دستورات تازه پاکستان به حکمتیار ابلاغ شد
حکمتیار همواره از حکومت طالبان که با پول عربستان و تجهیزات نظامی آمریکا و پشتیبانی پاکستان ایجاد شده حمایت کرده اما در کنار طالبان از آنان به پاکستانی ها جاسوسی نموده است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۳    ۱۴۰۰/۸/۱۷ کد خبر: 168905 منبع: پرینت

منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل به دیدار گلبدین حکمتیار رفت و دستورات تازه ای را به وی ابلاغ کرد.
در خبرها آمده است که منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل در دیدار با گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی درباره ضرورت ایجاد دولت فراگیر در افغانستان گفتگو کردند. اما مشخص است که سفیر پاکستان برای گفتن این موضوع به دیدار حکمتیار نرفته بل برای ابلاغ دستورات تازه کشورش به دیدن حکمتیار رفته است.

پس از این دیدار منصور احمدخان گفته است که برای ایجاد صلح پایدار و روابط برادرانه با حکمتیار دیدار کرده است اما صلح پایدار در افغانستان چه ارتباطی به گلبدین دارد و روابط برادرانه حکمتیار با پاکستان چه معنایی می تواند داشته باشد؟

منصور احمدخان چندی قبل نیز گفته بود که با گلبدین حکمتیار درباره «صلح پایدار و روابط برادرانه» بین دو کشور گفتگو کرده است.
اینجا کسی نیست بپرسد که این «صلح پایدار و روابط برادرانه» تا کی قرار است میان پاکستانی ها و گلبدین ادامه داشته باشد و قرارهای ملاقات های شان با این بهانه توجیه شود؟

سفارت پاکستان در افغانستان نیز در بیانیه‌ای درباره این دیدار اظهار داشت که دو طرف در این دیدار درباره مسایل مربوط به «منافع مشترک» گفتگو کردند. ⁦
این جمله به معنای آن است که منافع تخریبی پاکستانی ها با جناب گلبدین همخوانی دارد و مشترک است.

اینجا است که باید استخبارات طالبان احساس خطر کرده و گلبدین را به عنوان جاسوس و مجری نیات پشت پرده پاکستانی ها بدور از چشم طالبان، بازداشت کند و رایزنی پاکستانی ها را در دسته جدای از امارت اسلامی به چالش بکشد.

گلبدین حکمتیار در ماه ثور سال 1396 پس از حدود 20 سال حضور در پاکستان در توافق صلح با دولت افغانستان به کابل آمد اما بارها مواضع شدیدی علیه حکومت گذشته گرفت و دولت سابق را نیز به حمایت از مخالفان دولت پاکستان متهم کرد.
حکمتیار همواره از حکومت طالبان که با پول عربستان و تجهیزات نظامی آمریکا و پشتیبانی پاکستان ایجاد شده حمایت کرده اما در کنار طالبان از آنان به پاکستانی ها جاسوسی نموده است.

حکمتیار از یکسو خرسند است که حکومت قبیله ای که مدت ها آرزویش را داشته به وجود آمده است اما از سوی دیگر باید به وظیفه وجدانی و تکلیف استخباراتی خویش به پاکستانی ها نیز عمل کند و آن جاسوسی از افغانستان و سران بشمول طالبان به سران سازمان استخبارات پاکستان است.

گمان می رود که گلبدین حکمتیار دستورات تازه ای را از جانب پاکستانی ها دریافت کرده باشد که هیچ ارتباطی به صلح پایدار و دولت فراگیر در افغانستان ندارد.
در این اواخر از درگیری میان گروهی طالبان بنام تحرکات نظامی داعش نام برده می شود در حالیکه نیروهای داعش و دیگر مخالفان دولت قبلی با طالبان هماهنگ هستند و صرفا بر سر قدرت با یکدیگر درگیر شده اند که عوارض این درگیری ها مانند گذشته بر سر مردم بیچاره ما آوار می شود.

در این میان گلبدین حکمتیار با درنظرداشت سابقه استخباراتی که با پاکستانی ها دارد، می تواند نقش موثری در ایجاد ناامنی های بیشتر و تحریک طالبان علیه یکدیگر به نفع آمریکا و انگلیس و عربستان و پاکستان داشته باشد. زیرا آرامش در افغانستان به معنای از بین رفتن منافع این کشور ها در کشور ما است.

خداوند شر همه اجانب را به خودشان بازگرداند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر پاکستان
گلبدین حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   این پیر خرفت بالایی70سال سن دارد چند وقت دیگه
تحمل کنید خودش گور به گور میشه

>>>   حکمتیار یک آدم ابن الوقت است و با تمام گروپ هایی که در افغانستان بوده اند و یا خارج ارتباط داشته است و هر گروهی که برسر قدرت بوده است،بخاطر گرفتن سهم در قدرت با آن گروه معامله کرده است.
با حزب جمعیت و شورای نظار در کابل بخاطر قدرت جنگ نمود و بالاخره چوکی صدارت را در دولت ربانی قبول کرد و به کابل آمد و دیری نگذشت که طالبان کابل را تسخیر کردند و او مجبور شد با دولت ربانی به شمال به پنجشیر فرار کند و از آنجا به تاجکستان و از آنجا نیز به ایران.
با از بین رفتن گروپ طالبان از قدرت توسط امریکا،گلبدین از ایران به پاکستان رفت و چند وقت در مقابل قوای خارجی جهاد کرد و بعداً اشرف غنی برای مقابله در مقابل اتحاد گروپ عطا محمد نور و دوستم و محقق و دیگر جمعیتی ها،گلبدین را به جلال آباد خواست و از اًنجا توسط کاروان مسلح با کلاشنیکوف ها و راکت انداز ها،به کابل خواست.
در دولت اشرف غنی او از طالبان خواست که سلاح بر زمین بگذارند و به دولت اشرف غنی تسلیم شوند،زیرا خارجی ها از افغانستان بیرون میشوند.در حالی که خودش بعد از خروج قوای شوروی از افغانستان با دولت داکتر نجیب یکجا نشد.
طالبان که دوباره بر سز قدرت شدند،در آغاز میگفت که طالبان برای مشروعیت شان باید یک دولت فراگیز تشکیل دهند.
بعداً که دید طالبان این کار را نمی کنند،در خطبه نماز جمعه اش گفت که من قاطعانه از طالبان پشتیبانی میکنم و به آنها بیعت میکنم.
به امید این که کدام چوکی برای او نیز در دولت شان بدهند.
اما طالبان همین که او را گذاشته اند که ملا امام مسجد باشد و چند نفر را نماز بدهد،باید خوش باشد.
زیرا از نظر طالبان،کسانی که به دولت تحت اشغال تسلیم شدند و در زیر تسلط اشغال رندگی کردند،نمیتوانند امام مسجد باشند و هرکس که در عقب آنان نماز میخوانند،نماز شان مکروه است.

>>>   ای خدا کاش به من عمری بدهی که روزی را شاهد دیدن اعدام این قاتل هزاران انسان بیگناه باشم.
چه کودکانی را بی پدرساخت وچه زنانی را در جوانی بیوه...بخدا که این مردار لایق فیرکردن هم نیست

>>>   حکمتیار فردی بود که دیروز از پوست کندن زنده اسیران جنگی لذت می برد و امروز به صورت یک شخصیت مرده درآمده است.

>>>   الهی این زاده های آی اس آی را و ....های پنجاپی را نابود کند که در طول چهل سال مردم افغانستان را به خاک خون کشیده این ....ها تاریخ مصرف شأن روبه تمامی هست

>>>   هر چوبی که میخوریم سزایی عرب پرستی و عشق کور ما به بهشت خیالی است، اگر درین خواب خرگوش و طلسم بربری نبودیم چنین سامان بازی نمی بودیم. حالا چرکستان چرا در هند (والدین اش)، با آنکه در آرزوی آن میسوزد، چیزی کرده نمی تواند؟ زیرا آنها برای عرب و عربیسم پیاز هم پوست نمیکنند!!!
آتش خاوری

>>>   این راکتیار ثانی است، اولی بسیار وقت است که در تنور دوزخ سوخته میرود. و تا چرکستان است راکتیار ثالث و ...... را تولید خواهد کرد. همان چال انگریز شیطان است امان الله خو عوض نشده بود مگر تیوری تعویض در گردن راکتیار اولی خورد.
آتش‌خاوری

>>>   حکمتیار صاحب سابقه ی طولانی ارتباطات بااستخبارات پاکستان داشته وبیشترین کمکهای تسلیحاتی واقتصادی را از سی آی ای وآی اس آس دریافت نمودهدرسیایه ی آن عمر عزیز خودرا درکشور پاکستان آرام ودور از خطر تیر کرد همیشه امنیتش تامین بود هیچ مشکلی را ندید بلکه با این عمل جاسوسی وطنفروشانه اش امتیاز گرفت.درحالیکه استاد ربانی ومسعود ودیگران درداخل کشور جام شهادت نوشیدندکه نقش گلبدین حکمتیار هم باید ذیدخل باشد.اما مسعود گاهی حکمتیار را نجات هم داده وکمکش کرده است ولی ...

>>>   Aziz Arianfar
چگونه می توان به اشغال کشور از سوی ای اس آی پاکستان و باندهای تروریستی و تبهکار طالب و حقانی پایان داد؟
چگونه می توان جلو مبدل شدن کشور را به بزرگترین کانون تندروی مذهبی و تولید مواد مخدر و صدور بی ثباتی در جهان گرفت؟
چه راهکاری برای جلوگیری از ساختن هزاران مدرسه وهابی در کشور پیش بگیریم؟
این ها پرسش هایی اند که دوستان بسیاری از این کمترین مطرح کرده اند. امیدوارم بتوانم به زودی طی یک سخنرانی تلویزیونی پیرامون آن بررسی هایی انجام دهیم.

>>>   باعرض سلام و احترامات اینجانب رضایی یکی ازمهاجرین ساکن مشهد،؛
ازاینکه اخبار افغانستان رابه خوبی منعکس می کنید کمال تشکر و امتنان را دارم موفق و پیروز باشید

>>>   دوستهای ما همیشه به جاده ای یک طرفه میروند عیب وعلت یک طرف را بر ملا میسازند وبا عیب پوشی وپرده پوشی از عملکرد خاینانه ای عده دیگری موضع گیری خاینانه مینماینددرین جای شک نیست که طالب را غربی ها ایجاد وتمویل وتسلیح نمودنداما دیگران هم بیکار ننشستند حال معلوم نیست که فریب نیرنگ های استخبارات را خوردند ویا با انها در تبانی وهم اهنگی کار کردند ولی ما فرض را برین بگذاریم که دوست های ایرانی ما فریب میدان دادن ها وکمی موقع دادن انها را به روابط شان با انها خورده اند باید همین قدر میدانستند که کرزی وغنی وطالب وحکمتیار به هیچ وجه از حیطه ای قدرت استخبارات غربی نمیتوانند فرار وگریز نمایندارین که چند صباحی القاعده به اجازه ودسیسه خود اربابهاشان ایرانی هارا مصروف وسر گرم نگهداشتند ویا طالب وحکمتیار سیه کار وتبه کار به هدایت غربی ها سلاح های پیش رفته وشب کار روسی را از طریق ایران بدست اوردند پول وامکانات زیاد ایرانی ها را به غنیمت گرفتند با روغن خود ما گوشت ما را بریان کردند و... حال که ایرانی ها ازین نیرنگها حسرت بخورند وبخواهند ان اشتباه های خودرا جبران نمایند ویا هواخواهان انها بخواهند کم کاری ها وندانم کاری های انها را تستر نمایند اما بلاخره واقعیت جای خودرا خواهد گرفت وسیه رو میشود هرکه دراو غش باشد
شیخعلی بلخابی سرپلی

>>>   با نام ګرفتن حکمتیار وطنفروش نامهای ربانی و مسعود پیوند غلامی دارند!

>>>   نگران گلبدین حکمت یار نباشید این مرد شش ماه بعد خودش در قبر خوابیده است و می میرد و کسی جز ازرائیل هم سراغش نمی آید

>>>   گلبدین که حالا نعش متحرک است همواره جاسوس پاکستان بوده و تشنه قدرت میباشد و خوشبختانه هیچوقت به قدرت نرسید اگر یکبار در وقت ربانی به قدرت رسید حکومت ربانی را نیز باخود از بیخ و ریشه کنده توانست. او یک آدم شوم و بد بخت است که خوشی خود را در بد بخت شدن مردم افغانستان سراغ میکند. اگر شاه شجاع غلام انگلیس بود و اگر کارمل غلام شوروی بود و اگر کرزی غلام امریکا بود گلبدین به نوبه خود غلام پاکستان است. به اسات فورمول فوق همان سه نفر هریکی شاه شجاع و کارمل و کرزی در جمع طفیلی ها میروند ولی گلبدین در قطار تف طفیلی ها است بخاطریکه پاکستان خودش غلام انگلیس و امریکا است ازینرو گلبدین غلام غلام است ...
احمدی

>>>   خواجه میراحمد
امریکا از احتمال آموزش نظامیان افغان در کشور سوم سخن گفت:
با خروج نظامیان ناتو از افغانستان این پرسش به وجود آمده که پروسۀ آموزش نیروهای افغان توسط نظامیان امریکایی و ناتو با چه سرنوشتی روبرو خواهد شد، اما لوی درستیز امریکا این پرسش را پاسخ داده و از احتمال آموزش نظامیان افغان در کشور سوم سخن گفته است. مارک میلی رییس کمیتۀ لوی درستیزان امریکا روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با لوید آستن وزیر دفاع این کشور همچنان گفت که پروسۀ خروج نیروهای امریکایی "طبق برنامه" جریان دارد. بخشهای از سخنان این دو مقام ارشد امریکایی را در این گزارش ببینید.

>>>   Sattar Saeedi
‏بله، طالبان تغییر کرده‌اند
فریب و نیرنگ آموخته‌اند
وزیر خارجه‌شان با یک هواپیمای کوچک پاکستانی به اسلام‌آباد رفت،‌ اما پیش از پرواز در میدان هوایی کابل با هواپیمای آریانا عکس گرفت.

>>>   رزاق مامون
گسترش توزیع اسلحه به قندهاری های طالبان
گزارش می رسد که روزانه به ده ها فرمانده کندهاری و هلمندی سلاح توزیع می‌شود وزارت دفاع برای سران قوم و سرگروپ های منطقه خویش سلاح توزیع دارند. گفته می شود برنامه این است که یک جنگ فیصله کن بین شبکه حقانی و کندهاری صورت بگیرد؛ وگرنه چرا برای کندهاری، هلمندی و زابلی در وزارت دفاع اسلحه توزیع می شود و به جلب و جذب افراد در قطعات خویش اقدام کرده اند.

>>>   ایالات متحده امریکا درحال ترتیب نقشه راه قدم به قدم برای برسمیت شناختن دولت طالبان است. این رابطه امریکا با افغانستان کاملایک فصل جدید درروابط سیاسی دو کشور خواهد بود. افغانستان معاصر همیشه خواهان صلح برای همسایه ها وهمکاری باقدرتهای بزرگ بوده. جهان ازافغانها قرضدار صلح است
داود

>>>   مارهای آستینی که ایران را از پا در آوردند
روابط عجیب و غریب ایران با طالبان همه را شگفت زده ساخته است. ایران کجا و طالبان کجا؟
کافیست که در ذیل به مارهای آستین پدران طالبان از لحاظ تاریخی نظر به اندازید که امپراطوری های ایران را چگونه از پا در آوردند :
۱) در قرن ۱۸ مردی معروف به " میرویس خان" که در آستین امپراطوری صفویان ایران پرورش یافته بود، ولی سر انجام ارباب صفوی خود را چنان نیش زد که به خاکستر تبدیل شد.
۲) مار آستینی خوش و خط و خالی بنام" احمد خان ملتانی " که بحیث غلام بچه در دربار نادر افشار در ناز و نعمت زندگی می کرد، ولی به مجرد قتل نادر افشار، سلطنت قبیلوی خود را در خراسان اعلام نمود و از ایران بزرگ جدا شد.
اولاده او سه سده است که به‌ درد سر بزرگی به ایران تبدیل شده اند. در قرن ۱۹ انگلیس ها را به خراسان آوردند و در جنگ به سر هرات بلای جان ایران شدند.
در سال‌های ۹۰ همین تروریستان طالب بودند که بحیث لشکر پاکستانی، سعودی، یهودی، امریکایی و انگلیسی و تروریزم بین المللی به بزرگترین تهدید علیه ایران تبدیل شدند. مواد مخدر و سیلی از مهاجران یکی دیگر از تهدیدات آنها بحساب می آید.
در ۲ دهه گذشته برادران تکنوکرات طالبان بلاهای آمریکایی و ناتو را در همسایگی با ایران جابجا کردند.
فراموش مان نشود که همین گلبدین حکمتیار، مار زخمی را که ایران از افغانستان نجات داد و بحیث مار آستین خود با مهر و محبت پرورش داد، به مجردیکه قدرت یافت، اولین نیش خود را به ایران زد. او ایران را بزرگترین دشمن قبیله خود معرفی می کرد و از امریکا خواست که ایران را نابود کند.
از انتطار دور نیست که طالبان بزرگترین هیولای دشمن ایران در افغانستان تبدیل شوند که مهار آن برای ایرانیان غیر ممکن شود.
راه گمی سیاست ایران تا آن حدیست که تصور می کنند تروریستان طالب به هر سازیکه ایران بزند خواهند رقصید.
هارون امیرزاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است