ادامه تحصیل نهصد دانشجوی افغانستانی به روسیه
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۶    ۱۴۰۰/۸/۲۷ کد خبر: 169002 منبع: پرینت

نهصد (900) دانشجوی افغانستانی که در افغانستان گیرمانده اند، برای ادامه تحصیل به فدراسیون روسیه از افغانستان خارج می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل گفت که این دانشجویان برای پروازهای ویژه وزارت دفاع روسیه ثبت نام کردند که در آینده نزدیک آنها را به‌منظور ادامه تحصیل در دانشگاه‌های روسیه انتقال خواهند داد.

وی به خبرنگاران گفت: در آستانه خروج دانشجویان افغانستان که در دانشگاه‌های ما ثبت نام کرده اند باید به تحصیلات خود به‌صورت تمام وقت ادامه بدهند.
در آینده نزدیک دو محموله دیگر از کمک‌های بشری روسیه توسط طیاره‌های وزارت دفاع کشور به کابل ارسال می‌شوند. دانشجویان افغانستانی که حدود 900 تن هستند با این طیاره‌ها از افغانستان خارج می‌شوند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانشجوی افغانستانی
روسیه
نظرات بینندگان:

>>>   با طیاره های حمل بار دانشجویان را انتقال میدهند؟آیا طالب از تحصیلات اینها استفاده خواهد کرد یا مولوی های بیسواد را تطبیق میکند؟

>>>   در قدیم افسران چپی جور میکرد و حالا اخوانی
آتش خاوری

>>>   روسیه هم هرکاری که امریکا میکند،برای این که پس نماند،تکرار میکند.
محصلین پوهنتون امریکایی در افغانستان،ادامه تحصیل خود را در پوهنتون امریکایی در بغداد سپری میکنند.
بغداد هنوز مرکز پیدایش داعش است.و این که این محصلین چگونه ارتباط داعش عراق و افغانستان را رهبری میکنند،آینده نشان خواهد داد.
روسیه نیز یک تعداد محصلین افغانی را به ماسکو خواسته و تحت تربیه و تعلیم میگیرد و بنیاد ضد داعش را در افغانستان میگذارد.
حالا مؤقتاً جنگ در افغانستان خاموشی اختیار کرده است و هر کدام قدرت های جهانی در جهت تهیه کدر های علمی و جاسوسی برای آینده فکر میکنند.
بعد از بحران کیوبا در زمان کنیدی و خروسچوف در سالهای شصت میلادی قرن گذشته و پاسخ منفی ظاهرشاه در سفر اش به امریکا در مورد ایجاد پایگاه نظامی امریکا در افغانستان ،شوروی روابط سیاسی و و نظامی و اقتصادی و کلتوزی خویش را با افغانستان افزایش داد و کدر های نظامی افغانستان را تربیت کرد و اردوی افغانستان را تمویل و تجهیز کرد و بالاخره در وقت صرورت،کودتا را توسط خلقی ها و پرچمی ها براه انداخت.
حالا در افغانستان هم جنگ گرم شوروی سابق یا روسیه فعلی ختم شده است و هم جنگ گرم امریکا در افغانستان.
حالا باز دوباره جنگ سرد در افغانستان و تربیت حواسیس از هردو جانب شروع شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است