اختصاص یک میلیارد یورویی اروپا به افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۶    ۱۴۰۰/۷/۲۱ کد خبر: 168650 منبع: پرینت

اورزولا فن در لاین،‌ رییس کمیسیون اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا یک میلیارد یورو برای یک برنامه کمک به افغانستان بودجه اختصاص داده است.
این خبر همزمان با دیدار نمایندگان اتحادیه اروپا با طالبان در دوحه قطر منتشر شد. قرار است نماینده اتحادیه اروپا تخصیص این بودجه را در نشست گروه ۲۰ که در ایتالیا جریان دارد با دیگر رهبران عضو در میان بگذارد.

به گزارش یورونیوز، رییس کمیسیون اروپا اندکی پیش از ظهر سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما باید برای جلوگیری از فروپاشی عظیم انسانی و اجتماعی-اقتصادی در افغانستان تمام آنچه در توان داریم را به میدان بیاوریم. مردم افغانستان نیاد بهای اعمال طالبان را بپردازند. به همین دلیل این بسته اقتصادی به مردم افغانستان و کشورهای همسایه تعلق دارد که در کمک‌رسانی به آن‌ها در خط مقدم قرار دارند.»

به گفته رییس کمیسیون اروپا، این کمک علاوه بر ۳۰۰ یورویی که پیشتر اعلام شده بود، واکسیناسیون در برابر بیماری کووید-۱۹، ساخت سرپناه و حمایت از حقوق بشر را هم در بر خواهد گرفت. فراتر از این اتحادیه اروپا ۲۵۰ میلیون یورو برای مخارج فوری شهروندان افغانستان اختصاص می‌دهد. کشورهای همسایه، بدون ذکر نام مستقیم ایران و پاکستان، از این بسته حمایتی به‌دلیل کمک رسانی به پناهندگان بهره خواهند برد.

اجلاس گروه ۲۰ با تکیه بر چالش کمک به افغانستان روز سه‌شنبه در رم، پایتخت ایتالیا و به دعوت ماریو دراگی، نخست وزیر این کشور در حال برگزاری است.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این گفته بود ۱۸ میلیون نفر از مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز فوری دارند.

از زمان بازگشت دوباره طالبان به قدرت، مساله ادامه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، بدون به‌رسمیت شناسی رسمی حاکمان جدید این کشور، به یکی از چالش‌های جدی کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی و سازمان‌های بین‌المللی تبدیل شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یک میلیارد
اروپا افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   این کمک ها باید از مجرای غیر دولتی مستقیما" به مردم نیازمند برسد و پروسه تحت نظارت دیده بان های مسلکی و بی طرف انجام شود.

>>>   میلیارد ها دالر بنام این سرزمین قورت داده شد این پول کجا خواهد رفت.
آتش خاوری

>>>   امریکا نیز سی میلیون دلار کمک وعده کرده است،در صورتی که طالبان ارتباط خود را با داعش و القاعده قطع کنند و دولت فراگیر تشکیل کنند و حقوق بشر و حقوق زنان را در نظر بگیرند.
اگر طالبان به این درخواست ها عمل نکنند،از گرفتن سی میلیون دلار محروم خواهند شد.

>>>   این هم کافر بهترتر از مسلمان ما!

>>>   از این کمک ها بیشترین بهره را پاکستان ، ایران و طالبان خواهند برد و در قدم نخست مناطق جنوب و جنوب شرق افغانستان، اما مناطق مرکزی ، شمالی وغرب هیچ خبر نخواهد شد چون در آنجا ها در همه ئی مناطقی برای مردم گفته شده که در مقابل بیست سال ظلم امریکا و دولت مرکزی ده سال شما ها باید از همه چیز مجروم باشید، حتی امنیت ،زمان غنی بسیار زیاد مناطق و زمان گرزی محدود مناطق از کمک های دولت و جامعه جهانی محروم بودند و حق بلند کردن صدارا در هیچ مورد نداشتند در غیر آن سرکوب می شدند و کوچ اجباری مثل امروز ، محروم از تعلیمات عالی،متوسط و زبان مادری پارسی.
خارکش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است