آمریکا ممکن است برخی پناهجویان را بازگرداند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۵    ۱۴۰۰/۸/۲۸ کد خبر: 169014 منبع: پرینت

سی‌ان‌ان به گفته سه مقام آگاه در دولت بایدن گزارش داده که آمریکا در حال بررسی فرستادن برخی از مهاجران افغان در پایگاه نظامی آمریکا در کوزوو به افغانستان است، در صورتی که آنها نتوانند روند بررسی جدی ورود به آمریکا را طی کنند.
بازگرداندن پناهجویان، حتی اگر واجد شرایط پناهندگی در آمریکا نشوند، از نظر حقوق بین المللی، در شرایط فعلی "پیچیده" است و به گفته این مقام‌ها "تنها یکی از گزینه‌های روی میز است".

گفته شده که شمار محدودی نیاز به بازرسی گسترده‌تری دارند، آنها را از میان ۷۰ هزار نفر پناهجویان از افغانستان جدا کرده اند، که آمریکا در دو هفته پس از ورود طالبان به کابل به صورت شتابزده و بی‌نظم تخلیه کرد.
این افراد که به گفته مسوولان "حدود ۲۰۰ نفر" هستند، قرار است در پایگاه آمریکایی بوندستیل در شرق کوزوو تا روشن شدن وضعیت‌شان بمانند.
مسوولان ارشد گفته اند، برچسپ امنیتی که این افراد به خاطر آن از خاورمیانه و اروپا به کوزوو منتقل شده اند، از نوعی نیست که "در مدت چند ساعت یا حتی چند روز قابل حل باشد".

در همین حال، سی‌ان‌ان به نقل از منابعی گفته که افغانهای منتقل شده به کوزوو نگران شده اند که به آنها ممکن است "انگ ترویسم" زده شود، و نمی‌دانند که تا چه مدتی قرار است در انتظار در این پایگاه بمانند.
در همین حال، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته است که "اطمینان دارد که این پناهجویان افغان می‌توانند در ایالات متحده یا در صورت لزوم کشورهای ثالث اسکان داده شوند."
آمریکا تاکنون هیچ پناهجویی را به افغانستان باز نگردانده است.

به گفته آنها، ممکن است در روند بررسی پرونده آنها، پولیس فدرال آمریکا یا نهادهای دیگر در تحقیقات دخیل شوند که روند زمان‌گیر و "پیچیده‌تر" از انگشت‌نگاری و عکاسی است که همه افراد تخلیه شده طی می‌کنند.
امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا خاطرنشان کرده است که "همه افغان‌هایی که امیدوارند زندگی تازه‌ای را در آمریکا آغاز کنند، باید ابتدا روند بررسی امنیتی ما را پشت سر بگذارند و قبل از اجازه ورود به ایالات متحده، واکسن‌های لازم را دریافت کنند."
او افزوده که "این واقعیت که برخی افراد توسط متخصصان ضد تروریسم، اطلاعاتی یا مجری قانون ما برای غربالگری بیشتر مشخص شده‌اند، نشان می‌دهد که سیستم ما کار می‌کند."

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   این کار بسیار ساده است.
مثل ملا برادر و بعضی رهبران دیگر طالبان،آنها را نیز به گوانتانامو انتقال بدهند و تحت تربیت بگیرند و زبان انگلیسی برای شان یاد دهند و هر وقتی که ضرورت شد،مثلی که ملا برادر و دیگر رهبران طالبان را دوباره به کرسی دولت افغانستان نشاندند،آنها را نیز بعد از مدتی با دولت طالبان یکجا کنند و یا مثل اشتبنی،برای دولت های آینده افغانستان نگاه کنند.
تا چه وقت من برایشان مفت و رایگان مشوره بدهم؟
یک کم ذره خودشان نیز از عقل شان کار بگیرند.
یک امکان دیگر نیز وجود دارد.
بو سنی و کوزووا مرکز جدید بنیاد گرایی اسلامی در اروپا است.
در آنجا امریکا نیز پایگاه نظامی دارد و اروپا نیز.
امریکا در فکر پرورش اسلام گرا ها در آنجا است تا در کشور های اروپایی بفرستد.
اروپایی ها در فکر جلوگیری ازین بنیاد گرایی است و میخواهد دموکراسی را در آنجا پیاده کند.
این که درین مبارزه کدام شان پیروز میشوند،هنوز معلوم نیست.
بهرصورت دموکراسی و بنیاد گرایی اسلامی دو آله دست امریکا برای ترساندن دیگر کشور ها است و در همه جا دامنه آن را گسترش داده است و هرکشوری که به گفت اش نگند،یا دموکراسی را به جان اش روان میکند و یا بنیاد گرایی اسلامی را.

>>>   ما همیشه بخاطر باور داشتن به ابر قدرت ها سیلی خورده ایم
آتش خاوری

>>>   باید هر چی قوم پشتون است پس به افغانستان دیپورت شوند چی حال است طالب پشتون. پناهنده پشتون.ریس جمهور پشتون. دیگر اقوام ساکن در افغانستان را هم همین پشتونها آورده و بیچاره ساخته
باید این قوم ... را در هیچ جای دنیا جای ندهند
که عاقبت انتحاری میکنند و مردم بیگناه را به خاک و خون میکشند قوم پشتون فقط جایش در افغانستان است و دیگر هیچ جای دنیا برای این نجس ها مناسب نیست...
یلدا صالحی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است