تاجیکستان از خیانت ظاهر اغبر پرده برداشت
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۴۰۰/۷/۱۰ کد خبر: 168560 منبع: پرینت

تاجیکستان از خیانت ظاهر اغبر سفیر دولت ساقط شده پرده برداشت!

روزنامه "ملت" چاپ تاجیکستان مطلبی را تحت عنوان "بازی خطرناک ظاهر اغبر سفیر افغانستان" به چاپ رسانیده است. در این روزنامه ذکر شده است: "اخیرآ یک گروه از اعضای دولت ساقط شده فراری اشرف غنی که به اثر خیانت و جنایت آنها ارتش افغانستان متلاشی شد و دولت سقوط نمود؛ حالا تلاش دارند (احمد مسعود) را از صحنه حذف نمایند و جبهه مقاومت ملی را بشکننانند و طالبان را مشروعیت بدهند.
اعلامیه صادر شده این گروه از نام جمهوری اسلامی افغانستان؟! نیز به همین منظور بود.

بنابر معلومات نزدیکان اعضای این گروه، اینها تلاش زیادی دارند علیه برنامه های احمد مسعود توطیه غنی احمدزی را عملی کنند و هدف اصلی شان شکستاندن و سرکوب آخرین هسته مقاومت است که نباید شکل بگیرد و انسجام یابد.

نقش اساسی هم آهنگسازی و عملکردهای این حلقه کوتاه اندیش را سفیر افغانستان ظاعر اغبر بدوش دارد.
این فرد فعلا مهمان دار بسم الله محمدی کسی که تمام سلاح و مهمات نظامی را به طالبان تسلیم نمود؛ فضل احمد معنوی وزیر دولت ساقط شده و نیز چندین فرد دیگری که فعلا از آنها نام نمیبریم میباشد.

این گروه باتبانی حنیف اتمر وزیرخارجه (دولت وحاکمیت ساقط شده فراری) بیانه را صادرکردند و هدف شان این است که از نام مقاومت تحت رهبری اشرف غنی با طالبان وارد مذاکره شوند.
"تو درون خانه چه کردی که بیرون خانه کنید".

روزنامه با ادامه مینویسد؛ "ظاهر اغبر نباید آبروی خود، ملت خود و همینطور آبروی کشور میزبان را به بازی بگیرد و نباید به این افراد جاه طلب و منفعت جو اجازه داده شود که اختلافات را دامن بزنند.

عطا صفوی
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ظاهر اغبر
احمد مسعوود
نظرات بینندگان:

>>>   تاجک ها مردمان خوش باورومهربان هستند از مهمنان نوازی شان سو استفاده نباید کرد. گروه خاین بوطن حایشان انجا نیست باید وباید اخراح شوند. یگانه راه حل اخراح است وبس. درغیر ان خطر بشتر ومیشو واز کنترول خارج میگردد.

>>>   به اصطلاح شخصیت های مزدور سابق خائینین ملی در افغانستان اند و حق ندارند باز بالای مردم افغانستان تجارت کنند . طالبان ازین ها کرده شرف دارند .

>>>   باید فاسدان دولت غنی احمدزی دزد و فراری از بین مردم و مقاومت بکلی اخراج شوند زیرا به این خائنین فاسد نیازی نیست و جاسوس و فاسد و خاین و معامله گر استند صفوف مبارزان و مقاومتگران مردمی باید کاملن پاکسازی شود

>>>   اشرف غنی که خودش کشور دو دستی تقدیم طالبان کرد و حالا می خواهند با طالبان مذاکره کنند؟ مذاکره سر کدام موضوع؟ اگر غنی و دارد و دسته اش خائن نبودند، با طالبان می جنگیدندو قوماندانهای طالبا کش را از دولت بیرون نمی کردند. معلوم است که این حرکات این گروه خائن برای از بین بردن بنیاد مقاومت است. اشرف غنی با اینکه فرار کرده و باز هم برای تقویت طالبان تلاش می کند.

>>>   در چین یک امپراطور بود،میخواست زندگی دایمی پیدا کند و هرگز نمیرد و به درباریان اش امر کرد که بروید و دوای اکسیر،یعنی عمر جاودانی را به من پیدا کنید.
در کتاب های دینی نیز ذکر شده بود که حضرت نوح نهصد سال عمر کرد و آب حیات خورده بود.
بهرصورت دانشمندان در امپراطوری وی دست بکار شدند و عناصر مختلف و مواد کیمیاوی مختلف را با یکدیگر حل کردند تا آب حیات و ماده حیات جاودان را پیدا کنند.
در یکی ازین تحربیات در اثر مخلوط چند عنصر،باروت بمیان آمد که قابل اشتعال بود و انرژی تولید میکرد.
دولت اسلامی ترک ها،ازین ماده در ساختن توپ های بزرگ استفاده کردند و گلوله های سنگی و سربی بزرگ را در داخل توپ میگذاشتند و با شعله ور ساختن باروت در داخل آن،این گلوله ها با سرعت بالا پرتاپ میشدند و دیوار های ضخیم قلعه ها تخریب میشد و قلعه ها را تصرف میکردند و لشکر قوای دشمن کشته و تار و مار میشد.
دولت ترک ها از همین توپ ها در تسخیر کانستان تینوپول یا استانبول نیز کار گرفتند و یک تعداد کشور های دیگر اروپایی را نیز تصرف کردند.
کشور های اروپایی این سلاح جدید ترک ها را کوچک ساختند و میله توپ به میله تفنگ تبدیل شد و گلوله توپ به گلوله تفنگ.
نادر شاه افشار که خودش ترک تبار بود و در ایران به پادشاهی رسید،نیز از همین توپ ها برای تسخیر افغانستان و هند استفاده کرد.
بعد از فوت نادرشاه افشار،رهبری افغانستان بدست احمد شاه بابا افتاد و لشکر و تجهیزات نادرشاه افشار بدست او افتاد.
از طرف دیگر انگلیس ها به قاره هند آمدند و هندو ها را برضد مسلمانها تجهیز کردند و احمد شاه بابا مجبور شد بخاطر دفاع از مسلمانها برضد هندو ها جنگ کند که مهمترین آن جنگ پانی پت بود.
بعد از مرگ احمد شاه بابا،تیمور شاه پسرش پادشاه شد و بخاطر دور شدن از جنگ در مقابل انگلیس ها و هندو ها،پایتخت را از قندهار به کابل انتقال داد و انگلیس ها به کمک هندو ها ،مسلمانها را در هند شکست داد و بعداً هندو ها را نیز خلع سلاح کرد و خودش هندوستان را اشغال کرد و کمپنی هند شرقی را بنیان گذاشت.
روس ها درین زمان به آسیای میانه رسیدند و در افغانستان هردو امپراطوری پوز به پوز شدند.
هرکس به نفع خود در افغانستان از گروپی دفاع میکرد و بعد از مرگ تیمور شاه جنگ های داخلی در گرفت و در نتیجه روس ها موفق شدتد و دوست محمد خان محمد زایی را بر تخت نشاندند.
انگلیس ها شاه شجاع را وارث تخت میدانستند و به افغانستان حمله کردند.
از همینجا اختلافات اقوام درانی و محمد زایی ها شروع شد و تا امروز ادامه دارد که نمونه اش طالبان گروه قندهاری ها در جنوب و گروه حقانی در مشرقی است.
حالا در داخل افغانستان دو گروپ طالبان با هم اختلاف دارند و در خارج افغانستان،گروپ اشرف غنی و احمد مسعود و صالح و غیره.
گروپ اشرف غنی که خود محمد زایی است ،میخواهد در همکاری با گروپ حقانی دوباره به قدرت برسد.از گروپ حقانی پاکستان نیز دفاع میکند،بخاطر جلوگیری از حملات طالب های پاکستانی به پاکستان.
ایران از آنطرف با طالبان قندهاری ارتباط دارد و میخواهد آنها بر سر قدرت باشند و از همین خاطر گروپ فاطمیون را تیار ساخته است،برای عملیات در افغانستان.
حالا معلوم نیست که گروپ پنجشیر به کدام طرف تمایل دارد؟
به ایران و یا به دولت سابق و گروپ جقانی و پاکستان.
باید موقف خود را معلوم کند.

>>>   تمام شد نه مقاومت است نه مقاومتگرهمه بگیل شدند و سلاح کوت های چند ساله را در پنجشیر طالب گرفت از آن هیچ کس استفاده کرده نتوانست لا ف نزنید.یاهو

>>>   من به ساجیکستان می ګویم:
ملت تاجیک و تاجیک افغان از هم فرق دارد:
۱- رسم الخط تاریخی دارد
۲- زنهایشان حیا و ابروی خودرا دوست دارند، نه بی تنبان میګردد و نه زبان خودرا از دست داده .
رحمانوف سامانییویج تاجیکسکی یک بوتل روغن است و نمیداند که هنوز در دامن رمانوف و پتر کبیر افتاده و مانند طفل لغتک می زند!
ساجیکستان در فکر دوره ماورای تارخ سامانی است! و نمیداند کهتور دادن افغانها به چی قیمت برایش تمام خواهد شد( نابودی ساجیکستان و عوض ان دولت مقتدر ازبیک قایم خواهد شد( و این حقش است زیرا ازبیکان تاریخ طلایی دارد!

>>>   آنچه که در کشورکم نیست خاعن ملی است
افغانستان سرزمین خیانتهای بزرگ وکوچک است

>>>   ظاهر اعبر یکی از جمله دزد های شناخته شده دوره شـرو فســــاد است
خدا این شروفساد مفسد را بشرماند همیشه بریکدیگر وبر مردم ووطن خیانت کرده اند
جکومت کرزی وحکومت اشرف عنی تاز دست این دزدان ناکام وبد نام شدند
غ

>>>   ظاهر اغبر یک انسان لافوک و مانند عطای دزد است ،امید دزدی های که در ریاست ورزش یعنی المپیک افغانستان که بهصفت رییس ایفای وظیفه مینمود فراموش اش نگردد ،شکر که اینحکومت شر وفساد از هم چیده شد واز خداوند متعال استدعای موفقیت مزید ویک رابطه بسیار انسانی با مردم آرزو میکنم ،وامید سختگیری وصفات غیر انسانی از انها بدور باشد
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است