رسوایی های زنان نماینده "ولسی جرگه" در یونان
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۷    ۱۴۰۰/۸/۱۸ کد خبر: 168920 منبع: پرینت

رسوایی های حکومت پیشین در هر جا گسترش یافته است.
نمایندهای پارلمان افغانستان که به یونان انتقال یافته اند تصاویر قصر های مجلل و دسترخوان های مزین خود را به رخ اروپایی ها کشیده اند اما قضیه و واکنش ها تاسف برانگیز و منفی بوده است.

اینها را میشناسید؛
آبروی یک قوه را در افغانستان برده اند.
حال اینجا از مجسمه های افلاطون و ارسطو عکس میگیرند.

داستان اینها را بشنویید خجالت می کشید آبروریزی بر پارلمان و مردم افغانستان اند، اینها باز خود را نماینده های مردم می دانند.
اروپایی ها وقتی آرگاه و بارگاه اینان را می بینند میگویند رهبران اروپا و غرب، اینگونه امکانات و خانه های مجلل ندارند چگونه وکیل یک کشور فقیر و متکی به کمک های خارجی به این نوع امکانات و زندگی مجلل دست یافته اند.

یک دوست امریکایی که با این خانم ها همکاری دارد و یک نهاد مسوولیت پیشبرد کارهای شان را در یونان دارد این داستان را حکایت کرد و پرسید اینها این همه در آمد و زندگی مجلل را از کجا کرده اند. من پرسیدم کدام در آمد را و چگونه؟
این پنج خانم نماینده های پارلمان افغانستان اند و بعد از سقوط افغانستان به دست طالبان در برنامه تخلیه به یونان آورده شده اند. البته یک نفر در میان انها خود را عضو پارلمان معرفی می کند اما هویت اش دقیق تشخیص نشده که یا عضو پارلمان است و یا خود را جا زده است در این مورد بعدا مینویسم.

برای تنظیم یک مصاحبه و بر ملاسازی برخی مسایل میخواستم مصاحبه انها را داشته باشم با این امریکایی به تماس شدم و قرار ملاقات گذاشتیم. بالاخره بعد از دیدار در آتن برایم گفت این خانم ها از کشور شما و نماینده های پارلمان اند اما زندگی بسیار مجلل و دستر خوان های بسیار مزین و متنوع دارند که حتی رهبران در اروپا و امریکا ندارند.
پرسیدم، چطور؟ گفت برخی از این خانم ها تصویر های ساختمان های مجلل و دسترخوان های مزین خود را بر ما نشان دادند و گفتند ما این رقم زندگی بسیار زیبا در افغانستان داشتیم و چرا اینجا غذا و امکانات بسیار بالا برای ما نیست.

این خانم ها گفته اند چرا ما را بجا های زیبا و تور های توریستی و مجلل در یونان نمی برید زیرا ما نماینده های پارلمان افغانستان هستیم.
این امریکایی بر من گفت کشور تان سقوط کرده و زنان تان به گونه شدید نیازمند حمایت اند و فکر نمی کنید نیاز بود تا این خانم ها از ما کمپیوتر میخواستند و میگفتند کمپیوتر و امکانات بیاورید تا ما اینجا در اروپا صدای زنان افغانستان را بلند کنیم و برای شان لابی گری کنیم.

من با شنیدن این گپ ها خیلی خجالت کشیدم و یک سوژه جدید برایم پیدا شد.
گفت در این مورد چه فکر می کنید من پاسخ دادم جای بسیار تاسف، خجالت و آبروریزی است.
اول اینکه گفتم شما بهتر می دانید این نمایندگان پارلمان از راه های نامشروع صاحب پول، ثروت و بلند منزل شده اند و این پول ها هم از کمک های جامعه جهانی به مردم افغانستان بود اما اینها و امثال شان به آن دستبرد زده اند.

من گفتم اینها نماینده های واقعی مردم نیستند اگر نماینده مردم می بودند صاحب اینگونه ثروت اندوزی ها نمی بودند و گفتم بسیار خجالت اور است به یک نماینده پارلمان که کشورش سقوط کرده باشد و مردم اش در حال فرار باشد و او در اروپا بیایید تصاویر زندگی مجلل خود را به اروپایی ها نشان بدهند.
من نام و جزییات این امریکایی را نمی نویسم اما پرسیدم چرا اینها را از افغانستان خارج ساختید در حالی که خیلی از افراد و چهره های بودند که واقعا جان شان در خطر است؟
گفت پاسخ این پرسش به رهبری نهاد شان بر میگردد که اینها را نجات داده اند.

قابل یادآوری است این خانم ها را یک نهاد اسراییلی-امریکایی از افغانستان بیرون ساخته است.

بااحترام،
امانپور
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنان نماینده
ولسی جرگه
نظرات بینندگان:

>>>   چرا اینها به اروپا آمدند؟
آنها بروند به امریکا و در نیویارک و لاس انحلس و سانفرانسیسکو و میامی جایگزین شوند.
آنجا ها جای میلیونر ها و ملیاردر ها است.
در اروپا یک وزیر هم در یک اپارتمان و یا خانه یی زندگی میکند که دیگر مردم عادی رندگی میکنند و همان نان را میخورند که دیگر مردم عادی میخورند.
دولت یونان باید دارایی های این ها را معلوم و جایداد های این ها را بفروشد و از مدرک آن آنها را اعاشه و اباطه کند.
اینطور نمیشود که یک کارگر روزانه ده تا دوازده ساعت عرق بریزد و کار کند و به دولت مالیه بدهد و دولت از مالیه آنان،این اشراف زاده ها را به تفریگاه های توریستی ببرد.

>>>   مقصر خود تان هستید که دایم دفاع از همین فاحشه ها میکردید و این درس فاحشه گری را از اروپا گرفته و میخواست در افغانستان تطبیق نماید که یک اندازه کرد و از مردم سست عنصر استفاده نمود و از برکت ایشان دو هزار فاحشه خانه رسمی در غرب کابل ساختند و حالانتیجه همان فحشا را شما می بنید انهای که از فاحشه ها دفاع می‌کرد حالا بپرسد که چی شد ما را پاره کردید وخود پاره شده گی اروپا بودید پس به اروپا رفتید

>>>   با تاًسف وصد افسوس با فاصله گذاری به چند تن انگشت شمار نمایندگان برحق مردم اعم ازمردوزن جایگاه دسته جمعی دیگران شان . هیرامندی وبازار بد نام کراچی میباشد نه اروپا وامریکا ونه خطه پاکی بنام افغانستان واما بادرد و حسرت همین رو سیاه های دوران مفتخر با بهترین نشان ها هویت داده میشوند( فوزیه کوفی وهم قطاران( این یک جانب قضیه روی دیگر این سکه نا بکار که بداخل کشور توسط ریاست الوزرا لشکر جهل وظلمت طالبانی هدایت برسی قضیه اهانت به چهره منفور وغاصب دیگر عضوپارلمان بنام ( الله گل مجاهد ( داده میشود بدون انکه به عدالت مردمی سپرده شود
باور بایدداشت دست اینهمه نابکاران در یک کاسه دراز است اینها پرازیت های هستند که از مکیدن خون ملت به خون طپیده افغانستان به کحمک اجنبیان سیر شدنی نیستند
دور اندیش

>>>   شهرت های این نماینده گان پارلمان را هم باید افشا میکردید.

>>>   آمریکایی منتظر این شنگلگ و منگلک ها هستند. لحظه شماری می کنند هرچند در افغانستان نیز آمریکایی ها را تأمین جنسی کرده اند

>>>   مقصر ملت گوسفندی اوغانستان است که این بی عرضه ها را وکیل ساختند و مقصر باز هم پلت اوغانستان است که از طالب ....حمایت میکنند.

>>>   مسعود اندرابی میگوید:
حسنا جلیل ماهانه ۵ میلیون افغانی طی فرمان ریس جمهور پول اپراتیفی داشت و کارش هم جز مهمان کدن دخترا در داخل وزارت دیگه معلوم نبود، روزی اگر کس برش میگفت داخل وزارت مهمان نیاور، گریه میکرد و عاجل بحث را با شورای امنیت در میان میگذاشت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است