آمریکا: گارد ویژه امرالله صالح سرکرده داعش است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۶    ۱۴۰۰/۹/۳ کد خبر: 169063 منبع: پرینت

گارد ویژه معاون ریاست جمهوری سابق افغانستان سرکرده داعش است.
دفتر مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا با اعلام اینکه 4 نفر از سرکرده‌های داعش خوراسان را مورد تحریم قرار داده است، تصویری از سرکرده این گروه تروریستی منتشر کرد و از او به عنوان گارد ویژه معاون ریاست جمهوری سابق افغانستان نام برد.

براساس اطلاعیه منتشر شده توسط این دفتر، سرکرده کنونی داعش خوراسان «ثناءالله غفاری» ملقب به «شهاب المهاجر» است و او در ژوئن 2020 توسط هسته مرکزی داعش برای ریاست شاخه خوراسان تعیین شده است.
دفتر مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا همچنین می‌افزاید: غفاری مسئول تأیید کلیه عملیات داعش خوراسان در سراسر افغانستان و ترتیب بودجه برای انجام عملیات‌ها است.

«امرالله صالح» معاون اول رییس جمهور فراری افغانستان و رییس سابق امنیت ملی این کشور اما در واکنش به این خبر می‌گوید: او تا سال 2015 از اعضای فعال شبکه حقانی بود و از طرف آن راهنمایی و حمایت می‌شد.
وی افزود: او سال‌ها در فهرست نظارت قرار داشت، او مهندس است و خانواده‌اش در پاکستان زندگی می‌کنند. امنیت ملی با همه اعضای فامیل او در «شکر دره» کابل مصاحبه کرده است. او امیر کلی داعش خوراسان نیست.

از سوی دیگر نیز برخی خبری می‌گویند که ثناءالله غفاری گارد ویژه امرالله صالح نبوده است، بلکه توسط افراد نزدیک به او مجوز حمل سلاح دریافت کرده بود.
اواسط ماه میزان نیز «سی‌بی‌اس» با انتشار گزارشی به نقل از مقامات سابق امنیت ملی افغانستان درباره غفاری از او به عنوان سرکرده داعش خوراسان نام برده بود.
براساس این گزارش، سرکرده داعش خوراسان فارغ التحصیل دانشگاه پلی تکنیک کابل است و براساس کارت ثبت‌نام رأی دهندگان منتشر شده منسوب به او 31 سال سن دارد.
سی‌بی‌اس همچنین مدعی شده بود که سرکرده داعش خوراسان در میان صفوف طالبان نیز نفوذ کرده است اما «سعید خوستی» سخنگوی وزارت داخله طالبان این اظهارات را «نادرست» خواند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گارد ویژه
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   ناصالح بیناموس برای پول و مقام هر کار را انجام میدهد مثل بیست سال که خاک مقدس افغانستان را در بدل پول برای خارجی ها در اختیار گذاشته بودزنده باد امارت اسلامی دشمن شر و فساد

>>>   مقامات رژیم گذشته و امنیت ملی با چرخبال امریکایی داعش را در افغانستان جابه جا می کرد و ننگرهار را هم مرکز داعش مقرر کرده بود ، خوشبختانه مجاهدین امارت اسلامی با تلاش نظامی علیه گروهک تروریستی مرکز فسق و فساد این گروهک را در ننگرهار از بین برد و داعشی ها را به هلاکت رساندند ، این یک حقیقت است برای مقامات فاسد رژیم گذشته افغانستان منافع شخصی بسیار مهم بود و به بهانه مبارزه با داعش میلیار ها دالر به جیب زدند ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   تنظیم هلی جهادی + طالب + القاعده + داعش = مجاهدین!
اینان همه از یک ریشه آب میخورند و اینکه به عناوین مختلف با یکدیگر در ازتباط اند، جای شک و تردید وجود ندارد. مجاهد نیک و بد ندارد، مجاهد افراطی و ممعتدل ندارد، مجاهد- مجاهد است و نام اصلی آن است "اشرا بی فرهنگ"
میهن زرغون

>>>   کارت را در پاکستان برایش ساخته اند.

>>>   این جنجالک های پوپنک های نان و پنیر است
آتش خاوری

>>>   سلام من ایرانی و سنی مذهب هستم.
داعش از هالیوود و مخصوصا فیلم اره saw در کشتار های خود استفاده میکند و مجاهدین یمن را صحوات رده نامگذاری می کند.
فیلم درع الصلیب داعش را با فیلم اره saw7 مقایسه کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است