مقام طالبان در هرات: موسیقی در اسلام حرام است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۱    ۱۴۰۰/۷/۱۶ کد خبر: 168608 منبع: پرینت

رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در هرات می‌گوید که جایگاه موسیقی در اسلام تعریف شده و «حرام» است.
به گزارش اسپوتنیک، نعیم‌الحق حقانی، رییس اطلاعات‌ و فرهنگ طالبان برای هرات، در گفت‌وگو با یک رسانه خصوصی گفته است که جایگاه موسیقی در اسلام تعریف شده است و این گروه در چهارچوب آن دیدگاه خود را دارد.

حقانی گفت: دین ما موسیقی هر نوعش را حرام می‌داند، موسیقی هیچ جایگاه در دین مبین اسلام ندارد.
او تاکید کرد: سخن از پیامبر اسلام است که زمان‌اش کسی «نی» می‌زد، او این را بند کرد. این سخن معتبر است. به خاطر که «نی» آواز شیطان را می‌رساند.
این مقام طالبان می‌افزاید: اهل اسلام با موسیقی بیگانه است، در زمان قدیم این بیشتر کار ایران یا فارس و رومی‌ها بود، که آنان با این چیزها خود را خوش و خوشحال نگاه می‌کردند.

گفتنی است به تازه‌گی وزارت «امر به معروف و نهی از منکر» طالبان پخش موسیقی زنده را همچنان در مراسم عروسی ممنوع اعلام کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
موسیقی
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   مقاپلتدقائت قران مگر موسبقی نیست؟
وزش باد صبا که طراوت می افشاند مگر موسبقی نیست؟
ناله نیمه شبی انسان دردمند مگر موسبقی نیست؟؟؟
(طالب) تو بار منت دستار چه میکشی
آدم شوی به فرق تو تاج کرامت تست.

>>>   جالب وخواندنی.
افغان هم عاشق اسلام است وهم اسلام راقبول ندارد.
هموطن من:وقتی طالب میگوید زنها اجازه کارخارج منزل ندارندویادخترها بعدازسن ۱۲ سالگی دیگرمکتب نروند،این حکم طالب نیست،حکم اسلام است.
عده میگویندمااسلام معتدل میخواهیم.اسلام کاسه شوربانیست که گرم وسردویامعتدل باشد. یک خدا،یک پیغمبرویک قران موجوداست.ازین لحاظ بهتراست اول دقت کنیم،بخوانیم وبشناسیم وبعدعاشق شویم.
عاقل

>>>   من فارس دری واهل هراتم
شما پشتون ها را چه به موسیقی به زور تفنگ امدید
حالا محدودیت هم ایجاد میکنید شما را به مراسم
عروسی مردم چه ربطی دارد

>>>   مجبور هستند بعضی قوانین کم اهمیت اسلامی را اجرا کنند در عوض بچه بازی ازاد است که معلوم نشود هدف پشتنوالیست نه اسلام به مرور که به اهداف پشتونی خود رسیدند و خیالشان راحت شد این کشوز برای این عقده ای ها میماند هم موسیقی حلال میشود و هم دموکراسی را میپذیرند منتها نیازمند زمان است

>>>   اگرهمه چیز در وهابیت این جاهلان حرام است پس آنچه حلال است بگویید. شاید انتحاری و جنایات ضد بشری، بدون شک.
آتش خاوری

>>>   اصل قضیه درین است که زمانی که یک شاعر راجع به زلف و لب و چشم و موی و قد یار شعر می سراید و یک خواننده آن را میخواند،درینجا دو حالت وجود دارد:
یا یار او دختر و یا خواهر کسی است که او عاشق او شده است و دل بی قرار است و برای او شعر میسراید و یا سرود میخواند.
آیا از خود خواهر و مادر ندارد؟
و یا این که برای خانم اش میخواند.
آیا شرم و حیا ندارد که در ملا عام برای خانم اش شعر میسراید و یا خواندن میسراید و مردم را سر غریزه شهوانی می آورد؟
ازین رو موسیقی را در اسلام حرام دانستند.
بنأ خوانندگان و شعرا باید از تعریف و توصیف یار بگذرند و برای طبیعت بسرایند.
اما برای طبیعت سرایدن هم گناه دارد و یک رقم سبب طبیعت پرستی میشود که مانند بت پرستی است و خدا را خوشش نمی آید و رشک میبرد که طبیعتی را من خلق کردم،بندگان من آن را تعریف میکنند و در مورد استاد بنده و طبیعت که من هستم،هیچ تعریفی نمی کنند.
بنأ اولاً موسیقی در اسلام کاملاً حرام است و اگر هم باشد باید در وصف خدا و پیغمبر باشد.
اما درینجا نیز یک پروبلم وجود دارد که امکان دارد که خواننده از توصیف زیاد خدا و پیغمبر خسته شود و پنهانی باز در زلف و چشم و روی و موی یار مشغول شود.
چنانچه احمد ولی یک خواندن داشت بنام (بیلتون په اور اور اور).
بعد ازین که او به خارج مهاجرت کرد ،عین کمپوز را در توصیف حضرت محمد خواند و یک خواندن صوفیانه جور کرد.
حالا حضرت محمد قهر است این کمپوز و خواندن را در جوانی هایش در وصف یار خود خوانده بود،حالا که پیر شده است و دیگر کاری از دست اش نمی آید،در وصف من خوانده است.
روی این دلایل موسیقی را در اسلام حرام دانستند.

>>>   حقانی: موسیقی در اسلام حرام است(منبع سپوتنیک).
تجاوزملاها دربین مسجدبالای اطفال معصوم ودختران وزنان چطور؟
بشیربشارت

>>>   همه طالبان با موسیقی مخالف نیستند ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   بقول طالبان نفس کشیدن هم حرام است

>>>   حلالیات طالبان...کشتار مردم بیگناه در پنجشیر و دیگر نقاط..غصب کردن و اواره کردن مردم دایکندی در سرمای زمستان.اعدام های صحرایی.عملیاتهای انتحاری در بین مردم.اینها در دین مبین اسلام طالبانی حلال هستند و اگر به فرض هم حرام باشند به اندازه موسیقی حرام نیستند.

>>>   نظر دهنده بیسواد و کافر ششم
دهان نجست را ببند که می گویی خداوند رشک میبرد یعنی خداوند بی نیاز حسادت میکند
نکند خداوند را انسان فرض کرده ای که دارای خصوصیات انسانها از جمله توست که حسادت کند؟
مگر پیامبر انقدر بخیل است که بالای آن شاعر قهر کند؟چه می گویی کافر دهانت را ببند
با همین مغزهای پوسیده که اصلا نمی دانید جه میگویید چه کفری بر زبان می آورید فقط دنبال بهانه هستید که با همه چیز مخالف کنید.با نوروز مخالفند با تلویزیون مخالفند با ورزش مخالفند با مکتب رفتن دختران مخالفند همه را هم به خدا نسبت می دهند

>>>   بلی هم وطن به موسقی مخالیف است با بچه بازی نه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است