فیلم سینمایی مشترک افغانستان و استرالیا در اسکار
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۷    ۱۴۰۰/۸/۴ کد خبر: 168763 منبع: پرینت

فیلم سینمایی «وقت چیغ انار» محصول مشترک افغانستان، استرالیا، هلند و ایران به عنوان نماینده سینمای استرالیا به اسکار می‌رود.
به گزارش شفقنا، نود و چهارمین دوره‌ اسکار در ۲۷ مارچ ۲۰۲۲ میلادی مطابق با ۷ فروردین ۱۴۰۱ خورشیدی، همانند ادوار پیش از فراگیری جهانی (پاندمی) کرونا برگزار می‌شود.
فیلم سینمایی وقت چیغ انار که به تهیه‌کنندگی مشترک بهیر وردک، گراناز موسوی، کریستین ویلیامز و مرضیه وفامهر سال گذشته در کابل فیلمبرداری شده، محصول مشترک افغانستان، استرالیا، هلند و ایران به شمار می‌رود.

با توجه به تحولات سیاسی اخیر در کشور افغانستان و قوانین سرسختانه‌ وضع شده‌ توسط طالبان، فعلا فیلم سینمایی وقت چیغ انار یکی از آخرین آثار سینمایی خواهد بود که در کشور افغانستان تولید شده است.
این فیلم تاکنون در جشنواره‌ها و رویدادهای معتبر بین‌المللی بسیاری چون سیدنی، سائوپائولو و توکیو حضور داشته است. این فیلم همچنین به تازگی به عنوان نامزدِ بهترین فیلم در بخش کودک و جوانِ جایزه‌ی آسیاپاسیفیک انتخاب شده است.

عرفات فیض، الهام ایازی، اندرو کوییلتی، مرحوم حشمت‌الله فنایی، سعیده سادات، فرشته عالمی، امیرشاه تلاش، ذبیح غیاث، زیشان‌خان تلاش, مدینه نیازی بازیگران این فیلم سینمایی هستند، همچنین حسیبا ابراهیمی نیز در این فلم حضوری افتخاری دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فیلم سینمایی
استرالیا افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بد نبود به چندتایی از سربازان استرالیایی که با کشتن مردم نجیب وطنم، مشق آدمکشی کرده بودن هم نقش میدادید!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است