چرا همیشه بدون تفکر ابراز نظر می کنیم؟!
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۳    ۱۴۰۰/۷/۲۷ کد خبر: 168704 منبع: پرینت

شمار زیادی از هموطنان ما در واکنش به استعفا و یا برکناری زلمی خلیلزاد، از سمت نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان، دیدگاه های عجیبی در رسانه های اجتماعی مطرح کردند.
یکی از واکنش ها، این است که خلیل زاد مسوول تمام مشکلات و وضعیت کنونی افغانستان است.
مهم تر از همه ی واکنش ها در این مورد، دیدگاه و موقف مسوول روابط خارجی جبهه مقاوت در برکناری خلیلزاد است.

مسوول روابط خارجی (مهمترین و سیاست مدار ترین فرد): از آمریکا می خواهیم تا توافقات پشت پرده ی خلیلزاد با تحریک طالبان را بررسی کند.
این یعنی به باور مسوول روابط خارجی این جبهه، بعضی از مواردی را که خلیلزاد در جریان ماموریت اش انجام داده، امریکا نمی داند.
با توجه به موضع گیری ها و درخواست بررسی اقدامات خلیلزاد از سوی بعضی افراد و جریانات، نمایانگر خامی شان در سیاست است.
یعنی آنقدر در سیاست خام هستید که سبب شده همواره در بدترین شرایط قرار گیریم و بدترین ضربه را متحمل شده و ملتی همیشه شکست خورده در سطح دنیا باشید.

تا به حال به این فکر نکرده اید که نمایده ی هر جریان و سیاستی که در یک ماموریت استخدام می شود، مکلف است تا هر آنچه به او هدایت داده شده را دنبال و منافع کلی جریان خاص را هدایت کند؟
یعنی هر آنچه خلیلزاد، در زمان ماموریت خویش انجام داده، بدون خواسته ها و برنامه های امریکا چیز دیگر در قبال نداشته است.
اکنون که از امریکا می خواهید تا اقدامات خلیلزاد در زمان ماموریت اش را به عنوان نماینده امریکا در روند صلح افغانستان بررسی کند، یعنی واقعا در سیاست خام، خام هستید!

زلمی همتا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
نماینده امریکا
نظرات بینندگان:

>>>   آقای همتا
من هم یک زمانی فکر میکردم که در امریکا یک گروپ پالیسی سازانی وجود دارد که رییس جمهور را سمت دهی میکنند و رییس جمهور همه تصمیم هایش از این کانال سمت دهی میشود اما دیدیم که ترامپ چه کرد و بایدن چه کرد.
خلیلزاد باشیطنت های لغمانی اش سیاست های امریکا را در مورد افغانستان سمت دهی کرد و در نهایت هم امریکا را در نظر متحدانش ضعیف و بی ثبات و غیر قابل اعتماد معرفی کرد و هم افغانستان را برباد کرد.
اما افسوس که پیش از محکمه شدن میمیرد.
جهنم جایش باد.

>>>   زلمی پخته، پخته!
اگر همه ملت خام، خام بوده و است پس تو پخته، پخته کجا بودی تا این ملت بدبخت را از این فاجعه نجات میدادی. من همیشه اورا بنام 'نوکر زاد' یاد میکنم وتو پخته خود ثبوت اش‌ را دادی: "یعنی هر آنچه .... زاد، در زمان ماموریت خویش انجام داده، بدون خواسته ها و برنامه های امریکا چیز دیگر در قبال نداشته است".
خوب کاش این غلام بچه تنها برنامه های امریکا را پیش میبرد و زهر فاشیستی افغان ملتی اش‌ را درین پلان ها نمی ریختاند. او در آرزوی جایزه صلح نوبل این ملت را بخون کشاند و در نهایت به جایی جایزه همان جمله یی معمولی سیاست مداران غرب به گوشش رسید: "مثل سگ چخت کنیم یا که خود استعفا میدهی؟". او حتی همت این را هم نداشت تا ازین ملت خام، خام بخاطر جنایت نابخشودنی اش عذر بخواهد. شاید خودت که پخته، پختگانی بجای او عذر بخواهی که آنهم همت میخواهد!!!
آتش خاوری

>>>   شما از جبهه مقاومت پرسان کنید توافقات پشت پرده خلیلزاد با طالب را چه کس اجرا کرده است
آیا استخبارات آمریکا یا اردوی آمریکا از خلیلزاد دستور می گیرد یا رییس جمهور آمریکا؟

>>>   شما آقای همتا که در کوره ی سیاست پخته شده اید، باید برای کسانیکه در سیاست خام هستند، هم اجازه ی ابراز نظر بدهید. حتی خود حکومت بایدن در اوایل اعلان کرد که تفاهمنامه امریکا و طالبان را بر رسی میکند. بر علاوه گفته می‌شود که این تفاهم‌نامه بین ۴۰۰ تا ۹۰۰ صفحه بوده که فقط چهار صفحه ی آن در دسترس مردم قرار گرفته است. شما میفهمید که برای تفاهم‌نامه ی چهار صفحه ی ، ضرورت مذاکره ی دوساله نیست. چه خوب است که مردم هم بفهمد که در این ۴۰۰ یا ۹۰۰ صفحه روی چه موضوعاتی تفاهم صورت گرفته شده است.

>>>   توافقات پشت پرده خلیلزاد با طالبان را چه کسی در آمریکا اجرا خواهد کرد
آیا خلیلزاد سازمان و یا نیروهای مخصوص به خود را در آمریکا دارد؟

>>>   کاملا موافقم خیلی بچگانه است خیال کنیم خلیل زاد چیزی بیشتر از یک نوکر تمام اختیار بود اینها همه بازی های خوده امریکاست خلیل زاد فقط مجری این خیمه شب بازی مضحک بود
دقیقا به همین خاطر ما مردم انقدر از جهان عقبیم وقتی یک چهره سیاسی تا به این حد کودکانه حرف میزند معلوم است چقدر راحت فریب میخوریم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است