میانجیگری طالبان میان تی‌تی‌پی و حکومت پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۷    ۱۴۰۰/۸/۱۷ کد خبر: 168903 منبع: پرینت

در واکنش به نشر گزارش‌ها مبنی بر تسهیل گفتگوها میان تحریک طالبان پاکستان و حکومت پاکستان از سوی امارت اسلامی، کابل می‌گوید در هر روندی که نقش اثر گذار داشته باشد، کمک خواهد کرد.
به گزارش طلوع، مذاکرات میان حکومت پاکستان و تحریک طالبان پاکستان از سوی سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله، در جریان دو هفته گذشته در ولایت خوست میانجیگری شده است.

امارت اسلامی هر چند میزبانی این گفتگوها را تایید و یا رد نمی‌کند، اما می‌گوید در هر روندی که اثر گذار باشد، نقش خود را ایفا خواهد کرد.
بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید: «موقف امارت اسلامی این است، مشکلاتی که برای حل‌اش کارکرد‌اش تأثیر گذار باشد، منحیث تسهیل کننده نقش خود را ایفا می‌کند.»

پیش از این عمران خان نخست وزیر پاکستان گفته بود که حکومت او در حال مذاکره با بخش‌هایی از تحریک طالبان پاکستان است. تحریک طالبان پاکستان از سال ۲۰۰۷ تا اکنون در برابر حکومت پاکستان می‌جنگد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میانجیگری طالبان
حکومت پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   حالا که دولت طالبان میان دولت پاکستان و طالبان پاکستان میانجیگری میکند و طالبان پاکستانی به دولت پاکستان تسلیم میشوند و از فرستادن پاکستان به دوران چهارده صد سال پیش صرف نظر میکنند و مانع رفتن دختران به مکاتب و دانشگاه ها و پوهنتون ها و یونیفرستی ها نمیشوند و مانع کار زنان در ادارات دولتی نمیشوند و مانع دولت مدرن پاکستان نمیشوند،پس دولت پاکستان نیز وظیفه دارد تا میان طالبان افغانی و جامعه مدنی افغانستان میانجیگری کند و نگذارد که طالبان افغانستان،کشور افغانستان را به چهارده صد سال پیش بفرستد و مانع تعلیم و تربیه و پیشرفت افغانستان منحیث یک کشور متمدن در جهان نشوند.

>>>   امید چرکستان هم مزه پنجال هایی خون آشام خفاشان را در بدن کثیف خود حس کند و از زهر مسموم کننده وهابیت مفسد مستفید شود.
آتش‌خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است