نه پیروزی طالبان سر داشت و نه رژیم شان سر دارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۴۰۰/۸/۲۸ کد خبر: 169010 منبع: پرینت

نه پیروزی طالبان سر داشت و نه رژیم شان سر دارد. اینها قبل از آنکه بتوانند برای دستاورد خود حتی یک مجلس با حضور به اصطلاح بزرگان خود دایر نمایند دست به دامان "دشمن" بردند و شناسایی را گدایی کردند. اکنون این ترحم را از دشمن با نوشتن نامه ای به چهار لسان گدایی کرده اند.
اگر به اصطلاح پیروزی طالبان از برکت دعا و تقوا بود چرا دعای اقتصادی آنها به جایی نمی رسد. طالبان گروه نیابتی و دست نشانده پاکستان بودند و هستتند.

افغانستان پرمنفعت ترین میدان جنگ برای پاکستانی ها تا سقوط کابل بود. زمانی به دلیل حمایت از جهاد میلیارد ها دالر بدست آوردند و نازدانه ی جهان غرب گشتند و زمانی هم به بهانه ی جنگ علیه تروریزم در میز تصمیم گیران جهان جای داده شدند. منفعت بردن از بی ثباتی افغانستان مهارت منحصر به فرد دستگاه دولتی پاکستان بوده است.

پرسش امروزی این است که آیا راهی برای منفعت بری از وضع امروزی افغانستان برای پاکستانی ها وجود دارد یا اینکه باید رژیم دست نشانده ی خود را تمویل نمایند.
آیا داعش شاخه ی خراسان گاو شیری بعدی روالپندی است؟
از دید منطقی باید وسیله ی در دست داشته باشند تا از دنیای ترسو و هراسان از تروریزم باج بگیرند. وسیله ی ارزانتر از داعش خراسان دیگر نیست. این وسیله هم به رژیم طالبان بهانه تعامل با دیگران را میدهد و هم پاکستان هوا و زمین خود را بخاطر حمایت از تروریزم بار دیگر به غرب کرایه خواهد داد و بخشی از این کرایه را به طالبان خواهد پرداخت.

پاکستان مهارت یک دستگاه استعماری را به میراث برده است و آنرا در افغانستان بکار می برد اما توانایی مالی و مدیریتی یک قدرت استعماری را ندارد. آنچه قرین به نظر میرسد که طالب و افغانستان را به پروژه ای مبدل نماید و خود به عنوان تطبیق کننده مزد بگیرد. تمام نشانه ها و قراین همین روند را واضح نشان میدهد.
طالب هیچگاهی از اسلام آباد دور زده نخواهد توانست وابدا حیثیت جهانی و مشروعیت مردمی پیدا نخواهد کرد مگر اینکه برای ایجاد مشروعیت به مردم مراجعه شود.

سیاست کنونی طالبان در ارتباط به جهان نیز با تقلید از راولپندی استوار به باجگیری است نه دیدگاه و بصیرت. احترام به حق انسان وکرامت انسانی، حق تعلیم، آزادی بیان، مشارکت آزاد مردم در سیاست و اذعان به کثرت گرایی را به وسایل باج گیری تبدیل کرده اند.
به عبارت ساده اینها به دنیا میگویند اگر پول نمیدهید ما مردم افغانستان را شکنجه می کنیم. وجدان بشریت را زیر فشار قرار داده اند.
ده ها سال است پاکستانی ها به عنوان بانی این سیاست به غرب میگویند اگر پول نمیدهید سلاح اتمی ما در خطر فروش و سقوط قرار میگیرد و دنیای هراسان از تروریزم اتمی همیشه حاضر به باج دهی بوده است.

وقتی من ساحه فعالیت داعش خراسان را مطالعه می نمایم شکی برایم باقی نمی ماند که پاکستان ازین وسیله ی ارزان به عنوان گاو شیری بعدی استفاده نماید. عمیق تر فکر کنید. از مشکلات جمهوریت هیچ کس چشم پوشی نمیکند اما سطحی نگری "ما" به دشمن فرصت میدهد که ایده دولت ملت در افغانستان را تمسخر بشمارد. درامه اتهام بستن ها و دشنام دهی بریک دیگر چیزی جز سطحی نگری نیست. برای ایستادگی بر علیه دشمن اصلی باید متحد باشیم. برای قصه نوشتن و گفتن فرصت همیشه خواهد بود.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   اقایی شیر فروش شما چی کردید که طالب کند

>>>   اول شما ها بین خود جور شوید و سر و ته خود را معلوم کنید تا ملت بداند که به پشتیبانی می ارزید یا نه؟؟؟
تمام شکست خورده های بازی با غنی باید با هم یکجا شوند و از ملت معذرت بخواهند و در عقب احمد مسعود بایستند پشتیبانی بدون قید و شرط خد را اعلان کنند و در ضمن وعده بسپارند که بعد از این هیچگاه پست اجرایی نخواهمد داشت بلکه فقط مشاورین رضاکار خواهند بود ، آنگاه ملت شما ها را می بخشد.

>>>   اقای صالح!
وقتی اینقدرنویسنده خوب وادیب توانا هستی پس چراسیاست میکنی؟
اشتباه دیگرغنی که خودت را عوض وزیر کلتوروفرهنگ، مسول امنیت ومعاون ریس جمهور تعیین کرد.مقبول ومعقول نوشتی بادار.ممنون.
عاقل

>>>   اقای صالح بس کن ، دست از سر مردم بردار. دیګر تحلیل ها و نظرات شما خریدار ندارد. از دانش نهفته ی خود که تاحال صرف در راه زر اندوزی، خویش خوری و پشت کردن به مردم استفاده کرده ای، کوشش کن از سرمایه های باد آورده ی خود محافظت کنی. طالبان بیقین رژیم مردمی و مناسب برای ترقی و پیشرفت وطن نیست اما بهر ترتیب از رژیم جمهوری متقلب ، فاسد ودزد سه نفره که شما هم چرخه گیر آن بودید، بهتر است. دومین خوبی شان گم کردن دست دزدان و تیکه داران قومی از سر مردم است که مردم را از شر انهاخلاص کردند.

>>>   خود کوزه و خود کوره گر و خود گل کوزه.
کشور های خارجی خودشان در افغانستان پروبلم جور میکنند و بعداً خودشان در پارلمان هایشان تصویب میکنند که در مقابل آن مبارزه میکنند و بعداً برای مبارزه در مقابل این پروبلم بودجه میگیرند و یک مقدار اش را به دولت افغانستان میدهند و یک مقدار اش را در جیب خود میزنند.
رهبران دولت افغانستان نیز یک مقدار اش را در جیب خود میزنند و یک مقدار اش را به رهبران پایین تر مثل امرالله صالح و دیگران میدهند وبه همین ترتیب تا مقام های پایین تر و در نتیجه هیچ پولی یا برای رفع پروبلم باقی نمی ماند و یا پروبلم را قصداً رفع نمی کنند ،تا سال دیگر باز برایش بودجه بگیرند و بعد ار چهل سال رژیم را تغیر میدهند و دولت طالبان را بمیان می آورند و باز پروبلم جدید پیدا میشود و باز پارلمان است و تصویب راه حل پروبلم و گرفتن بودجه .
به این ترنیب نه پروبلم های جهانی خلاصی دارد و نه راه های بیرون رفت از آنها و نه تصویب بودجه برای آنها و نه دزدی ازین بودجه ها.
اگر باور نمی کنید،منتظر باشید و ببینید که چهار سال و یا هشت سال بعد رییس جمهور جدید امریکا می آید و ببینید که اولین کاری که میکند،گرفتن بودجه برای پروبلم ها است و یا نه؟
زیرا روسای جمهور جدید امریکا مجبور هستند که صد ها میلیون دلار برای مبارزات انتخاباتی پول مصرف کنند.
باید این مصارف را دوباره بدست بیاورند.
فکر میکنید که تنها معاش آنها کفایت میکند؟
معلومدار نی.
باید اعانه جمع کنند.
اعانه را کمپنی های بزرگ میدهند.
باید کاری کرد که این کمپنی ها منفعت کنند.
پس قوانینی تصویب میشود،به نفع این کمپنی ها.
بنام های مختلف بودجه گرفته میشود.
رونالد ریگن بودجه جنگ افغانستان و جنگ ستارهگان.
جورج بوش پدر جنگ عراق.
بیل کلینتن بودجه نگرفت،هانکانگ را به چین فروخت.
جورج بوش پسر جنگ افغانستان و عراق.
بارک اوباما ادامه جنگ افغانستان و هشتصد ملیارد دلار بودجه بحران اقتصادی سال دو هزار وهشت.
دونالد ترامپ پنج ملیارد دلار بودجه برای دیوار مکزیک برایش بودجه ندادند،در عوض پنج تریلیون دلار بودجه برای مبارزه با کرونا گرفت.
جو بایدن دو تریلیون دیگر برای مبارزه با گرونا و چند تریلیون دیگر برای مبارزه با بحران اقلیمی و زیر ساخت های امریکا.
حالا منتظر باشید که رییس جمهور آینده امریکا برای چه بودجه میگیرد؟

>>>   آفرین!باورکن آدمی به حیایی تو ندیده ام.یادت می آید وقتی خبرنگارهاازتو می پرسیدند که چرا ولسوالی ها بدون کوچکترین مقاومت به طالبان تسلیم داده می شود می گفتی این راز استخباراتی است من نمی توانم آنرا افشاکنم.می گفتی طالبان به هیچ قیمتی نمی توانند دولت را سقوط دهند.قاعدتا آدم های کم سواد و بی ظرفیتی مثل تو بی شرم ودیده درا هم هستند.ازبرکت تقلب آشکار اشرف غنی دزد وخاین در انتخابات تو به حیث معاون اول ریاست جمهوری دزدان گویا انتخاب شدی ورنه ده نفرازهمان پنجشیری های خودت به تو رای نداده بودند.کارتو چه بود؟ بوت پاکی اشرف غنی فاشیست وجلسات نمایشی وبی نتیجه به غرض فریب واغفال مردم ودزدی های میلیون دالری.همان قدر دزدیده یی که به هفت پشت دالرندیده ات کافی است. بگذار این حرف هارا وبرو حرفه دیگری پیشه کن.فکرنکنی که کدام پشتون متعصب این حرف هارا نوشته است.من نوشتم که تاجیکم وتورا وهم قماش های چپاولگرت را لکه های ننگ کثیفی می دانم که به دامن این ملت مظلوم چسپیده ایدوباهیچ آبی هم پاک نمی شوید.

>>>   به هیچ کدام تان امید نیست شما سیاست مدران وقتی نتوانستین دست آورد هایی بیست ساله رو حفظ کنید دیگر چه از دست تان براید

>>>   به نام وطن
چرا میخواهیم شکست حکومت را به دلایل واهی نسبت دهیم.کلگی ما میدانیم که شکست غنی لافوک از روزی شروع شد که گوش به حرف چندنفر لوده داد وبه قطر شتافت وبرادران طالب وحشی را در آغوش کشید. شکست اززمانی شروع شد که حاکمیت با دخالت آمریکا وپاکستان وکشورهای عربی مانند عربستان قطر امارات وحتی بحرین وترکیه برای در امان ماندن از گروههای افراطی تلاش کردند نقطه جغرافیایی جنگ های مذهبی را تغییردهند وکجا بهتر از افغانستان که استعداد جنگ های مذهبی وفرقه ای را دارد.
پس آمریکایی ها تصمیم گرفتند ازدست فرزندان ناخلف خویش رهاشوند به همین جهت داعش را با کمک ترکیه در کشورما جادادند وپسوندی آشنا برای ردگم کردن به آن چسباندند تا خیلی ها مانند (حبیب یوسف زی کامنت نویس!) نگاهشان به کشورهای دیگر معطوف شود. ودرآخر پلان پایانی نوشته شد. خروج غنی از کشور و تسلیم شدن لشکر پرسروصدایی که به شمول اردو وپولیس ملی سالها دوره نظامی دیده بودند ومیلیاردها دالر خرجشان شده بود مقابل نفراتی کوه نشین که از جنگیدن تنها فیر کردن بلد بودند.
هرکس که کمی عقل در کله خود داشته باشد می فهمد که این یک پلان کاملا منطقی بود.
قرار بود طالبان به اجازه آمریکا وارد کابل شود وتعدادی درگیری صوری هم برای خام کردن عوام صورت بگیردو پس از آن درگیری غنی و دیگرخودفروخته ها را به بهانه زخمی شدن به پایگاه آمریکایی برده واز آنجا به آمریکا انتقال دهند.اما در آخرین لحظه اطرافیان غنی به وی اطلاع دادند که درگیری درکار نخواهد بود وکابل قرار است بدون کدام جنگی تسلیم شود.غنی هم از ترس جان خود سوار اولین بالگرد شد وبه سوی فرودگاه گریخت چون میترسید ازسوی آمریکایی ها سوءقصد صورت پذیرد وبه همین دلیل تلاش کرد مخفیانه ودورازچشم معاون اول خود بگریزد.
واز آنجا که پلان را تغییرداده بود به سوی کشوری دیگر رفت اماازبخت بد او را نپذیرفتند وبقیه ماجرا...
آمریکا اگر از غنی ناراحت است به خاطر این تغییردادن بخش آخر فیلمی است که پاکستان سناریویش را نوشت وآمریکا کارگردانش بود وکشورهایی مانند ترکیه وعربستان وقطر و...بازیگران این فیلم بودند.
این فیلم سیاه یک بار دیگربه مافهماند که ما مردم تا خودکفانشویم که برای لقمه نانی مجبور به رفتن زیربیرق کشوری بیگانه نباشیم.تا جنگ قومی رابس نکنیم.تا عقلانی ترفکرنکنیم فیلم هایی سیاه تر از این را باید تماشاگرباشیم.
روح داکترنجیب قریب آرامش که همواره به دنبال استقلال راستین کشوربود وچه غریبانه به دست همین قوم عرب پرست شهید شد.داکترنجیب اگر قدرت را میخواست توان آن راداشت که مانند تشنگان قدرت کابل را به خاک وخون بکشاند وآنچه مرا همیشه غصه دار میکند این بود که به خواست خود وبرای جلوگیری از ریختن خون بیشتر قدرت را رهاکرداما مانند آن دزد حرامی ازوطن فرار نکرد.قریب به ۴سال در وطن ماند وکتاب خواند سرآخر قبل از تمام کردن ترجمهٔ کتاب مشهور ومهم بازی بزرگ از پیتر هاپکرک(داستان افشاگری پشت پرده از مبارزه ی بزرگ امپراتوری انگلیس وروس برای برتری در آسیای مرکزی که مشکلات امروزما از میراث آن دوران است)توسط طالبان وحشی شکنجه وکشته شد
...........
اضافه برموضوع:
همین زمان هم نفراتی لوده وکینه توزمانند شفیع عیار علیه این یگانه وطن دوست تبلیغ میکند ودشمنان نافهم دلیل ان را سازمان خاد میدانند!
یک باربرای همیشه به این پرمدعاها میگویم: هرکشوری باید برای درگزند ماندن از دزدان ویاغی ها وجاسوسان و تحلیل مسائل امنیتی کشور ومنطقه نیاز به یک سازمان امنیتی واستخباراتی قوی دارد. واین مختص به کشورمانبود.
همین قدر بگویم که اگر سازمان خاد هنوز هم فعال بود استخبارات کشوری مانند پاکستان نمی توانست به این سادگی برما مسلط شود وکلگی امور را رهبری کند.پاکستان اگر موفق بوده به دلیل حضور همین سازمان امنیتی است.
این را هم بدانید که در سازمان خاد مشتی وطن فروش ودزد ومتجاوزبه ناموس مجازات میشدند نه آدمهای وطن پرست ....

>>>   صالح گک ؛ سردارد ویا ندارد ، توبچه فیلم استخبارات را تا کولاب دواند وگیر یاند. میدانی که این طابان بی درو پیکر، دراثر گند کاری تو ورهبرت غنی به قدرت رسیدند. اگر توخاین ورهبر خاین ملی ات، درست دولت داری میکردید، کشور به این حال نمی افتید. بیشرم ، بیحیا خاموش باش، یک ملت ویک تاریخ را شما برباددادید وبه کام اژدهای طالب سپردید.

>>>   امان طوری که در این بیست سال در برابر متجاوزان و مادر فروشان غربی ایستاده گی کردیم و دشمن را به نصرت الله تعالی با شکست سختی مواجه ساختیم .امانطور هم صبر خواهیم کرد و اقتصاد کشور را بسوی پیشرفت و شکوفایی هدایت خواهیم کرد . 90 درصد گفتگو در باره به رسمیت شناخته شدن حاکمیت امارت اسلامی در حال یشرفت قرار دارد و انشا الله به زودی تمام ملل های جهان حاکمیت امارت اسلامی را به رسمیت خواهد شناخت . ما به مردم افغانستان قول خواهیم داد که برای منافع کشور و ترقی پیشرفت افغانستان در تمام حوزه های امنیتی اقتصادی ورزشی علمی کشاورزی تلاش خواهیم کرد و قلب اسیا را مرکز علم و دانش و اقتصاد اسیاه مرکزی خواهیم کرد . به اقای امرالله صالح اگر مایل باشید بنده شخصا به حضور امیر امارت اسلامی خواهم رفت و درخواست عفو شما را در نزد ایشان مطرح خواهم کرد و می گویم اقای صالح از گذشته خود به شدت پشیمان است و خواهان ادامه زنده گی باقی مانده خود در افغانستان است و خواهان بخشش و عفو از سوی شماست . اگر مایل باشید میتوانید از همین رسانه با من در ارتباط باشید .
حبیب الله یوسفزی

>>>   جناب دریانوش استخبارات!
توصیه ی عالمانه و استخباراتی شما به ملت کودن این اسست که:
بعد تسلیم دهی نظام کشور چهل ملیونی٬ با تمامی نهاد های دیموکراتیک٬ جامعه مدنی٬ آزادی رسانه ها٬ حقوق زنان و اردوی مجهز ۸۵ ملیارد دالری؛
توسط پلید ترین و منفور ترین چهره سیاسی ی تاریخ بنام اشرف غنی احمدزی و دم دستگاه خاین و وطنفروش وی به برادران آدمخوار طالبش٬ ولو به فرموده حنابعالی:
««« از مشکلات جمهوریت هیچ کس چشم پوشی نمیکند اما سطحی نگری "ما" به دشمن فرصت میدهد که ایده دولت ملت در افغانستان را تمسخر بشمارد.»»»
بازهم توقع دارید که خون یکصد هزار جوان دیگر بریزد٬ تا غنی فاشست قبیله پرست دوباره با تمامی میهن فروشان بی وجدان و مزدور به قدرت برسند و جناب عالی هم به خاطر افغان توپ گلو پاره کند و نسل پنجشیری را از بیخ و بنیاد برکند؟
به این پیشنهاد عاقلانه٬ خردمندانه٬ استخباراتی گونه جنابعالی٬ نه تنها سقراط و ارسطو که حتی ماکیاولی انگشت حیرت به دندان خواهند گزید.
سراج الدین اوفیانی
د

>>>   شما که در قدرت بودید، صرف درد خدمت فاشیست های قومی بودید ختی علیه مردمی که اکنون به شما پناه داده اند .
اندک خجالت بکشید‌

>>>   درجواب به کامنت جانشین امیر امارات اسلامی در افغان پیپر، "جناب مستطاب حفظالله الحبیب والمدیرالکرامات وبخششات والشخص الکبیر حبیب یوسف زی مدتعالی...
یک چک چک برای "حبیب الله یوسف زی" که در کامنتش به امرالله صالح پیغام میدهد که بیا توبه کن ومن وساطتت را پیش امیر امارات ( مقصودت امیرالمومنین که نبود؟) کرده وتو هم گردن کج کن وبگو که از کردارخودت بیزاراستی و...
اول آنکه اگرامرالله صالح این صفحه را میخواند اخطار میدهم که دیوانگی نکنی وبه نیت بخشش پیش قوم بی منطق بروی که رفتن همان و کشته شدن همانا!

دویم: جناب حبیب خان یوسف زی؛ نوشته کردی قراراست باهمکاری برادران طالب بیسواد، کشور را مرکز علم و دانش و اقتصاد اسیا مرکزی جورکنیم. این گفته خودت مرابه یاد سخنان گهربار آخندها پس از انقلاب ضدسلطنت شاه مرحوم انداخت.آن روباههای پلید هم به مردم ساده دل میگفتند: بعداز شاه این کشور مرکزعلم وصنعت و..میشود وبرق وگاز واب رایگان.برایتان رایگان خانه ها میسازیم اما کاری برسرمردم آوردند که امروز کلگی مردم سخت از کرده خود پشیمان استند.
بعد اضافه کردید ۹۰فیصد دنیا حکومت امارات را به رسمیت شناخته اند وحتما فقط ۱۰فیصد مانده اند؟ تا حکومت شمارا به رسمیت بپذیرد! این حرف خودت مرابه یاد داستانی طنز انداخت:
جوان بیکار و تن پروری که از وقت دامادیش گذشته بود پیش بابایش آمد وگفت که قصد ازدواج دارم و به گمانم ۹۰ فیصد قضیه جورشده است ومانده ۱۰فیصد باقی.
پدر که بچه لافوک خود را خوب می شناخت پرسان کرد ازکجا به چنین اطمینانی رسیده ای بچه کم؟
وان لوده پاسخ گفت: اینکه من آن دختر را دوست دارم۹۰فیصد کار عروسی جور شده است ومانده ۱۰فیصد بقیه که آن دخترک و فامیلش هم خواهان من باشند!!!
درکدام عالم سیرمیکنی لالاجان؟!
تاهنوز کدام کشور بزرگ وتاثیرگذاری حکومت هزار نیرنگ ودغلکاری که دین و مذهب را سپردفاعی خودساخته است را به رسمیت نشناخته است.آن وقت خودت از ۹۰فیصد میگویی؟
این خبرهم خوشی های تورا مکمل میکند؛ که گروهی ازسیاستمداران بانفوذ در آمریکا به شمول جمعیت های صلح طلب دنیا قاطعانه ازآمریکا ودول غربی خواسته اند تا چوکی ریاست سازمان ملل را به غلامان امیرالمنین شما نسپارند!
وبه فرض که چنین شود بیشتر اعضای دولت طالبان از آنجا که آدمهای معروفی استند به محض رسیدن به کشورهای خارج توسط اینترپول دستگیر و محاکمه میگردند.
دولت وحکومتی هم که درسازمان ملل نماینده ای نداشته باشد هرگزبه رسمیت شناخته نمی شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است