شهرک سازی از اساس کار مافیایی و تجارت سیاه بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۲    ۱۴۰۰/۸/۲۷ کد خبر: 169008 منبع: پرینت

وزارت عدلیه امارت اسلامی طالبان از بررسی اسناد و جوازهای شهرک‌های که در سال‌های گذشته در کابل و ولایت‌های ساخته شده، خبر داده و گفته که برای مالکان تمامی شهرک‌ها یک هفته فرصت داده شده تا سندهای‌شان را برای بررسی به نهادهای مربوط وزارت عدلیه بسپارند. به گفته‌ی این وزارت، بررسی‌های ابتدایی آنان نشان می‌دهد که پانزده شهرک غیرقانونی ساخته شده و یا هم زمین این شهرک ملکیت های غصب شده اند.

اساسأ ساخت ساز شهرک‌ها در افغانستان که بیشتر در زمان حکومت کرزی رونق گرفت یک تجارت سیاه و کار مافیایی بود.
اکثر سردسته‌های جهادی در پهلوی دیگر کارها، اقدام به غصب جایدادهای دولتی و مردم در مرکز و ولایات زده و شهرک‌ ساختند.
این افراد با دلیل این که خودشان بخشی از کلته‌ی قدرت را در نظام تشکیل می‌دادند و یا هم روابط بسیار نزدیک با مقام‌های رده بلند حکومتی داشتند در فساد و حیف و میل با این مقام‌های شریک بودند، با دور زدن قوانین و اصول برای کارهای سیاه شان از جمله ساخت شهرک ها، اسناد و مدارک ساختند، بنا بر این می‌توان گفت که اکثر شهرک‌های هم که جواز قانونی دارند در حقیقت این سندها به صورت غیر قانونی و با استفاده صلاحیت و روابط با مقام‌های حکومتی ساخته شده اند و مثل این می‌ماند که وزیر تحصیلات عالی برای فرزندش که یک روزهم به دروازه دانشگاه نرفته باشد، با طی مراحل نمودن همه موارد یک فارغ دانشگاه سند تحصیلی جور کند.

بنا بر این بهتر است که وزارت عدلیه از اساس و بنیاد اسناد هر شهرک را مورد بررسی قرار بدهد که توسط چه کسی در کدام زمان و به چه وسیله‌ی برای ساخت شهرک جواز قانونی ساخته شده است.
بدون شک اگر این روند به صورت عمیق و جدی مورد بررسی قرار گیرد، بار دیگر تشت رسوایی کاخ نشینان غاصب و سردسته‌های جهادی و مافیایی شهرک‌ها از بام به زمین خواهد افتاد.

جاوید روستاپور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شهرک سازی
وزارت عدلیه
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان روز به روز در دیمکراسی تشویق می شود شما بیبنید حالا در تلویزون طلوع در پروگرام رودررو دختران هم ظا هر می شود حال گفته اند که به خاطر پول ستاره افغان هم شروع می شود مقصد مردم را بازی می دهند

>>>   بنده از چنین اقدام سازنده طالبان استقبال می‌کنم. خوب است تا همچو تصفیه کاری ها که طی بیست سال از حق مردم دزدی صورت گرفته بود صورت گیرد. شهرک های متخلفین در صورت خالی بودن آپارتمان هاییکه تا کنون بفروش نرسیده است ضبط گردیده و به مستحقین توزیع گردد. البته امید می‌رود که این آپارتمان‌ها به سران طالب داده نه شود...
چهل و دو سال قبل در زمان کمونیستها در حصه اول خیرخانه شهرک زیر کار گرفته شد. موازی با کارگران اعضای حزب نیز طور داوطلبانه در کار ساختمان آن سهم میگرفتند این شهرک بنام پنجصد فامیلی مشهور شد و به مستحقین توزیع گردید البته شهرک پنجصد فامیلی به زیبایی شهرکهای اخیر که در اثر خیانت افغان‌های خاین وطن فروش دزد سران جهادی ، تکنوکراتها امریکایی و اروپایی و عده ای از شرکت‌های ساختمانی که مثل سمارق سر بلند کرده بودند ، نبود ولی حد اقل سرپناه بود برای زحمتکشان افغانستان به شمار میرفت.
سرنگونی حکومت غنی خان یکی از آرزو های بنده بود. بیست سال جهادی های تاجیک و پشتون و تکنوکراتها دزد در دولت حاکم حکومت کردند و کارد را تا استخوان مردم رساندند ، حالا نوبت طالبان است گذشت زمان صحت و یا عدم صحت این تحریک را ثابت می‌کند . برای من هیچ فرقی نمیکند که طالبان به فارسی یا پشتو حرف بزنند ، برای من مساله بزرگ تامین عدالت و مصونیت و حمایت از حقوق مردم میباشد.
کابلی

>>>   که اگر سند نباشد برای چرکستانی ها سپرده شود!!!
آتش خاوری

>>>   حکومت طالبان کجا جواز قانونی دارد که شهرک ها داشته باشد.

>>>   دزدهای ملیاردی زمان کرزی و غنی باید محاکمه شوند

>>>   بالاخره کسانی پیدا شد که آهسته آهسته سرنوشت ثروت های غصب شده ملی را روشن سازند از جمله غاصبین زمین‌های دولتی یا ملکیت های مردم عادی که به زور یا توطئه غصب و شهرک ها درست کردند را مورد بازخواست قرار دهند. آیا خواهد شد مقامات امارت اسلامی بلند منزل های که با زور اسلحه و پول در ساحات مسکونی اعمار گردیده و حویلی های 4 اطراف این بلند منزل ها مانند چاه های آب در چهار فصل سال از نور آفتاب محروم شده اند و نوامیس مردم در معرض دید ساکنان بلند منزل ها قرار گرفته اند را تخریب و سازندگان خدا نا ترس شان را مجازات نمایند؟

>>>   مه میگم تمام شهرک ها غیر قانونی و غیر معیاری و بدون نقشه آباد شدند.بابد همه شان چپه شوند.
در بیست سال گذشته خارجی ها قریه جات طالبان را بمبارد کردند و شهر ها را آباد کردند.
حالا نوبت طالبان است که قصد خود را بگیرند و بلدوزر ها را به جان شهر ها بیاندازند و شهر ها را خراب کنند و اگر خدا خواسته بود و بودجه و توان مالی پیدا کردند و خواسته بودند و همه پول ها را خودشان نخوردند و چیزی باقی ماند،به کمک مالی مردم در قریه جات یک چند مسجد و مدرسه آباد کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است