؟؟؟!!!!!!
بازی بسیار پیچیده و خطرناک است در پشت آن سی آی ای امریگا، موساد اسرائیل، انتلجنت انلیس و آی اس آِی پاکستان میباشند

>>>   سلام و درود برشما ، بنظر من این مقاله صرفا یک نوع پیش بینی و نظرسنجی هدفمند است که شروع کننده اختلافات بیشتر بین اقوام و قومیتهای منطقه میباشد!! مردم و ملتها باید اول قدرت انتخاب حاکم در کشور خود را بدست بیاورند! سپس خود با اختیارات و آزادانه بدون ترس نسبت به رای گیری و انتخابات دموکراتیک اقدام نمیاد، تا این نشود همیشه مثل این روزها شاهد حضور سایه بیگانه در بالای سر خود و اطاعت اجباری از دستورات بیگانگان خواهیم بود!!
یزدان پرست (نیما) از تهران

>>>   افغانستان و ایران باید یک کنفدراسیون تشکیل دهند.

>>>   تجزیه کشورهایی مانند ایران عثمانی هند باعث بوجود آمدن این همه مشکل در دنیا شده است ایران اسم عام هست ولی از اقوام مختلف تشکیل شده است ایران کشور بزرگیست با تجزیه کشورهای بزرگان، کوچک ها بزرگ نمی شوند فقط مشکلات آنها زیادتر میشود اگر ایران نباشد لر با عرب عرب با کرد کرد با آذری آذری با گیلکی گیلکی با تالشی تالشی با مازنی و... بر اثر کوچکترین مسایل به مشکل میخورند قرن‌ها پدران ما در این فلات از هندوکوش تا فرات تحت نام ایران زندگی کردند بعلت همین مشکل اقوام که به جای تکیه بر اختلاف های قومی باهم متحد بودند و در دنیا سروری میکردند ما باید به سمت اتحاد پیش رویم مانند اتحادیه اروپا اگر الان این فلات یک کشور بود دیگر مشکلی به اسم پشتون و تاجیک و هزاره و... نبود آنوقت پشتون و تاجیک هم میشدند مثل بقیه اقوام و مردم انرژی خود را بجای جنگ و جدل مصروف پیشرفت و سعادت ملک میکردند و یکی از قدرتمندترین کشور های دنیا بودیم

>>>   شخصی که نوشته پاسخ به اولی
اگر در ایران زندگی کردید و مثلا شما را نخواستند و ظلم کردن باز پناهنده چه کشوری میخواهید باشید لابد قصد پیوستن به تاجیکستان میکنید
وطن مادر است بیمار شد باید تیمارش کرد نه رهایش اگر پدر من و پدران همه ما فارس ها بجای خیالبافی و فرار در مقابل مشتی پا برهنه بیسواد ایستاده گی میکردند و قدرت کافی میداشتند امروز وضع این نبود
تاریخ فارس ها را زبانمان را هویت مارا تاراج بردند شما بفکر الحاق به این کشور و ان کشورید دقیقا همین شماها هستید که هیچ حس میهن پرستی ندارید و به حیث رهبر انتخاب میشوید واخر سر چیزی شبیه دوستم عطا محمد نور و دیگر بیغیرتان شمالی وطن را به پول به پشتون هامیفروشید و در کمال بی ننگی مهاجر این کشور و اون کشور میشید تا وقتی شما غیرت را خورده حیا را قی کرده اید ما زنان افغانستان باید به کوچه و خیابان ها بیاییم و از حقوق اطفال خود دفاع کنیم

>>>   امریکا نقدا عقب ۲۰ سال در پهلوی مقاومت بود اما ګوز زده رفت! به این دلخوش نکنید که از تنه افغانستان واحد را کسی جدا کرده بتواند اما امکا ن زیاد الحاق پښتونخوا و تاجیکوستان رقاص ۳۰ ساله و تاریخزده موجود است زیرا رحمانوف هنوز به زور رقاصه های خود می نازد و به طرف افغانستان می جفد و دزدان سقوی دو م را با رقصهای زیب حمایت می کند!
حال دانستید ای خراسانیان ګمشده تاریخ

>>>   نمیدانم چرا دوستان ایرانی از ابراز نظرات تحت نام خودشان خجالت میکشند و زیر نام داکتر اچکزی وغیره مطلب مینویسند!
....

>>>   پاسخ به شخصی که نوشته پاسخ به اولی
افغانستان ما نه هیچ وقت تجریه میشه و نه هیچ وقت ما قیام میکنیم که درست بشه، وطن ما درست بشو نیست
شمس الله غلامی از کابل

>>>   داکتر عبدالرب اچکزی نزدیک ده سال است که اینجا مطلب مینویسد و اتفاقا از قوم پشتون است
و اتفاقا دکترای خود را در ایران گرفته
و یک وطنپرست و روشنفکر از افغانستان است
ایرانی چیزی برای خجالت کشیدن ندارد
سرش بالاست چون پرچم کشورمان بالاست

>>>   من از دوستداران سایت afghan paper وافتخارم اینست که یک پشتونم دراین سایت بگفته برادری از ایران به مدت حدود ده سال هستم وباز افتخار میکنم دوره داکتری طب صحی خود را در ایران واز پوهنتون شهید بهشتی تهران اخذ کرده واز تحصیل فراغت شده ام.چندسالی هم در مالزیا فلوشیپ اینتر نال(بیماریهای گوارش )وماستری بایو کمیکال گذرانده ام دلیلی نمیبینم که خود را ایرانی جا بزنم که البته ایرانی بودن هم خودش افتخاری بس کلان است.من ایمان به وحدت امت اسلام دارم و یک سنی مذهب هستم وبرایم کدام فرق نمیکند که شیعه باشی یا سنی مهم برزبان آوردن کلمه لا اله الالله است ووجود پیامبر نازنین صلوات الله علیه واله اجمعین ومصحف شریف است .من ایمان دارم که افغانستان مادر ماست وباید برای حفظ ناموس تا پای جان استاد کرد.من همیشه بدنبال احقاق حق جوامع اسلامی از زورگویی های استکبار وصهیونیزم جهانی هستم .زبان پارسی را در ابتدا وپس از زبان پشتون را ارج مینهم ومعتقدم برای حفظ وطن وحدت تمام اقوام وقومیتهای افغانستان عزی برادران پشتون تاجیک هزاره وایماق وپشه ای ونورستانی وایماق وبلوچ وکوجی با یک زبان مشترک کاملتر وبه اکمال میرسد وان زبان فارسی(پارسی )است که برادران عزیزم درایران تاجیکستان بخشی از پاکستان وهندوستان وچند کشور اسیای میانه البته با درصد کمتر بدان تکلم میکنند واین زبان راوحدت افرین میدانم.بقول حافظ شیرازی رحمت الله علیه:شکر شکن شوند همه طوطیان هند/زین قند پارسی که به بنگاله میرود.من پیرو حق وحقیقت هستم ومعتقدم حق پیروز است.از رسانه خوب وبا ارزش afghan paper که همیشه در روشنگری وتنویر افکار عمومی مردم ما زحمات زیادی میکشند شکریه وسپاسگزاری دارم.امیدوارم روزی افغانستان وایران وتاجیکستان همزبان وهم فرهنگ مرزها رابردارند ودر این دنیای زر و زور وتزویر با وحدت وبرادری یار وغمخوار هم باشند/
داکتر عبدالرب آچکزی MD

>>>   من ایرانی ام افغان پیپر را هم دنبال میکنم یعنی 10 سال است که میخوانم این اولین نظر من فقط در پاسخ به ان عزیزی است که نوشت چرا ایرانی ها خجالت میکشند اسم خودشان را بنویسند
بزرگوار فارسی زبان های سنی مذهب افغانستان از صد سال پیش به قبل که هنوز هویت ملی در برابر مذهب و دین وزنی نداشت از ایرانی های شیعه جدا شدند غافل از اینکه از چاله به چاه تسلط و اشغال پشتون میافتند که انها 300 سال پیشتر به دلیل مذهب سنی از ایران جداشده بودند در این مدت پشتون ها از هیچ کوشش برای نابودی این اقوام خودداری نکردند حتی اسم زبان فارسی را هم که در همین سایت وسیله ارتباط با من و توی پشتون است را عوض کردید گذاشتید دری که این زبان با ان فرق میکند حالا قتل و عام و نسل کشی را هیچ نمینویسم الان فارسی زبان های افغانستان که روزی مولوی داشتند فارابی داشتند ابن سینا داشتند باید به چه افتخار کنند به ملا عمر یا طالبان
شما مطمئن باش سران شیعه گرای ایران اجازه چنین اتحادی را نمیدهند چون وزن سنی های ایران را افزایش میدهد و ایران دیگر پایگاه تشیع نخواهد بود چون انها هم حقوق برابر با شیعیان میگیرند نهایتا این عزیزان دنبال راهی برای فرار از جهنم میگردند که پاکستان و امریکا برای شما همه مردم افغانستان ساخته شما هم از دشمنی با فارسی زبانان دست بردارید چون زمانی که کشوری به نام افغانستان وجود نداشت انها در کشوری به نام ایران زندگی میکردند و فقط اختلاف مذهبی انها را جدا کرد
سپاسگذارم که توجه میکنی

>>>   ایران تجریه نمیشه بلکه قدرتمندتر خواهد شد
شما به فکر خودتون باشید
در قرن 21 هستید و وضعیت قرن 19 ایران رو دارید تجربه می کنید
چیری که برای شما تجربه است برای ما خاطره است.

>>>   ایرانی! زبان فارسی برای ما پشتونهامانند خاله(خوهر مادر) معلوم می شود و از زبان فارسی فیض می بریم! حد اقل ۳۰-۴۰ خدمات را به زبان فارسی در افغانستان را ما پشتونها انجام داده ایم
اما رهبران دزدان مفسد تاجیک برای تشکیل یک کشور چون تاجیکستان رقاص و ادامه فساد از فارسی فاحشه ساخته و بنام ان پول جمع می کند!

>>>   ما فقط تجزیه کشور خود بین اوغان و اتحاد قوم های غیر اوغان میخواهیم۰ زندگی مشترک با جهالت و وحشت اوغان ناممکن است۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است