کارخانه پروسس چرس قانونی شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۷    ۱۴۰۰/۹/۳ کد خبر: 169067 منبع: پرینت

نماینده یک شرکت استرالیایی در دیدار با مسوولان معینیت مبارزه با مواد مخدر درباره ایجاد شرکت پروسس چرس در افغانستان گفتگو کرده‌است. قرارداد با این شرکت طی مراحل شده و پروژه پروسس چرس به زودی افتتاح می‌شود.
سعید خوستی سخنگوی وزارت امور داخله، روز چهارشنبه، ۳ قوس در صفحه توییترش نوشته‌است که شرکت «Cpharm» استرالیا می‌خواهد در افغانستان کارخانه پروسس چرس ایجاد کند.
او افزوده که با ایجاد این کارخانه، چرس در افغانستان تنها به همین مرکز صنعتی فروخته خواهد شد و آن‌ها از چرس دارو و یک نوع «کرم» خواهند ساخت.

نماینده این شرکت گفته که در افغانستان ۲۰ جریب زمین چرس کاشته می‌شود؛ در حالی که نیاز این کارخانه ۳۰ جریب زمین مزرعه چرس است.
سخنگوی وزارت داخله گفته که شرکت استرالیایی در این پروژه ۴۳۰ میلیون دالر سرمایه‌گذاری می‌کند. به گفته وی، قرارداد با این شرکت به صورت کامل طی مراحل شده و به زودی پروژه پروسس چرس در کشور افتتاح می‌شود.
سعید خوستی تاکید کرده که با افتتاح این پروژه برای شمار زیادی از شهروندان کار ایجاد خواهد شد.
این در حالی است که در افغانستان، چرس مصرف صنعتی ندارد؛ اما به عنوان یک ماده مخدر، مورد استفاده صدها هزار معتاد است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چرس
تریاک
نظرات بینندگان:

>>>   در افغانستان هزاران جریب زمین چرس و تریاک کشت میشود و تنها در لوگر جان بیشتر از ۲۰ جریب زمین چرس کشت میشود که حالا با قانونی شدن کشت چرس رقم چرسی ها هم به ملیون نفر خواهد رسید.
ملا بر سر قدرت شد اول کارش قانونی کردن کشت چرس است که شرعا" حرام است.

>>>   در گذشته ها طالبان نیز برای پیشبرد حملات تروریستی و کشتار مردم عام از همین منبع ، تغذیه مالی می کردند . کشت چرس و خاش خاش در افغانستان بزرگترین منبع درآمد بوده و است . از یاد نبرید که یکی از اهداف امریکا با سرازیری ملیون ها دالر در افغانستان ، شناسایی منابع مالی و پولی درافغانستان بود و نیز بیشترینه جنگ های طالبان و امریکا برای دریافت بیشتر منفعت از این ماده مخدر بود . این در حالی واقع شده بود که امریکا از این طریق و بردن این مواد به اروپا و صادر نمودن آن به دیگر کشور ها غرض ساخت دوا های گوناگون و واکسین ، پول های سیاه خود را نیز سفید نمود .
همچنان ماده مخدری که در افغانستان کشت می شود یکی از منبع سرشاریست برای ساخت واکسین های گوناگون که اگر در آینده چین و امریکا موفق شدند که مانند ویروس کرونا ، ویروس دیگری را در فضا های انسانی رها نمایند، با این واکسین ها بتوانند تجارت بلیون دالری دیگری را راه اندازی نمایند . طالبان برای پیشبرد مقاصد اقتصادی خود که همانا خرید تجهیزات نظامی است دیگر راه چاره یی نیافتند مگر اینکه از ترفند ها و منابع اقتصادی دوران جنگ خود با امریکا ، بار دیگر کمبود خزانه خود را تکمیا نمایند .

>>>   با وسعت ساحه کشت چرس مردم بیشتر در معرض اعتیاد قرار میگیرند، قربانیان منافع 'مولی کراسی'. نام این کشور را باید 'چرس التریاکستان' گذاشت.
آتش خاوری

>>>   مبارک است بر گروه طالبان وطرفدارانش به خصوص حبیب الله یوسف زی

>>>   اولین دست آورد نظام ا...

>>>   Hafizollah Bassir
اقدام ارزنده
طالبان کشتزار های زعفران را به اراضی تولید چرس تبدیل کردند.
این قدام تاریخی تاثیر شگرفی در ارتقا و ضع اقتصادی داشته، از جانبی خود برادران طالب ، خسته از پیکار طولانی علیه ملت بی دفاع و هم دختران و پسران جوان با استفاده از لقمه ای شیر و بته ای فقیر !! ساعات درازی از روز کیفور خواهند بود
مبارک است

>>>   بدبخت ایرانی ها. دو نسل بخاطر همین تریاک نابود شدند. هن خودشون هم فرزاندنشون. دوره غنی لااقل یه تلاش نیم جونی برا محصول جایگزین بود الان سیاست رسمی حکومت اینه که افغانستان بشه تریاکستان. یوسفزی یه کمی از خر شیطون پیاده بشید و حکومت همه شمول تشکیل بدین اینجوری باعث زندگی مردم افغانستان و منطقه نشین. دقیقا یه بار تعریف کن مسلمونی از نگاه تو و امثال تو چیه؟ توی پاکستان چه اشغالایی توی مغز نداشته شما کردن؟ بسوزه پدر و پدرجد و ذات بر ذات عربا که هر چی هنوزم داریم از دستشون میسوزیم.

>>>   رئیس وزرا که نصواری باشد کابینه اش حتما" چرسی و افرادش پودری هستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است