طالبان: سازمان سیا به‌دنبال تجزیه افغانستان است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۴۰۰/۹/۵ کد خبر: 169077 منبع: پرینت

سازمان سیا برای تجزیه افغانستان تلاش می‌کند.
انس حقانی عضو ارشد و برادر سرپرست وزارت داخله طالبان گفت که شبکه حقانی خود را از طالبان جدا نمی‌داند و هرگز از این عنوان برای خود استفاده نکرده است.
حقانی تصریح کرد: «شبکه حقانی عنوانی نیست که ما تا به حال از آن استفاده کرده باشیم، این بخشی از برنامه سازمان سیا برای تجزیه امارت اسلامی افغانستان است».
وی با تاکید بر اینکه طالبان عامل اصلی جنگ در افغانستان نبود، آمریکا را مسئول دو دهه جنگ و خونریزی در این کشور دانست و از طرف‌های داخلی جنگ خواست تا یکدیگر را ببخشند.

برادر رهبر شبکه حقانی درباره گزارش‌های مبنی بر پیوستن برخی اعضای طالبان به داعش به بی‌بی‌سی گفت: هیچکس از ما به داعش نپیوسته، به جز چند نفر که در رژیم قدیم حقوق دولتی می‌گرفتند.
وی همچنین تصریح کرد که نگرانی از پیوستن اعضای طالبان به داعش خوراسان وجود ندارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
سازمان سیا
نظرات بینندگان:

>>>   اگر سیستم فدرالی تطبیق شدنی نیست، من یکی به تجزیه آن رای میدهم
آتش خاوری

>>>   خوش بختانه در این سالیان دراز منافع کشور های قدرتمند در تجزیه افغانستان نبوده ، اگر می بود افغانستان سال ها پیش تجزیه می شد ، خداوند حافظ حاکمیت امارت اسلامی باشد ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   وجود احزاب و گروه ها با دیدگاه های مختلف سیاسی و قومی و مذهبی و دینی و دیگر دیدگاه ها،به معنی تجزیه یک کشور نیست.بلکه یا به معنی مبارزه برای زندگی بهتر به همه مردم یک کشور و یا هم به معنی عدالت خواهی و تأمین حقوق مساوی برای اقلیت های داخل یک جامعه و کشور است.
این بدان معنی نیست که طالبان و گروه حقانی خود را مالک کشور افغانستان بدانند و امریکا بخواهد این کشور را بین هردویشان تجزیه کند.
افغانستان ملکیت تمام باشندگان افغانستان است و همه مردم افغانستان نظر به اهلیت و شایستگی و رشته تحصیل و تعهد و سوابق کاری و تجربه،حق انتخاب شدن در ادارات دولتی را بخاطر خدمت به مردم دارند و همچنان تمام دیگر باشندگان این کشور حق کار و تحصیل را بدون در نظر داشت تبعیض درین کشور دارند.

>>>   حمارت طالبانی از دو گروه درانی و غلزوی تشکیل شده.
حقانی در اول قوماندان مولوی خالص بود و بعد با عرب ها یکجا شد و زن عربی گرفت و انس دو رگه تولد شد و القاعده زیر پوشش جبهات حقانی رشد کرد و مجله و نشریه و جبهات خود را داشت.
تمام پروژه در کنترول آی اس آی بود و بعد ایجاد طالبان و در زمان حاکمیت اول طالبان حقانی با طالبان پیوست و وزیر عدلیه شد.
اساس طالبان از انحلال دو حزب مولوی نبی و مولوی خالص و تبدیل شدن به تشکیل جدید به نام طالبان پایه گذاری شد.

>>>   اگه اینجور باشه که خیلی خوبه.

>>>   به یوسفزی
تاکنون یعنی دیروز اکنون طرح خاورمیانه بزرگ در جریان است که تا کنون لیبی و یمن و سوریه و عراق را تجزیه کرده است حالی نوبت افغانستان هم خواهد رسید دیر یا زود و این به دست طالبان عملی شد با به باد دادن اخرین امید افغانان و سقوط جمهوریت

>>>   زنده باد هزارستان
رضا

>>>   این طالبان هستند که ضمینه پارچه شدن افغانستانرا فراهم کرده اند. این گروه با تک روی و تک قومی ساختن ساختار حکومتی مردم دیگر اقوام را به این واداشت تا خود را بیرون از نظام دیده و در سدد راه حل برایند. اگر طالبان از خر جهالت پاین نشده و حقلانی تصمیم نگیرند و مردم دیگر اقوام و گروه ها را جز از کشور نداند این ملک دوباره به طرف بی نظمی و در بدری روان خواهد شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است