خلیلزاد درجدال قضاوت وجدان و صالح در برزخ تردید
امرالله صالح اگر صداقت دارد به جای فحش دادن به زلمی خلیلزاد، تمام جریانات روند پشت پرده‌ی یک سال اخیر را با مردم در میان بگذارد و در برابر ملت رسماً و علناً معذرت بخواهد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۴۰۰/۸/۱۰ کد خبر: 168840 منبع: پرینت

خلیلزاد درجدال قضاوت وجدان و امرالله صالح در برزخ تردید؛ مشت برهم می زنند...
زلمی خلیلزاد بعد از کنار گذاشته شدن از مأموریت افغانستان، اکنون سخت تلاش دارد تا تمام بار ملامت سقوط و فروپاشی نظام سیاسی افغانستان را به گردن رهبران حکومت و دولت سابق بیاندازد و خود را تبرئه نماید.

ضمیر ناخودآگاه و عذاب وجدان او را هر لحظه بیشتر می آزارد و هر روز عمق خباثت شیطانی و اوج خیانت ملی به زادگاه؛ خلیلزاد را تحت فشار روحی و روانی قرار می دهد و لهذا همواره سعی بیهوده دارد تا با مسوول دانستن رهبران نظام فروپاشیدهٔ کابل؛ تشفی خاطر نماید.
اما حقیقت غیر قابل انکار این است که زلمی خلیلزاد، مسبب اصلی و عامل اساسی فروپاشی و ظهور مجدد طالبان به قدرت در کابل می باشد.

توافق دوحه با طالبان مشروعیت سیاسی را در خارج و داخل و منطقه برای آنها فراهم آورد و روحیه‌ی ارتش و نظام فاسد را بشدت درهم شکست.
مسلم است که در داستان فروپاشی نمی توان نقش منفی و عمدهٔ اشرف غنی را نادیده گرفت و بار گناه مرگبار او را به گردن دیگران انداخت، اما اکنون بحث بحث خلیلزاد می باشد.
اما انگار وضعیت سیاسی و روحی امرالله صالح هم به نظر می رسد چندان از ثبات و اطمینان برخوردار نیست و تا این لحظه حداقل موفق نشده است تا در بارهٔ آینده‌ و دیدگاه سیاسی خود در باره افغانستان تصمیم قاطع بگیرد.
او متأسفانه در این دوماه از آدرس معاون نخست ریاست جمهوری فرصت های قانونی را از دست داد و نتوانست از جایگاه حقوقی خود مطابق مفاد قانون اساسی بهره ببرد.

حنیف اتمر بهتر از او در سطح بین المللی فعالیت دارد و با شبکه ای گستردهٔ از سفارتخانه های افغانستان ارتباط خود را همچنان حفظ کرده است.
امرالله صالح باید بداند که یک معذرت خواهی اساسی از مردم افغانستان بدهکار است و همچنان او وظیفه دارد تا با مردم صادقانه سخن بگوید و از غیبت صغرا بیرون بیاید.

امرالله صالح اگر صداقت دارد به جای فحش دادن به زلمی خلیلزاد، تمام جریانات روند پشت پرده‌ی یک سال اخیر را با مردم در میان بگذارد و در برابر ملت رسماً و علناً معذرت بخواهد.
امرالله صالح هنوز آدرس سیاسی خود را روشن نساخته است و معلوم نیست که در کجا ایستاده است؟
این تویت های مقطعی و پراگنده دردی را دوا نمی کند و گره از کار فروبسته‌ی ملک و ملت نمی گشاید.

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
صالح
نظرات بینندگان:

>>>   اگر 'ذلیلزاد' و 'امرالله' وجدان میداشتند باید تا حال خود به عمر ننگین شان پایان میدادند.
آتش خاوری

>>>   خلیلزاد و صالح هردو نوکر خانمان بودند و نه از بادمجان.
صالح غنی را تا همطراز بودن قهرمان ملی بالا بردن و شیطان زاد ست دربار قصر سفید بر نمکدان وطن اش شاید.

اما آقای خراسانی ،
آن جمعیت افغانستان شمول که امروز تبدیل شده به پاره های تکه تکه شده و هر تکه را یک آغا یا آغازاده با خود یدک میکشد به چه دلیل به این روز افتاد؟؟؟؟
شما که خود نویسنده هستید و از جوانی تا حال با سیر و پودینه جمعیت آشنایی دارید همت کنید و در مورد سیر تاریخی جمعیت و احتمال نقش آن در آینده افغانستان چیزی بنویسید پیش از آنکه این فرصت از دست برود و مهلت عمر تمام شود.

>>>   خلیلزاد و وجدان !
خنده دار است
مسعود

>>>   خلیلزی این فرزند قبیله هم به مادروطن اصلی خود خیانت کرد و با ارائه معلومات نادرست هم به وطن انتخابی خود یعنی امریکا خیانت کرد۰

>>>   بس کنید. برای کشور فکر کنید. برای مردم مظلوم فکر کنید

>>>   خلیلزی این فرزند قبیله هم به مادروطن اصلی خود خیانت کرد و با ارائه معلومات نادرست هم به وطن انتخابی خود یعنی امریکا خیانت کرد۰

>>>   #خلیلزاد_نماینده_واقغی_تالبان
یک نهاد مشهور امریکای تحت نام «بنیاد دفاع از دموکراسی» در تازه ترین تحلیل خود گفته که، زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین امریکا برای صلح افغانستان، نماینده واقعی طالبان در واشنگتن است.

>>>   معذرت خواستن این چاپلوسلی در باره غنی،محب و فضلی هیچ دردی از مردم این کشور را مداوا نمیکن.خداوند این خاین ملی را به جزای عمالش برسانند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است