چهارصد متخصص پاكستاني در کابل
پاكستان ٤٠٠ متخصص را براي كمك دولت طالبان به بهانه كمك تخنيكي به افغانستان مي فرستد. اين اولين گام علني و نه پشت پرده پاكستان در رهبري افغانستان شمرده مي شود 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۴۰۰/۸/۵ کد خبر: 168778 منبع: پرینت

قريشي وزير خارجه پاكستان بعد از دو روز اقامت در كابل راهي اسلام آباد شد.
ايشان در فرودگاه اسلام آباد در ميان جمعي كثير خبرنگاران ايستاد و سفرش را كاري خواند و دلسوزانه گفت: در فرصت پيش آمده و ملاقات ها با رهبري دولت طالبان دريافت كه طالبان در مورد دولت و بخصوص در مسايل تخنيكي اداري و مالي و اقتصاد كه در آستانه فروپاشي و فقر است، مشكل دارند.

قربشي بسيار با سربلندي به اين مسايل انگشت گذاشت:
١- دولت پاكستان براي رفع فقر ٥ میليارد كلدار به افغانستان كمك مي كند.
٢- پاكستان براي رفع مشكل تخنيكي و اداري دولت طالبان را به منظور حركت در آوردن ماشين دولت بصورت نرمال، كمك تخنيكي خواهد كرد.

حالا:
شنيده مي شود كه پاكستان ٤٠٠ متخصص را براي كمك دولت طالبان به بهانه كمك تخنيكي به افغانستان مي فرستد.
اين اولين گام علني و نه پشت پرده پاكستان در رهبري افغانستان شمرده مي شود.

به طالبان:
١- ما در داخل كشور بهترين متخصصين را داريم، با ايجاد شرايط كار براي كارآزموده هاي خودمان و ايجاد فضاي باور و اعتماد مي توانند، چرخ دولت را به حركت در آورند.
٢- آرزو دارم اين خبر كاملا غلط از آب بيرون آيد، براي اينكه اين حركت يك حركت مرگ ارزش ها است كه مرتكب شدن به آن علاج ندارد.
٣- دولت جمهوريت و دولت دموكراتيك با اين اشتباه ارزش بزرگ را باختند كه تا امروز حلقه ها را نتوانسته اند از پا هاي خويش و ملت (اگر ملت باشيم) بردارند.

چگونگي عملكرد اين ٤٠٠ متخصص پاكستاني:
٤٠٠ متخصص براي فتح حقيقي اين سنگرها از گوشه آسمان پرتاپ مي شوند و آسان فتح مي كنند.
چه فتح سپيد و بزرگ و دراماتيك. بدون خونريزي با موافقه قدرت هاي منطقه.
١- براي هر وزارت ١٠ نفر كه رياست ها را پوشش دهد كه ٢٤٠ نفر مي شوند، هديه خدا داد براي دولت خدا داد و عاليه افغانستان.
٢- براي هر ولايت ٤ نفر كه كليدي ترين بخش ها چون رياست هاي مالي، برنامه ريزي را بكار خواهند گرفت كه تعداد ١٣٦ نفر مي شوند.
شكوه بيشتر ولايات با كاركشته هاي دولت همسايه دوست روزهاي دشوار كه از بخشش و كرم بهره هاي بزرگ دارد و تا هنوز جان خود را براي افغانستان داده است.
١٤ نفر در اداره امور، ١٠ نفر ديگر در مركز قدرت مصروف مي شوند و به اين صورت مجموع هيات رهبري خارجي به ٤٠٠ مي رسد.
٢٤٠+١٣٦+١٤+١٠=٤٠٠

و عدد ٤٠٠ روشني آفتاب را خواهد گرفت.
به اين ترتيب مي توانند تمامي كشور را به صورت سهل رهبري و كنترول نمايند و اصطلاح….. بوقوع بپيوندد.
اين اصطلاح را ما مانند يك اصطلاح نا آشنا نمي دانيم، چهل سال است با آن آشنايیم.

طالبان:
١-به اين امر اجازه ندهيد، اين امر وطن را باري ديگر زخمي خواهد كرد.
٢- در صورت انجام چنين امري، تا هنوز تاريخ ما نشان داده كه دوام اش ناممكن است.
٣- با ٤٠٠ و با هر عدد ديگر رنگ شده با سياهي باشد نه بگوييد، اگر مي توانيد بگوييد؛ براي اينكه مي دانیم شما هم مانند ما بيچاره و بيچاره تر هستيد.

نتيجه:
شرمندگي و عذاب وجدان دايمي براي شما و سياهترين روز تاريخ كشور براي ما.

عشق آباد
سید مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
متخصصین پاکستانی
پاکستان افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان از خود اراده ندارند.
همین حالا بخش های کلیدی وزارت دفاع و داخله و امنیت از سوی پاکستانی ها اداره میشود.
5 ملیارد کلدار پول فزیکی داخل افغانستان میشود تا سیطره کلدار بیشتر از پیش شود.
افغانستان صوبه پنجم پاکستان است و این حظرات ۴۰۰ نفره صوبه دار و دستیارانش میباشد.

>>>   طالب نباید از این اشتباهات بکنند وگرنه در برابر ملت مظلوم افغانستان شرمنده هست شرمنده تر خواهد شد نباید بیشتر ازاین غلام غلامان پنجاپی شود وگرنه تاریخ افغانستان را نابود میکند وگرنه لکه ننگی بر پیشانی شأن خواهد شد و نباید مردم افغانستان این اجازه را به این غلامان پنجاپی بدهد ،
امیری

>>>   زنده باد پاکستان واقعا در شرایط فعلی ما به کمک‌های ماخصصین‌پاکستانی احتیاج‌داریم تا اوضاع سر و سامان بگیرد ما افغانها مسلمان هستیم و با توکل به خدا کارها درست میشود ، مردم نماز و قرآن‌را فراموش نکنند و همواره عبرت کنند تا رستگار شوند و درهای رحمت الهی بر روی کشور اسلامی ما باز شود
محمد از هرات

>>>   اشغالگری مگر شاخ و دم دارد؟
غولان بیابان انسان نمای طالب٬ شما بیست سال تمام صد ها هزار هموطن مظلوم و بی دفاع را به فجیعانه ترین شیوه با ادعای پوچ جهاد علیه اشغال گران کشور٬ کشتید و سر بریدید؛
حالا چه؟
اسلام الدین مولوی زاده

>>>   آقای سید مسعود !!!
در این جای شک نیست که پذیرش جاسوسان ای اس ای بنام متخصیصین عذاب وجدان خواهد داشت که طالبان فاقد آن استند.اما باید بدانید که در گذشته ها و حتی همین اکنون افغانستان به متخصصین فنی ، بخصوص انجنیران و دکتوران ورزیده ضرورت دارد. شما اشاره به دو مرحله از تاریخ افغانستان کرده اید .دوره دموکراتیک ۱۹۸۰-۱۹۹۲. در این دوره بیش از ده هزار جوانان کشور برای تحصیل به رشته های مختلف با هزینه جانب شوروی به آن کشور اعزام گردیدند ، زیرا تعداد از فن کاران ما نظر به علل مختلف ترک کشور کردند و باید جای آنها پر میشد بخصوص داکتر و انجنیر و مسوولین نظامی و قابل پذیرش خواهد بود که ما از زاویه داشتن متخصصین فقیر بودیم،بنا در ابن جا هیچ اشتباهی را دولت وقت مرتکب نه شده است ...اینرا هم می پذیرم بودند افرادی در میان متخصصین و کارشناسان حزبی از اتحاد شوروی که نقش منفی را بازی کردند ولی علت شکست دولت وقت را همانند شما ،ده ها آگاه سیاسی و مورخ صرف و صرف در آمدن شوروی در افغانستان میدانید در حقیقت شما یان نسل جوان را به گمراهی میبرید ، در شکست نظام نسبتا دموکراتیک آنوقت فاکت ها و عوامل خارجی نقش حساس داشت بخصوص فیصله های پشت پرده امریکا و متحدین و طرح نقشه های خطرناک
مقابله با شوروی با مصرف پول از امریکا و نیروی انسانی از افغان‌ها، شما به خوبی میدانید که طراح این نقشه بریژینسکی Zbignew Brezinsky مشاور امنیتی جیمی کارتر بود ،این شخص عضو فعال باشگاه روم و یکی از بنیان گذازان جنبش همبستگی پولند و یکی از طراحان بحران در ارژانتاین بو د این شخص یکی از هواخواهان و طرفدار ایده محدود ساختن نفوس جهان برای بقای مشتی از ملیونران جهان بود....او توانست حلقه غلامی امریکا را از طریق اعطای قروض بیش‌تر از IMF به گردن پولند بیاندازد،به هر حال ... چرا جنگ در افغانستان دامن زده شد ؟ برای اینکه بدون شک باشگاه روم و سیاسیون امریکایی میدانستند که افغانستان با همکاری های همه جانبه شوروی ، به مراتب بهتر از کوبا در آسیا عرض اندام خواهد کرد ، و چنین افغانستان را همسایه های ما و امریکاییان و انگلیسها پذیرفته نمیتوانستند آنها موجودیت یک افغانستان دارای انرژی اتومی برای رفع نیازمندی نیازمندی های صلح را تحمل کرده نمیتوانستند ....نود سال قبل استعمار انگلیس موجودیت شاه امان الله و نهضت امانی را تحمل کرده نتوانست و با توطیه انرا نابود کرد چنین یک توطیه با ابعاد وسیعتر و گسترده علیه ج.د.ا. چیده شد و گلیم دولتی را که افغانستان را به سوی ملت سازی رهنمود بود ، جمع کرد ....در زمان جمهوری اسلامی کرزی و غنی باید گفت که این دو شخصیت و افراد تیم های شان و مشاورین چهل و دو کشور جهان بنام متخصص بخصوص انگلیسها عاملین سقوط کشور بودند و حالتی که امروز بر افغان‌ها آمد و برای نجات شان از رژیم سیاه طالب از بال هواپیما به زمین سقوط کردند و جان باختند ، همین اشخاص که نمایندگان واقعی امپریالیزم بودند مسوول چنین حالت استند ...
طالبان برای گردش چرخ دستگاه امارت شان به هرطرف دست و پا میزنند . پاکستان عمیقا از اینکه پروسه شناخت امارت اسلامی به چالش مواجه شده است خوشحال است و این حالت طالبان را علنا به آغوش پاکستان میاندازد در چنین وضعیت هم پاکستانی ها و هم امارتی ها ی طالبانی خواهند گفت که به غیر از این راه دگر برای ما نبود و در نتیجه هم پاکستان به مقصد دیرینه خود می‌رسد و هم طالبان با تشدد حکومت خواهند کرد..،
مبخواهم تصریح کنم که 400پاکستانی متخصص نه بلکه اعضای سازمان بدنام ای اس ای استند ....ساده نباشید.
حنظله

>>>   طالب نباید از این اشتباهات بکنند وگرنه در برابر ملت مظلوم افغانستان شرمنده هست شرمنده تر خواهد شد نباید بیشتر ازاین غلام غلامان پنجاپی شود وگرنه تاریخ افغانستان را نابود میکند وگرنه لکه ننگی بر پیشانی شأن خواهد شد و نباید مردم افغانستان این اجازه را به این غلامان پنجاپی بدهد ،
امیری

>>>   طالب نوکر)آی ای آی است از خود هیچ اراده ای ندارد لذا قبول این ننگ از طالب هیچ بعید نیست

>>>   به نویسنده سوم. فکر نکنید شما اولین قومی هستید که دوست دارد بر پایه اسلام حکومت بسازد. شما در واقع آخرین قومی هستید که آزموده را برا هم میازمایید. دست کم پیش از شما ۱۵ جنبش وجود داشته است. از اخوان در مصر بگیر تا ایران خودمان و.... همین افغانستان هم در این چهل سال چند بار چنین تلاشی کرده است. پس جوری رفتار نکنید که انگار جوانی دختر ندیده هستید و تازه به خری در بیابان رسیده و فرصتی دست داده تا انچه در دل داشتید را پیاده کنید. کمی تاریخ بخوانید. دست کم برای کسی در هرات این تفکر بعید است.

>>>   حنظله!
من از نسل دوران ظاهر ،داود ، کمونیست ها ، مچاهدین ، طالب ، غربی ها و فعلا" دوباره طالب هستم.
شاید حرف خودت درست باشد که در سایه حمایت شوروی افغانستان میتوانست رشد کند اما مشکل از کجا آغاز شد.
وقتی عصر روز پنجشنبه امین انقلاب را اعلان کرد به یقین که ۹۰ فیصد مردم افغانستان از احزاب سیاسی و به خصوص پرچم و خلق و اخوان و شعله خبر نداشتند و فقط قبول کردند که پاچا گردشی شده و خیر و خلاص.
اما نو به قدرت رسیدگان به خصوص خلقی های یک دو کتاب خوانده و راسا" کمونیست شده خانه زنبور را شوراندند و از فردای انقلاب شروع کردند تظاهر به کمونیست بودن و کمونیست ساختن افغانستان و یک شبه فرمان پشت فرمان صادر شد و در جامعه اسلامی ۹۹ فیصده نماز خواندن جرم آشکار بود و کمترین سزایش زندانی شدن.
باقی قصه را تاریخ نویسان مفصل نوشته اند.
این عملکرد های ناشیانه و بی خردانه زمینه سرباز گیری را به احزاب مخالف به خصوص اسلامیست ها فراهم کرد و جهاد آغاز شد و آنگاه پاکستان از فرصت استفاده کرد و با زیر چتر گرفتن احزاب پروژه جهاد افغانستان دفاع پاکستان را راه انداخت و بعد گذشت چند مدت تمام پروژه را در جهت استراتیژی جنگ سرد غرب سمت دهی کرد و در بدل دریافت امتیازات تیکه داری این پروژه را از غرب به دست آورد و تا حال ادامه دارد.
قصه در حال تکرار شدن است.
چند تا طالب چند روز درس خوانده در مدارس پاکستان کمر بسته اند تا اسلام ۱۴۰۰ ساله افغانستان را از نو مطابق سلیقه دیوبند و تیکه داران اسلام پاکستانی تغیر بدهند و در این امر از خلقی ها هم کرده عجله دارند و نتیجه همان میشود که قبلا" شد.
راه حل:
فعال شدن ملت افغانستان و پیوستن به مقاومت دوم و بیرون ریختن ملا های صادر شده از پاکستان .

>>>   رزاق مامون
ذبیح الله مجاهد فارسی زبان است
ذبیح اله مجاهد از پارسی زبانان مغز شویی شدۀ گردیز مرکز ولایت پکتیا است. خوستی های غلزایی او را به دیدۀ بیگانه می بینند. گزارشنامه افغانستان به نقل از حاضران مجالس اسماعیل یون اطلاع داده است که اسماعیل یون گفته است که صد سال بگذرد، بعد از صد سال ذبیح الله مجاهد به قوم ما نیش خواهد زد. اما یون از ترس ضربه خوردن غیر مستقیم سایه حقانی ها را چوب می زند.

>>>   جواب به دوست ما که از مقاومت اول و دوم نوشته !!!
جناب من مثل شما از کوره دیده های دوران ظاهر شاه استم . از مبارزات مردم و روشنفکران پوهنتون کابل به خوبی میدانم و ایرنا هم میدانم که گروه اخوانی ها مصروف فعالیتهای تروریستی علیه رژیم داود بودند .
کمونیست بودن ، مسلمان بودن و یا انسان بودن در مجموع بنیاد قوی و درک عمیق از آنچه ما بدان باور و ایمان داریم بر میخیزد. در این جای شک نیست که قیام ثور نتیجه تصمیم گیری افراد محدود حلقه خلقی ها بود ، حتی پرچمی ها در اعا.ز از این قیام نا به هنگام آگاهی نداشتند به همین خاطر در آغاز از رژیم داود دفاع کردند...
خیر اشتباهات جدی صورت گرفت ولی جان مطلب در این است که شما باز هم از مقاومت حرف میزنید ، مقاومت اول شما هزینه هنگفت مالی داشت و رهبری انرا پاکستان و ناتو بدست داشت ...به همین خاطر این مقاومت سراسری نبود و در محدوده چند حزب اسلامی و ناسیونالیست فاشیست مآب خلاصه گردید و نتیجه انرا مردم افغانستان بعد از سقوط رژیم دکتور نجیب الله چشیدند و به خاک پای نجیب الله محتاج شدند ... گرچه مقاومت شما در جنگ جلال آباد خنثی شده بود و روی رهبران تان هم سیاه ولی حیف که آب از جای دگر گل آلود شد ورنه برای شما جای در افغانستان نبود.
مقاومت دوم تان هم از همان مضمون و محتوی مقاومت نخست تان مملو است...در راس رهبری مقاومت همان افراد دزد دیروز استند بنا این راه شما به ترکستان می‌رود.طالب هم مثل شماپروژه ارتجاع منطقه و امپریالیزم بین المللی است ، مقاومت از میان توده ها بر خواهد خاست و شما در این مقاومت جای پا ندارید این مقاومت بنام جبهه متحد ملی برای استقلال افغانستان ایجاد گردیده که در آن احزاب مترقی و روشنگر ، وطنپرست گردانندگان اصلی آن خواهد بود....
......

>>>   Farid Dari
رده های بالا ورهبران طالب ها غرق در ثروت حاصل ازقاچاق مواد مخدراند واکنون که به ذخایر بزرگ سلاح ومهمات دست یافته اند و خاطره ی سقوط پیهم رژیم ها، اطمینانی برای بقای اقتدار نزد شان نمی ماند، با دست باز به فروش داشته های دولتی عمدتاً جنگ افزار و وسایط گران قیمت باقی مانده از منسوبان رژیم گذشته وثروتمندان تارک وطن مشغول اندو ازین منابع ثروت گزافی می اندوزند.برای افراد رده های پایین همان بهشت رابه وعده گذاشته اند وافراد بی سر وپای سرگردان درکوچه هانیزکه به آن منابع دسترسی ندارند،فقط شاد اند که جهاد کرده اند واجرشان باخداست، هرچند اثراتی ازجاذبه ی«زن و زر» ناشی از زندگی در محیط پایتخت درقدمه های پایین طالب هانیز دیده می شود.این کشش«زن و زر» نزد این قدمه ها؛ رهبران طالب را به اندیشه ‌ واداشته است. مواردی از این «دلبستگی» نزد این رده ی های پا برهنه ی بی نزاکت وبی نظافت؛ دیده شده ودرحال گسترش است. تعدادی از رهبران طالب ها، بیشترشکاک ومتوسل به نظریه ی توطئه، عامل این دلبستگی را بخشی از «پروژه» برای آلوده سازی صفوف جنگ جویان شان می دانند.اخیراً طالب ها خونریزترین وهار ترین گروپ های شان را ازمحیط های شهری، دوباره به مناطق روستایی قبیله یی محافظه کار ومنزوی انتقال داده‌اند، تا بدین وسیله بتوانند از آمیزش این آماده به خود کفانی ها،با محیط شهری ممانعت نمایند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است