ایران: قیصاری نماینده مهاجرین افغانستانی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۹    ۱۴۰۰/۸/۲ کد خبر: 168738 منبع: پرینت

اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله، در اطلاعیه ای خطاب به مهاجرین افغانستانی، شایعات مطرح شده در صفحات اجتماعی مبنی بر ادعای برخی افراد بعنوان نماینده مهاجرین را رد و تاکید کرد؛ مرجع رسیدگی به امور مهاجرین صرفا اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله و دستگاه ها و سازمانهای ذیربط می باشد.

با توجه به تحولات اخیر افغانستان به تازگی گزارش‌هایی در صفحات اجتماعی مربوط به مهاجرین افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران منتشر شده که برخی افراد سودجو خود را به عنوان نماینده مهاجرین، آن هم از طرف مراجع دولتی یا دفتر نمایندگی سازمان ملل معرفی نمودند که این موضوع، سبب برخی سوءتفاهم‌ها و نگرانی‌ها گردیده است.

بدین وسیله، اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران خطاب به مهاجرین افغانستانی اعلام می‌کند؛ مرجع رسمی و قانونی رسیدگی به امور مهاجرین، صرفا اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله و دستگاهها و سازمانهای ذیربط می باشند و غیر از این هیچ مرجعی وجاهت قانونی ندارد.

بر این اساس، اتباع و مهاجرین خارجی، کلیه اخبار و اطلاعات را از طریق سایت bafia.ir دنبال نمایند و ضمناً رسیدگی به مشکلات وامور مربوطه خود را از طریق ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری های سراسر کشور و همچنین دفاتر امور خدمات اشتغال و اقامت اتباع خارجی خدماتی پیگیری نمایند، تا مورد سوءاستفاده برخی افراد فرصت‌طلب قرار نگیرند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایران
مهاجرین
نظرات بینندگان:

>>>   در اکثر کشور های اروپایی و دیگر کشور های جهان، مهاجرین کشور های مختلف،منجمله افغانها از خود اتحادیه دارند و این اتحادیه ها بنا بر صرورت به مشکلات آنها میپردازند و مشکلات آنهارا حل میکنند و همچنان از روز های ملی و مذهبی و کلتوری خویش تحلیل بعمل می آورند.
نمیدانم که آیا در پاکستان و ایران و هندوستان و دیگر کشور های منطقه نیز چنین اتحادیه هایی افغانها دارند و یا نه؟

>>>   یک نفر به ایرانی ها اطلاع دهد که هر لندغر و وطن فروشی که ادعای نمایندگی از مردم مارادارد بی مدر قبول نکنند. خبرهایی از ایران دارم که همی نفر قیصاری که روزگاری با حکومت غنی ساخته بود اینک در ایران است وبرای خود دفتر ونمایندگی جورساخته واز همان روز اول شروع به باجگیری کرده است. سابقه درخشان قیصاری در برپاکردن آشوب وبلوا واعمال ضد قانونی وی هنوز از یادمان نرفته که چه انسانهای بیگناهی را نابود کرد ودست اخر با زور تفنگ ومحاصره مکان اختفا دستگیرش کردند وپس از سازش ودم تکانی برای حکومت سابق از زندان رهاشد با اینکه پرونده شاکیانی داشت.بعد از طالبان هم شایع شد که فرار کرده است

>>>   نظر دهنده اول
نه ندارند چون ایران و افغانستان سیصد سال پیش جدا شدند و قضیه هرات همه می دانند و هر کشور برای خودشان حکومت تشکیل دادند
اینجا خاورمیانه است منطقه ای پر از تنشهای قومی و افغانها یعنی مردمانی که انقدر بین خودشان تنشهای قومی دارند برای جانعه ایران خیلی مضر هستند
حالا ما قوم یا ملیت جدید لازم نداریم که بعد از تجزیه طلبی افغانها بیایم براشون جشن بگیریم
وسط مردم ایران یک ملیت تشکیل بدیم تا بعد هوس کنند ایران رو تجزیه کنند؟ایران را تجزیه کردند جشن آن را هم در ایران بگیرید؟

>>>   کجایی هارون امیرزاده؟؟؟
بیا ببین هشت کودک در افغانستان بر اثر گرسنگی جان باختند تو درخواست ندادن کمک کرده بودی
بیا بیشرف که میگفتی شدیدترین تحریمها بر افغانستان و هیچ کمکی نبابد بشود
بیا ببین کودکان مظلوم و معصوم بر اثر گرسنگی جان باختند بیا کلاهت بزار بالاتر اینجا درصد تاجیکها در مقابل پشتونها را بگو اون مهمتر است نه؟
بیا ببین بعد از حمایت از کشته شدن کودک یک ساله ایرانی بر اثر تحریم دارو که ازش حمایت کردی بیا این بار کودکان افغانستان ز گشنگی مردند در حالی که در لندن استیک و پیتزا میخوری بی وجدان

>>>   با همه مخالفتی که با طرز فکر و عمال طالبان دارم از اینکه در دهن چند نفر مفتخوار و تفرقه انداز زده اند خوشحالم.مقصدم از کسانیست که کلمه افغان را به حیث ملیت قبول نداشتند و خود را از زبان مقامات متعصب و استبدادی ایران نه افغان بلکه افغانستانی خطاب میکردند.حالا مرد شوید و بروید به طالب بگوئید که من افغان نه بلکه افغانستانی هستم و ببینید که سر تان چی می آیید.

>>>   یک گروه از وندگیرهای مداری‌باز در اروپا شکل‌ گرفته‌، هر کدامش را در هر محفلی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌بینم‌ جز مداری‌بازی و دروغ‌های شاخ‌دار چیزی در چانته ندارند، از بد روزگار یکی دو نفر هم نیستند، به نام فیلم‌ساز و عکاس و فعال مدنی و نویسنده و خبرنگار چنان سر و صدای دروغین راه می‌اندازند و خود را نماینده و صاحب اختیار زن و دختر و مردِ آن جغرافیای درد دیده معرفی می‌کنند که به چشم‌سفیدی و خیره‌سری‌شان حیران می‌مانی.

ترفندهای تکراری تهوع‌آوری نیز دارند، از همان ترفندهای تکراری فند بگیرهای پروژه‌یی افغانستانی که از هر سو سرازیر شدند، در بهترین خانه‌های کابل و هرات و مزار زندگی کردند، خوردند، نوشیدند، چور کردند و رفتند.
ترفندهای‌شان هم این است که چهار تا عکس و دو تا فیلم و سه تا نوشته دربدر خود را به نام زنان افغانستان نام‌گذاری کنند.

کاش حداقل اندکی از آن حجم بزرگ درد زن و مرد آن جغرافیا را حس می‌کردند و لمس می‌کردند. یکی از آن‌ها از بهترین و لاکچری‌ترین منطقه‌های تهران آمده به نام زنِ رنج‌دیده افغانستانی چنان در حال وندگیری و پروژه‌بازی است که آن سرش ناپیدا.

کاش مطالبه منطقی هم داشته باشند، دریغ از یک جمله درست و حسابی و منطقی. کاش حداقل از ضمیر "ما" و "آن‌ها" استفاده کنند، آسمان به ریسمان می‌بافند که من هستم و من بودم و از خر "من" بودن‌شان پایین نمی‌آیند، هم و غم‌شان ساختن کیش شخصیتی است و ارایه خود به عنوان قهرمان و ابر مرد و ابر زن.

عزیز نیکیار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است