بحران اوکراین
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۴    ۱۴۰۰/۹/۲۷ کد خبر: 169283 منبع: پرینت

کشورهای اتحادیه اروپا از روسیه می خواهند، که از هرگونه تجاوز نظامی به اوکراین دوری ورزد.
اگر پوتین واقعاً دستور حمله به اوکراین را بدهد، روسیه با «عواقب عظیم» اتحادیه اروپا مواجه خواهد شد، اتحادیه اروپا قاطعانه به روسیه در مورد حمله به اوکراین هشدار داده و تهدید به تلافی کرده است.

در اجلاس سران خود در بروکسل، سران کشورها و دولت ها بیانیه ای را در این زمینه به تصویب رساندند. در این بیانیه آمده است که روسیه باید فورا تنش های ایجاد شده در اثر استقرار نیروها در مرز با اوکراین و لفاظی های تهاجمی را کاهش دهد. هر گونه تجاوز نظامی بیشتر «عواقب عظیم و هزینه های زیادی» خواهد داشت.

تحریم های هماهنگ شده با شرکا به عنوان نمونه ذکر شد.
یکی از این شرکای ناتو است که اواخر عصر پنجشنبه بیانیه مشابهی را منتشر کرد. در این بیانیه آمده است که اعضای ایتلاف به شدت نگران استقرار قابل توجه، بی اساس و غیرموجه نیروهای روسیه در مرز اوکراین هستند. تأثیر وضعیت فعلی بر امنیت اتحاد در حال حاضر در حال بررسی است.

ناتو همیشه به وخامت محیط امنیتی -درصورت لزوم با تقویت سیستم دفاعی خود- قاطعانه واکنش نشان خواهد داد، صدراعظم اولاف شولتز (SPD) پس از اولین نشست خود، یک ماراتن مذاکرات تقریباً 14 ساعته، گفت که برای اتحادیه اروپا بسیار مهم است که "مرزها در اروپا تغییر نکنند، امنیت برای همه وجود داشته باشد". باید روشن باشد که کسی که این حدود را زیر پا بگذارد باید منتظر واکنش های مربوطه باشد.

در این نشست، مکرون و شولز حمایت شرکای خود را برای تلاش‌های میانجی‌گری برنامه‌ریزی‌شده تضمین کردند. در این بیانیه آمده است که تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به اجرای کامل توافقنامه مینسک 2015 -به ویژه در قالب موسوم به نرماندی- تشویق می شود. این دور مذاکراتی است که در آن آلمان و فرانسه از سال 2014 سعی در میانجیگری میان اوکراین و روسیه دارند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بحران اوکراین
شرکای ناتو
نظرات بینندگان:

>>>   منجم زاده صاحب : این پخش خبر است یا تبصره سیاسی؟؟؟
باید اذعان گردد که روسیه باید چند سال قبل حساب اوکراین را پیش از انکه دیر میشد یکطرفه میکرد. . باید نقاط پر نفوس متشکل از روسها از بدنه ای اوکراین جدا میشد و یا جدا ساخته شود. اوکراین مثل دانه سرطان در منطقه است. چنانیکه پاکستان است.باید با کشورهای دارای نظامهای فاشیستی با قاطعیت رقتار گردد. همانطوریکه پاکستان برای هند و افغانستان درد سر بوده و است اوکراین برای روسیه خواهد بود... در گذشته پولند بود که استالین به حساب پولند رسید و اوکنون اوکراین است که باید پوتین به حسابش برسد.این کشور توسط مشتی از ملیارداران ناسیونالیست فاشیست رهبری میگردد.
اوکراین به تازه گی اعلام کرده است که یوروشلیم را به حیث پایتخت اسراییل به رسمیت میشناسد. حاکمان فعلی اوکراین همکاران نزدیک صهیونیزم میباشند .امریکا و ناتو در مجموع میخواهند روسیه را در محاصره نظامی و اقتصادی کشانده و این کشور را از پا در اورند تا مارکیت فروش سلاحهای پیشرفته بدست امپریالیزم امریکا و متحدینش قرار گیرد ...
امریکا گاهی برای چین دوسیه میسازد و گاهی برای روسیه . دو قدرتی که میتوانند برای امریکا چلنج باشند.
ذکریا رازی

>>>   يوكراين جز خاك اتحاد جماهيرشوروى بود صدها سال باهم زندگى كردن برايش آزادى داد كه مستقل باشد درامور كشور شان نه كه درپيمان ناتوشامل وسربازان اروپاى امريكاى را دريوكراين جابجاكند خطر مستقم بالاى روسيه است بايد يوكراين را بجزاى امان اش برساند يوكراينراهجز خاك خود كند وهدف امريكا كمك يوكراين نيست فقط منتظر نابووى اش است آب راه خت ميكند ماهى بگير د ودرافغانستان آمدن امريكا ناتو راه ديديم ودر روز افغانستان راه درپاكستان كرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است