طالبان در ارزگان: از مردم امتحان نماز بگیرید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۴۰۰/۹/۶ کد خبر: 169088 منبع: پرینت

طالبان در ارزگان به امامان مساجد دستور داده‌اند، از مردم "امتحان نماز" بگیرند.

به گزارش سلام وطندار، در تازه‌ترین اعلامیه‌ای که از سوی مسوولان اداره امر به معروف و نهی از منکر طالبان، به امامان مساجد دستور داده اند که از نمازگزاران امتحان بگیرند و اشتباه‌های‌شان را اصلاح کنند.
مسوولان این اداره برای اشخاصیکه برای یادگیری روش درست نمازخواندن تلاش نکند، مجازات تعین میکنند.

مسوولان در ادارۀ امر به معروف و نهی از منکر امارت اسلامی در ارزگان نیز گفته‌اند که این اداره پیش از هر کار دیگری، به موضوع آموزش درست نماز به مردم اهمیت می‌دهد.

طالبان در دوره اول حکومت خویش نیز نماز خواندن را برای تمام شهروندان افغانستانی که به سن بلوغ رسیده بودند، اجباری کرده بود و حتی پیروان ادیان دیگر از جمله هندوها و سیک‌ها را نیز مجبور می‌کرد، نماز بخوانند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان ارزگان
امامان مساجد
نظرات بینندگان:

>>>   اگر مقتدیان مساجد تا هنوز نماز خود را یاد ندارند پس این ملا های شکم گنده که سالها از این مساجد کسب روزی میکردند چه وظیفه داشتند؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا" وظیفه ملا چبست؟؟؟؟؟؟؟
اول باید این نکته روشن شود؟؟؟؟؟؟

>>>   طالبان نه باید برعکس امر خدا و قرآن عمل کند چون خداوند فرموده است که عسی به دین اش موسی به دین اش اگر قرار بود کسی را به زور مسلمان کنم اول خودم این کار را میکردم چون خداوند قادر به هر کاری و فرموده که من همه چیز را برایی بندگانم روشن ساختم یه چوپان در یه سحرایی نماز میخواند چون نماز بلد نبود میگفت شاخ بوز چنگالی میش من میدانم و خدایی خیش حضرت موسی از کنارش رد میشود گفت ای چوپان این چه نماز است که تو میخوانی چوپان نراحت شود و گفت من چوپان استم همنو بلد است ولی دیگر همین رو هم نمیخوانم نراحت شود رفت از نزدی موسی خداوند به موسی فرمود ای موسی چه کاری به نماز ان چوپان داشتی موسی فرمود ای پروردگاری من ان شاخ بوز چنگالی میش میگفت خداوند فرمود من نماز شو قبول کردم برو به چوپان بگو همون نماز خود را بخوان ولی اگر امروز طالبان چیز رو به ملت تحمل کند خداوند هرگز رازی به زور گفتن نیست

>>>   هیچ نوع مجازاتی برای نخواندن نماز هایی اسلامی وجود نداردزیراقبول دین از نظر شرعیت جبری نه بلکه باید با قبول آگاهانه و انتخاب فردی باشد. پس معلوم میشود که این نوع بدعت ها اختراع شیاد های وهابی است چنانچه بعد از سروکار آمدن دین انگلیسی وهابیت در سعودی صهیونیست مردم یا باید وهابیت را می پذیرفتند و یا کشته میشدند.
آتش‌خاوری

>>>   اول نیت کن.
بعد سوره الحمد را بخوان.
بعد سبحانک الهم را بخوان.
بعداً الله و اکبر گفته رکوع کن و سه مرتبه سبحان رب العظیم بگو.
بعداً سمع الله لمن حمده گفته دوباره به حالت قیام باش.
باز الله و اکبر گفته به سجده برو و سه مرتبه سبحان رب الاعلی بگو .البته دو مرتبه سجده میکنی.
باز ایستاد میشوی و سوره الحمد را با یک سوره دیگر مثلاً سوره تبت میخوانی و باز به رکوع و سجده میروی و بعداً مینشینی و دعا های زیر را میخوانی:
الهم صلی علی.
الهم بارک علی.
الهم اغفرلی.
و بعداً به طرف راست و چپ سلام میدهی و میگویی:السلام و علیکم و رحمت الله.
البته هر نماز تعداد رکعت های خاص دارد و بعضی ها پر خوانده میشود یعنی با یک آیت دیگر و بعضی ها خالی و در نماز خفتن،در سه رکعت وتر واجب،یک مرتبه دعای قنوت یعنی الله لا اله الا هو الحی القیوم را میخوانید.
شیعه ها دست باز نماز میخوانند،اما سنی ها بخاطر احترام به حضور الله،دست بسته نماز میخوانند.

>>>   شایعه ها وجود دارد که طالبان افراد فاسد را بار دوم ختنه .

>>>   لا اکراه فی الدین قد تبین ......
با این آیت صریح قرآن و آیت های دیگر
قرآن مبین چطور شده میتواند که ما اهل هنود و دیگر مردم غیر را مجبور به نماز
نماییم .
حیات الله

>>>   به نظر دهنده ششم!
من اولین نفر اهل هنود را دیدم که حیات الله نام دارد.
احتیاط کن که کدام مسلمان خبر نشود که بنام این که تغیر نام مود شده است،نام خود را جلندر سنگه نگذارد.
بعد از مرگ اگر سوزانده شوی و یا دفن شوی،نه خدای مسلمان ها یعنی الله ترا قبول میکند و نه هم خدای هندو ها،یعنی بگوان. زیرا هر کدام میگوید که تو بنده او نیستی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است