اين كودكان و زنان دیگر زنده نيستند (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۴۰۰/۹/۴ کد خبر: 169076 منبع: پرینت

اينها ٣٣ تن بودند، كشتي شان در مانش (آبهايي ميانِ فرانسه و انگلستان) غرق شٰد. ٣١ تن بشمولِ زنانِ حامله و كودكان مٰردند و دو تن در حالتِ وخيمي در شفاخانه اند كه بگمانِ اغلب زنده نميمانند. (زيرا نه به مفادِ باريس جونسون است، نه ماكرون و نه هم مافياي مٰشتركِ پوليسِ فرانسه و قاچاقبران)!
اين نگون بخت ها با آرامشِ خاطر كشتيِ كوچكِ شان را در مقابلِ موترِ روشنِ پٰوليسِ سرحدي ي فرانسه پٰف ميكنند، به آب ميندازند و يكي پس از دیگري (جوانان، زنان، كودكان) سوار ميشوند. اين پوليس ها بخوبي ميدانند كه آن كشيتي كوچك توانِ انتقالِ بيش از ١٢ تن را ندارد، آنها همچنان ميدانند كه ان شب هوا مناسب نيست، موج هاي آب بلند است، بيشترِ مهاجران شنا بلد نيستند و هيچكس از قاچاقبران هم در كشتي ننشستند. يعني اين بيچاره ها نميدانند كه بكٰجا (از كوتاه ترين راه) به انگلستان بروند!
پرزدنت ماكرون بادي به غبغب انداخت و گفت "دیگر اجازه نميدهيم لامانش به قبرستانِ مهاجرين مبدل شود."
بوريس جونسون ميگويد: "مقاماتِ فرانسه و اتحاديه ي اروپا اقداماتِ كافي را براي كنترولِ جريان و جلوگيري از فاجعه انجام ندادند."
چرا اين أقايان بجاي درخواستِ پولِ بيشتر از پارلمان هايشان از پوليس هاي فرانسه نميپرسند كه چرا اجازه داديد بحاي ١٢ تن ٣٣ نفر در كشتي بنشينند؟
چرا اسناد و پاسورت هايشان را برسي نكرديد؟
چرا نخواستيد بدانيد اينها كي هستند و در فرانسه چه ميكردند؟
چرا ميروند و أيا جرم و جنايتي در كشورتان مرتكب شٰده اند؟
نیاز


كودكان و زنان

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
كودكان زنان
غرق مانش
نظرات بینندگان:

>>>   باز هم یک تراژدی درناک که شرح ان قابل توصیف نیست ، چه رویای داشتن و به چه مصیبتی غمناکی دچار شدند ، خداوند تعالی حافظ تمام مهاجرین بی کاشانه در هر کجای دنیا باشد ، درد دارد ، بغض دارد ، گریه دارد و هزاران افسوس دارد ، سرنوشت غم ناک ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   خدایا!!!

>>>   همش تقصیر هارا گردن این و ان بیندازیم و دست پیش بگیریم که پس نیوفتیم این مهاجران و دیگر مهاجران اگر عین مرد قد علم میکردیم امروز نیازی به مهاجرت نبود از خواب برخیزیم ما تاجیک ها و هزاره ها سالهاست بر طبل بی غیرتی میکوبیم و با گرفتن ژست های مظلوم و بی گناه از خود سلب مسولیت میکنیم هیچ کس در هیچ جای دنیا مسول ما نیست بفهمیم به مکرون چه به اروپا چه ؟ اصلا به کل دنیا چه ؟ تا وقتی ما فرار را بر قرار و ایستاده گی ترجیح دهیماوضاع همین است روح این کودکان و زنان بی گناه غرق رحمت الهی باد که هست لعنت بر مردان بی غیرت

>>>   قربانیان سفسطه های جاهلانه عرب های بربر!! با تاسف
آتش‌خاوری

>>>   تا جایی که من میدانم،در دنیا بسیار کشور هایی است که وضع اقتصاد شان از افغانستان بدتر است.کمک های خارجی هم هیچ دریافت نمی کنند.
یک کشور افریقایی است بنام نامیبیا که مردم در دشت های بی آب و علف زندگی میکنند و کیلومتر ها راه را پیاده میروند تا در زیر زمین یک موش را پیدا کنند و شکار کنند و چند نفر یک موش را بخورند،تا فردا رنده بمانند و باز فردا کیلومتر ها راه را برای شکار یک موش بپیمایند.
هیچکدام شان نه به خارج میروند و نه پناهنده میشوند.
در افغانستان در شهر بگردی،همه مواد خوراکه وجود دارد و مردم میخرند و میخورند و ادارات بین المللی نیز فعال اند و کمک میکنند و هیچکس تا بحال از گرسنگی جان نداده است .هم دولت کمک میکند و هم مردم و هم ادارات بین المللی.
پس چرا جان خود را به خطر می اندازند و راه مهاجرت را انتخاب میکنند و خود را دو دسته به هلاکت میسپارند؟
مردم نامیبیا برای خوردن موش پیدا نمی کنند،در افغانستان رنان بخاطر حقوق زنان،دست به مهاجرت میزنند.
کس نه جلو کار شما را گرفته و نه تحصیل تان را و نه در زندگی فامیلی شما کس مداخله دارد.
از کار کردن رنان در بیرون خانه در افغانستان شصت سال میگذرد و در اروپا صد سال.
باقی صد ها هزار سال زندگی مردم چه در دوره شکار و چه در دوران کشت و زراعت،زنان در خانه مسروف شیردادن اولاد هایشان،بزرگ کردن آنها و امور خانه بودند و مرد ها مصروف شکار و کار در روی زمین و چوپانی و دکانداری و تجارت و کار در دفتر و غیره جاها.

>>>   انا لله و انا الیه راجعون ، الله متعال همه شان را غریق رحمت خود گردان و مسببین این حادثات را روی سیاه و خجل ساز دولتی های فاسد غنی و کرزی و. دارودسته عبدالله عبدالله و امرالله دیوانه و اعضای باند شان سبب این جنایات است ،چون اگر این دزدان وقطاالطریقان به فکر وطن ومردم وطن میبودند به فکر خویشخوری و وطنداری باندبازی تعبیض وتعصب نمیبودند هرکز مردم چنین بیچاره نمیشد .
عبدالله ریحان

>>>   بلی بلی پارلمان انگریز و جرمنی و فرانسه و دونیا باید همه صرف به افغانها پاسخگو باشند
همه دونیا به اوغانها و اوغانستان بدهکار هستند باید هم برای ما بودجه کشور را روانه کنند و هم طالب را سرنگون و دیموکراسی را بالای کشور ما تطبیق کنند و هم مهاجران ما را پذیرش کنند و صرف در استخدام افغانها باشند و هم همه را از اوعانستان بیرون کنند
طالب هم دعوا دارد که به کدام دلیل بلاک کردی و پول برای ماست!!!این گوسفندان کدام خبر ندارد همان ده میلیارد دالر را هم غربیها داده اند حال دعوای آن را دارید

>>>   کاش از این وضیعت درد ناک هروز کرده یک قیامت عمومی یا جهانی شود.
آه خدایا بالای هموطنان عزیزم رحم کن.
راحیل نیکزاد کابلی از لرستان ایران . کلاس یا صنف اول مدرسه

>>>   تا جایی که من میدانم،در دنیا بسیار کشور هایی است که وضع اقتصاد شان از افغانستان بدتر است
کشورهایی که نوشتی جنگ ندارن افغانستان طولانی ترین جنگ و داره بسیاری از زنان افغان شوهرانشون و از دست دادن مجبورن کار کنن که همین حق کار کردن و هم طالبان ازشون گرفته ، ضمن اینکه طالبان به دختران اجازه تحصیل نمیده غزل ُسادات اگر در افغانستان میماند چی میشد ؟
بسیاری از مردم افغانستان بر اثر جنگ و پیروزی اخیر طالبان کار و خونه شون و از دست دادن چیکار کنن میرن به امید اینکه شاید در کشورهای اروپایی بتونن زندگی خوبی دست و پا کنن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است