آمار تکان‌دهنده خودکشی کهنه‌سربازان آمریکایی
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۰    ۱۴۰۰/۹/۱۰ کد خبر: 169130 منبع: پرینت

جنرال بازنشسته آمریکایی با اعلام اینکه سطح خودکشی بین کهنه‌سربازان آمریکایی جنگ افغانستان بسیار بالاست، گفت که روزانه ۲۲ کهنه‌سرباز آمریکایی خودکشی می‌کنند.
به گزارش تسنیم، «گِرگ اف مارتین» جنرال بازنشسته آمریکایی اعلام کرد که روزانه 22 کهنه‌سرباز آمریکایی خودکشی می‌کنند و هر روز 2 نظامی در حال خدمت نیز با دست خود جانشان را می‌گیرند.
وی افزود از زمان حملات 11 سپتامبر تاکنون تلفات جنگی آمریکا کمتر از 8 هزار نفر است، درحالیکه بیش از 30 هزار کهنه‌سرباز و نظامی در حال خدمت خودکشی کرده‌اند.

جنرال مارتین در «فلوریدا تودی» نوشت که بیماری‌های روانی عامل اصلی خودکشی بین نظامیان آمریکایی است.
این جنرال بازنشسته آمریکایی با اشاره به خروج خفت‌بار نظامیان این کشور از افغانستان گفت: هنگامی که آخرین سرباز آمریکایی در ماه سپتامبر سوار هواپیمای C-17 در کابل شد، پست الکترونیک من پر از پیام‌های ناامیدی از کهنه‌سربازان جنگ افغانستان بود.
وی افزود: آنها شاهد پایان فاجعه‌بار جنگی بودند که برای آن جان خود را به خطر انداختند، و بسیاری اکنون احساس بی‌حوصلگی، تضعیف و ناامیدی می‌کنند.

«جو بایدن» رییس جمهور آمریکا اوایل ماه سنبله در یک نشست خبری در دفاع از اقدام خود برای خروج نیروها از افغانستان گفته بود که این تصمیم انتخابی بین خروج و یا تشدید درگیری‌ها بود.
رییس جمهور آمریکا تصریح کرده بود که روزانه 300 میلیون دلار هزینه جنگ در افغانستان می‌شد و بطور متوسط روزانه 18 کهنه‌سرباز آمریکایی اقدام به خودکشی می‌کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کهنه‌سربازان
آمریکایی افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   میزان قتل های جنایی در۲۰۲۰ درکشور های صنعتی جهان که بیشتر قربانیان زن اند: “کانادا ۷۴۳، انگلستان ۶۵۰، امریکا ۲۱۵۷۰(۲۰۱۹)جرمنی۲۸۰، فرانسه ۱۰۶، روسیه ۷۹۹۰، جاپان ۹۹۰، استرالیا ۲۲۲، چین ۷۵۵۱ قضیه.” با درنظر داشت ثبات اقتصادی، اقتدار قانون، نفوس کشو‌رها،بعضی ارقام تکان دهنده است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است