جنگ فرقه ای، پروژه مشترک سازمان های استخباراتی
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۹    ۱۴۰۰/۷/۲۴ کد خبر: 168673 منبع: پرینت

بسیاری، حتا تحلیلگران و آگاهان سیاسی به این باور اند، یا چنین وانمود می کنند که سقوط جمهوریت در افغانستان نتیجه خیانت و فرار اشرف غنی احمدزی است؛ اما واقعیت میدانی این را ثابت کرده است که سقوط آنی جمهوریت و فرار ظاهرا غیرمترقبه اشرف غنی احمدزی جدای از برشماری عوامل گوناگون داخلی، در بعد دیگر بر اساس یک برنامه کاملا دقیق و از پیش تعیین شده امریکا-پاکستان و قطر بوده است.

چنانچه قبل از سقوط جمهوریت کسانی که می خواستند از امریکا به افغانستان سفر داشته باشند، از سفرشان ممانعت شده بود. در این بین اشرف غنی احمدزی فقط تلاش نموده است که از این پروژه، منافع شخصی و قومی خود را بدست اورد.

ظهور گروه های تروریستی و افراطی چون القاعده، النصره، بوکوحرام، النصره، جماعت اسلامی، داعش و طالبان همه پروژه های استند که سازمان های استخباراتی با استفاده از جهالت مردم، تحریک احساسات مذهبی، شکاف های سیاسی و اجتماعی بوجود آورده و به مثابه بسیار موثر در کشورهای اسلامی از آن استفاده می کنند.

بنابراین رخدادهای خونین قندوز و قندهار، در ادامه تطبیق همان پروژه جنگ فرقه ای است که قطعا در روزهای آینده، از لحاظ جغرافیایی و شدت ، گسترش خواهدیافت و خون های بیشتری ریخته خواهد شد. سفر رئیس سیا و آی اس ای در کابل در روزهای نخست بقدرت رسیدن طالبان تایید کننده این دیدگاه می باشد.

در تقابل و پیشگیری از این جریانات و جنایات متاسفانه هیچ روزنه ای اکنون وجود ندارد. چون توده مردم به غیر از تبارز نفرت اولیه، هیچگونه آگاهی واقعی و فرا فرقه ای ندارند و بسادگی در دام تزویرهای فرقه گرایان شکار می شوند. هم چنین از جنبه اجتماعی هنوز یک نیروی آگاه و مترقی که از جهت کمیت و کیفیت به درجه ای از رشد و بالندگی و اعتماد به یکدیگر و انسجام دست یافته باشند، در لایه های اجتماعی شکل نگرفته اند.

حکومت های منطقه یا خود شریک قضیه اند یا آنان هم با رویکرد فرقه گرایانه در مقابل این جریان قرارگرفته اند، که در نتیجه اوضاع را وخیم تر می گردانند. در سطح بین المللی نیز هرچند ادعای مبارزه با تروریزم و خشونت مطرح است، اما این ادعاها در میدان عمل بی اثر بوده و یا محدود به منافع دولت ها است.

شکور اخلاقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ فرقه
سازمانهای استخباراتی
نظرات بینندگان:

>>>   من بسیار پیشتر گفته بودم که همه توطئه ها زیر سر شیطان بزرگ، عرب هایی صهیونیست وچرکستان چوکره است. این ‘دروغجن فراری بابای غل مشر’ تنها یک گدی روی پرده تیاتر بود و همچنان در لیست ات یکی از شاخه های القاعده در بلوچستان که بنام 'جندالله' یاد میشود یادت رفته است.
آتش خاوری

>>>   منتظر طااب نباشید که خود برادر داعش است.
از مساجد و تکیه گاه ها و مناطق شیعه نشین خود حراست کنید و نگذارید طالبان در محل تان گشت بزنند.
در شرایط فعلی فقط طالب سلاح دارد و هر جنایت مسلحانه را طالب مسوول است.

>>>   بسیار تحلیل خوب و واقعی نموده است آقای شکور اخلاقی

>>>   انفجار و انتحار در قندوز و قندهار هر دو فرقه گرایانه بوده است ولی نویسنده می گوید حکومتهای منطقه با رویکرد فرقه گرایانه در مقابل این جریان قرار گرفته اند؟؟؟؟؟!!!!!خوب به نظر نویسنده باید چیکار کنند؟در مقابل این جریان قرار نگیرند و در کنار این جریان قرار بگبرند؟سازمان ملل خودش می گوید شیعیان هدف قرار گرفته ند پس سازمان ملل هم فرقه گرایانه عمل کرده؟یعنی حکومتهای منطقه انکار کنند که کسانی مورد حمله قرار گرفتند شیعه بودند؟ اصلا چی گفتی خودت فهمیدی؟حجله به مسجد شیعیان را محکوم کنند فرقه گرایانه است؟پس چی بگویند؟اینهایی که کشتار شدند شیعه نبودن؟

>>>   فقط همین رو بلدند
استخبارات منطقه یا کشورهای همسایه

>>>   کاملا تحلیل درست و منطقی است. اشرف غنی مدیر پروژه داعش سازی امریکا کار و وظیفه اش را خوب انجام داد. طالب از زیر خاکستر مثل ققنوس زنده شد به قدرت رسید و داعش از یک ولسوالی کوچک ننگرهار به سراسر افغانستان جایگزین شد و افکار طالبانی که منحصر به پشتون های قندهار بود امروز دامنگیر هراتی ها و بدخشانی ها و کابلی و زابلی و پنجشیری و بامیانی های افغانستان شد. امروز ۲۲ سازمان تروریستی در افغانستان فعال است و تولید مواد مخدر منبع عاید طالبان به اوج خود رسید، مگر خدمتگزاری بهتر از اشرف غنی برای سی آی ا امریکا و طالب و داعش پیدا خواهد شد؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است