نام دیگر طالبان داعش است
تمامی این امور در راستای یک هدف صورت می گیرد و آن غارت افغانستان در پناه ناامنی ها برای آمریکایی ها است و قومی سازی افغانستان برای فاشیست های پشتونی....! 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۳    ۱۴۰۰/۷/۱۷ کد خبر: 168615 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper) در ماه میزان سال 97 خورشیدی، زلمی خلیلزاد در سفرش به پاکستان با سران دولت پاکستان و ارتش این کشور توافق کرد که سرتیمی های طالبان گفتگوها را آغاز کنند و آمریکا در این میان ناظر بر گفتگوها خواهد بود.
جهت رفع نگرانی پاکستان برای از دست دادن طالبان، به آنان وعده داده شد تا تمامی هماهنگی های داعش از طریق عرب ها با آنان هماهنگ شده و مانند طالبان تمامی سرتیمی های داعش نیز در پاکستان مستقر شوند و از سران ارتش این کشور برای عملیات و هرنوع تحرک دیگر در داخل افغانستان اجازه بگیرند.
به این ترتیب، آمریکا با به قدرت رساندن طالبان، یک گروه دیگر از همان قوم را تقویت می کند تا ناامنی ها در افغانستان ادامه یابد و کشور ما روی آرامش و امنیت را به خود نبیند.
تعدادی از تندروان طالب هم که با ساختار آمریکایی حکومت طالبان مشکل دارند، به جمع ناراضی های طالبانی پیوسته با نام داعش به خرابکاری و کشتار ادامه می دهند.

اینجا است که نفوذ پاکستان مانند گذشته و حتی قوی تر از آن در داخل افغانستان حفظ می شود. زیرا با متصل طالبان به قدرت حکومتی، به تعداد نیروهای نفوذی پاکستان در داخل افغانستان افزوده می شود و زین پس پاکستانی ها نفوذ بیشتری بر حکومت افغانستان و مخالفان پیدا خواهند کرد.

از جانب دیگر، پاکستانی بازهم مانند گذشته و حتی بیشتر از گذشته، بر ایجاد ناامنی ها در افغانستان نقش فعال داشته و داعشی ها با هماهنگی آمریکایی ها و پول عرب ها در کنترول پاکستانی ها قرار خواهند گرفت.
عرب ها نیز که با تشتت طالبان از نفوذشان بر این گروه کاسته شده بود و اکثر طالبان مرزی با ایران و کشورهای آسیای میانه به آن کشور ها متمایل شده بودند، از حوزه نفوذ آن کشورها خارج شده و به دولت افغانستان خواهند پیوست.

با گسترش فعالیت های داعش در افغانستان، حوزه نفوذ عرب ها گسترش میابد و بدین وسیله عرب ها به اهداف از قبل تعیین شده خود که همانا نفوذ در مرزهای ایران و آسیای میانه است، با استقرار داعشی ها در مرزهای این کشورها میتوانند آنان را تحت فشار قرار داده از آنان در قبال این فشارها امتیاز بگیرند.

اختلاف نظر اروپایی ها با آمریکایی ها در افغانستان آنان را از حوزه سیاستگذاری آمریکایی ها دور کرده و در سیاست جدید آمریکا نقشی برای آنان درنظر گرفته نشده است. این سیاست ممکن است از قدرت مانور اروپایی ها در افغانستان بکاهد و آنان را در مقطعی مجبور به عقب نشینی از حوزه فعالیت شان در افغانستان بکند.
این موضوع از یکسو برای افغانستان خوب است که از تعدد حضور و فعالیت خارجی ها در کشور کاسته می شود و از جانب دیگر خوب نیست زیرا دیگر کسی مانع یکه تازی های آمریکایی ها و عرب ها در افغانستان نخواهد بود و آنان آنگونه که بخواهند با این کشور بازی خواهند کرد.

روسیه نیز مانند اروپایی ها یکبار دیگر از صحنه حضور و فعالیت مستقیم در افغانستان دور می شود و تا زمانیکه باز بخواهد راه ورود دیگری در افغانستان بیابد، آمریکایی ها چاره ای دیگر می اندیشند و تا آن زمان یکه تاز میدان خواهند بود.

با پیاده شدن این سیاست آمریکا در افغانستان، زمینه آسیب پذیری روسیه و ایران از جانب آمریکایی ها و عرب ها در مرزهای افغانستان با این کشور ها افزایش میابد و آنان نیز وادار به مقابله می شوند که با این وضعیت آینده بس تاریک در انتظار مردم افغانستان خواهد بود.

این روال سیاست آمریکایی بود که باید دقیق اجرا می شد، اما پاکستانی ها بجای اینکه داعش را تقویت کنند ترجیح دادند فعلا طالبان را که متشکل از سه گروه هستند (میانه روها، تندروها، نیروهای جنگی) تقویت کنند و در حاشیه ناامنی ها جایی برای داعش بگذارند تا ظاهرا علیه دولت طالبانی فعالیت کند. در این مرحله آمریکا رسما وارد میدان شد و برای تقویت ترویست های داعشی و تندروان طالبی، تعدادی از تروریست ها را از عراق و سوریه با هواپیماهای باربری به افغانستان انتقال داد.
در این میان برخی از طالبان تندرو که بنام شبکه حقانی در طول بیست سال گذشته فقط جنگ کردند و در کوه ها بودند، اینک به شهر آمده و قسمت عمده ای از حکومت را در پایتخت اشغال کرده اند.
هنوز نوبت به داعش نرسیده گروه حقانی برای تضعیف طالبان میانه رو و نزدیک به غرب، ناامنی ها را کلید زده اند. در حقیقت انس حقانی دستور انفجار و انتحار میدهد و ذبیح الله مجاهد محکوم می کند.

تمامی این امور در راستای یک هدف صورت می گیرد و آن غارت افغانستان در پناه ناامنی ها برای آمریکایی ها است و قومی سازی افغانستان برای فاشیست های پشتونی....!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   پشت سر حمله انتحاری قندوز انس حقانی و گلبدین حکمتیار است
شیما کابل

>>>   وهابیهای وحشی همگی ازیک ریشه شجره خبیثه ملعونه استند،گرچه به چندین گروه وفرقه مجزا استند،ولکن از نظرهدف یکی استند وازسوی اعراب نفتخوار خلیج فارس تمویل میشوند واین کوچیهای بی فرهنگ وجاهل از خود چیزی ندارند ومجبورند طبق میل اربابهای شان عمل کنند.خدا به زودی ریشه شان را بخشکاند.
عبدالله قره باغی.

>>>   طالب و داعش: دو روی یک سکه

>>>   صددرصد.درسته طالب قدرتش بیشتره بیشتر میکشه و کشته داعش قدرتش کمتره کمتر میکشه لعنت به هر دوشان
جاغوری

>>>   بکلی درست گفته اید فسم که گروپ های شورشی در سوریه ناکام شدند یکی بادیگر پیوستند و اکثریت شان در افغانستان اتحاد کردند و به کشتار مردم بیگناه پرداختند مثلا طالب با القاعده، داعش باحکومت، فاطمیون وزینبیون و دیگر مشرکین با حزب وحدت مزاری قانل و ما اطمینان داریم که انشالله افغانستان قبرستان این گروپهای ضد انسانی خواهد شد

>>>   اگر آمریکاست که چند سال بعد مذاکره و مصالحه با داعش را هم بعد از ایجاد گروه تروریستی دیگری آغاز میکند
مشکل اینجاست آمریکا کشوری غربی و از قاره ای دیگر است اگر خیر افغانستان را میخواست دو دوره با تقلب غنی را پیروز انتخابات نمیکرد
بعد از فاجعه زایشگاه در مناطق هزاره نشین باید نیروهای امنیتی و نظامیان مستقر شوند برای اینکه حداقل جلوی کشته شدن نوزادان هزاره گرفته شود

>>>   بسیار کم گفتی!
داعش, طالب,مجاهد, ملا و بالاخره خالد بن ولید همه روی یک سکه اند. اینها همه به تریاک دین اغشته اند!
مارکس

>>>   هیچ فرق بین طالب داعش عبدالله نیست.
زلمی

>>>   گل بی دین و طالب و داعش همگی هیزم جهنم اند

>>>   کلبدین هم طالب است هم داعش

>>>   در حقیقت حزب اسلامی بد تر از داعش و طالب است. طالب و داعش اصلا موجودیت نداشت که حزب اسلامی گلون مسلمانان افغانستان را خفه کرده بود. گلبدین خونخوار که سابقه بد بچه گی دارد و در رقص در دوران لیسه عسکری شهرت داشت بعدا به حزب کمونست پرچم پیوست. چون پرچمی ها اکثرا فارسی زبان بودند گلبدین که از قوم خروتی پشتون است از حزب پرچم بیرون کرد و بالاخره خودش بنام اخوان المسلمین حزب را تشکیل داد که اخیرا بنام حزب اسلامی مسمی شد.
پیروان گلبدین آنقدر بی رحم و خونخوار هستند که القاعده و طالب و داعش به او رسیدگی کرده نمیتواند. این مکروب مضر ریشه ها را دربین مردم جاهل دوانده و آنها را گمراه تر میسازد و همواره در پی کشتار بوده تا بتواند به سر اریکه قدرت برسد>
زرغون

>>>   مرز طالب و داعش در کجا است؟
اگر وزير دفاع انگلیس از حضور داعش در افغانستان اظهار نگراني می كند آيا گفته می تواند كه مرز طالب و داعش در كجا است؟

آمريكا و انگليس در 2001 برای سركوب طالبان به افغانستان لشكر كشيدند اما حالا پس از 18 سال جنگ با طالب از داعش ابراز نگرانی می كنند و با طالب در پی صلح و سازش هستند.
داعش و طالب آيديولوژی و استراتژی يكسان دارند و افزون بر آنكه گروه جنگجو هستند، تفكر و آيديولوژی نفرت و تكفيرند كه پيروزی خود را در خشونت و خونريزی بيشتر جستجو می كنند.

مرزی ميان داعش و طالب در افكار و كردار وجود ندارد. يک طالب به آسانی و بلافاصله داعش می شود و يک داعش به سرعت به طالب برمی گردد. مگر وزير دفاع انگلیس يا امريكا نمي دانند كه اولين فرمانده داعش در افغانستان كه در فبروري 2015 كشته شد ملاروف خادم فرمانده طالب در هلمند بود؟

مگر طالب با القاعده و رهبر آن اسامه در افغانستان تا 2001 امارت و سنگر مشترک نداشتند كه حالا با داعشي برآمده از القاعده همان اشتراكات را نداشته باشند؟ حالا انگلستان و يا امريكا با كدام حساب و كتابي از داعش ابراز نگراني مي كنند و از طالب خاطر جمع هستند؟

بدون ترديد صلح در افغانستان همچون آب و نان ضرورت است اما سياست صلح امريكايي و انگليسي كه نگران كننده، سوال برانگيز و مخدوش است به تقويت تفكر و آيديولوژي خشونت و خون مي انجامد كه طالب و داعش هر دو مصداق و عامل اين آيديولوژي هستند.

محمد اکرام اندیشمند

>>>   داعش عبارت از دولت اسلامی عراق و شام است که شامل امویان که پایتخت شان شام و یا به عبارت دیگر دمشق امروزی پایتخت سوریه بود و همچنان عباسیان که پایتخت شان بغداد پایتخت عراق است.
بنأ آنها شامل دوخلافت امویان و عباسیان میباشند.
اما طالبان مقصد شان امارت اسلامی در افغانستان است.
بنأ طالبان یک جز از امارت بزرگ داعش است.
مثل کشور فارس قدیمی و یا ایران امروزی که خراسان رضوی بکی از آستان ها و یا ولایات آن است و اگر افغانستان نیز تغیر نام دهد و بنام خراسان افغانی مسمی گردد، درینصورت خراسان افغانی جزوی از فارس بزرگ و یا ایران بزرگ میشود.
و حال که افغانستان را طالبان دوباره گرفته اند با ایالت پشتونخواه پاکستان یکجا شده و بنام لوی پشتوتخواه نامیده میشود که از دریای آمر تا جنوب ایالت پشتونخواه پاکستان را در بر میگیرد.
بنأ هر کدام این لغات ها و یا واژه ها شامل کل و جز میباشند.

>>>   طالب و داعش تفاوتی ندارند
طالب و داعش تفاوتی ندارند. ظاهرا دو نام متفاوت اند ولی آبشخور و ماهيت و كاركرد شان يكی است. بالا كشيدن نام داعش و پايين آوردن نام طالب بزرگنمايی يكی و اغماض ديگری، سياست كثيف و تلاش براي قباحت زدايی جنايات گسترده اين گروه و اصلاح شاكله اين گروه تروريستی و قاتل هزاران انسان بی گناه است.
هر مقام و مسوولی اگر در رديف گروه های تروريستی از جمله داعش و القاعده نام طالبان تروريست را نمی برد خاين و جنايت كار است.
هوشمند فرارودی

>>>   گرگ زرد برادر شغال است هردوی آن ظالم اند وآدم کش هستند خداوند متعال هردوی آنرا به قهر غضب خود گرفتار کند آمین .
رحمتی از جمهوری اسلامی خراسان

>>>   گذشته بيش از صد سال نشان داد كه با واژه افغان نمى توان به ملت سازى رسيد.
ظ.آريايى

>>>   طالب و داعش آلت دست قدرت های بزرگ
داعش و طالب عوامل سازمان های استخباراتی قدرت های بزرگ هستند.
داعش دشمن بی رحم و درنده خو است شاید وقتی طالبان وحشی به هدایت استخبارات روسیه می خواستند آنها را قتل عام کنند آشتی و صلح با مردم و دولت وحدت ملی یادشان آمد درحالیکه تا همین دیروز در ننگرهار مردم را قتل عام می کردند خبری از صلح و حرفی از آشتی نداشتند.
گروه داعش و طالب هر دو وحشی و قاتل اصلی مردم ما هستند نباید به نام آشتی از مرگ حتمی نجاتشان بدهیم. داعش اگر اهل آشتی و صلح بود پنج سال تمام دولت و مردم افغانستان صدای صلح و آشتی سر دادند حتی داعش یکبار هم جواب مثبت نداد اما در وقتیکه شاید توسط عوامل استخبارات خارجی به نام طالب عرصه برایشان در شمال تنگ شد صلح و آشتی یادشان آمد.
جنگ افغانستان جنگ استخباراتی قدرت های بزرگ است طالب و داعش هر دو وسیله و یا آلت دست استخبارات قدرت های بزرگ هستند به منافع آنها می جنگند و به هدایت آنها خود را منفجر می سازند بنابراین این دو گروه هیچ رحمی به مردم افغانستان ندارد و جایی هم برایشان در بین مردم وجود ندارد.
سالم وحدت

>>>   ترکیه: آمریکا داعش را به افغانستان برد
وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از سیاست‌های یک‌جانبه‌ آمریکا که آثار آنها در عراق، سوریه و افغانستان نمایان است، گفت: واشنگتن درباره حضور خود در سوریه برای مبارزه با داعش صادق نیست.
به گزارش شبکه خبری المیادین، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی که با همتای ونزوئلایی خود داشت، اظهار کرد: آمریکا از گروه‌های تروریستی در سوریه با هدف تقسیم این کشور حمایت می‌کند.

چاووش اوغلو با تاکید بر اینکه آمریکا داعشی‌ها را از سوریه به افغانستان منتقل کرد، گفت: واشنگتن درباره حضور خود در سوریه برای مبارزه با داعش صادق نیست.
وزیر خارجه ترکیه با اشاره به این نکته که واشنگتن سیاست‌های یک‌جانبه‌ای را در پیش می‌گیرد که تاثیر آنها بر عراق، سوریه و افغانستان نمایان شدند، از آمریکا خواست به جای سرزنش ترکیه، سیاست‌های خود را تغییر دهد.
او در اظهارات هفتم سپتامبر گذشته خود حضور نظامی آمریکا در سوریه را محکوم کرده و گفت: این مساله به میادین نفت مربوط می‌شود.

چاووش اوغلو افزود: اگر آمریکا تصمیم بگیرد از سوریه خارج شود، این انتخاب آنها است اما باید بدانند که بر اساس هیچ دعوت‌نامه‌ای در سوریه حضور ندارند و با این کشور هم مرز مشترکی ندارند. اما ما در اینجا مرزهای مشترکی داریم و "حق داریم در اینجا حضور داشته باشیم، ما از تمامیت ارضی سوریه و کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کنیم."

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در تاریخ ۲۳ سپتامبر گذشته گفت: روابط کشور ما با آمریکا خوب نیست.

>>>   پای داعش و ترکیه به افغانستان باز کرد ترکیه و قطر از حامیان داعش در سوریه بودند عامل حمله انتحاری دیروز در افغانستان که منجر به کشته شدن دهها تن از شیعیان نمازگذار شد از اعضای اویغور (ترکهای اویغور چین) بود داعش از وی با عنوان «محمد الایغوری» یاد کرده است.اویغورها مسلمانان ترک تبار چین هستند که دشمن دولت چین هستند .

>>>   دا عش حالا یعنی مقاومت! این مفسدین حالا برای پنهان کردن دزدیها و فساد های خود و حفظ انها داعش شده! ولی اخر تباه میګردد!

>>>   آیا عراق یک کشور مستقل است؟
در عراق در جریان انتخابات پارلمانی عکس قاسم سلیمانی در جاده های عراق نصب است.
این بدان میماند که در تهران عکس های صدام حسین را در جاده ها نصب کنند.
در افغانستان نیز اکثر انفجارات در مراسم اهل تشیع با از طرف خود رهبران شیعه و یا از طرف مقامات ایرانی برای امتیاز گیری برای شیعه ها در افغانستان صورت میگیرد.
چند وقت پیش ژورنالستان ایرانی خوددرا در پنجشیر رسانده بودند تا از جنگ پنجشیر گزارش بدهند.حالا خود را در قندور رساندند و انفجار مسجد قندوز را سر و سامان دادند.
استخبارات ایران هزار چند استخبارات انگلیس و اسراییل عمل میکند.

>>>   تصوراین که پاکستان داعشیان رابه پول اعراب برای حفظ مقاصد خودوامریکا درافغانستان تجهیزوبه حرکت می آورد به عنوان اله فشار بالای طالبان برای این که سلطه را حفظ کند وافغانستان راناارام ولشکرهارا هم درداخل وهم برضد تاجیکستان وازبیکستان یعنی کشورهای عضوفیدرسون روسیه به حرکت آورد وانطرف دریا هارابی ثبات سازد ولشکرها آتش جنگ تکفیری را درهمدستی با امریکا وعربستان اعراب رادراسیامیانه بغل گوش وخویلی های سرحدی روسیه وچین وایران به حرکت آورد بصورت ساده ساده لوحی ونادانی سیاسی از اصل قضیه ورق تغییرکرده سیاسی جهان ومنطقه وجنوب آسیا است وتحلیل روشنفکرانه ادبیاتی است ازیک قضیه سیاسی پیچده ودنیای تغییرکرده وازخام خیالی های روشنفکرانه شعاری وصوری نادانی هاست.
رشدکنید آقای عزیز رشد کنید تا هفت پوست خام فکری ازسرخیال باف روشنفکرانه شما بیرون وصاحب عقل سیاسی وصاحب نظرشوید.آیا به اطراف تان نمی نگرید؟؟؟پس چرا پند نمی گیرید

>>>   هموطنان مظلوم افغانستانی سلام بر شما .
بدانید ! در این کشور تا پشتون جماعت مهره اصلی بازی سیاسی ؛ نظامی و اقتصادی است افغانستان هرگز روی آرامش و امنیت و پیشرفت را نخواهند دید.
این بازی موش و گربه وقتی به نقطه پایان خود میرسد که این غده سرطانی ( پشتون ) از زمین بازی بطور کلی جمع شده و در زباله دانی ریخته شود و این کار هنگامی شدنی است که همه اقوام کشور یعنی تاجیکان با غیرت ؛هزاره های مقاوم و شکست ناپذیر و ازبک های سرسخت و دیگر اقوام دلیر کشور دست در دست هم داده و همه در خط مقاومت ملی ایستاده و با هماهنگی کشورهای منطقه و ذی نفع در یک جبهه واحد به ریشه کنی این غده چرکین که 280سال است که پیکر این آب و خاک را عفونی و بیمار ساخته ؛ اقدام کنند و آرامش دائمی و پیشرفت آسیای میانه را در زمینه های مختلف آغاز نمایند

>>>   بی ادبی معاف گویی خود را خوردی داعش همه ایشان از لندغرهای دزد شورای نظار و افراد محقق خردوان ساخته شده که نماینده های شورای نظار هفته قبلی در فرانسه علنی از داعش بیعت کرد و گفتند که ما داعش هستم واز داعش حمایت می‌کنیم

>>>   یعنی قرار است جای‌داد و دارایی‌های استاذ آتا مامد نور هم دفعتا مصادره شود؟
برشنا گفته:
خانه نشیمن استاذ به ارزش ۲ میلیون دلار از ما
دفعتا شهرک خالد نور از ما
دفعتا شهرک میترا نور با ۴۰۰ خانه از ما
دفعتا شرکت ترانسپورتی میترا نور از ما
دفعتا باختر مارکت با ۲۰۰ دکانش از ما
دفعتا عجب خان مارکت از ما
دفعتا نور بیزنس سنتر با ۸ طبقه و ۱۰۰ دکان از ما
دفعتا مارکت ادویه فروشی از ما
دفعتا شرکت تیل نور از ما
دفعتا یرای میترا نور در شاهراه کابل مزار از ما
دفعتا پمپ استیشن های خالد نور در مزار از ما
دفعتا شرکت سرک سازی خالد نور از ما
دفعتا تلویزیون آرزو، پرودکشن شمال و تلویزیون میترا از ما
دفعتا ذخیره‌های تیل حیرتان، شرکت واردات تل انترنشنال، شرکت تبلیغاتی بلهیکا، خانه‌ها،
رسول پارسی

>>>   عربها خودشون گاو شیرده آمریکا هستند تمام ثروت و با تسلیحات مدرن نتونستند از حوثی ها امتیاز بگیرن بعد بخواهند با استقرار داعش از ایران امتیاز بگیرند؟من فکر میکنم اینطور توهین و فحاشی به تمام قوم پشتون در رسانه ها باعث اینجور اتفاقات هستند همانطور که داعش به اعضای داعش در سوریه و عراق ویدیوها و نوشته تندروهای شیعه رو در توهین به سه خلیفه اهل سنت نشان میدادند و آنها را تحریک به کشتار شیعیان میکردند در افغانستان هم سالهاست تمام قوم پشتون مورد توهین قرار می گیرند.این نویسنده هزاره و سایرین در خارج از کشور با مطالب خود فقط بیشتر جان شیعیان را در خطر می اندازند

>>>   یک ماه قبل، کندک انتحاری ط.البان در بدخشان و قندوز اعلام موجودیت و رسم‌گذشت برگزار کردند.
آن‌ها در کجاها انتحار خواهند کرد؟
جعفری

>>>   سلام هم وطن نامی دیکری طالیب شیطان است
شیطان وشیاطین هر دو یکی است خوگ سگ گرگ
موش چهار دانه شان نجیس است
داعیش طالیب
طالیب داعیش
هر دو آدم کش
هر دو دشمنی خدا
هر دو دشمنی هردم
هر دو جنایت کار
هر دو شراب خوار
هردو از نامی مسلمان سو استفاده میکند
هردو مزدرو با وهابی نجیس
بدتراز یهود بدتر از نصارا بدتر از نمرود
هردو شیطان ترین شیطانها در جهان است

>>>   همو شــرو فساد ودزد های شمالی منبع همه مشکلات موجود است
غ

>>>   پسر عبدالرحیم وردک، وزیر دفاع اسبق افغانستان قصر ی به ارزش 20 میلیون و 900 هزار دالر را در آمریکا خریداری کرده است
به گزارش اسپوتنیک، داوود وردک، پسر عبدالرحیم وردک، وزیر دفاع اسبق افغانستان قصر 20 میلیون و 900 هزار دالری را در بیورلی هیلز در کالیفرنیای امریکا خریداری کرده است.

پسر وزیر دفاع سابق افغانستان در حالی این عمارت 20 میلیون و 900 هزار دالری را آمریکا خریده که پیش ازاین مالک یک جایداد 5.2 میلیون دالری که به شکل عمارات دهه 1960 با سبک معماری «مدرن میانه قرن» ساخته شده و در ساحل میامی موقیعت داشت، نیز بوده است.
پسر رحیم وردک وزیر دفاع سابق افغانستان در کابل کشته شد
داوود وردک، پسر عبدالرحیم وردک، وزیر دفاع دولت کرزی این عمارت تازه ساز را که توسط یک معمار محلی ساخته شده و 836 مترمربع است، خریداری کرده است.

این ملک آخرین بار در سال 2016 به ارزش ۹.۵9.5 میلیون دالر به یکگروه ساختمانی فروخته شد و این گروه، آن را تخریب کرد و عمارت جدید را با معماری محلی ساخت.

این ساختمان جدید شامل پنج اتاق خواب و هفت سرویس بهداشتی با دیوارهای آینه‌کاری است. همچنین یک حویلی مرکزی با یک اصله درخت زیتون به علاوه سقف‌های مسطح با تزئین چراغ‌های LED نیز از دیگر تزئینات این عمارت است.

اطلاعات زیادی در مورد علایق تجاری مختلف یا منشاء ثروت پسر وزیر دفاع سابق افغانستان در دسترس نیست که در سال 1977 متولد شده و در آمریکا پناهنده بوده است. اما سوابق شرکت‌های دولتی نشان می‌دهد که وی رئیس یک کمپانی مستقر در میامی به نام " AD Capital Group" است.

گفتنی است، دو سال پیش سارا گولدن، یک مدل آمریکایی ادعا کرده بود که پسر رحیم وردک بر او تجاوز کرده‌است.

از سوی هم، پسر آقای وردک پیش از این متهم به قتل دو نیروی امنیتی در جنگ شهرنو کابل، قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و ده‌ها جرم دیگر از سوی اداره‌ پیشین امنیت ملی شناخته شده بود

>>>   در بین طالبان گروه حقانی همان داعش است که تمام انتحاریها، انفچارها و قتلهای عام را در دوره فاشیستی غنی احمدزی به رهبری آی اس آی و سی آی ای و سازمان استخباراتی کابل انجام میداد و بعد از تسلیم افغانستان به طالبان هزران انسان بیگناه و غیرنظامی را ترور کرده اند. پنجشیر یک مثال آن است. تمام افغانستان بکشتارگاه تبدیل شده است. حمله انتحاری مسجد قندوز کار خود طالبان است. طالب در نقش داعش بازی میکند تا کشورهای همسایه را فریب دهد.

>>>   خطاب به نویسنده ای که از فاطمیون گفته
اخه بی همه‌ چیز صد نفر رو ده نفر هیچی یک عامل انتحار از شیعیان بیار ادم انقدر بی وجدان
فاطمیون و زینبیون که همیشه از مردم عادی مقابل داعش دفاع کردند حالا کنار هم میگذاری بر چه مبنایی؟
کی مساجد اهل سنت را انتحار کردند کی دخترکان سنی را به خاک و خون کشیدن ؟ بیچاره فاطمیون جگرشان خون است اما بخاطر پرهیز از جنگ شیعه و سنی حتی از مردم هزاره خودش به دفاع بلند نشد تا بی شرف هایی مثل تو پیراهن عثمان نکنند و بجان شیعه نیندازند

>>>   اگر قرار است بجنگیم هم کشته شویم نجنگیم هم کشته شویم پس چه دلیلی برای سکوت شیعیان افغانستان هست؟
اینکه منطقه وارد جنگ شیعه و سنی نشود دلیل منطقی نیست شیعیان افغانستان قتل عام شوند و دیگران نظاره گر باید شیعه افغانستان با تاجیک ها یکی شود علی رغم اختلافاتی که در گذشته بوده این دو قوم به مراتب باهم بهتر کنار می ایند تا با پشتون همیشه پشتون ها با خریدن بغضی از سران فارس و هزاره و انداختن اینها به جان هم هر دو را تضعیف کردند و دولت را از چنگشان دراوردند مثل دوران ربانی که در افشار بزرگترین شکاف بین این دو دوست همیشگی اتفاق افتاد اما اصولا شیعه و سنی افغانستان باهم کنار می ایند بشرطی که پشتون های فاشیست را به چشم دشمن مشترک ببینند و به قدرت طلبان شان اجازه عرض اندام ندهند و یکبار برای همیشه شر این موجودات ملعون را کم کنند و با مردم شریف پشتون زندگی کنند

>>>   در یک سروی مشخص شده است که پاسپورت افغانستان در سطح جهان با ارزش ترین وپاسپورت جاپان بی ارزش ترین در سطح دنیا است
بعضی ها که می گویند افغغانستان وجاپان در یک روز استقلال کسب کردند چرا اینقدر تفاوت است گرچه اندکی شباهت است که از شروع افغانستان اول وازانطرف ختم جاپان اول است
غ

>>>   همه افغانیهاو ایرانیها کامل میدانند که طالب همان داعش وداعش همان طالب است . چه این نیروها در افغانستان باشد یادر عراق وسوریه یاایران .هردو آلت دست اسرائیل وامریکا وپدر بزرگ اینها یعنی انگلیس ملعون هستند چه قبول داشته باشند یا نداشته باشند . صد درصد منافق اند

>>>   حادثه قندوز توطئه آمریکا شیطان بزرگ است داعش و طالب مزدوران شیطان هستند. در آستانه نشست دوحه شیطان بزرگ این حادثه را خلق کرد تا به مزدورانش تفهیم کند که بدون شیطان بزرگ نمی شود. شیاطین کوچک باید به او اقتدا کنند و از او تبعیت کنند. در غیر این صورت تراژدی دوران غنی احمق تکرار خواهد شد.

>>>   از سران ایران سوال کنید که دفاع شما از طالب بجز کشتار شیعیان بفرمان امریکا چه معنی دارد.
آیا شما نمیداند که داعش در افغانستان همان شبکه حقانی است و شبکه حقانی و القاعده قصد ترور سران شیعه را دارد مگر فراموش کرده اید که طالبان دشمن مردم شیعه و فارسی زبان است سر خود را چرا چون کبک بزیر برف میکنید نمیدانید که تمام مردم افغانستان و مردم جهان شمار میبیدنند و بریش شما خنده میکنند مردم مظلوم شیعه بغیر دفاع مسلحانه راه دومی ندارند آنها کشته میشوند پس بهتر است که در میدان جنگ مردانه و دلیرانه کشته شوند و خود و خانواده های خود را در آینده نجات دهند

>>>   طالب و داعش دو شیطان زمین
هردو بدتر از همه بد گل بدین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است