پایتخت عربستان سعودی بمباران شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۸    ۱۴۰۰/۸/۳۰ کد خبر: 169045 منبع: پرینت

پایگاه ملک خالد در ریاض با چهار پهباد هدف قرار گرفت.
فرود گاه ملک عبدالله و پالایشگاه آرامکو در جده با هفت پهباد بمباران شد.
به گزارش رجانیوز ،نیروهای مسلح یمن از راه اندازی یک عملیات بزرگ وبیسابقه در عمق عربستان سعودی خبر داد.
این عملیات، «موازنه بازدارندگی هشتم» نام دارد که در پاسخ به افزایش حملات و تداوم جنایات و محاصره ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی است.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد، در جریان این عملیات، پایگاه ملک خالد در ریاض با چهار پهپاد «صماد-۳» هدف قرار گرفت.
وی تأکید کرد، در این عملیات، اهداف نظامی فروگاه ملک عبدالله در جده و پالایشگاه آرامکو در این شهر، با چهار پهپاد «صماد-۲» بمباران شد.

خبر می افزاید که نیروهای یمنی با پهپاد صماد-۳ توانسته‌اند یک هدف نظامی مهم را در فرودگاه بین‌المللی «ابهاء» هدف قرار دهند.
فرمانده یمنی با اشاره به بمباران اهداف نظامی مختلف در ابهاء، جیزان و نجران که با پنج پهپاد صورت گرفت، خبر داد که عملیات بازدارندگی هشتم با ۱۴ پهپاد صورت گرفته است.
وی در عین حال تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن این توانایی را دارند که به عملیات هجومی علیه عربستان سعودی و امارات ادامه دهند.
عملیاتی که در چارچوب دفاع قانونی از ملت و میهن است.
نماینده نیروهای مسلح یمن در پایان خطاب به ائتلاف متجاوز سعودی گفت که نیروهای یمنی، تنش را با تنش پاسخ خواهند داد تا محاصره ملت یمن پایان یابد و حملات این ائتلاف نیز متوقف شود.

قابل یاد دهانی است که عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از سال ۱۳۹۴ خورشیدی با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت ،اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.
این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آوردن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

عربستان سعودی که مانند پاکستان از حامیان اصلی تروریسم در کشور های اسلامی به شمار میرود با تمام تلخ‌کامی پاداش جنایت ورفتار فاجعه باراش را پیوسته با این پاسخ های سنگین بدست خواهد آورد.
اینکه دولت پاکستان چه زمانی از کشتزار تروریستی افغانستان خرمن زهری خود را برداشت خواهد کردمنتظر فرمان تاریخ باید بود،اما قهرمانی های آزادی‌خواهانه مردم یمن در برابر ایتلاف بزرگ سعودی عالیترین الگوی پیکار برای مردم افغانستان خواهد بود.

با حرمت
عارف عرفان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان سعودی
بمباران
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار زیبا گفتید آقای عارف عرفان من در یوتیوب دیدم که آنها با القاعده و داعش هم در جنگ هستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است