آغاز گفتگوهای نمایندگان آمریکا و طالبان در دوحه
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۳    ۱۴۰۰/۹/۴ کد خبر: 169075 منبع: پرینت

توماس وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان، هفته آینده برای گفتگو با نماینده‌گان امارت اسلامی به دوحه می‌رود.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است که قرار است وست برای دو هفته با نمایندگان امارت اسلامی روی مسایل گوناگونه گفتگو کند.

به گفته پرایس، رای‌زنی روی مبارزه با هراس افگنی، منافع امریکا در افغانستان، خروج مصون شهروندان امریکایی و همکاران افغان شان از افغانستان و کمک‌های بشردوستانه از بحث‌های محوری خواهند بود.
پرایس گفت: «آن‌ها در باره منافع ملی ما در رابطه به افغانستان گفتگو خواهند کرد. مبارزه با هراس افگنی، خروج مصون برای شهروندان امریکا و افغان‌های که ما به آن‌ها تعهد ویژه داریم، کمک‌های بشردوستانه و وضعیت اقتصادی افغانستان شامل این گفتگوها می‌شوند.»

وست نیز در ماه اکتبر در اولین نشست هیأت‌های ایالات متحده و امارت اسلامی پس از خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان، حضور داشت.
به گزارش طلوع، وست در اوایل ماه نوامبر نخستین سفراش همچون نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان را به اروپا و آسیا آغاز کرد.
او نخست به بروکسل رفت و در آن‌جا با مقام‌های اتحادیه اروپا و متحدان امریکا دیدار و در باره اوضاع افغانستان، از جمله یک نقشه راه برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی، رای‌زنی کرد.

وست در بروکسل به خبرنگاران گفت که امریکا برای گفتگو با طالبان آمادگی می‌گیرد و افزود که این گفتگوها در قطر انجام خواهد شد.
وست همچنان در نشست ترویکا درباره افغانستان در اسلام آباد شرکت کرد.
سپس او به مسکو رفت و با همتای‌ روسی‌اش، ضمیر کابلوف، در باره افغانستان دیدار و گفتگو کرد.
پس از سفر به مسکو، وست به دهلی نو رفت و با مقام‌های بلندپایه هندی نیز در باره افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

در همین حال، وزارت خارجه می‌گوید که یک هیأت امارت اسلامی به رهبری امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه با نمایندگان اتحادیه اروپا و امریکا در هفته پیش‌رو در دوحه دیدار خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید که در این نشست‌ روی آزاد سازی ذخایر ارزی، کمک‌های بشردوستانه، آموزش، صحت، بازگشایی و امنیت سفارت‌خانه‌ها در کابل بحث خواهد شد.
هیأت یاد شده شامل نمایندگان بخش‌های معارف، صحت، مالیه، امنیت و بانک مرکزی افغانستان می‌باشد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نمایندگان آمریکا
طالبان دوحه
نظرات بینندگان:

>>>   نوکر و بادار باهم همسخن خواهند شدن

>>>   گفتگوی شیطان بزرگ و شیطانچه ها برای دریافت دساتیر نو
آتش‌خاوری

>>>   طاهر پشتون
احساس غرور میکنم که برای اولین بار بعد از ۴۲ سال حکومت مستقل داریم که با تمام دنیا با روحیه منافع ملی با استنادبر رابطه برابر دیپلوماسی میکند و موازنه خوب در روابط با تمام دنیا را بوجود آورده است.

>>>   به سومی
احساس غرور میکنی که سران کشورت مزدور پاکستان است ؟یا شاید احساس غرورت برای این است که طالبان برای گدایی پیش امریکا میرود خیال میکنی پول های بلوکه شده ارث پدر منو تو بوده ؟نه همان پولهاییست که شما به غنی گفتید کاسه گدایی دست گرفته حالا خودتان التماس همان پول هارو میکنید تا چندماه پیش اینها اشغالگر بودن وکافر حالا زاری میکنید پول های بلوکه شده را ازاد کنند این اسمش مذاکره نیست همان گدایی است امریکا به کسی نون مفت نمیدهد یا حلقه غلامی یا سقوط حکومت طالبان در توهم‌ فتح را به سال نکشیده مجبور به تسلیم و التماس کرد حالا دور امریکا است امر میکند و شما مجبورید اطاعت کنید تا زمانی که تاریخ مصرفتان تمام شود
واقعا تو به چی افتخار میکنی ؟ اینکه هموطنانت را در پنجشیر پاکستانی ها قتل عام کردند ؟پس ننگ برتو که سرامد بی غیرتان عالم هستی هیچ فرقی بین طالبان و حکومت سابق نیست هردو دست نشانده و مزدور است

>>>   "حساس غرور میکنم که برای اولین بار بعد از ۴۲ سال حکومت مستقل داریم' تو پشتون' (با معذرت از مردم بینوایی پشتون) اگر برابر اتم هیدروژن هم غرور میداشتی باید از شرم خپک میگرفتی، پس پشتون نیستی و شاید از همان 'افغان ملتی' هایی هستی که سال ها از دال چرکستان تغذیه کرده اید که دیگر نه شرم مانده و نه غیرت. کدام حکومت، ریس جمهورت در اسلام آباد نشسته و ولسوال ها در دیپلوماسی میکنند.
آتش‌خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است