رسمیت در تناقض با تقدیر از خانواده های انتحاری‌ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۵    ۱۴۰۰/۸/۲ کد خبر: 168748 منبع: پرینت

طالبان در حالی‌که برای به رسمیت شناخته شدن تلاش و تقلا دارند، بعید است این را ندانند که تقدیر از خانواده‌های انتحاری‌ها در به نتیجه نرسیدن این تلاش‌ شان بی‌تاثیر باشد. پس چرا چنین می‌کنند؟
چرا طالبان در حالی‌که برای برسمیت شناخته شدن این‌همه تلاش می‌کنند اما در عین حال کارهایی انجام می‌دهند که مانع برسمیت شناخته شدن شان می‌گردد؟

این تناقض را فقط می‌توان این‌گونه رفع کرد که در رهبری طالبان دو دستگی جدی وجود دارد. یک دسته در تلاش ترمیم وجهه طالبان است و یک دسته در تلاش حفظ اصول اولیه متشکله هویت و ماهیت طالبان. احتمالا دسته اخری نیرومندتر باشد.این دسته باید از جایی دیگر دستور بگیرد و ماموریتش همین باشد که از هویت خشن طالبان محافظت کند! این دسته اجازه نمی‌دهد که طالبان متفاوت از ان چیزی ظاهر شوند که تا کنون شناخته می‌شدند.

بعضی از ناظرین به موجودیت دو حلقه نسبتن نیرومند و متشکل‌تر از سایر حلقه‌ها در رهبری طالبان اشاره دارند که رفتارهای متناقض طالبان می‌تواند به موجودیت همین دو حلقه با برداشت‌ها، عقاید و گرایش‌های متفاوت مرتبط باشد.

شبکه حقانی و بقایای حزب دموکراتیک خلق افغانستان اعضای این دو حلقه گفته می‌شوند. اولی با ایدیولوژی تندروانه طالبانی مجهز است و حاضر نیست تحت هیچ شرایطی از چارچوب و منظومه فکری و اعتقادی طالبانی بیرون شود. دومی اما پایبند عقاید سخت و سفت طالبانی نیست و بیشتر تفکر قومی ان را به اتحاد و همکاری با طالبان کشانیده است. اعضای این حلقه می‌خواهند که طالبان در تفکر دینی خود تغییراتی ایجاد کنند که زمینه کسب مشروعیت ملی و بین‌المللی فراهم شود. چیزی‌که از نظر حلقه اولی معادل ارتداد و عدول از اصول اولیه است!

نورالله وليزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خانواده انتحاریها
رسمیت طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان همه تروریست هستند و از دین و خدا و قران بی خبر اند.
طالب را چون ......از وطن بیرون میکنیم و به پاکستان می‌فرستیم تا .....و صاحب اش با هم بمیرند.

>>>   قبلا گفتم در نظر هایم که افغانستان کمتر از یک ماه سقوط خواهد کرد ، الان هم می گویم حاکمیت امارت اسلامی از سوی ملل متحد به رسمیت شناخته خواهد شد ، در اختیار من اطلاعاتی است که از اوضاع جاری کاملا با خبر هستم،
حبیب الله یوسف زی

>>>   من پیشتر گفتم که عقل این چرکستانی ها تنها تا انتحاری کار میکند که حتی حیوانات هم از آن بیزار اند.
آتش خاوری

>>>   یوسف زی
این از عقل و اطلاعاتت نیست همه میدانند هر اربابی نوکرش را حمایت میکند و میپذیرد انچه تو نمیدانی همان است که نباید هم بدانی تا به وقتش

>>>   قصه پلیس خوب وپلیس بد را شنیده اید؟ این همان روال است.لطفا بیدارشویدمردم.طالبان بدوخوب نداریم طالب خوب طالب مرده است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است