رقابت قطر و امارات برای مدیریت میدان هوایی کابل
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۰    ۱۴۰۰/۹/۴ کد خبر: 169071 منبع: پرینت

مقامات اماراتی در کشمکش دیپلماتیک و رقابت با قطر برای نفوذ در افغانستان با طالبان برای مدیریت میدان هوایی کابل رایزنی می‌کند.
به گزارش تسنیم، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که امارات در رقابت با قطر برای نفوذ در افغانستان، مذاکرات با طالبان را جهت مدیریت میدان هوایی کابل آغاز کرده است.
این دیپلمات‌های خارجی مستقر در منطقه خلیج فارس به «رویترز» گفتند که مقامات امارات در هفته‌های اخیر با طالبان درباره بهره‌برداری از فرودگاه بین‌المللی کابل گفتگو کردند.

به گفته منابع دیپلماتیک یکی از مسایلی که هنوز بین طالبان و اپراتورهای احتمالی فرودگاه کابل حل نشده این است که چه کسی مسوولیت تامین امنیت فرودگاه را به عهده خواهد داشت، چرا که طالبان با حضور نیروهای خارجی در افغانستان مخالف است.
تاکنون مقامات طالبان و قطر در این باره اظهارنظر نکرده‌اند.

«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه قطر چندی قبل گفته بود که تا توافق روشن همه جوانب دخیل، از جمله گروه طالبان در موضوع تامین امنیت فرودگاه کابل حاصل نشود، کشورش این مسوولیت را نمی‌پذیرد.
وی گفته بود، گفتگوها در مورد فرودگاه کابل میان گروه طالبان، ترکیه و قطر جریان دارد ولی احتمال همکاری کشورهای بیشتری وجود دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امارات
قطر
ترکیه
نظرات بینندگان:

>>>   باز دست این عرب های بربر درین کشور باز شده است، خوابیده ها بیدار شوید!!!
آتش‌خاوری

>>>   چقدرلاف وکتاف میزنند این گروه طالبان که غلام چرکستان استند واز انجام کنترل میدان هوایی عاجزاستند ودست به پیش بیگانگان درازکرده اند. شما بر یک میدان هوایی با چند جریب زمین تسلط ندارید چطور می خاهید برکل کشور حکومت کنید؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است