نقش خلیلزاد در سقوط دولت افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۵    ۱۴۰۰/۸/۲۶ کد خبر: 169001 منبع: پرینت

روزنامه نیویورک تایمز از نقش خلیلزاد در سقوط دولت افغانستان نوشته است و عنوان کرد که خلیلزاد در زمان مذاکرات دوحه امتیازات بسیاری به طالبان داد.
این روزنامه نوشته‌است که نماینده پیشین آمریکا در امور افغانستان، تلاش‌های خود را برای دفاع از عملکرد خود از سر گرفته است.

این روزنامه آمریکایی در این گزارش نوشت که ناکامی کنونی افغانستان متوجه بسیاری از ژنرال‌ها و دیپلمات‌های آمریکایی به‌ویژه زلمی خلیلزاد، است.
نیویورک تایمز همچنین افزود که زلمی خلیلزاد، تلاش‌های خود را برای دفاع از عملکرد خود از سر گرفته است.

این روزنامه یادآور شد که «زلمی خلیلزاد» از شروع مذاکرات دوحه خواهان امتیازات گسترده به طالبان بود.
نیویارک تایمز به نقل از امرالله صالح، معاون اول رییس جمهور اشرف غنی، گفته بود که خلیلزاد معمار یک طرح کلاهبرداری بزرگ بود.
این روزنامه همچنین خلیلزاد را مسوول سقوط کابل در ۹ آگوست دانست و گفت که او در زمان مذاکرات امتیازات زیادی به طالبان داد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نقش خلیلزاد
دولت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   شیطان بزرگ بازیچه دست یک مداری شیاد!! من خو باورم نمیشود پلان ها طرح شده بود و این ذلیلزاد تنها شادی میدان شادی بازی بود. شیطان و سعودی صهیونیست وهابی 'حلقه گم شده' را پیدا کرده اند و فکر میکنند که چه آسان اسلام را بیخ کن خواهند کرد و ما هم در خواب گرنگ بهشت!!!! کشور هاییکه دیگر در خواب بهشت نیستند از این باد های مصنوعی حتی لرزه هم نداربد
آتش خاوری

>>>   خلیزاد منفور و پست و خائن و شیطان و ملعون و بی شرف و بی وجدان در تاریخ افغانستان خواهد بود که 38 ملیون انسان بیگناه و مظلوم را بزندان تروریزم و فاشیزم قومی و دیکتاتوری ضد انسانی و ضد خدایی طالبان تروریست و قاتل انداخت .... بر این چهره پلید و زشت

>>>   جالب وخواندنی.
جالب است که ازیکطرف لاف ازاسلام واسلامیت میزنیم وازجانبی پایه هاوستون های بنیادی دین مقدس مان را که همانا قتل وغارت ودست بریدن وسربرین وچوروچپاول وبیناموسی تحت عناوین (جهادومال غنیمت وکنیز )معروف است قبول نداریم.ازی نوده پیوندکو که شفتالو بگیره.
عاقل

>>>   شاید این یک روی سکه است روی دیگرش بدون شک نقشه ها وبرنامه های طویل المدت استخبارات است که هیچ کس حتی خلیلزاد نمی داند این غایله بکجا میرسد !!! محال است که یک نفر انهم خارجی الاصل با گرایش های مغرضانه وعقده مندانه بتوانند سیاست خارجی وپلانهای یک ابر قدرت را توجیه وتنسیق نماید واگر بر فرض چنین هم شود چون متوجه شوندمرتکب را تنبیه ومجازات خواهند نمود هر انچه خلیزاد از ابتدا تا حالا بیان میدارد ازروی کاغذ میخواند وروی برنامه ای کاری از قبل تهیه دیده شده ای میباشد با تغییر وتبدیل مهره ها نمیشود دکتورینهای مرتب ومطروح را تغییر داد انهای که بار مسولیت را بگردن یک یا چند شخص می اندازند بی تردید از هیبت وهیمنت یک ابر قدرت می کاهند ومیخواهند برای خلیلزاد ارزش وحیثیت قایل شوند چشم بخیل کور ایکاش چنین میبود ولی ترامپ با طمطراق گفت خلیلزاد یک شیادیست که تنها به درد مذاکرات میخورد!!! در واقع ولو شکلی و صوری هم باشد یک نقش ورولی خیلی بالا را داده اند
حاجی ولایت خان صافی مقیم پاریس

>>>   خلیلزاد گرچه ادم دونهمت است اما آنطوریکه در باره این پلید صحبت میکنید درست و. بیجا و. عاری از واقعیت عینی است او تنها یک رییس هیت مذاکره کننده بود که در حضور دیگر اعضای هیت با طالبان صحبت میکرد و. نتیجه انرا به شخص وزیر خارجه امریکاه و رییس جمهوری امریکا مر ساند و خود از نظر قوانین تصمیم گیرنده نبود اما آنطوریکه معلوم است همه دربدری و بیعزتی از دست سیاستمداری سیاستمداران فروخته شده خودمان است که فقط و فقط در فکر آسایش خود بودند و. بخاطر آرامی مردم افغانستان هیچ دستاوردی نداشتند و حکومت را میراثی ساخته بودند و. هیچ ترحمی به مردم افغانستان نداشتند وبقایای بوسیده شان در حضور دیگران می دانستند خداوند متعال خایینین را به جزای اعمال شان برساند .
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است