سهیل شاهین، سفیر طالبان در سازمان ملل
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۴۰۰/۶/۳۱ کد خبر: 168454 منبع: پرینت

گروه طالبان افزون بر طرح درخواستی مبنی بر ایراد سخنرانی برای سران کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل، سخنگوی این گروه در دوحه قطر را به عنوان سفیر افغانستان در سازمان ملل معرفی کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت جدید افغانستان روز دوشنبه در نامه‌ای خطاب به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار ایراد سخنرانی در نشست سالانه مقامات بلندپایه کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل شد.
در این نامه که روز سه شنبه به رؤیت خبرگزاری رویترز رسید، «سهیل شاهین» سخنگوی گروه طالبان در دوحه، پایتخت قطر به عنوان سفیر افغانستان در سازمان ملل تعیین شد.

«فرحان حق» سخنگوی گوترش دریافت نامه‌ای با این مضمون از وزارت خارجه دولت طالبان را تأیید کرد. این در حالی است که «غلام اسحاقزی» سفیر پیشین دولت افغانستان در سازمان ملل ماه گذشته از سوی طالبان از سمت خود برکنار شد.
فرحان حق گفت که درخواست‌های مشابه برای تصاحب کرسی افغانستان در سازمان ملل به کمیته نُه نفری اعتبارنامه ارسال شده، کمیته‌ای که اعضای آن شامل نمایندگانی از کشورهای آمریکا، چین و روسیه نیز می‌شود.

پذیرفتن سفیر طالبان از سوی سازمان ملل گامی مهم در مسیر تلاش‌های این گروه برای کسب شناسایی بین‌المللی است؛ شناسایی که می‌تواند به رفع انسداد از منابع مالی به شدت مورد نیاز افغانستان کمک کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سهیل شاهین
سفیر طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   اسانترین طریقه تفریق مسلمان وغیرمسلمان.
مسلمان باورداردکه زمین بالای شاخ گاوقرارداردوگاوبالای دم ماهی، زمین ثابت است ،ساکن وغیرمتحرک.
غیرمسلمان باورداردکه زمین معلق درفضاقرارداردومدوراست ومتحرک است.
عاقل

>>>   مصاحبه خبرنگار زن با یکی از سران طالبان:
خبرنگار: شما مدرسه رفتن دختران را مجاز میدانید؟
پاسخ: بله ولی تا ۱۲سالگی در مدرسه دخترانه هم معلمان باید زن باشند
خبرنگار: ولی دختران سران طالبان در قطر به مدرسه و دانشگاه می‌روند معلمان هم مرد هستند !
پاسخ: این زندگی شخصی آنهاست!
این ارمان امیر فقید امارت اسلامی نبود ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   آنجا سازمان ملل است نه طویله

>>>   روسیه و چین و ایران دو راه دارند:
یا باید دولت افغانستان را برسمیت بشناسند و یا برسمیت نشناسند.
در هردو جالت پروبلم های ناشی از افغانستان،دامنگیر آنها خواهد شد.
خوبتر آن است که هر تصمیمی که میگیرند،باید مشترکاً در پیمان شانگهای به تصویب برسانند،تا نظر کشور هند نیز در زمینه گرفته شود و بعداً تصمیم خویش را با ملل متحد و سایر کشور ها منجمله کشور های اروپایی در میان بگذارند تا موافقت امریکا در زمینه بوجود بیاید.
طالبان نیز باید در مرحله فعلی رمینه را برای برسمیت شناختن خویش از جانب جامعه بین المللی،فراهم سازند و دولت فراگیر تشکیل بدهند و یک ورارت خانه جدید،بنام وزارت امور تربیه دینی زنان ایجاد کنند،تا زنان را در صورت موافقت شوهران شان در خانه ها تعلیم دینی بدهند و کارمندان شان باید همه خانم ها باشند و به امور دینی مسلط باشند و خانم های مسن باشند.

>>>   طالبان این ارمان را بگور خواهند برد و پاکستان از دود طالبان کور میشود شاید از آتش آنان گرم نشود

>>>   اگر سازمان ملل متحد جناب آقای شاهین رو به رسمیت بشناسد و اینجوری فکر میشه که سازمان ملل متحد که حامیان کشور های جهان هستند و هر کشوری رو مطابق استانداردهای جهانی می شناساند ، حق زندگی ، حق ، کار ، تحصیل ،حق آزادی های فردی ،حق آزادی و... از زمان به قدرت رسیدن طالبان مردم حق زندگی ندارند ، ترس ، مردم در حال فرار ،کار نیست، معاش نیست مدارس دختران بسته همه‌ی مردم بدون پول و غذا ، کشتن شکنجه‌ها ، در بعضی موارد دزدی ها با شکنجه های جسمی روحی، مردم در اجتماع سردرگم و روحیه مردم ضعیف و همه‌ی در حالتی خفقانی زندگی می کنند همه‌ی ادارات دولتی بسته، و جنتبان از سازمان ملل متحد خواهان برسمیت شناختن آنها هستند ؟ اگر سازمان ملل متحد آنها رو به رسمیت بشناسند که حتمن می شناسند چونکه خود سازمان ملل و کشور های جهان از آنها محافظت و از حمایت قبلی آنها بر خوردار بودند که افغانستان با 130هزار ارتشی بدون هیچ در گیری حکومت رو یه آنها تحویل دادند .

>>>   عاقل بهتر است با سهیل شاهین روانه نیویورک شوی .

>>>   به عاقل
بزرگوار شما مطابق کدام ایه و حدیث نقل کردید که دیندار اعتقاد دارد دنیا روی شاخ گاو است؟ این دست مضخرفات نه در قران است ونه در احادیث و فکر میکنم بهتر است هرکس در حوزه تخصص خود نظر بدهد

>>>   زنده باد سهیل شاهین و امارات اسلامی افغانستان
مجاهد مسلمان افغان از جرمنی به امید جهاد بزرگ در اروپا

>>>   من صفات زمین رااززبان ملا نقدقول میکنم واگرملادروغگوواحمق است پس چراما به فرمان وهدایت ملا ۴۳ سال است یکدیگرخودرا میکشیم(جهاد) وروزانه پنج مرتبه به زیارتش به مسجدمیرویم؟
عاقل

>>>   نظر دهنده چهارم
شما طالبان در حد و حدودی نیستی که راجب دامنگیر شدن ایران و روسیه صحبت کنید
حواست باشه نیروهای مسلح ایران چه ارتش چه سپاه پاسداران با اعتقادات دینی میجنگند
تو جغرافیای کوهستانی افغانستان شاخ هستید
پاتون رو بزارید مرز ایران تا فرزندان حیدر کرار مثل آوار بر سرتان خراب شوند
برو از رفقات داعش و القاعده و جبهه النصره راجب قدرت و رزمندگان ایرانی بپرس روشنت کنند
رییس جمهور ما هم دیروز گفت اگر حکومت همه شمول تشکیل ندهید اشغالگر هستید
و سلام

>>>   این مملکت را با جهاد چهل سال است نابود کردید
حالا مردم و دولت فدرال آلمان به تو لطف کرده اند و در یکی از بهترین کشورهای جهان اجازه داده اند زندگی نکبتی خودت را ادامه دهی
حال در آنجا میخواهد جهاد کند این گوسفند
این گوسفند باید از خودش بپرسد که آیا خدا این همه انسان در غرب شامل یک میلیارد نفر را آفریده که توی گوسفند و سایر مسلمانان گوسفندتر آنها را بکشید تا به بهشت بروی؟آره گوسفند عقب مانده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است