رژیم طالبان در آینده برای روسیه خطرناک است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۴۰۰/۸/۳ کد خبر: 168756 منبع: پرینت

با رفتن آمریکا و ناتو در افغانستان و استقرار طالبان در سراسر جغرافیایی افغانستان بیش از هر کشور دیگری منافع روسیه در خطر افتاده است.
از آنجایی که که کشور های آسیایی میانه از جمله متحدین و هم مرز روسیه اند همین اکنون در معرض تهدید گروه های بنیاد گرایی اسلامی قرار گرفته اند که طی سالهای متمادی اتباع این کشور ها در صفوف طالبان جنگیده اند و در آینده در نظر دارند که وارد کشور های خود شوند، گذشته از همه چندین منطقه مسلمان نشین فدراتیف روسیه نیز جنگجویان در صفوف طالبان داشته اند که خطر بالفعل و بالقوه برای روسیه به شمار می روند.

گرچه طالبان برای کشور های آسیایی میانه و فدراتیف روسیه وعده های داده اند که از خاک افغانستان مزاحمت برای آنها خلق نمی شود اما این ظاهر قضیه است و در اصل تمام گروههای تند رو اسلامی که طالبان یکی از آنها است در پیش برد اهداف شان با هیچ کسی قول و قرار ندارند و هر زمان که فرصت یابند کار خود را می کنند.
روسیه چه با طالبان سازش کند و یا نکند با استحکام گروه افراطی تک قومی، تک مذهبی و تک جنسیتی از جانب افغانستان مورد تهدید قرار گرفته است و هرگونه اعتماد بالای طالبان خطایی استراتژیک به شمار می رود.

بدون شک رژیم طالبان بستر مناسب برای رشد افراطگرایی اسلامی از جمله افراطگرایان اسلامی کشور های آسیایی میانه و منطقه مسلمان نشین روسیه است که شامل اعضایی القاعده و داعش نیز می شوند.
تشکیل کندک های انتحاری در ولایات افغانستان که هم مرز با کشور های آسیایی میانه است و تقدیر سرپرست وزارت داخله امارت از عمل انتحاری در آستانه جلسه مسکو پیام روشن برای روسیه و تمام جهان است که انتحاری جز ای لاینفک هویت طالبان است.
جلسه مسکو نمی تواند کدام دست آورد مشخص برای روسیه داشته باشد چون ساختار و طرز تفکر طالبان در ذات خود خطر برای روسیه و متحدین روسیه به شمار می رود.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رژیم طالبان
روسیه
نظرات بینندگان:

>>>   نه تنها برای روسیه بلکه برای تمام بشریت خطرناک است،
آتش خاوری

>>>   خوب پیشنهاد شما جیست
مطالب را گفتید ولی چه باید کرد؟
طالب را سرنگون کرد؟چه کشوری کمک کند؟
غربیها که با طالبان توافقنانه دارند
اگر روسیه کمک به سرنگونی کند صد فیصد طالب انتحاری را خواهد فرستاد
شما هم می گویید اگر هم کاری نداشته باز تهدید است با گروههای تروریستی
پس چکار باید کرد؟

>>>   اگر حکومت تک قومی تک مذهبی تک جنسیتی نباشد و همه شمول شوند گروپهای تروریستی دیگر به آسیانه میانه روان نمی شوند؟

>>>   حسن علی عدالت
من از شما پرسان میکنم که طالب در دوره قبل حکومت خود چرا و چگونه سرنگون شد؟
القاعده به نیویارک حمله کرد و آمریکا به افغانستان برای سرنگونی طالب آمد
طالب این تجربه را دارد و بیست سال به خیال خودشان جهاد در برابر کفار ولی در اصل کشتار مردم ملکی برای رسیدن دوباره به انجام داده و هزینه های مالی و انسانی زیادی متحمل شده است طالب به خوبی میداند روسیه عضو صاحب حق وتو در شورای امنیت است و طالب دوبار وارخطا پیش نمی رود
خواهشا انقدر عامیانه ننویسید

>>>   آوردن طالبان در افغانستان بار اول و دوم ، خواست جهانی بود ، بار نخست ، که به بهانه القاعده و.. چرت و پرته ها که همه‌ی اون برنامه بود که ثروت افغانستان رو به بهانه‌ی طالب سر کسیه کند این بار هم ،هم برای جلوگیری از قدرت اقتصادی چین که دارد مانند غول اقتصادی جهان رو می بلعد و روسیه و خیلی ها با نرمش گام بر می‌دارند و اقتصاد چینی ها حتی چند سال دیگه از غرب پیشگیری می کنند و فعلآ همه چیز در سرتاسر جهان از تولیدات چینی ها چه شرق و چه غرب و اروپا ، چینی‌ها با داشتن یه میلیارد و خوردی نفر نفوس و با کارگران ارزان قیمت که ساعت یه دلار حقوق بگیران و حال که در غرب ساعتی 13 و 15دلار در ساعت مردم کار می کنند و و چینی ها خیلی سخت کوش و خیبس اند و جلوگیری از قدرت نظامی روسیه و ایران که داد از بم اتم و.. می زنن مردم غذا ندارند که بخورند و آخوند ها با ساختن بم اتم و بر نامه بر جام سال هاست که با غرب موش و گربه بازی دارن ، و خصوصا اینکه این دو ابر قدرت شرق ، چین و روسیه ، گر چه این رو می‌دونن که دارن طالبان چه بلایی رو به سر شون می‌آورند و بی خودی نیستش که این همه سال با زحمت تربیت کردن این همه گروه تروریستی سر و کله زدن و آنها رو در واقع جلو گوش این کشور ها رشد و نمو دادن و این برنامه 20 سال رو در بر گرفت تا با آمادگی کامل برای معادلات و منطقه خاورمیانه و آسیای میانه و ترکستان شرقی برنامه ریزی شده بود و فعلا کار نتیجه داده و نیروهای نیابتی خود یعنی طالبان رو با کلی برنامه‌ریزی وارد کابل ساختن و از یه در ریس جمهور رفت و از در دیگر طالبان وارد ریاست جمهوری شدند جناب ریس جمهور رو با چنان برنامه‌ریزی که از قبل آماده کرده بودند از کشور خارج کردند که حتی از دماغ کسی خون نیامد و طالبان کرام وارد کشور شدند بهتر از این میشه ؟ نه ولا .

>>>   خوب پیشنهاد شما جیست
طالبان در هر صورت تهدید است و باید نابود شود تروریست مرده بهتر از تروریست زنده است

>>>   روسیه در زمان شوروی سابق یکبار به کمک افغانستان آمد به درخواست رسمی داکتر نجیب الله و دولت وقت افغانستان که متاسفانه مردم آن زمان افغانستان قدر نشناس بودند و به صفوف تروریستان و همسو با سیاست های امپریالیستی امریکا و ارتجاع عرب پیوستند
شیر خان کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است