اطلاعات ۲۵۰ مترجم همکار انگلیس فاش شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۵    ۱۴۰۰/۶/۳۱ کد خبر: 168453 منبع: پرینت

اطلاعات شخصی بیش از ۲۵۰ افغان را که برای نیروهای بریتانیایی کار می‌کردند و به دنبال اسکان در این کشور بودند به اشتباه درز پیدا کرد.
طبق گزارش بی‌بی‌سی، وزارت دفاع بریتانیا اسامی این افراد را در یک ایمیل کپی کرده بود و همه گیرندگان پیام می‌توانستند اسامی آن‌ها و در برخی موارد عکس‌های آن‌ها را ببینند. برخی از این افراد هنوز از افغانستان خارج نشده‌اند و در خفا زندگی می‌کنند.
این وزارتخانه از «همه افراد آسیب‌دیده» عذرخواهی و اعلام کرد که تحقیقات خود را آغاز می‌کند.

چندین سیاستمدار در مورد این حادثه به دولت حمله و تاکید کردند بسیاری از افغان‌هایی که با نیروهای ناتو همکاری کرده‌اند ترس از به خطر جان خود را از سوی طالبان دارند.
جانی مرسر، نماینده محافظه‌کار گفت که وزارت دفاع مسئول این کار است و افزود که این حادثه آن‌ها را مجبور می‌کند تغییر جا دهند تا از عواقب آن کاسته شود. وی این اقدام را «مجرمانه» توصیف کرد.
انتقادها از سوی مخالفان نیز مطرح شد به طوریکه جان هیلی، وزیر امور خارجه در سایه (از حزب کارگر)، دولت را متهم کرد که «بی‌‌دلیل جان مردم را به خطر انداخته است.»
یورور نیوز گزارش داد، این اشتباه پس از آن صورت گرفت که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در ماه اوت، طرح اسکان مجدد برای حدود ۲۰ هزار پناهنده افغان را اعلام کرد و گفت که اولویت با کسانی است که در بحران کنونی تهدید می‌شوند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مترجم انگلیس
بریتانیا
نظرات بینندگان:

>>>   عامدانه در دام انداختن انسان های مظلوم است.
زالب به کشتار عادت کرده و اگر بهانه یی بیابد بی درنگ عطش خون آشامی اش غلیان میکند.

>>>   شما هم عجیب آدم هایی هستید!
حامد کرزی که قشون امریکایی را گرفته افغانستان آمد و در ظرف بیست سال گذشته با همکاری قشون دولتی افغانستان ،ده ها هزار طالب را کشته وزخمی کردند و چقدر افراد بیگناه دیگر کشته و زخمی شدند و قریه جات بمبارد شد و هزاران نفر بیحا و مهاجر شدند،حالا در زیر پوز طالبان در کارته پروان در خانه داکتر عبدالله زندگی میکند و طالبان امنیت او را گرفتند.
حالا طالبان چند ترجمان افغانی سربازان خارجی را که بخاطر معاش و امرار معیشت ترجمانی کردند،میکشند؟
طالبان خود شان اعلان عفو عمومی کردند و گفتند که هیچکس را بخاطر گذشته شان،چه در دولت بودند و چه با خارجی ها،مورد مجازات قرار نمیدهند.
اینها همه بخاطری که در خارج پناهندگی بگیرند،میگویند که زندگی ما در خطز است.
در حالی که هیچ گپ نیست و کس به کس غرض ندارد.
در دولت های گذشته نیز چنین بوده است.
بعد از آن که مجاهدین تیز به کابل آمدند،هیچکس با خلقی ها و پرچمی ها کار نداشت.
خلقی ها رفته بودند با گلبدین یکجا شده بودند و پرچمی ها با شورای نظار و جمعیت و جنبش اسلامی و هیچکس به آنها غرض نداشت،بلکه خود تنظیم ها بین خود جنگ کردند و شهر کابل را خراب کردند.

>>>   ای کابلیان عزیز .ای همه افغانیهای. عزیز دنیا زرد میگزرد فقط باایران باشید وبس . ایران برای شما بهترین است. غربیها غارتگرند وظالم . ازقدیم باایران بودید الان هم باشید بکوری چشم امریکا وغربیها.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است